11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Manželství pro homosexuály v nedohlednu

Až na další se nebude sněmovna zabývat novelou občanského zákoníku, podle níž by manželství bylo otevřeno i jednopohlavním dvojicím. Zatím tedy vítězí koncept, který v Evropě funguje po tisíciletí a v různých obměnách i v kulturách po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schořík 13.2.2019 15:10

Re: Že bych se o to nějak moc zajímal,

No jo. To jsme my neomarxisti, ani tepli nam nevadi. Mne taky ne. Mam je i mezi prateli. A ze vsech co znam jsou zaregistrovane pouze dva pary a o manzelstvi by stsl asi jen jeden z nich..

L. Kolman 13.2.2019 15:10

Pompeo bububu

Rusové fuj, Číňané fuj, America First. Ten Trumpův soudruh ví, kam má přijet, kde mají Amíky ještě rádi. A kde je naopak nemusí, takže tam radši nejezdit. Tam se budou zbraně obtížně prodávat. Nějací anketoví výzkumníci vyzkoumali, že obliba USA ve světě je nejnižší od konce studené války. Akorát ve Višegrádu si drží vysoký standard.

R. Brzák 13.2.2019 15:08

Re: V sněmovně pro tento zákon

kteří nefalšovaní pravičáci zakládali jaké tábory? Možná bychom se shodli, že to mohli být Američani za druhé světové - pro japonské Američany. Ovšem já bych tak musel zapomenout na to, že státní moc je z principu levicová...

J. Schořík 13.2.2019 15:07

Re: Přidám ještě jeden námět.

Zakon se k pohledu muslimskeho konvertity stavi dost chladne ;).

M. Prokop 13.2.2019 15:05

Re: V sněmovně pro tento zákon

Internační tábory na převýchovu, to je záležitost vás levičáků, ať už v Sovětském vazu, Třetí říši nebo v Číně.

M. Prokop 13.2.2019 15:04

Re: akce vyvolává reakci

Ta aktivita navíc nijak bouřlivá není, to tvrdí jen fanatici a fanatičky, nesnášející odpor.

Prostě občas někdo, domnívající se, že mást pojmy je dobrá věc, něco napíše nebo navrhne zákon a jiní, domnívající se, že to dobrá věc není, také něco napíší nebo zákon odmítnou.

Do nějaké bouřlivosti (viz třeba v současnosti Řecko a Makedonie, Španělsko a Katalánsko, GB a brexit, Německo a perzekuce členů AfD, ...) to má hodně daleko.

J. Schořík 13.2.2019 15:04

Re: akce vyvolává reakci

Asi jsem zase mimo, nejspis te hemam tu televizi. Ja jsem vazne zadny tlak nezaznamenal, krome jednoho clanku ze poslanci dostali zlomena srdicka, ktery jsem ani necetl.

Vazne je to tak silne? Prozatim mam za to, ze jde o mistni standardni paranoidni argumentaci tlakem medii..

L. Kolman 13.2.2019 15:03

Re: V sněmovně pro tento zákon

A vy nefalšovaní pravičáci byste se k tomu postavili jak? Do internačních táborů na převýchovu s nimi? Na toto si sem natahejte muslimy, ti by pro tuto práci byli jako stvoření.

E. Derat 13.2.2019 15:00

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

No, asi máte pravdu, že V.K. junior není ten pravý, který by měl bojovat za tradiční rodinu. Ale, srovnatelně tady "bojuje" za NATO generál Petr Pavel, který byl komunista, sloužil cizí okupační mocnosti ve službách ČSLA. A komunistů, kteří bojují za NATO a EU je tady přehršel, Telička, Štetina, Rychecký, Štěch, Pithart atd., no seznam by byl příliš dlouhý. Je tedy vidět, že je možno bojovat za něco, i když jsem se v minulosti podle toho nechoval.

L. Kolman 13.2.2019 15:00

Že bych se o to nějak moc zajímal,

to rozhodně ne, ale několik vlastních zkušeností s touto problematikou mám. Všechny gaye a lesby co jsem poznal, tak to byly vesměs slušnější a kultivovanější lidé, než ti správně sexuálně orientovaní. Když jsem před časem šéfoval jednomu státnímu úřadu, měl jsem takové dva podřízené. Neváhal jsem z jednoho z nich udělat svého zástupce, protože to byl maximálně schopný, zodpovědný, spolehlivý a slušný člověk. Obdobně i ten druhý. Také byli v zaměstnání nejvíc oblíbení. Znám osobně několik dalších, na ty též nemůžu říct křivého slova. Jsou zajisté i méně pozitivní případy, ale já s nimi holt mám tuto zkušenost. Jediné co by se mi vadilo, pokud by se tito jedinci olizovali na veřejnosti. Toto prostě nemusím, toto ať si nechají do soukromí.

M. Prokop 13.2.2019 15:00

Re: Přidám ještě jeden námět.

Existuje, pokud (dokud) na něj manželé věří.

Ale na logické argumenty Václavíková nereaguje.

F. Šimek 13.2.2019 14:55

Kde je Mirka Němců, nebo Topolánek ?

http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/wp-content/uploads/2019/02/Kandid%C3%A1ti-ODS-do-EP.jpg

http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=93939

F. Šimek 13.2.2019 14:52

Re: Belgii ochromila generální stávka,

to je mi lííto. Zvrracet se mi nechce, ale kdybys tady byl, tak strčím ruku do krku. Je vidět, že chudáci tvoji rodiče by měli radost, jaký hovado vychovali.....máš smolíka...:-)))

E. Derat 13.2.2019 14:52

V sněmovně pro tento zákon

hlasovali komouši, socané, piráti a ostatní levičáci z různých stran, a zřejmě i ti kteří trpí touto deviací. A to má historické kořeny. ČSSR byla jednou z prvních zemí světa ( myslím v roce 1962 - bez záruky ), která uzákonila, že homosexualita není nemoc. Jistě jedna věc je zákon, druhá jeho realizace. Ale, v každém případě i když tady neměli na růžích ustláno, tak na tom byli daleko lépe než v některých západních státech. Byla plná zaměstnanost- povinná, takže jim nehrozil vyhazov kvůli jejich zaměření. Řada z nich se realizovala i v umění, např. skvělý herec Cupák, nebo soudruzi režiséři Troška a Fenič apod. V Praze byla řada barů, kde se scházeli a kam normální lidé nechodili.

Takže to, že levičáci tuto minoritu lidí podporují není nic nového pod sluncem.

D. Stirský 13.2.2019 14:50

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Jako študák jsem jezdil MHD na černo. Byl i soud a pokuta! I když si nyní myslím, že se to dělat nemá, již nikdy si nedovolím někoho za černopasažérství odsuzovat. Neboť i já... V. K. ml. nemůže bojovat za tradiční rodinu, když sám je dvakráte rozvedený! V 19. století a ještě počátkem 20. by byl odepsaný. Ostatně se pamatuji na léta 60., kdy se občas stále říkalo: "No, to je TA rozvedená." A to, že mnozí neustále zkoumají, jak to dělají, to jsem si potvrdil právně po vyslechnutí rozhovoru s V. K. ml. Neustále tvrdil, že by neměl být zákon na to, co kdo dělá v posteli. Tudíž tak si on vykládá změnu obč. zákoníku. A sexuální orientace nijak nesouvisí s tím, je-li někdo pravicově či levicově orientován. A zda má v oblibě neziskovky nebo ne. Koneckonců, ODS je neziskovka žijící ze státního příspěvku.

J. Anděl 13.2.2019 14:49

Re: Přidám ještě jeden námět.

Je možné, že katolíci mají nějaká specifika, která neznám.

Vtipné je, že pro muslimského konvertitu manželství, uzavřené v kostele, neplatí. A pak, že máme stejného Boha :-P.

Podle mě manželství, uzavřené v nebi, neexistuje.

J. Anděl 13.2.2019 14:46

akce vyvolává reakci

K té bouřlivé aktivitě obhájců manželství: domnívám se, že kdyby se se širokou medializací prosazovala jakákoliv myšlenka a doprovázely jí provokativní pochody hrdosti, mentorování intelektuálů a odsuzování odpůrců coby zpátečníků, hloupých, špatných či jinak méněcenných jedinců, pokaždé by se v reakci na tuto akci objevila silná reakce. Čím silnější tlak k prosazení, tím větší odpor - protiakce.

Proto se nejsnáze dělají změny na základě poptávky a nabídky, tedy trhu. Není třeba nikoho hlasitě přesvědčovat či nutit. Proto třeba nebyl tak důrazný odpor proti internetu. Nikomu se nevnucoval a všichni ho chtěli.

Okej - chcete odpor zlomit silou. Fajn. V lidské historii nic nového. Proč ne. Jen si nestěžujme, že odpor je. Odpor je adekvátní metodě prosazování myšlenky. To je psychologie, nikoliv morálka či IQ. Upoutáte pozornost na problematiku, definujete správné východisko a vyžadujete souhlas. A překvapivě - někdo souhlasí a někdo ne.

H. Omar 13.2.2019 14:42

Re: Belgii ochromila generální stávka,

Nemám. :))) Klidně si zvracejte... A ano chudák vaši rodiče....

M. Prokop 13.2.2019 14:42

Re: Přidám ještě jeden námět.

Ale mohou a taky to dělají. To je čistě jejich věc.

I. Kellner 13.2.2019 14:41

Re: to je pech s tou naší armádou

..a kromě toho se zjistilo, že neumí "plavat" a střílet. Tedy pokud jsou náhodou v provozuschopném stavu.

H. Omar 13.2.2019 14:41

Re: to je pech s tou naší armádou

To není možné, to by přeci Babiš nedovolil...

M. Krátký 13.2.2019 14:37

to je pech s tou naší armádou

Tři pandury se po dvou letech od nehody s fabií vracejí do služby, jeden stále chybí.

ty Pandury asi jsou atrapy pro odstrašení protivníka - jsou z 0,6 mm pozinkovaného plechu, proto je ta Fabie sešrotovala

J. Václavíková 13.2.2019 14:36

Re: Přidám ještě jeden námět.

Ti, co se rozvádí, nemůžou zrušit ten svazek samotný a brát si někoho dalšího stejným způsobem. Ruší jen ten státem uznaný.

R. Brzák 13.2.2019 14:35

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Váš nadpis - čirá pýcha, přímo krystalické "lepšočlověčenství" (VY si uvědomujete a jiní ne?)

Stran kritiků - kde že zkoumají, co a jak dělají (spolu kdesi)? VY snad sedíte v jejich hlavě? No jo, jsou to pokrytci - protože dělají lidské chyby a rozvedli se...boha jeho, měl jsem Vás za sice levicově popleteného, ale solidního debatéra... Člověk, který v debatě použije osobní výpad (například stran jeho rozvodu) namísto argumentace ad rem, si nezaslouží sluchu přemýšlejícího jedince (ani pěstí bych na něj neplýtval).

Toto s lidmi dělá strach - zde o jistě životem těžce zkoušené, protože ve významné životní roli omezené lidi. Jenže tady nejde o zlou snahu jim ublížit - ale o nastavení postoje státu, služby státu, placeného všemi pro poskytování konkrétních služeb, ve prospěch malé části populace.

H. Omar 13.2.2019 14:34

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

V čem jim to pomůže?

H. Omar 13.2.2019 14:33

Re: Tak to neprošlo?

V klídku. Vy si vemte zase svoji ségru, jak je u vás v rodě zvykem. :))))

J. Anděl 13.2.2019 14:32

Re: Přidám ještě jeden námět.

No, ono je to poměrně jednoduché - tolik plamenných obhájců se nevyrojilo náhodou jen tak pro nic za nic. Tolik plamenných obhájců se vyrojilo kvůli návrhu, aby bylo možné manželství uzavřít i dvěma homosexuálům. Akce - reakce.

Mně je to jedno a chápu obě strany. Nicméně - ani po případné takové úpravě zákona se nebudou lidi (obecně, různí lidé různě, tak jako dnes před takovým zákonem) dívat stejně na manžele muže a ženu a na manžele dva muže či dvě ženy.

Co se týče kostela - "dokud nás smrt nerozdělí", tak to beru i bez kostela, i když kdo ví, jestli to opravdu dokážeme, ale v tomto ohledu není ani ten kostel záruka (i manželství uzavřená v kostele se někdy rozvádějí, byť asi méně často).

M. Prokop 13.2.2019 14:31

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Možná, že vy si neuvědomujete. Do toho, co si (ne)uvědomuje někdo jiný se raději nepleťte. ("Autor: S. Netzer Datum: 23.1.2019 13:09 Obdivuji myslitele a myslitelky, kteří vidí druhým do hlavy ")

Jinak viz níže, epištola k paní Václavíkové, o matení pojmů. Nic víc v tom není.

L. Kolman 13.2.2019 14:30

Tak to neprošlo?

To si Omara ještě nemůžu vzít? Tak si ho aspoň osvojím a budu se s ním chlubit u příbuzných a známých.

M. Prokop 13.2.2019 14:28

Re: Přidám ještě jeden námět.

Většina lidí zde pouze odmítá matení pojmů.

Manželství je celkem přesně definovaný pojem, i jeho účastníci. Mimochodem, celkem snadno by se pod něj vešel i ten "život na psí knížku", liší se pouze typem formalizací závazku.

Partnerství je taky definovaný pojem.

Nemá cenu je motat dohromady.