3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Manželství pro homosexuály v nedohlednu

Až na další se nebude sněmovna zabývat novelou občanského zákoníku, podle níž by manželství bylo otevřeno i jednopohlavním dvojicím. Zatím tedy vítězí koncept, který v Evropě funguje po tisíciletí a v různých obměnách i v kulturách po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 13.2.2019 16:26

Ano, to je kampaň. Proti které existuje protikampaň. Schvalování je jedna vlna. Debata je dlouholetá.

M. Varadinková 13.2.2019 15:39

Re: akce vyvolává reakci

Žádná kampaň, žádný zákon ve sněmovně, žádná homosexuální lobby, žádný Psí úvodník, v médiích ani zmínka, prostě nic... to jen ochránci tradičních hodnot z ničeho nic, zcela bezdůvodně a nevyprovokovaně, hrdinně vyskočili, aby nasbírali levné body.

J. Schořík 13.2.2019 15:45

Re: akce vyvolává reakci

V podstatě z věcné nijak zvlášť protlačované věci dělají óbr téma.. Stejný jako třeba Marakéš.. Homosexuální aktivisté to zkusili, zjevně do toho nedali ani moc energie ani moc peněz a jednoduše to neprošlo..

Body ochránců tradičních hodnot..

M. Prokop 13.2.2019 15:04

Re: akce vyvolává reakci

Ta aktivita navíc nijak bouřlivá není, to tvrdí jen fanatici a fanatičky, nesnášející odpor.

Prostě občas někdo, domnívající se, že mást pojmy je dobrá věc, něco napíše nebo navrhne zákon a jiní, domnívající se, že to dobrá věc není, také něco napíší nebo zákon odmítnou.

Do nějaké bouřlivosti (viz třeba v současnosti Řecko a Makedonie, Španělsko a Katalánsko, GB a brexit, Německo a perzekuce členů AfD, ...) to má hodně daleko.

J. Kombercová 13.2.2019 15:18

Re: akce vyvolává reakci

Vážený pane ženichu, vážený slečno nevěsto... a opačně. Když manželství, tak se vším všudy: :)

M. Krátký 13.2.2019 14:37

to je pech s tou naší armádou

Tři pandury se po dvou letech od nehody s fabií vracejí do služby, jeden stále chybí.

ty Pandury asi jsou atrapy pro odstrašení protivníka - jsou z 0,6 mm pozinkovaného plechu, proto je ta Fabie sešrotovala

H. Omar 13.2.2019 14:41

Re: to je pech s tou naší armádou

To není možné, to by přeci Babiš nedovolil...

I. Kellner 13.2.2019 14:41

Re: to je pech s tou naší armádou

..a kromě toho se zjistilo, že neumí "plavat" a střílet. Tedy pokud jsou náhodou v provozuschopném stavu.

V. Novák 13.2.2019 16:00

Ano - to stojí za zaznamenání.

V původní konfiguraci nebylo o schopnosti plovat zmínky. Tak to nějaký pupík doplnil. Ve fabrice řekli "No prosím, prosím, jak si přejete" a dodali (za patřičný příplatek) lodní šrouby, náhony, upravenou převodovku, prostě co bylo třeba.

Načež přišel jiný metalizovaný pupík a požadoval posílené pancéřování. Ve fabrice řekli "No prosím, prosím, jak si přejete" a dodali (za patřičný příplatek) dodatečný pancíř.

Načež někdo zjistil, že tím Pandur ztěžknul tak, že na vodě je z něj ponorka, pardon potápka, neb ponorka se umí i vynořit - v tom je rozdíl mezi ponořením a potopením. Ale ještě nějakou chvíli může vrtět vrtulí...

L. Kolman 13.2.2019 14:30

Tak to neprošlo?

To si Omara ještě nemůžu vzít? Tak si ho aspoň osvojím a budu se s ním chlubit u příbuzných a známých.

H. Omar 13.2.2019 14:33

Re: Tak to neprošlo?

V klídku. Vy si vemte zase svoji ségru, jak je u vás v rodě zvykem. :))))

D. Stirský 13.2.2019 14:27

On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

že ti dva/ty dvě se mají docela obyčejně rádi/rády. Že v této sféře je onen vztah zcela analogický s vztahem různopohlavním. Bohužel, kritici (např. V. K. ml.) neustále zkoumají, jak to ti dva/ty dvě spolu dělají. Byť to samozřejmě nikdy nepřiznají. A vůbec jim nepřijde divné bojovat za tu jedinou a pravou rodinu, i když jsou sami třeba po dvakráte rozvedeni. V. K, mladší by dal tomu, co na tento jeho rozpor poukázal, nejraději pěstí. Slyšel jsem na vlastní uši v rozhovoru. A pořád nikdo neodvětil, jak by on sám se choval, kdyby jeho dcera, sen, sourozenec... Vlastně si Neff odvětil sám, aniž si to uvědomil. Oněch LG sňatků bude nula, nula nic do roka. Takže to vůbec nikoho neohrozí, jen těm, co budou mít zájem, to pomůže. A ještě: Nejde jen o práva, ale také o povinnosti. Na což mnohdy obě strany sporu zapomínají.

M. Prokop 13.2.2019 14:31

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Možná, že vy si neuvědomujete. Do toho, co si (ne)uvědomuje někdo jiný se raději nepleťte. ("Autor: S. Netzer Datum: 23.1.2019 13:09 Obdivuji myslitele a myslitelky, kteří vidí druhým do hlavy ")

Jinak viz níže, epištola k paní Václavíkové, o matení pojmů. Nic víc v tom není.

H. Omar 13.2.2019 14:34

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

V čem jim to pomůže?

R. Brzák 13.2.2019 14:35

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Váš nadpis - čirá pýcha, přímo krystalické "lepšočlověčenství" (VY si uvědomujete a jiní ne?)

Stran kritiků - kde že zkoumají, co a jak dělají (spolu kdesi)? VY snad sedíte v jejich hlavě? No jo, jsou to pokrytci - protože dělají lidské chyby a rozvedli se...boha jeho, měl jsem Vás za sice levicově popleteného, ale solidního debatéra... Člověk, který v debatě použije osobní výpad (například stran jeho rozvodu) namísto argumentace ad rem, si nezaslouží sluchu přemýšlejícího jedince (ani pěstí bych na něj neplýtval).

Toto s lidmi dělá strach - zde o jistě životem těžce zkoušené, protože ve významné životní roli omezené lidi. Jenže tady nejde o zlou snahu jim ublížit - ale o nastavení postoje státu, služby státu, placeného všemi pro poskytování konkrétních služeb, ve prospěch malé části populace.

D. Stirský 13.2.2019 14:50

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Jako študák jsem jezdil MHD na černo. Byl i soud a pokuta! I když si nyní myslím, že se to dělat nemá, již nikdy si nedovolím někoho za černopasažérství odsuzovat. Neboť i já... V. K. ml. nemůže bojovat za tradiční rodinu, když sám je dvakráte rozvedený! V 19. století a ještě počátkem 20. by byl odepsaný. Ostatně se pamatuji na léta 60., kdy se občas stále říkalo: "No, to je TA rozvedená." A to, že mnozí neustále zkoumají, jak to dělají, to jsem si potvrdil právně po vyslechnutí rozhovoru s V. K. ml. Neustále tvrdil, že by neměl být zákon na to, co kdo dělá v posteli. Tudíž tak si on vykládá změnu obč. zákoníku. A sexuální orientace nijak nesouvisí s tím, je-li někdo pravicově či levicově orientován. A zda má v oblibě neziskovky nebo ne. Koneckonců, ODS je neziskovka žijící ze státního příspěvku.

E. Derat 13.2.2019 15:00

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

No, asi máte pravdu, že V.K. junior není ten pravý, který by měl bojovat za tradiční rodinu. Ale, srovnatelně tady "bojuje" za NATO generál Petr Pavel, který byl komunista, sloužil cizí okupační mocnosti ve službách ČSLA. A komunistů, kteří bojují za NATO a EU je tady přehršel, Telička, Štetina, Rychecký, Štěch, Pithart atd., no seznam by byl příliš dlouhý. Je tedy vidět, že je možno bojovat za něco, i když jsem se v minulosti podle toho nechoval.

R. Brzák 13.2.2019 15:15

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

Kdo jiný může lépe poznat, jak důležité je manželství pro partnerský život, než ten, kdo udělal tolik chyb, že se rozvedl - a přeci hledá znovu šanci v manželství dalším...

Ale o tomto spor není - protože i ten, kdo se nikdy neoddá se ženou či s mužem, platí daně, aby dostával nějakou službu. A může chtít, aby služby, které jsou v našem státě spojené s manželstvím, byly spojeny s nějakým účelem, kterého si i on, věčný starý mládenec/stará pana, cení a vyžaduje, protože v tom vidí společenský prospěch.

Jinak, stran ODS a jiných stran - jsem plně pro, aby politické strany byly financovány jen a pouze z dobrovolných příspěvků svých dárců a členů.

M. Moravcová 13.2.2019 15:30

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

víte kulový, proč se V.Klaus ml. rozvedl. Na to musejí být dva a nikde nikdo neřekl, proč. Takže si svoje výmysly strčte za klobouk.

J. Schořík 13.2.2019 15:47

Re: On si totiž pořád nikdo neuvědomuje,

A dvakrát víte kulový.. Tradiční hodnoty jsou i dvakrát se rozvést a zase začít chodit s další mladou holkou!

J. Václavíková 13.2.2019 14:17

Přidám ještě jeden námět.

Najednou se vyrojilo tolik plamenných obhájců institutu manželství, že člověk nestačí žasnout. V zemi, kde polovina těchto svazků končí rozvodem, kde mladí žijí nejradši ,,na psí knížku", kde sex už dávno nesouvisí s jakýmkoliv formálním závazkem.

A přitom je tu pořád starobylá instituce manželství, jež není žádnými novotami ohrožena. Tou je manželství uzavřené knězem, v němž snoubenci přijímají dobrovolně známý závazek- dokud nás smrt nerozdělí. Jenže, kolik je dnes takových, kdo o tuhle řeholi skutečně stojí? Ne jen tak napůl, dokud to nic nestojí. :-)

R. Brzák 13.2.2019 14:26

Re: Přidám ještě jeden námět.

Co se týče té starobylé instituce -máte pravdu.

Ovšem v moderním státě (a o tom píše Aston) je tato starobylá instituce spojena se službami státu, placenými všemi občany, na základě jejich konsenzu. A o tom konsenzu zde je řeč - ten se přirozeně přenastavuje, čehož součástí je intenzivní svobodná debata. Bez těch plamenných obhájců, o kterých píšete, by debaty nebylo.

M. Prokop 13.2.2019 14:28

Re: Přidám ještě jeden námět.

Většina lidí zde pouze odmítá matení pojmů.

Manželství je celkem přesně definovaný pojem, i jeho účastníci. Mimochodem, celkem snadno by se pod něj vešel i ten "život na psí knížku", liší se pouze typem formalizací závazku.

Partnerství je taky definovaný pojem.

Nemá cenu je motat dohromady.

J. Anděl 13.2.2019 14:32

Re: Přidám ještě jeden námět.

No, ono je to poměrně jednoduché - tolik plamenných obhájců se nevyrojilo náhodou jen tak pro nic za nic. Tolik plamenných obhájců se vyrojilo kvůli návrhu, aby bylo možné manželství uzavřít i dvěma homosexuálům. Akce - reakce.

Mně je to jedno a chápu obě strany. Nicméně - ani po případné takové úpravě zákona se nebudou lidi (obecně, různí lidé různě, tak jako dnes před takovým zákonem) dívat stejně na manžele muže a ženu a na manžele dva muže či dvě ženy.

Co se týče kostela - "dokud nás smrt nerozdělí", tak to beru i bez kostela, i když kdo ví, jestli to opravdu dokážeme, ale v tomto ohledu není ani ten kostel záruka (i manželství uzavřená v kostele se někdy rozvádějí, byť asi méně často).

J. Václavíková 13.2.2019 14:36

Re: Přidám ještě jeden námět.

Ti, co se rozvádí, nemůžou zrušit ten svazek samotný a brát si někoho dalšího stejným způsobem. Ruší jen ten státem uznaný.

M. Prokop 13.2.2019 14:42

Re: Přidám ještě jeden námět.

Ale mohou a taky to dělají. To je čistě jejich věc.

J. Anděl 13.2.2019 14:49

Re: Přidám ještě jeden námět.

Je možné, že katolíci mají nějaká specifika, která neznám.

Vtipné je, že pro muslimského konvertitu manželství, uzavřené v kostele, neplatí. A pak, že máme stejného Boha :-P.

Podle mě manželství, uzavřené v nebi, neexistuje.

M. Prokop 13.2.2019 15:00

Re: Přidám ještě jeden námět.

Existuje, pokud (dokud) na něj manželé věří.

Ale na logické argumenty Václavíková nereaguje.

J. Schořík 13.2.2019 15:07

Re: Přidám ještě jeden námět.

Zakon se k pohledu muslimskeho konvertity stavi dost chladne ;).

M. Moravcová 13.2.2019 15:22

Re: Přidám ještě jeden námět.

Ale to není najednou, to rojení. Prostě je problém, tak se o něm mluví. Když věci fungují a nikdo se je nesnaží navrtat, není proč obhajovat.