6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Máme poloprezidentský systém

Prezident republiky Miloš Zeman oznámil, že pokud by měla padnout vláda, pověří jejím sestavením opět Andreje Babiše. Teď už je jasné, proč premiér Babiš odmítl pohnat prezidenta k odpovědnosti kvůli zřetelnému neústavnímu chování při jmenování ministra zahraničních věcí, ani když prezident zavdával podezření z vlastizrady ve zpravodajské hře kolem novičoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 16.11.2018 7:23

Nepudu do hospody! ;-))

Si představím takovou situaci. Vlezu do hospody, dám pivo panáka, pokecám s chlapama o politice a na závěr je vyzvu, abychom s tím cosi udělali, že půjdeme do ulic řvát proti a občané vyjdou za námi též projevit nespokojenost. Odpovědí mi bude "di do pr....!"

Ono to totiž potřebuje jinou úroveň řízení akce, než nějaký nápad a jít do toho. To se musí holenku předpřipravit. To není 'hup na krávu a už je tele'. Takže napadá, že logistika akce 'shoďme vládu' musí mít finanční zajištění a pořádný plán, co se nedá uspěchat. Naposled sice vyšlo v carském Rusku udělání revolty narychlo a bez řádného plánu, ale tam byl sviňský hlad většiny lidí, takže to se to demonstrovalo docela samo.

V Česku je představa, že by se Samet mohl opakovat. Myslím nemohl, protože jednak se máme jako prase v žitě s tou demokracií a kapitalismem a druhak on ten Samet nám byl spíše předpřipraven a zorganizován, než aby spadl sčista jasna. Spoluúčast v něm není o tom, že to nikdo nepředpřipravil.

Tak nepudu do hospody dělat revoluci, páč nemám na to dost prachů. Vlastně ani čas, že jsem pracovně furt a imrvére vytížený, že nejsem Pražan. ;-))

P. Rajman 16.11.2018 7:23

Česko je špatný stát

s nefunkční justicí a šovinistickým "étosem". Základy této zkaženosti byly položeny střetem dvou totalitních režimů během druhé světové války, na který Česko reagovalo totálním popřením etických hodnot a ekonomické logiky a rezignací na právní ochranu jedince v té nejelementárnější podobě. Toto nepřipustilo jen "pasivně" jako za okupace, kdy byla svobodná vůle jednotlivce i obyvatelstva zcela potlačena, ale podílelo se na bezpráví zcela aktivně aplikací zákonů kolektivni viny a kolektivní msty. Tento princip se postupně transformoval a přenášel na různé skupiny obyvatel až do přítomnosti, kdy nejednou postihl i tvůrce a zastánce tohoto principu v předchozí etapě a justici zcela ochromil. Ta nemajíc již sílu ani prostředky soudit podle principu kolektivní viny současného premiéra jako estébáka není ale pro absenci principů individuálních schopná posoudit a soudit jeho zločiny ani po stránce ekonomické, což je nadále a znova posiluje šovonisticko xenofobní etos. Česko tak dosud není demokracií, ale zacyklenou totalitou, která si vybírá stále nové a nové oběti.

P. Kučera 16.11.2018 9:29

Re: Česko je špatný stát

Ano, vidím to hodně podobně.

R. Meišner 16.11.2018 7:14

v ulicích jsou demonstrace?

to jako ten včerejší hlouček na Václaváku, Astone? ---zase tady máme přání otcem myšlenky. --včera to Zeman pojmenoval vše naprosto přesně,--na základě dvou žumpoidních prostitutů a výpovědi jednoho pomateného maníka nenechá vládu padnout. až bude Babiš pravomocně odsouzený, tak prosím, proč ne, ale komu není prokázána vina tak je nevinný,- je to tak nebo ne? ---zatím by bylo dobré respektovat demokratické a svobodné volby a jejich výsledky. --a neustále fňukat nad přímou volbou prezidenta je už úplně od věci---resp. je to tak, že kdyby vyhrál Drahoš, tak Aston proti přímé volbě ani nepípne,---na to klidně vsadím svoje boty.

H. Omar 16.11.2018 7:16

Re: v ulicích jsou demonstrace?

Babiš a Zeman jsou prostitutové. Pěkně jste to nazval... Ale já si myslím že spíš jejich voliči...

R. Sorge 16.11.2018 7:24

Re: v ulicích jsou demonstrace?

Homarys, ekšpert na přištěkávání ...

J. Havelka 16.11.2018 7:32

Re: v ulicích jsou demonstrace?

Exkremento sorge zasmrdelo...

R. Sorge 16.11.2018 7:33

Re: v ulicích jsou demonstrace?

Táhni parazite.

P. Hofman 16.11.2018 7:10

Ha ha ha...

Ten Zeman nemá chybu - Klidně shoďte vládu, já pověřím opět Babiše sestavením nové!

Sami jsme si ho tam zvolili.

H. Omar 16.11.2018 7:12

Re: Ha ha ha...

Dobré nám tak....:(((

P. Hofman 16.11.2018 7:15

Re: Ha ha ha...

A bude HUŘ!!!

H. Omar 16.11.2018 7:17

Re: Ha ha ha...

Bohužel musím s vámi souhlasit. Krize se blíží...

P. Kučera 16.11.2018 7:10

Ryba smrdí od hlavy. Té největší.

V přímém přenosu vidíme, jak národ klesá do suterénu, když se jeho opratí ujmou gauneři. Lidé přestávají rozlišovat, kdo patří k té horší, destruktivní části a kdo k té kultivující. Na vedoucím postu státu chybí osobnost, která by byla majákem, udávajícím směr, jakou byl TGM. Tehdy stačilo, aby prezident někomu nepodal ruku a takový člověk v politice skončil. Dnes vidíme, že prezident ruku podává i největším gaunerům. Coby mimikry mezi své oblíbence občas přidá i někoho dobrého. Ale dnes bohužel platí: podáš-li ruku prezidentovi, stáváš se spoluviníkem.

Dobrý den.

H. Omar 16.11.2018 7:15

Re: Ryba smrdí od hlavy. Té největší.

Ledě netouží po elitě, ale po jelitech. Je to smutné ale volby to potvrdily. Jsem rád že s klesajícím počtem. Ano už i za to málo...

D. Polanský 16.11.2018 7:06

Ne a ne se demokracii naučit,

holota vyřvává na Václaváku, odporná videa. Když se mi nelíbí výsledky voleb, tak ne akceptovat je, ale podrážet a podrážet. Babiš mi rovněž nesedí, ale neakceptovat výsledek voleb, to není demokracie, ale pražský Bangladéš.

I. Schlägel 16.11.2018 7:21

Re: Ne a ne se demokracii naučit,

Pokud kritizujete skutečnosti, které si kritiku zaslouží, tak nerespektujete výsledky voleb? Vy máte opravdu tuhou stranickou disciplínu.

M. Sedliska 16.11.2018 7:24

Já výsledky voleb akceptuji, ale přesto mi připadá, že tu Bangladéš nebo spíše Palermo, započal svým chováním v kauze Čapí hnízdo právě pan premiér. Nehledě na to, že v demokratickém státě by politik v situaci A.B. dávno dobrovolně odstoupil, minimálně do doby, než se celá věc vyřeší. Pak by nikdo nemusel vyřvávat na náměstích a investigativní novináři by se neměli v čem šťourat.

M. Těhanová 16.11.2018 7:59

Re: Ne a ne se demokracii naučit,

Tak holota, dle vás. To bouchlo. Nikdo snad nezpochybňuje výsledek voleb, ale svinské chování jednoho člověka. Ale jasně jste tím taky naznačil, že to nebylo vítězství nějakých nýmandů z toho hnutí a mediálních tváří, ale právě toho jednoho člověka.

A je velmi smutné, že jsou lidé schopni uvěřit tolika lžím, jsou-li podloženy prachama.

S. Tomáš 16.11.2018 7:02

Pražák je pRažák

Nezbytné je protestovat proti všemu, tabula rasa musí být i kdyby na to mělo padnout tohle oodium

J. Holíček 16.11.2018 6:56

Ne vždycky a ne všem s Astonem souhlasím,

ale jak už jsem byl řek, oceňuji jeho smysl pro proporcionalitu, kterou někdy v menší, někdy ve větší míře uplatňuje ve svých úvodnících.

Ostatně je to patrné i v tom, že na stejné téma nechá psát na svém písečku i ty, co mají trochu jiný názor. Dnes třeba Jana Bartoně a Petra Hlávku.

P. Kučera 16.11.2018 7:30

Re: Ne vždycky a ne všem s Astonem souhlasím,

Pokud se vám líbí rádobyodvážné, ale na hlavu postavené úvahy jmenovaných pánů, tak pánbůh s vámi. Před válkou i po ní tito "odvážní" dehonestovali TGM. Dnes různí hlávkové dehonestují V. Havla. A u pana profesora Holíčka jsou vítáni. Situace se vyhrocuje a bude třeba si vybrat svoji stranu barikády. Já jsem otevřeně na té Havlově. Pan H. bude zřejmě pokrytecky "nad věcí", čímž bude, aniž si to vůbec uvědomí, jen užitečným idiotem velkých gaunerů.

J. Holíček 16.11.2018 8:10

Re: Ne vždycky a ne všem s Astonem souhlasím,

Já jsem skutečně nad věcí a v tom je mezi námi rozdíl! K tomu abych napsal nějaký názor nepotřebuji bojovat na barikádách ani citovat autory. Když nemám rád Zemana, tak ho nevolím, když mně nevyhovuje ani Drahoš, tak zůstávám doma (první kolo jsem absolvoval).

Na rozdíl od přizdichvostů, kteří se ohánějí menším zlem a floskulemi typu "Vždyť přece každý rozumný člověk..." mám čisté svědomí a nechávám to na přizdichvostech. Vy, milý pane profesore, potřebujete vymyslet fabulaci o nenávisti k TGM nebo k Havlovi, abyste se mohl vymezit. Kdyby bylo na mně, tak bych tyhle dva vedle sebe vůbec nestavěl, ale nic zásadního proti nim nemám, aniž je beru jako modly.

A buďte tak laskav, nechte si své podpásovky, ty kecy o užitečných idiotech a ordinérních ministryních. Vypovídají o vás víc, než si myslíte. Hezký den.

J. Prikner 16.11.2018 6:47

Majdan pokračuje

Novinářská provokace polila živou vodou demagogický blok. ČT24 se snaží, ale práci jí kazí Barrandov. Senát vyzývá vládu k odstoupení, ale to asi nemá tento orgán v popisu práce. Parlament sbírá 101 podpisů, ale zatím se nedaří. Mimořádná schůze hlavně bojuje o svoje platy. Na Václaváku řvou Kalouskovy úderky (a v rámci 17.11 budou top milice jisťe odvolávat zvolenou vládu). Okamura chce nahradit ve vládě vyhnívající ČSSD. Prezident prohlašuje že po případném pádu vlády opět jmenuje vládu předchozí. Žádný právník neklade otázku: co za zločin provedl premiér? Jaký právní předpis porušil? Co dokazuje Novinářská provokace? Kdo to platí ? No, takhle tady žijeme.

P. Hlosta 16.11.2018 7:00

Re:

Vy to vidíte tmavě. Vítěz má vždy pravdu, takže pravda jistě zvítězí! Vy se ptáte na provinění Premiéra... to je irelevantní, pravdu bude mít vítěz. Kdo to celé platí? Přeci vy, já, my, vy, oni, ony - daňoví poplatníci přeci. ;-))

K. Wágner 16.11.2018 6:43

zprávy Dity Protopopové

Národní ústav duševního zdraví prověřil lékařské zprávy Dity Protopopové a konstatoval, že jsou v souladu s lékařskou etikou. Reagoval tak na případ Andreje Babiše mladšího, kterého Protopopová měla údajně poslat na „prázdniny“ na Krym. Podle ústavu nedošlo ze strany lékařky k pochybení ani střetu zájmů.

P. Boublíková 16.11.2018 6:46

Re: zprávy Dity Protopopové

Hőschl je Babišův pacholek :-)

I. Kellner 16.11.2018 6:52

Re: zprávy Dity Protopopové

Přišel mi na ruské ambasádě nějakej povědomej..

J. Karlík 16.11.2018 7:57

Re: zprávy Dity Protopopové

A vy sprostá husa.

V. Klepetko 16.11.2018 8:04

Re: zprávy Dity Protopopové

Myslím, že to byla od paní Boublíkové sarkasmus, ta poznámka! Toho pana profesora si váží, jak plyne z celé diskuze.

Měl byste se jí omluvit.

R. Langer 16.11.2018 6:42

Hm, koukal jsem se z okna

a žádné demonstrace jsem neviděl.