21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Lidovci a STAN

Ústup lidovců od společného projektu STAn pochopitelně vyvolal nevrlou reakci starostenské strany. V komentářích se objevily i obvyklé hlášky o podlosti lidovců. Reakce Starostů je racionální, ovšem i krok lidovců má rozumné důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hájková 20.7.2017 8:29

Re: Na burkina testu nic překvapivého

Víte pane ANDĚLI- kdo tyto plavky vymyslel? Byla to už před delší dobou jedna modní muslimská návrhářka, která žije v Sydney !

Kupodivu - se tyto plavky ujaly i u nemuslimských žen! Takže na ustralských plážích byste těžko odhadoval kdo v těch plavkách je:-)))))))))))))))

Rozdíl mezi námi a australany je pouze v tom , že o tom nepřemýšlejí :-))))))))))))))))))))))

O. Uživatel 20.7.2017 8:37

Uživatel požádal o vymazání
V. Hájková 20.7.2017 8:47

Re: Na burkina testu nic překvapivého

Zajímavý článek-

J. Anděl 20.7.2017 8:47

Na to určitě kouknu, mívá zajímavý pohled na tyto věci.

J. Anděl 20.7.2017 8:39

Ano, pokud je někde něco rozšířené, tak to nebudí takovou pozornost. Bílý blonďák v Tibetu před sto lety taky budil pozornost. Možná i dnes.

J. Anděl 20.7.2017 8:46

Ale je tam i ta druhá část mého příspěvku - co si k tomu ta reportérka sama vytvořila v hlavě. Náš postoj a myšlenky mají velký vliv na naše vnímání reality. A když něco očekáváte, je o něco pravděpodobnější, že budete mít dojem, že se to děje. U fyzikálního experimentu ten vliv není takový, jako v sociální interakci. Na dojem, jak mě asi vnímají ostatní, může mít vliv rozhodující.

V. Hájková 20.7.2017 9:09

Re:

Ano souhlasím s tím co píšete! A přemýšlel jste nad tím, čím to je , že jsme takoví jací jsme? Dám vám příklad - na konci 80 let jsem dostala deviz. příslib a byla jsem ve Francii - z toho 4 dny v Paříži - po návratu jediné co moje vzdělané kolegyně zajímalo - jaké byly obchody z modním zbožím - co se nosí :-) Bohužel jsem je musela zklamat - protože ani jeden ochod s tímto zbožím jsem nenavštívila- protože 4 dny v Paříži byly málo na toto užasné město - a to jsem jim ani neřekla, že jsem Paříž prochodila ve střevících které mám doma na přebíhánim k popelnicím - a které jsem si do auta dala pro jejich pohodlnost na řízení auta. :-) Závěr - ani v duchu jsem nemyslela na to, že by mě pařížané sledovali - pro mé střevíce :-))) Vím, že to je vzdálené od burkin ale i to o něčem vypovídá!

J. Anděl 20.7.2017 9:14

Ano, příklad se střevíci, nebo takového jsem měl na mysli.

V. Novák 20.7.2017 9:24

Re: Na burkina testu nic překvapivého

Jak jsem už psal, v Austrálii, kde je výrazně zvýšená incidence rakoviny kůže, jednoznačně spojená se slunečním zářením a ozonovou dírou, jsou burkiny preventivní opatření. Viděl jsem fotky Číňanek, které měly oblečené cosi podobného, ale i s obličejovou maskou. Ne kvůli rakovině, ale kvůli opálení - čím bělejší pleť, tím je pro Číňany krásnější. Rozhodně je to zdravější než evropské "zdravé opálení".

A konečně - pro pravověrné, hlavně salafistické muslimy je jedno, zda je žena v burkinách nebo bez - je to stejně nepřípustné, protože burkiny s lycrou obtahují a zvýrazňují její tvary. A to je stejně nepřípustné jako by byla na veřejnosti nahá.

V. Hájková 20.7.2017 9:32

Re: Na burkina testu nic překvapivého

K vašemu poslednímu odstavci - jednu maličkost! Vpodstatě říkáte, že není muslim jako muslim:-)))) Bylo by zajímavé vědět kolik pokřtěných žen v katolickém kostele si dalo za svuj život udělat potrat!!!!

V. Novák 20.7.2017 10:15

Re: Na burkina testu nic překvapivého

Ano, není muslim jako muslim, což ovšem není žádný objev, a muslimka v burkinách je poměrně liberální.

Sice nevím, jak souvisejí burkiny s potraty, ale nejspíš těch pokřtěných nematek bylo dost. V Polsku je poktěná prakticky každá a potraty se tam dělaly v mnohem větší míře než v Československu. Už proto, že v ČSSR byla mnohem dostupnější antikoncepce, zatímco v Polsku se spoléhalo na neplodné dny a slitovnost Boží...

V. Hájková 20.7.2017 10:49

Re: Na burkina testu nic překvapivého

To souvisí naprosto stejně- prostě jde o to, jak věřící ze všech stran tu svou víru berou vážně!

P. Vandas 20.7.2017 8:01

Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

...multikulti ideologů. Nikdy dříve nikoho z myslitelů nenapadlo nacpat Judaismus,křesťanství a Islám do jednoho pytle. No a s tím tvrzením, že "všechna" tato náboženství mají společné podřízené postavení žen je nesmysl naprostý. Křesťanství má velkou úctu až dominantní v kultu Panny Marie a spoustu svatých ženského pohlaví. Křesťanství naprosto jasně hlásá, že před Bohem jsou si muž i žena rovni. :-):-):-)

P. Boublíková 20.7.2017 8:04

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Jenže zrovna katolická církev (vim, že jste Český bratr) tu rovnost poněkud zprasila zákazem výkonu církevních funkcí ženám :-)

J. Pospíšil 20.7.2017 10:22

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Každá myšlenka jen zabývající se výkladem světa je umělá a je konstruktem.

Co se abrahámovských náboženství týče, tak to existuje. Třeba v islámu říkají těmto lidé Knihy. Jde o ty víry, které mají mezi svými základními prameny Starý zákon.

K těmto nevěřícím z hlediska islámu se muslimové mohou chovat daleko tolerantněji, nemusejí je hned pobít, můžou je nechat zatím žít, pokud ovšem tito nevěřící nestaví nové kostely, nevykonávají své náboženské rituály na veřejnosti, nenosí třeba viditelně kříže, nestaví stavby vyšší než muslimské a platí svou extra daň.

O. Uživatel 20.7.2017 8:11

Uživatel požádal o vymazání
R. Tesařík 20.7.2017 9:35

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Podle toho, jak to máte doma:-))

J. Kernal 20.7.2017 10:38

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Ef 5,21 V poddanosti Kristu se podřizujte jedni druhým: Ženy svým mužům jako Pánu, protože muž je hlavou ženy, jako Kristus je hlavou církve, těla , které spasil. A dále platí pro muže: Ef 5,25 Muži milujte své ženy, jako si Kristus zamiloval církev a sám se za ni obětoval, Ef 5,28 Proto i muži mají milovat své ženy jako své vlastní tělo. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. A podobně píše Apoštol Petr ve svém 1. listě. Bible neučí , že ženy mají kázat Boží slovo a být za kazatelnou.

S. Lazárek 20.7.2017 8:12

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Nicméně ta samá církev dosud nepochopila, že například děloha nepatří jí, ale každé ženě a pokud se rozhodne, že z nějakého důvodu dítě mít nechce, stále existují i poměrně osvícené státy, které jí toto z důvodu zřejmě oné úcty, toto neumožní. Asi to s tou rovností ještě nebude tak horký, i když má křesťanství proti islámu velký náskok, to je nutné přiznat.....:-)

P. Vandas 20.7.2017 8:32

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Probůh proč bych měl obhajovat nějaké cancy různých magorů z Církve svaté. V Bibli se nic o děloze nepíše, natož k čemu ji ženy smí, či nesmí použít. Též v Bibli nic o nějakém celibátu není, a pokud vím tak v různých společenstvích křesťanů jsou ženy i kazatelky a biskupky. Že to u Římských katolíků a Pravoslavných je jinak, mne nechává v klidu. :-):-):-)

A. Trick 20.7.2017 8:38

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Pravoslavní nemají celibát. Přesněji kněží. Mniši ano.

S. Lazárek 20.7.2017 9:33

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Já nevím, já těmhle vcem moc nerozumím, nicméně asi píše, píše, protože třeba v Polsku tihle "magoři", jak píšeš, jsou objektivně stále vyvinout takovou sílu, že tamní žena o své děloze prostě rozhodovat nemůže. U nás tohle už tihle hoši naštěstí už tu sílu nemají.

J. Anděl 20.7.2017 8:13

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Asi je to od každého kousek. Asi jsou si svými kořeny blíž, než třeba s hinduismem, ne? Ostatně každá kategorizace jevů je umělý konstrukt. Ba co víc - každé lidské dílo je umělý konstrukt.

I představa podřízeného postavení žen je umělý konstrukt :-)

P. Vandas 20.7.2017 8:43

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Co se týče blízkosti , tak určitě si byl blíže ranný abrahámův Judaismus s Babylónskými kulty, s kulty Sumerskými a uctívači kultu měsíce, který byl v Uru Chaldejském, domovině Abrahámově místním náboženstvím. Určitě je blíže Abrahámův protojudaismus bližší egyptským Bohům, neb Mojžíš, jak známo vyvedl Izraelce z otroctví egyptského a určitě po vzoru uctívání egyptských bohů vytvořil náboženství Izraelské. Dokonce si troufám tvrdit, že Bůh izraelský se velmi podobá kultu Atona , Boha Re, který zavedl Achnaton a Tutanchamón zrušil. Co se křesťanské ideologie týče, ta má nejspíše kořeny v Persii a to v učení Zarathustrově. Islám vznikl 600let po Kristu a 2000let po Mojžíšovi a je to jen účelový, ubohý a násilí hlásající plagiát bez hlubších kořenů. :-):-):-)

J. Anděl 20.7.2017 9:03

Plagiátů (a plagiátů předchozích plagiátů) vzniká každou chvíli spousta. Jen pár z nich vůbec získá příznivce, minimum přežije svého zakladatele. I tak mohou být "z rodiny". Holt černá ovce :-)

I. Mertl 20.7.2017 8:50

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Není nad jednoduchý pohled na svět, co?

M. Prokop 20.7.2017 9:15

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Já vám ho nezávidím.

I. Mertl 20.7.2017 10:40

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Kuš.

V. Novák 20.7.2017 9:36

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Abrahámovské náboženství je pojem vlastní islámu. Muhammad byl přesvědčen, že judaismus i křesťanství jsou jen zmršeniny původního monoteismu a že on to zmršení napravuje důsledným monoteismem. Proto Boha ani nijak nepojmenovává - AlLáh je prostě "Ten Bůh", "Ten Jediný Bůh", který nemá a nepotřebuje jméno, protože je jediný.

A pro křesťany ve středověku byl islám sektou, která zmršila křesťanství a muslimové byli odpadlíci a kacíři - což by nemohli být, kdyby nebyli v podstatě křesťany. Postupem se to změnilo, takže v 16. a 17. století už uznávali, že islám je jiné náboženství, to ale už měli zkušenost s reformací, která taky "stavěla zlořády papeženců"...

V. Novák 20.7.2017 9:37

Re: Pojem abrahámovská náboženství je umělý konstrukt...

Mimochodem - mohl byste ocitovat nějaký autoritativní křestanský text, podle něhož jsou si muž i žena rovni?