3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Komunisté a NATO

Sociální demokraté dali najevo, že by nebyli proti účasti komunistů na vládě, kdyby se vzdali odporu proti unii a NATO. Je to kuliferdální podmínka. Je to jako kdyby abatyše nabídla holkám z nevěstince, že je přijme do kláštera, když přinesou osvědčení od gynekologa, že jsou panny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 18.10.2016 10:01

Re: Kdyby to tak věděl Havel,

Vláda rozhodovala o proplacení cesty, za svoje tam Zeman může zůstat na furt, tydýte :o)

P. Hlosta 18.10.2016 8:40

Re: Kdyby to tak věděl Havel,

V tom "Hadráku"(podle vás, podle mně Sametu) jsme naprostá většina vítali změnu v té smrádnoucí stálosti socialistického marasmu. Každý pochopitelně chtěl tu změnu vidět podle svých představ. Očekávání daleko předčilo možnosti. Takže rozladěnost nad výsledky po Sametu a hlavně se čtvrtstoletým odstupem, jsou zcela pochopitelné. Jsou to ale výsledky nás všech v tomhle státě! Ne jen Havlovy výsledky. Komunisté z toho socíku nikam neodešli, akorát se přestali přetvařovat a šli za prospěchem své osoby, pochopitelně kapitálovým prospěchem.

Vtip z časů socíku:

Holčička se ptá maminky - "Koho má komunista radši? Maminku, nebo tatínka?"..... "Penízky dceruško! Penízky!"

;-))

J. Fridrich 18.10.2016 9:28

Re: Kdyby to tak věděl Havel,

Soudruhu Berko - stesk po zlatých komunistech ? No, že se ptám...

Některým zdejším soudruhům se po tom evidentně stýská. To přece bylo radosti když vysháněli toaletní papír , vložky pro ženy, " bajsykl ", šicí stroj, náhradní díl do Škodověnky a dalších stovky nedostatkových věcí - nebo dokonce výjezdní doložku s devizovým příslibem do Jugoslávie ( poloviční Západ ).

J. Franke 18.10.2016 8:13

To se Mirkovi dnes dost povedlo!

Pomalu ale jistě vychází najevo, že existují dva Andrejové Babišové, kteří spolu navíc nemluví. Druhou možností je postupující schizofrenie...

První Andrej Babiš na svém facebooku 14. 10. 2016: „Byli bychom fakt rádi, kdybychom uspěli v senátu, protože tam se schvalují zákony, které jsou pro vás důležité.“

Druhý Andrej Babiš na Novinky.cz 15. 10. 2016: „Senát je de facto zbytečný, zpomaluje legislativní proces, stojí 600 milionů ročně a navíc ztratil kompetenci volit prezidenta.“

Vlastně je tu ještě jedna, nejpravděpodobnější možnost: senát je důležitý, pokud ho ovládám já, pokud ne, je na nic....

P. Hlosta 18.10.2016 8:29

Re: To se Mirkovi dnes dost povedlo!

No, kdyby měl většinu v Parlamentu a Senátu, mohl by Senát zrušit změnou Ústavy. Je to sice fantasmagorické, ale jen na první pohled.

J. Franke 18.10.2016 8:36

Re: To se Mirkovi dnes dost povedlo!

On by mu to ústavní soud vysvětlil stejně tak, jako kdysi dávno oposmluvníkům pokus vnést do parlamentních voleb většinové prvky...

M. Berka 18.10.2016 7:37

Hmm - ideje komun a komunistů...

Jsou tady od Francouzské revoluce a jen tak nezmizí... Na kandidátkách jsem viděl docela dost mladých komunistů. Že by vymírali je iluze. Sice mne to překvapuje, ale pořád lepší než mladí islamisti...

Kolem NATO je zbytečná diskuse. Všichni jsme rádi, že tam jsme. Problém je EU, ale EU není podmínkou pro členství v NATO. Jak to bude s EU je nejasné, Italové chtějí z EU ven, Francouzi nechtějí Shengen a tak. Není to jenom náš problém.

I. Schlägel 18.10.2016 7:54

Re: Hmm - ideje komun a komunistů...

Tak to máte pravdu. Zatím co radikální islamista Vám krk podřízne, mladý, rozumově a ideově vhodně vybavený komunista vám s ním pouze zakroutí ;-)

P. Hlosta 18.10.2016 8:10

Re: Hmm - ideje komun a komunistů...

Podmínkou k tomu kroucení krkem by musely být především sociální nepokoje a pak by i těm vhodně ideově vybaveným bylo dopřáno sluchu. K sociálním nepokojům "překvapivě" nedochází. A to ani v případě havířů, od kterých se to původně čekalo, když už nastával závěrečný finiš odstranění těžkého průmyslu jako hlavní způsob obživy. U koho vlastně čekáte to dopřávání sluchu mladým komunistům? ;-))

I. Schlägel 18.10.2016 8:19

Re: Hmm - ideje komun a komunistů...

U nikoho, téměř. Naštěstí. Spíš jsem komentoval potenciál a ochotu některých našich spoluobčanů s krky kroutit, pokud by byla ta správná příležitost. Nakonec, na podřezávání rovněž nemáme dostatek vhodných islamistů. Nicméně do kategorie mozků vylízaných bych umístil oba exempláře bez zásadního rozdílu.

P. Hlosta 18.10.2016 7:34

a dokolečka dokola furt!

Tisíckrát převařená polívka cítit jako fusekle. Stejně jako se zajedlo učení MarxLeninismu, tak se zajídá už i dokolečka omílané nebezpečí komunistů v Čechách. Samozřejmě že je latentní nebezpečí z každé politické ideologie, když se odtrhne od demokratického systému a stane se "jedinou pravdou". Aby k tomu mohlo dojít, musel by se parlament se senátem zbláznit a dvoutřetinovou vůlí změnit ústavu, zrušit si demokracii.

Nejsou poválečná leta, kdy se SSSR za zády bylo možné osnovat převrat. Za zády máme USA a to by se musely nejprve USA zbláznit a dělat revoluci po bolševickém vzoru s marxistickou biblí v ruce. Že k nám přijde Rusko s armádou? To by nejprve muselo válčit s NATO, nebo by nás NATO muselo zradit a vydat územně, navíc v Rusku je kapitalismus. Že někdo z republiky požádá o "bratrskou pomoc" Rusko? Na žádost by muselo Rusko reagovat probůh jak? Poslušně naklusat a obsadit a následně armádou držet až do vítězného konce a na věčné časy?! Taky by mohlo Rusko humanitárně bombardovat Česko, ale tím by si vědomě nadělalo ještě víc nepřátel v Česku než má.

Logika tvrdě dává, že nebezpečí z komunistů hrozí značně menší, než z daleko realističtějších znaků doby. Tím jsou třeba tolerovaní migranti. Taky rozpoutávané občanské války v rozvojovém světě s účastí hegemonů stojících proti sobě navzájem, Realističtější nebezpečí než komunisté je také třeba alarmismus globálního ohrožení přinášející nedemokratické tlaky do politiky i ekonomie. Větší reálné nebezpečí je též nedostatečnost vojenské výzbroje i schopnosti bránit stát, jako i, a to hlavně, naprostá absence ochrany civilistů v případě jakéhokoliv útoku zvenčí na náš stát. Zajímavé, že tahle nebezpečí se nezdůrazňují, leč latentní nebezpečí komunismu, které je zakonzervované do neotevřitelné piksle, tak to se omílá furt a stále dokolečka dokola!

M. Berka 18.10.2016 7:42

Re: a dokolečka dokola furt!

No, to bych já zase tak optimisticky neviděl. Po válce se komunisté dostali k moci DEMOKRATICKOU CESTOU... Spíš ale hrozí, že demokratickou cestou dnes dojdeme k Islámskému státu v Evropě. Toho bych se bál víc. Docela zajímavé je, že jak fašistické tak komunistické státy podporovaly sláty islámské... Toto by bylo asi na hlubší analýzu.

P. Hlosta 18.10.2016 8:02

Re: a dokolečka dokola furt!

Islámské státy měly především obří ložiska ropy a o to primárně šlo mocnostem. Sféry zájmů byly zemní bohatství na dříve nijak nevlivných územích. Tak jako SSSR šlo o Írán, Afganistán, o stejná území šlo USA. Ten stav trvá. Naprosto nejde o nezištnost velmocí na žádné straně. V současnosti jde o vliv na cenu ropy a zem. plynu. Obří koncerny jsou globalizované dost na to, aby i zájmy velmocí podřídily zájmům svým. Vlády států jsou vynuceně poplatné ne svým občanům, ale nadnárodním kapitálovým uskupením. Dokonce i komunistická Čína je reálně tomu přizpůsobená, ač ne ještě naprosto. Skutečně vlivné na občany nejsou už ani politické strany s jejich ideami, jako právě globální kapitáloví hráči, co jsou od států osvobozeni a hlavně beztrestní.

J. Franke 18.10.2016 7:59

Re: a dokolečka dokola furt!

Nejen komunisté, ale i jiní jsou u nás možným nebezpečím, i když se vlastně mohou dobře prolínat. Já doufám, že to je jen okraj společnosti:

http://1url.cz/vtN7M

P. Hlosta 18.10.2016 8:03

Re: a dokolečka dokola furt!

jsem čekal, kdo první mi přilepí tuhle nálepku.

J. Franke 18.10.2016 8:14

Re: a dokolečka dokola furt!

Proč proboha Vám? Vy jste ten exot v tričku s Putinem?

P. Hlosta 18.10.2016 8:24

Re: a dokolečka dokola furt!

Jsem to pochopil jako že mně za takového považujete :-)

J. Anděl 18.10.2016 8:04

Re: a dokolečka dokola furt!

Souhlasím s vámi, že existují aktuálnější hrozby. Souhlasím i s tím, že totalitu lze upéct z čehokoliv.

Komunisté jsou specifičtí tím, že s jejich ideologií v praxi máme přímou zkušenost a i přes ní lidé nedohlédnou či přehlížejí její utopický charakter a v samotných kořenech vetknutou nenávist k celým skupinám lidí.

Je pak bizarní, že to vidí u muslimů a doma v našem vlastním prostředí nad tím mávnou rukou, jako nad banalitou.

J. Anděl 18.10.2016 8:09

Re: a dokolečka dokola furt!

Například celou sadu argumentů proti islámu lze pouhou záměnou názvu použít na komunismus. Třeba: ano, může existovat umírněný komunista, ale pak to není pravý komunista. A umírněným zůstane jen do prvního výstřelu z Aurory.

P. Hlosta 18.10.2016 8:21

Re: a dokolečka dokola furt!

Když od nás emigrovali po osmašedesátém na Západ občané, umíte si představit, že by vůbec mohli, pokud by chtěli, pokřikovat tam na ulicích o tom, jak způsobí socialistickou revoluci a zlikvidují ty hnusné kapitalisty a buržuje a všechny co nebudou jejich "vyznání" povraždí? Mohli snad tehdy komunisté emigrovat masově a dělat na Západě bengál s násilím a teroristickými akcemi?

Takže nezaměňujte nebezpečí z komunistů s nebezpečím islamistů. Je v tom značný rozdíl a hlavní nebezpečnost je v tom, že je vůle islamisty tolerovat. Vůbec totiž nejde o náboženské vyznání. Jde o masivní migrační nápor na Evropu, který je vyvolávaný záměrně a opepřený agresivním islamismem. My, původní obyvatelstvo, máme sklapnout kufr a dopřát vyšším záměrům pohodlíčko naší bezbranosti a bezmoci?! Neobstojí humánní troškaření u vcelku malého počtu z toho zatím jen milionu. I to humánní je nezvládnuté a to hanebně!

J. Anděl 18.10.2016 8:32

Re: a dokolečka dokola furt!

Ale no tak. Píšu, že existují aktuálnější hrozby. To není zaměňování. navíc na tom Západě ty komunistické myšlenky dost frčí, kdo ví, jak se tam za infekce dostala. To je vtipná nadsázka, alespoň pro mě. Co už není nadsázka jsou ideje mladých revolučních komunistů a neomarxistů dnes.

J. Anděl 18.10.2016 8:47

Re: a dokolečka dokola furt!

Ta moje "vtipná nadsázka" nebyla zrovna nejlepší, i když i to je šproch, na kterém může být něco pravdy. Ale podívejte se na to takhle - srovnáváte situace poněkud odlišné. A to jak co se týče toho, kdo, z jakých důvodů a za jakých okolností prchá a/nebo se snaží imigrační vlny zneužít k infiltraci, a pak též postoj toho Západu. Tehdy postoj Západu ke komunistickým idejím nebyl tak vstřícný a tolerantní, jak je dnes k islámu (vidíte, souhlasím s vámi). I proto se tam tudíž kovaní komunisté nemohli projevit tak, jak se projevují některá islámská paka teď tady.

I když po šedesátých letech se to i na tom Západě začalo lámat, proto dneska máme všude například ty gender srágory.

Budiž z toho pro nás příklad, povzbuzující nás k odolnosti vůči islamizaci, ale nebudu jen proto začínat tvrdit, že koomunisti jsou vlastně kamarádi, stačí když nebudou chtít vystoupit z NATO.

Astonův příklad s děvčaty z nevěstince lze upravit také tak, že chtít po komunistovi, aby zůstal v NATO, je jako chtít po muslimovi, aby snědl vepřové. On ho sní (mnozí muslimové, třeba v Chorvatsku, tam, kde žijí v zásadě nenáboženský život, vepřové sní). Ale když nastane (kdyby nastala) vhodná situace, zase budou v bývalé Jugoslávii klidně válčit, šunka nešunka.

J. Anděl 18.10.2016 8:54

Re: a dokolečka dokola furt!

A poslední dodatek k mému srovnání těchto dvou ideí bude o rozdílech. I když si něco je v něčem podobné, žádné dvě věci nejsou nikdy stejné. Toto vlákno věnuji komunismu, ne islámu, tedy v tomto duchu dodám: jako jsem odpůrcem postavení islámu mimo zákon, jsem týmž odpůrcem postavení mimo zákon komunismu. Jako se nikdy nestanu muslimem, nikdy se nestanu komunistou. Jako nikdy nebudu volit islamistickou politickou stranu (kdyby u nás vznikla), nebudu nikdy volit komunistickou.

Islám jako náboženství však má dvě strany - společensko politickou a individuálně duchovní. Proti té individuální nemám nic, otázka ovšem je, nakolik to muslimové dokáží odlišit (jak kdo). U idey komunismu vidím pouze tu společensko politickou. Jediný smysl komunismu je měnit svět kolem sebe (dnes se tomu říká dobroserství). Nevidím tam žádnou introspekci (i když fanatičtí komunisté třicátých let minulého století žili asketicky, ale to je fanatismus, který se mi neprolíná s duchovním rozvojem).

L. Severa 18.10.2016 13:49

Re: a dokolečka dokola furt!

Ano, mám také větší obavu z migrantů. Od nich hrozí, že bude navěky vymazána evropská kultura. Kdybychom přece jen připustili područí Ruska tak by byla naděje, že se z té vodky jednou vyhrabou. Jinak by možná hrozilo, že nám vnutí azbuku.

D. Polanský 18.10.2016 7:04

Ideje komunisu odchází s věkem bývalých

propagátorů. Svět se prostě moc změnil. Ale i pravicové strany se v tomhle novém světě dost plácají, neví jak jej uchopit. Zredukovat vládnutí na to, že nenavyšuji minimální mzdu a zvýším daně pracujícím důchodcům a aby se neřeklo, vykřikuji pravicová hesla, to již dnes jaksi nestačí.

M. Frank 18.10.2016 7:15

Re: Ideje komunisu odchází s věkem bývalých

Zredukovat myšlení na to, že hodnoty vznikají nařízeným růstem minimální mzdy je úsměvné.

J. Anděl 18.10.2016 9:02

Re: Ideje komunisu odchází s věkem bývalých

Svět se změnil a realizace komunistického svinstva se změnila s ním. Rudé vlajky se srpem a kladivem zaměnila za multikulturní genderově vyvážený, ve správném poměru diversifikovaný svět proměnlivých pohlaví a sexuálních orientací, které jsou důležitější, než charakter a dovednosti člověka.

Těžko se ale něco ze samé podstaty tak pitomého může změnit v něco dobrého. Tedy kdo ví, možná může. Ale nestalo se to.

P. Kučera 18.10.2016 6:58

Ivan Hoffman má dnes svoje téma: Dalajláma. Ale jak?

Přátelé, schválně si dnes vygooglujte "Deník Hoffman" a dnešní komentář I. Hoffmana. Dozvíte se v něm, že nejznámější buddhista má "pochopení pro marxismus a Putina". Ano, toto nám sděluje novinář, bývalý disident, jeden z prvních nositelů prestižní ceny Ferdinanda Peroutky. Na Západě dnes I.Hoffman nevidí nit dobrou, zato má právě on pro Putina velké pochopení. Vynořily se informace, že v závěru komunistického režimu u nás byl pan H. pro ŠtB v Bratislavě "blokovanou" (rozumějme nestíhanou, nevyslýchanou) osobou, jeho krycí jméno bylo Folk a po Listopadu byl jeho svazek skartován. Nevím. Ale jeho opatrné, dosti sofistikované souznění s Putinem napovídá, jaké je jeho současné angažmá. Využívá k němu dokonce i Dalajlamu. Dobrý den.

J. Anděl 18.10.2016 9:03

Re: Ivan Hoffman má dnes svoje téma: Dalajláma. Ale jak?

Budhistický mnich má pochopení pro každého. Přijímá celý svět.

P. Kučera 18.10.2016 9:37

Re: Ivan Hoffman má dnes svoje téma: Dalajláma. Ale jak?

Buddhista (jistě aspoň ten se dvěma d,) chápe celý svět, ale pochopení v nejběžnějším významu, tedy náklonnost, pro mnoho pozemských věcí a jevů nemá, naopak. Jeho cesta je nenásilné odmítnutí, vyvanutí, nirvána.