23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Komplikace na obzoru

Také poslední výzkum voličských nálad a preferencí provedený v Praze naznačuje, jak tvrdé střetnutí můžeme před volbami očekávat a jak těsné bude vítězství. Praha je zvláštní region v celostátních souvislostech. Jsou zde nejvyšší platy i nejvyšší ceny a lidé tu mají, obrazně řečeno, do Evropy blíž než z jiných českých a moravských měst. Prostředí je tu silně soutěživé a stát zde nemá toho moc co nabídnout. To je asi důvod, proč tu mají občanští demokraté silnější pozice než v jiných místech a z toho následně plyne, proč se zdráhal Jiří Paroubek vstoupit v Praze do volebního ringu a sehrát s Mirkem Topolánkem "souboj Titánů". Nastrčil místo sebe výřečného a agresivního Davida Ratha. A výsledky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Noname 16.12.2005 10:16

Juro,

v lékárně se část léků taky přímo vyrábí, no a lékárník je v případě, že  se náhodou doktor upíše a předepíše léky, které nejsou vzájemně kompatibilní (já jsem programátor,   medicínsky se to řekne jinak ;-)),  trestně odpovědný za to, že to vydal ... No a s těmi prodavačkami: myslím, že minulý rok se řešilo to, jestli by farmaceuti neměli absolvovat povinné kurzy prodavačů, když jsou prodavači. Bez legrace.
dino 16.12.2005 15:18

Re: Re: Ten článek je o tom , že politiky vůbec nezajímáme.

Je tomu tak, a pokud jde o ten rabat - mám dojem, že z těch 32% je 7% pro distributora, 25% pro lékárnu (to jsou maximální hodnoty, prosím), a nižší marže než ČR má např. Estonsko. S Rakouskem jsme více méně srovnatelní a celkově je to ta nižší hladina marží. Rozhodně žádné vydřiduchování. Přejme si do nového roku železné zdraví...
NoName 16.12.2005 9:37

Re: Ten článek je o tom , že politiky vůbec nezajímáme.

Kikino, lékárna nemá rabat 32 %, ale tak 12, zbytek má distributor. A jinak rabat nerovná se zisk, že ... Ale to je jedno ...
Virtuál 16.12.2005 10:08

No Name

Rabat 32% má lékárna! a ne, že distributor.Od nového roku bude ten rabat snížen o 3%, tedy na 29 %.
Noname 16.12.2005 10:23

Re: No Name

Ne, o rabat 32 % se dělí lékárna s distributorem. 
StandaT 16.12.2005 9:38

Re: Ten článek je o tom , že politiky vůbec nezajímáme.

za prvé rabat 32% je pro celý distribuční řetězec, nejen pro lékárny. Za druhé v tomto oboru platí extrémní předpisy (např. na šíři chodeb, počet místností v zázemí lékárny - zkuste jen spočítat náklady na topení, když musíte(!) mít prostory cca 2x tak větší než ve skutečnosti potřebujete). Léky s prošlou expirací nedoprodáte ve slevě, jako v hypermarketu... Zkrátka je toho hodně, co lékárny odlišuje od běžného obchodu a zvyšuje jim náklady.
NoName 16.12.2005 9:43

Re: Re: Ten článek je o tom , že politiky vůbec nezajímáme.

Ano, a výpalné placené komoře, nebo formou "certifikací" za každou blbou váhu a digestoř a kliku na dveřích ...
Slava 16.12.2005 0:43

Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Reakce signatury Andy je dokladem oprávněnosti v článku zmíněné soustředěné palbě na Rathovu hlavu. O tom, co píše Andy ve své reakci ten článek není a o to tu také nejde. Ale když už tato tónina - druhou stranou mince je dnes už evidentní vyvádění alespoň části prostředků VZP - časem by se možná operace neodkládaly, protože by na ně nebylo vůbec!
Andy 16.12.2005 0:51

Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

a o čem tedy ten článek je ?
I když si odmyslíme určité emocionální třeštění  a zájmové manipulace, pro mne je ten článek o potvrzení toho, co se tu snažím ctěnému čtenářstvu vysvětlit už asi pět let- o absolutním pohrdání pacienty doktorem Rathem.  Ne každý byl svědkem jeho jednání s pacienty a jeho hovorů o nich, tak snad alespoń ty noviny by mohly někomu otevřít oči.
 
A Slavo, potvrďte mi zcela odpovědně, že společně s omezováním zdravotní péče o pacienty ( již indikované k operacím, tudíž asi ne simulanty, toužící po vánočních jizvách) nejde ruku v ruce nebezpečí pro tyto pacienty.
Nevím, o co jde vám, ale já znám život pacientů jak ze strany zdravotníka, tak pacienta, i příbuzného. A ten pohled mne k něčemu zavazuje- k tomu, aby jim nebylo ubližováno z žádných důvodů, zejména ne z politických či hamižných.
zdravotnik 16.12.2005 3:16

Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Andy, co nepochopim - elitni instrumentarka, vidi do struktury fungovani spitalu, vidi , jak jsou doktori a lide kolem na vsech strukturach bud komercne neschopni idealiste, nebo naopak sobecti ekonomicti egoisti, a Andy rozumi oboru, zije pro pacienty - tak proc telem a dusi pro dobro pacientu zapalena duse - a pri moznosti zvyseni si kvalifikace a v boji o prava pacientu nezvoli studium mediciny, nybrz psychologie !! Skoda , Andy. Vedomi, ze jsem dobry, starostlivy lekar/ka je dobra baze pro vyrovnanost az moudrost. Z Vas soustavne jako gejsir stale tryskaji vsechny mozne frustrace.Skoda.
Andy 16.12.2005 7:53

Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

no jo, určitě. Frustrace ze mne tryskají až směrem k Rathovi, který pod jejich vlivem činí svá rozhodnutí.
Svatá prostoto.
Jura Jurax 16.12.2005 9:08

Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

... nezvoli studium mediciny, nybrz psychologie ... tak mne napadlo, že medicína se nedá studovat distančně, kdežto psychologie ano ...
Andy 16.12.2005 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

taky vás může napadnout, že existují lidé, kteří, zejména ti z doktorských rodin, zas tak úplně po medicíně netouží a zajímají je i jiné věci.
mamina :-( 16.12.2005 2:26

...druhou stranou mince je dnes už

Precedenční rozsudek EU: Selže-li domácí zdravotnictví, stát musí zaplatit operaci v zahraničí (blisty.cz)
Jarda C. 16.12.2005 0:43

Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Myslím si, že pokud "díky" Rathovým úsporným opatřením zbytečně zemře jeden jediný člověk, mělo by být na pana ministra podáno trestní oznámení. Pro úmyslné ublížení na zdraví s následkem smrti. Lhostejno, kdo by tak učinil. Ať už pozůstalí nebo lékaři,  kteří se zatím nezpronevěřili přísaze, složené při promoci.
Jarda Musil 16.12.2005 6:13

Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

... a na Klause zase tehdy, když se nestihne jeden rozsudek v republice, protože nejmenoval jednu soudkyni  - prosím Vás, vzpamatujte se
Jan Hájek 16.12.2005 6:35

Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

No to už by musel mít Havel už pár let odkroucených za zavražděné rukou vrahů které ve svém "humanistickém" rozletu omilostnil.
Jarda Musil 16.12.2005 6:48

Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

ano - podle logiky Jardy C. máte správný úsudek
Jan Hájek 16.12.2005 7:29

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

kdepak, není nad logiku. Jak praví v jednom z příběhů brouka Pytlíka Ondřej Sekory brouk tesařík:" a když ne, tak, podle plánu, postavím šibenici a ní tě, podle plánu, pověsím. Ja,ja, není nad logiku, tu správnou.
Jarda Musil 16.12.2005 8:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

asi už jsem hluboce vnořen, takže zřejmě trochu ztrácím přehled -já jen chtěl aby se měřilo všem stejným metrem - to si myslím není až tak nestoudný požadavek - co Vy na to
Vorda 16.12.2005 6:28

Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Sice chápu lítost i vztek nad omezením služeb nemocným, ale připadne mi demagogické obviňovat toho, kdo zastavuje nekonečné utrácení a mlčet o těch, kdož nastavili zdravotní systém spotřebovávající každý rok o 15 miliard Kč víc, než rok předchozí. 
dvd 16.12.2005 6:44

Pokud tím myslíte

exministra B.Fišera a melodyboys okolo Ratha, tak máte pravdu. Když zdravotnictví smí vybrat X korun a musí zaplatit zdravotnickým zařízením X+D korun, tak se každým rokem zadlužuje o D korun. Docela prosté, milý Watsone.
NoName 16.12.2005 10:42

Re: Pokud tím myslíte

Zapoměl jste na úroky ;-)
Andy 16.12.2005 8:34

Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

myslíte toho, který neustálým lobbováním, stávkami a výhružkami včetně vydírání k tomu nekonečnému utrácení přispěl měrou víc než vrchovatou ?
J. Mach 16.12.2005 9:08

Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Než zase demagogicky začnete tvrdit, že Rath zastavuje nekonečné utrácení, zjistěte si, proč ten dluh musel vzniknout a že Rath se na jeho vzniku též podílel. Možná vás to naivní nadšení trochu přejde. 
Jan Hájek 16.12.2005 8:35

Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

"Šetříme na všem, nejvíc na tom, co je nejdražší. Což jsou i léky pro onkologické pacienty, které nezabírají stoprocentně,“ říká šéf Fakultní nemocnice v Hradci Králové Leoš Heger. Jedná se o ty léky, KTERÉ SICE NEZACHRÁNÍ NEMOCNÉMU ŽIVOT, ale mohou ho o pár týdnů prodloužit. „Takové léčby musíme omezit,“ řekl ředitel Heger.
Nevím jak kdo, ale že bych stál o prodloužení utrpení o pár týdnů??? Kdo někdy zažil umírání alespoň dobře známého, když ne přímo blízkého člověka na rakovinu, ví o čem je řeč. 
Xury 16.12.2005 8:58

Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Tak co kdybychom je rovnou stříleli? To by se ušetřilo a ještě by se naše policie mohla pocvičit ve střelbě. A proč zůstávat  jen u onkologických pacientů, nevyléčitelně nemocných s bolestmi je víc a kromě nich je tu řada velmi starých lidí, kteří mají před sebou taky už jen spíše utrpení. To by se to šetřilo, co? 
JH 16.12.2005 9:11

Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Ono se to tak také praktikuje!V domovech důchodců a na LDN podávají jen tlumící léky, aby babičky a dědečkové spali a spali. Co možno nejdřív zaklepali bačkorami. Když se zeptáte "nadšených" pomocnic řeknou Vám. Je jim přes šedesát, už si užili dost! Pravičáci z modrých strak to zařídí, aby místo do důchodu ti málo majetní šli do plynu!
Xury 16.12.2005 10:34

Re: Re: Re: Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Možná byste si měl ujasnit, jestli to propagujete nebo na to nadáváte. ( viz váš předchozí příspěvek )
Jar Jar Bininks 16.12.2005 10:50

Re: Vážený pane Neffe, nechte volby volbami a laskavě se probuďte:

Není pravda, že fakultní nemocnice poskytují jen péči, kterou tzv. okresní a městské nemocnice neumí poskytnout. Ve fakultních nemocnicích se léčí i běžné případy stejně jako v menších nemocnicích ale výrazně dráže.