15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

Koaliční smlouva snad v pátek

Předseda ANO Andrej Babiš navštívil prezidenta Miloše Zemana. Ve středu dopoledne by měla být ukončena debata mezi ANO a ČSSD o programovém prohlášení, návrh koaliční smlouvy už je snad hotov. Dokumentace by měla být kompletně hotova v pátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 9.5.2018 9:16

Re: Jak to vidím já.

A co když ta jednoznačná většina prostě není? :-P

Vámi popsaná situace, která by ve většinovém systému "nemohla nastat", nastala nedávno v GB. Znáte stát s "většinovějším" volebním systémem, než GB?

Navíc, s poměrným systémem (mnou neoblíbeným) probíhá handlování mezi stranami. V případě většinového, mně milejšího systému, probíhá stejně lítě v rámci vítězné strany. Výsledek není příliš odlišný.

M. Prokop 9.5.2018 9:03

Re: Jak to vidím já.

Obávám se, že dle vašich d e m o k r a t i c k ý c h představ by bylo složení funkční vlády nemožné. :-P

Jen nevím, zda je to omyl nebo úmysl.

P. Hlosta 9.5.2018 7:16

Raději si naplňte nádrže

Co tam Zeman, to Trump je v popředí světového zájmu. Odstoupil od dohody s Íránem a tak poletí ceny pohonných hmot nahoru. Je dobře si natankovat plnou, než to bude za čtyřicet kaček litr benzinu. Radši si naplňte nádrže.

A tak by mně zajímalo spíše, co si kdo myslí o tomhle zrušení dohody s Íránem a kroku Trumpa, když se to dotkne každého z nás hlavně finančně. Naše politická scéna je jak zaseklá deska a už nudí číst jen bezobsažnou kritiku na Zemana s Babišem, když už dobře víme co si o něm myslí jejich opozice. Žalobu pro velezradu ne a ne podat, o velezradě vést jen řeč - dost zbabělá pomluva! Co že se nemluví o nových volbách, když už je to taková mizérie s tím Babišem? - zase zbabělost!

Je to na nic taková neschopná opozice a proto raději se věnovat přemítání nad kroky nejsilnější mocnosti světa, které jsme prakticky podřízeni bez možnosti vlivu na světovou politiku. Taky už i v ČT pochopili světový trend a zkoumají nakolik jsou schopni v Praze obsloužit u stánků a restaurací Čínské turisty, kteří zpravidla jen mizerně znají anglicky, pokud vůbec. O dopadu Trumpova odstoupení dohody s Íránem ani komentáře k dovysvětlení, jaký to bude mít přímý vliv na Českého občana.

P. Čech 9.5.2018 7:27

Re: Raději si naplňte nádrže

Smysluplná opozice má jistý, ikdyž velmi iluzorní význam jen tehdy, je-li jednolitá. Politické subjekty v poslanecké sněmovně, které nejsou koalic,í jednolité nejsou ani náhodou. Mají snad komunisté stejný zájem a program jako třeba TOP 09 či KDUČSL? jsou vůbec komunisté v opozici, když nejsou v koalici? A podobných otázek je mnoho. Je nutno si už konečně přiznat, že celý politický systém, založený na volné soutěži politických stran, zvláště ve spojení s volebním systémem podle zásad poměrného zastoupení skomírá na úbytě a při životě jej násilím drží jen tradiční politické strany a novináři. A podobné to je i v ostatních zemích, jejichž občané poznávají nesmyslnost takového politického systému.

P. Hlosta 9.5.2018 7:35

Re: Raději si naplňte nádrže

Můžete mít i pravdu(ač já moc nesouhlasím, měl bych dost výhrad k tomu), ale není žádný mechanismus, který by změnil demokratický systém se soutěží politických stran. Zástupná demokracie prostě není schopna se přeměnit na přímou a to ani částečně, jak je současná zkušenost. Spíše se demokracie přemění na diktaturu, než by se reformovala do nového typu. Poslanci, senátoři a celá armáda státní administrativy, jedou pospolu v té finančně výhodné hře a rozhodně ji nehodlají měnit pravidla.

P. Čech 9.5.2018 7:53

Re: Raději si naplňte nádrže

Tady nemáte pravdu, pane Hlosto. Politický systém, nazývaný "zstupitelská demokracie", který je vysoce funkční a který podporuje aktivně naprostá většina občanů existuje. Je to politický systém švýcarské zastupitelské demokracie. Systém, ve kterém konečné slovo mají ve svých rukou občané. Občané, kteří nemají svou vedoucí úlohu jen a pouze popsánu v ústavě, ale kteří mají ve svých rukou nástroje typu referenda a všeobčanského hlasování, pomocí nichž mohou, pokud chtějí, zvrátit rozhodnutí svých zástupců. Takováto zastupitelská demokracie u nás není, je zde totalitní moc politických stran a hnutí. Sice ne jedné strany, ale více stran.

P. Hlosta 9.5.2018 8:12

Re: Raději si naplňte nádrže

Jak byste chtěl přimět ty, co jsou zastupitelsky u moci, ke změně systému volby? I ti, co to dnes slibují nemají možnost přesvědčit své kolegy v opozici i u vlády, aby souhlasili s těmi změnami. Navíc já rozhodně nevěřím v přeměnu u občanů Česka na podobu se Švýcarskými. Kdo Švýcarsko trochu poznal, ten ví, jak jsou tam úzkoprsí, nábožensky založení, věrní tradici a vlastenectví. Pravý Švýcar ani nikam nejede na dovolenou, protože má Švýcarsko za to nejlepší místo na světě a k životu ;-) Mám pocit, že u nás by v přímé demokracii vše skončilo na tom, že občané ve většině by nechodili volit. Zase by rozhodovala malá skupina o většinovém zájmu.

R. Brzák 9.5.2018 8:33

Re: Raději si naplňte nádrže

Pokud by jednou rozhodla malá skupina (protože nevoliči...), pak by nevoliči příště,v případě své nespokojenosti, již k volbám přišli. Protože my lidé se měníme jen pod tlakem. Mohu-li se ale před dopadem svých chyb (na sebe) schovávat (nepřijmout je za své chyby, protože "rozhodl někdo zvolený za mne"), pak se samozřejmě nezměním a zůstanu Čechem (nestanu se Švýcarem).

P. Čech 9.5.2018 11:45

Re: Raději si naplňte nádrže

Zde máte naprostou pravdu. My, lidé se měníme pouze pod tlakem systému. Systém, který je k ničemu nenutí a nevychovává, vychovává z nich pouze nemyslící ovce, schopné tak akorát hýkat na náměstích názory svých pastýřů - politiků politických stran a hnutí. Vedle těchto ovcí existuje většina lidí, kteří vidí marnost jakéhokoliv počínání v takovém systému. Takoví lidé časem rezignují na všechno pozitivní, protože nevěří tomu, že se něco může změnit. Výjimku tvoří jedině revoluce.

J. Vaníček 9.5.2018 6:54

Blábol

Je to blábol. Zeman a agent Moskvy? Tak to oznam na prokuraturu a neplácej.

J. Jelínek 9.5.2018 7:09

Re: Blábol

No, blábolíš ty. Když už jsi tedy začal tykat, čuráčku.

V. Hájková 9.5.2018 7:29

Re: Blábol

Máte pravdu , je to přesně to, jak jste jej nazval!

J. Vaníček 9.5.2018 13:05

Re: Blábol

Tykat a nazývat někoho sprostě je velký rozdíl. Co ty jsi zač asi?

M. Berka 9.5.2018 6:37

Celé je to zvláštní

Ta nenávist té kavárny... Ne a ne se smířit s výsledkem voleb a tak čteme a posloucháme nejrůznější výblitky. Kam až ta nenávist může dojít? Milí kavárníci, raději se starejte o jedy uniklé v Praze... Tedy pokud to není utajovaná skutečnost.

D. Polanský 9.5.2018 6:52

Re: Celé je to zvláštní

Demokrat se v ČR pozná podle toho, že neumí přijmout a rozchodit politickou porážku, uznává jenom své vítězství. A protivníka fanaticky nenávidí.

P. Kmoníček 9.5.2018 7:21

Re: Celé je to zvláštní

Polanský, co to zase blábolíte ?

P. Čech 9.5.2018 7:30

Re: Celé je to zvláštní

A zejména se pozná podle toho, že patří do nějaké, zejména politické menšiny. Pro méně chápavé, myslím to ironicky.

J. Jelínek 9.5.2018 7:12

Re: Celé je to zvláštní

Kde jste zase našel nějaké nesmíření s výsledkem voleb? Proboha, jděte už vy komouši s těma kecama do prdele. Nejlépe té Putinovy.

V. Hájková 9.5.2018 7:30

Re: Celé je to zvláštní

BINGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P. Kučera 9.5.2018 6:32

Občané, myslící jako pan Fridrich

Už se asi opakuju, ale je to tak: občané-voliči rozdali na podzim karty, s nimiž se prostě nedá hrát. Zahrávají si tak s osudem tohoto státu a potažmo i s tím svým. A co hůř, podle výzkumu preferencí svoji chybu nenazírají a volili by dnes stejně.

Mluví se o korektnosti, totiž že jsou témata, kolem kterých se musí chodit po špičkách a nenazývat je pravým jménem. Ale je čas to pravým jménem nazvat a problém vyslovit: tato země není zralá na to, aby si sama demokraticky vládla. Důkaz? Zvolí si svobodně ve volbách bez hlubšího přemýšlení hochštapleta-politického podnikatele, který už jednu stranu vykradl, ale přesto se vrátil s dvojnásobným mandátem. Voliči si zvolí člověka, který se rád chlubí svými podnikatelskými úspěchy, ale už nevidí, že jich nedosáhl poctivým podnikáním, ale jen žraločím požíráním stovek konkurentů a vyděláváním na státních a evropských dotacích. Navíc většina aktivních voličů si vůbec neuvědomuje, že tento pán by v demokracii prostě nemohl zároveň běhat po trávníku a dávat góly, a zároveň pískat zápas coby soudce. A to, že mistrovsky ovládá obcházení zákonů, hodnotí mnoho lidí jako jeho přednost, což já vidím jako zbytek přístupu ke komunistickému režimu v našich hlavách. No a nakonec komunisté, kterým za tři desítky let otrnulo a stále drzeji ukazují svoji násilnou náturu, když odhodili všechny svoje staré zvrácené ideové zdroje a vzývají už jen silnou ruku autoritářů všeho druhu.

Takže ano, pane Fridrichu, lidé jako vy jsou dnes zdrojem největších problémů. Tak - jen tak dál. Ale račte vědět, že já se před vámi neohnu.

Dobrý den.

M. Berka 9.5.2018 6:39

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

Váš komentář by byl výborný v období divoké privatizace v Česku, tam by sedl jak zadek na hrnec, dnes je skutečně o ničem.

P. Kučera 9.5.2018 6:51

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

Pane Berko, ale nebude to asi tak, že dnes jsme ve stádiu divokého hledání základů praktické demokracie metodou pokus-omyl a volíme převážně ten omyl?

J. Fridrich 9.5.2018 6:46

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

Socani sprostě lžou a sprostě vydírají a stupňují své požadavky, nevšiml jste si, s. Kučero ? Hned po pátečním jednání - před přerušením jednání - řekl Hamáček že ANO nedalo na stůl žádný kompromisní návrh - ve skutečnosti jim Babiš nabídl neuvěřitelných 5 ministrů a to i ministerstvo spravedlnosti a práce a sociálních věcí k plnění jejich programu a nyní mají i vnitro a chtějí i obranu - nevšiml jste si toho ? Babiš vybírá každý rok o desítky miliard Kč více, loni o 69 Mld...

Hra všichni proti Babišovi pokračuje.. Naše polomafiánské partičky - čtěte standardní strany - dostaly od voličů žluté karty a jsou v roli pidistraniček a tak stále s médii poštěkávají a okopávají kotníky.. Vadí jim úspěch ANO a vadí jim nebezpečí, že po jejich kvikotu o 50 mega na Čapí hnízdo v ceně jedné miliardy dojde na jejich kšeftíky za desítky-stovky miliard, viz např. Bohouškův majstrštyk s prodejem OKD se ztrátou několika miliard a 46 000 bytů slíbených napřed za výhodnou cenu občanům.. Také by se mohlo v příštích létech ukázat, že zemi ANO s Babišem povede dobře. No považte..

P. Kučera 9.5.2018 6:54

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

Pane Fridrichu, popisujete jen pěnu na hladině. Zásadní proudy pod hladinou jsou vašemu uvažování neznámou entitou.

P. Kmoníček 9.5.2018 7:25

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

Fridrichu, Vy opravdu věříte tomu, že Bureš bude sjednaná ujednání dodržovat? Pokud ano, tak jste důvěřivý jak miminko.

T. Kočí 9.5.2018 7:42

Re: Občané, myslící jako pan Fridrich

podepisuji

J. Fridrich 9.5.2018 6:09

Ona vyhrála ČSSD volby ? Nějak mně to uniklo.. Oni

Ona vyhrála ČSSD volby ? Nějak mně to uniklo.. Oni si vybírají ministerstva a diktují podmínky koalice tak, jako by volby skutečně vyhráli.

Se socdemákama již nejednat, klidně jednat s SPD. Návrh Zemana jednat s Okamurou je v pohodě - není to ideální, ale je to řešení. A ty další pidistraničky si mohou poštěkávat mimo hru.. Hamáčkovi a dalším blouznivcům nikdo neřekl, jak dopadly nedávné volby do našeho Parlamentu - já pomohu, ČSSD dostala " hezkých, celých " 7,24 %.

J. Vaníček 9.5.2018 6:50

Re: Ona vyhrála ČSSD volby ? Nějak mně to uniklo.. Oni

Neuniklo ti to, uniklo to Babišovi. Pro mne je nevolitelný, nechat se zmáknout Hamáčkem a tou bandou socanů.

O. Zuckerová 9.5.2018 8:52

Re: Ona vyhrála ČSSD volby ? Nějak mně to uniklo.. Oni

On se vůbec nechává zmáknout. Podívejte se, jak hlasují někteří z jeho skvadry v Bruseli:

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Jan-Keller-Me-zvolili-lide-z-Ceska-ne-migranti-Az-se-masy-Africanu-hnou-co-ministr-Metnar-Az-nam-vezmou-kontrolu-nad-migraci-demokracii-si-muzeme-strcit-za-klobouk-534978

J. Holíček 9.5.2018 8:04

Re: Ona vyhrála ČSSD volby ? Nějak mně to uniklo.. Oni

Páne Fridrichu, nedělejte se, vaše láska k Andrejovi prostě zaslepuje.

Andrej je sice bezohledný hulvát, ale rozhodně není hloupý.

Komunisty do vlády vzít nemůže, ledaže by se přejmenovali na Olivovník. To by mu totiž neprošlo ani doma, natož venku. Nedovolili si to ani socani. SPD je stejně nespolehlivá jako byl Úsvit, což si Andrej uvědomuje rozhodně víc než vy. Navíc, kromě Fialy je hloupost vyjádření jejích představitelů nebetyčně hloupá, pokud vůbec jsou vyjádření schopni. SPD je v principu totéž co ANO, jsou to hloučky nesourodých jedinců, které spojuje jejich šéf. Ale ani v jednom mančaftu nejsou vesměs prvotřídní osobnosti, pokud vůbec takový termín je na místě použít. Babiš má spíše druhotřídní, Okamura s bídou třetitřídní. Je to už dávno přebrané.

Máme systém "poměrný," tak nen naivka se může divit 7,24 %. Kromě toho, vnitrostranické referendům nemusí dopadnout.