14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Klaus, Mladič a EU

Zatčení Ratka Mladiče je zpráva číslo jedna. Neunikla samozřejmě Klausově pozornosti a prezident komentoval nadšené reakce původem především francouzského. Srbové zatkli Mladiče, takže se jim musí otevřít brána do Evropské unie, jásal Sarkozy. Klausův skepticismus v této věci je plně na místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 28.5.2011 20:56

Re: Hayek a neviditelná ruka trhu

No, a tím končíte ? Dzp.

P. Vandas 28.5.2011 21:26

Re: Hayek a neviditelná ruka trhu

 Vy taky.

J. Václavíková 28.5.2011 21:11

Re: Hayek a neviditelná ruka trhu

Jo, ta zpětná vazba mě na tom taky trkla.

M. Prokop 28.5.2011 22:43

Re: jak vznikla neviditelná ruka trhu

"Tito „ekonomové“ mátli

neinformovaný národ hesly o tom, jak neviditelná ruka trhu vše vyřeší, špinavé

peníze nelze rozpoznat a že zásluhou kuponové privatizace se DIKové stanou

spoluvlastníky národního bohatství!

Spíš se zdá, že jste četl, ale nepochopil.

K. Janyška 28.5.2011 20:16

No, dobá, ale co spontánní řády ? Ty jsou pro lidstvo důležité, ne vesmír. Vesmír je jen pro specialisty a snílky, kdežto znalost teorie spontánních řádů i pro ty největší bulíky... Dzp.

K. Janyška 28.5.2011 20:21

Re: No, dobá, ale co spontánní řády ? Ty jsou pro lidstvo důležité, ne vesmír. Vesmír je jen pro specialisty a snílky, kdežto znalost teorie spontánních řádů i pro ty největší bulíky... Dzp.

...dobrá...

S. Maršálek 28.5.2011 20:07

Sportovci do zbraně!

Za 25 minut fotbalová událost roku!!!

P. Hofman 28.5.2011 20:09

Re: Sportovci do zbraně!

Kuci vopálení, to bude žůžo.

J. Václavíková 28.5.2011 20:06

Mám dotaz

na odborníky přes fyziku. Pane Tolmane a Lazárku, předem se omlouvám za svou hloupost, ještě jsem ten vesmír nedočetla, takže pořád myslím tak nějak po Newtonovsku. Ale jak můžeme teď vidět tu rozpadající se hvězdu, údajně vzdálenou 13 mld sv.let? To se přece musela rozpadnout brzy po vzniku vesmíru, a tudíž se nemohla dostat až do této vzdálenosti, ne?

P. Hofman 28.5.2011 20:13

Re: Mám dotaz

Mluvíte, paní Václavíková, o Vondráčkový?

J. Václavíková 28.5.2011 20:15

Re: Mám dotaz

Tuhle národní památku bych se neodvážila brát do úst.

L. Brabencová 28.5.2011 20:17

Re: Mám dotaz

Vidíme světlo a ne kusy hvězdy.))

S. Lazárek 28.5.2011 20:16

Re: Mám dotaz

Paní Václavíková, předně Vás obdivuju za to, že jste v sobě našla sílu, prokousávat se takovým tématem, máte můj obdiv.

Hvězdy začaly vznikat relativně brzy po Velkém třesku, takže vůbec není nemožné, aby se si taková hvězda odbyla svůj krátký život už v takovém vesmírném dávnověku.

Takové hvězdy není problém identifikovat, protože se vyznačují extrémně velkým rudým posuvem a nemají ve svém emisním spektru téměř žádné těžší prvky, které vznikly později.

Oříšek je spíše s kvasary, což jsou superhmotné a supervzdálené a hlavně superenergetické objekty, o jejichž zařazení se vedou stále velké diskuze. 

K. Janyška 28.5.2011 20:18

Re: Mám dotaz

Nepodstatné a jednoduché ! Spontánní řády, to je tajemství všech tajemství. To je Bůh... Dzp.

S. Lazárek 28.5.2011 20:21

Re: Mám dotaz

Nemotej se tady.......

K. Janyška 28.5.2011 20:22

Re: Mám dotaz

Netykat, hloupý sopláku... Dzp.

S. Lazárek 28.5.2011 20:25

Re: Mám dotaz

zmiz

K. Janyška 28.5.2011 20:26

Re: Mám dotaz

Netykat, sopláku hloupý... Dzp.

S. Lazárek 28.5.2011 20:28

Re: Mám dotaz

kšááááá!!!!!

K. Janyška 28.5.2011 20:39

Re: Mám dotaz

To je úroveň. Myslím, že Vám definitivně přeskočilo... Dtzp.

S. Lazárek 28.5.2011 20:44

Re: Mám dotaz

já si zase pamatuju, když tu někdo kokrhal........:-)))

K. Janyška 28.5.2011 20:46

Re: Mám dotaz

Možná, že takové kok otiny si  ko koti opravdu pamatují...Dzp.

J. Václavíková 28.5.2011 20:20

Re: Mám dotaz

Na tu hvězdu tady dal odkaz pan Tolman, já se jinak zajímám spíš o oblast biologie. Já ale nechápu, jak můžeme její rozpad pozorovat z udané vzdálenosti. Tam by se přece nemohla dostat, pokud se rozpadla tak záhy, ne?

S. Lazárek 28.5.2011 20:24

Re: Mám dotaz

Aha, už jsem to pochopil....:-))

To máte sice pravdu, ale tady hraje roli tzv. inflační období vesmíru. Nemá smysl to vysvětlovat, zadejte si ten termín do vyhledaveče a určitě na to kápnete. Taky musíte brát v potaz i pozorovatelovu rychlost v opačném směru.

J. Václavíková 28.5.2011 20:30

Re: Mám dotaz

Jo, takže my jsme tomu jejímu signálu utíkali? Ale to zase nesedí, jejímu světlu bychom utíkat nemohli.

S. Lazárek 28.5.2011 20:34

Re: Mám dotaz

Ta hvězda má svojí historii, takže když bouchla, Vesmír už měl v průměru pár miliard let a ona byla blízko jeho hranic. My jsme dostatečně utekli světlu její smrti, ne jejího života.

J. Václavíková 28.5.2011 20:46

Re: Mám dotaz

Ale když bouchla, tak od nás mohla být jen pár mld sv. let, ne? Tak proč by k nám to světlo letělo tak dlouho? Nebo se někde odrazilo?

S. Lazárek 28.5.2011 20:56

Re: Mám dotaz

My ale dá, nežl právě těch pár miliard světelných let, zatím nevidíme, paní Václavíková. Vesmír je město a my vidíme pár domků v ulici a když se v tom posledním rozsvítí světlo, neznamená to, že je na druhé straně města, je jenom na konci ulice........

R. John 28.5.2011 20:40

Ty hvězdy již nemusí existovat v současnosti,

  ale my vidíme jejich záření, které vzniklo třeba před těmi Vámi zmińovaných 13 miliard let. Tolik času uběhlo, než k nám to jejich světlo dolétlo. Z našeho slunce letí fotony asi 8,5 minuty, ze vzdálených holt těch pár miliard let. Jinak elektromagnetické záření ubývá se čtvercem , takže jak píše pan Lazárek,  světlo "rudne"  spektrálním posuvem. některé hvězdy jsou pozorovatelné jen v "tvrdém " záření, nikoliv již fotony jako ze sluníčka. Takže pozorujeme vlastně historii té hvězdy, že již třeba  v této chvíli zanikla budou pozorovat až zase za těch 13 miliard let.

M. Berka 28.5.2011 20:16

Re: Mám dotaz

Díváte se současně do dálky a současně zpět do historie, takže ta hvězda musela existovat někdy hned púo velkém třesku. Možná dokonce uvidíte i velký třesk.

Paradox je, že se můžeme dívat vlastně i na svoji vlastní galaxii, ale asi to nepoznáme. Takže jsou možné různé paradoxy - vidíme sebe před miliardou let a sbe před deseti miliardami let apod. Takže vesmír vůbec nemusí být tak velký, jak si myslíme, pokud koukáme po povrchu čtyřrozměrné koule...