4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Kaplický a česká malá domů

Přízemní ubohost opět slaví triumf. Kaplického originální projekt Národní knihovny je odsouván z Letné na Strahov. Už toto konstatování zavání tragédií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MS 17.10.2007 10:33

Re: Klaus > Kaplický

Vite, co me napada, ze si stavbu muze vzit nejaky jiny mesto, ktery ma knihovnu udelanou z nejaky komoussky budovy. Aby nam z Prahy ukazali, ze jim na srdci lezi kultura daleko vic nez kverulantstvi. Dlouho v Praze nikdo nic hezkyho nepostavil. Je to skoda, ze kolem toho musi byt takova komedie. Docela by me zajimal vysledek referenda.

Tom 17.10.2007 10:38

Re: Re: Klaus > Kaplický

Ale pouze pražského. Pokud by bylo celorepublikové, stavba by samozřejmě vyhrála. Mimopražští by ji přáli Praze z celého nenávistného srdce....

Psí vrah Čumil 17.10.2007 10:51

Re: Re: Re: Klaus > Kaplický

No, tohle je téměř jistě výherce nevyhlášené soutěže o nejhloupější výrok dopoledne! Gratuluji!

hrouda 17.10.2007 10:17

Návrh se někomu bude líbit

jinému ne. Tak bylo, je a bude. Jen by mě zajímalo, proč Bém dnes návrh kritizuje, když ho dříve propagoval. Že by prošel školením na estetično či architekturu?

Real 17.10.2007 10:20

Re: Návrh se někomu bude líbit

Protože vono to fijajový  voko vopravdu zpupně zírá.

havránek 17.10.2007 10:37

Re: Návrh se někomu bude líbit

Bém je sice duševní chudák, ale lepší byl včera v TV novinách ten mladík - zástupce ODS na radnici, který nazval tuto stavbu " chrchlem"-úžasné. Určitě toho ten zaprděnec dokázal v životě mnoho. Jsme národ závistivých chudáků tak rádi víříme shnilý rybník vlastní malosti. Včera se též povedl Topolánek, který " zdravil" předsedu OSB slovy " hello"- to jsem odzíral...no comment.

dulcibelka 17.10.2007 10:14

Obávám se, že Aston má pravdu,

když: Není náhoda, jak stavba vypadá - vyplývá z místa, kde měla stát. Také si myslím, že jde o Kaplického naschvál.:-(

www racek 17.10.2007 10:20

Re: Obávám se, že Aston má pravdu,

jasně, chtěl nás ztrapnit :-D

kuku 17.10.2007 10:14

zaprděný čecháček Kaplický

Vždy, když slyším někoho vykřikovat o zaprděných čecháčcích, ukáže se později, že vykřikující je jakýsi "zneuznaný génius". ;-D

Je také srandovní argumentovat zmanipulovaností radnice poté, co jsem soutěž vyhrál navzdory nerespektování podmínek a díky své milence (Jiřičná) a kamarádce (Hadid).

Kaplický asi ty peníze fakt hodně potřebuje, zoufalec....(Y)

Real 17.10.2007 10:24

Re: zaprděný čecháček Kaplický

Je možné,že se opravdu potřebuje pouze realisovat.Je poněkud zneuznaný.Taky kde jinde by mu takový kuřinec(fialový) postavili. Proto ho nikde nemají.

ok 17.10.2007 10:13

Chobotnice na Pankráci

Obzvlášť mě baví diskuse o umístění Chobotnice na Pankráci - Bém zjevně netuší, že Pankrác už je zcela zastavěný, přehuštěný v okolí mrakodrapů. Kam byste Chobotnici na Pankráci umístili, když jste celý Pankrác zastavěli, pánové radní? Nebo snad chcete zrušit Centrální park?

ulik 17.10.2007 10:13

proc se ty penize radsi nevrazi do digitalizace kninch fondu?

proc se ty penize radsi nevrazi do digitalizace kninch fondu, pak by uz skoro nikdo do knihovny nemusel a nasel by si to (navic mozna pres googla ci seznam) primo na netu. To je moderni reseni! (napad neni muj, videl jsem ho nekde v internetove diskuzi kdysi, tak ho zde pripominam).

HK 17.10.2007 10:11

PANE JEŽKU, DĚKUJEME, ODEJDĚTE.

Soutěžní skandál způsobil Vlastimil Ježek tím, že přímo on, jako zástupce NK, porotě navrhl vypustit klíčovou závaznou podmínku o umístění skladů NKF nad zem. Zápis z Protokolu o průběhu soutěže z prvního (!) dne jednání 24.10.06:

"Porota zasedla v 8:30… Následně pan Vlastimil Ježek předložil celkový názor ve jménu knihovny v tom smyslu, že navržená nová budova by měla být více přístupná a pohodlná ('user-friendly') pro její uživatele, že by měla poskytnout kvalitní veřejné prostory, dobré osvětlení, informační technologie na nejvyšší současné úrovni a že by to měla být budova, jež se dobře doplňuje se svým parkově-zahradním okolím."

Vlastimil Ježek tímto konáním 1) porušil Soutěžní podmínky, které vydala NK i soutěžní pravidla UIA a UNESCO.2) popřel Stavební program, který NK pod jeho vedením sestavila.

Skandálním jednáním znehodnotil soutěž nejen z právního hlediska, ale z hlediska výsledných návrhů: soutěžící nemohli reagovat na vypuštění zřejmě chybné (?) podmínky - návrhy nesou v drtivé většině chybu zadavatele.

Že podmínka zásadně ovlivnila koncept návrhů potvrdila UIA v posledním prohlášení obsaženém v tomto dokumentu ČKA.

www racek 17.10.2007 10:16

Re: PANE JEŽKU, DĚKUJEME, ODEJDĚTE.

no jo, když měli soutěž na první automobil, byly v podmínkách 3 kola a parní pohon. vítězný návrh jistého benze měl kola 4 a motor benzinový, takže druhý de dion- bouton vehementně protestoval. skutečně, k porušení podmínek došlo a měl pravdu.

fakt byla pravda nejlepší řešení?

HK 17.10.2007 10:24

Re: Re: PANE JEŽKU, DĚKUJEME, ODEJDĚTE.

á - bajka paní stoklasové, která podmínky vygenerovala - robotický systém ukládání knih musí znát. ve světě je několikrát použitý. je tedy buď chyba, že o něm NK neuvažovala a podmínkami ho vyloučila nebo Ježek jeho připuštěním kvůli kaplickému riskuje bezpečnost nenahraditelných exemplářů. jak říkám: obojí je na akci: Ježku, děkujeme, odejděte.

pokud šlo o chybu, tak drtivá většina návrhů nese tuto chybu - architekti mohli pracovat mnohem snadněji s menší nadzemní hmotou. proto se taky na podmínku dotazovali a NK ji striktně potvrdila.

www racek 17.10.2007 10:28

Re: Re: Re: PANE JEŽKU, DĚKUJEME, ODEJDĚTE.

to skutečně byla chyba, obrovská. a bude se ježkovi neustále otloukat o hlavu. hlavně proto, že ostatní podmínku dodrželi a své projekty k tomu přizpůsobili. i když nevím, to ostatní taky nic moc.

krmič 17.10.2007 10:28

Re: Re: PANE JEŽKU, DĚKUJEME, ODEJDĚTE.

Kde jste slyšel, že byla nějaká soutěž na PRVNÍ automobil?

ok 17.10.2007 10:10

Neffova argumentace je ubohá

Neffova argumentace je ubohá - neumíte mluvit k věci, Neffe? Jste novinář, nebo manipulátor davů?

Každý, kdo ví něco o městské památkové rezervaci ví také, že Chobotnice se do té rezervace neurvale rve zadním vchodem. Ta stavba je jednou třetinou mezi stromy parku, dvě třetiny výšky jsou ovšem nad stromy, ta stavba ční hodně vysoko. Tak vysoko, že to narušuje panorama Hradčan. Tak vysoko, že by panorama Hradčan třeba od Vyšehradu zcela zesměšnila. Tak vysoko, že při procházce Královskými zahradami kolem letohrádku královny Anny by - pravděpodobně - oko Chobotnice sledovalo každý náš pohyb ;-(

To opravdu nechápete, Neffe, že při procházce Královskými zahradami opravdu netoužím po symbolech šmírování z 21. století?

To, že na tom místě už vzniká nesmyslná agresívní křižovatka aniž je dokončen vnější dopraví okruh !! , to je prostě stejně smutné jako knihovna zneužívající a znevažující symboly české státnosti. Tak to laskavě nestavte proti sobě, Neffe. Oboje je ŠPATNĚ, oboje je AMATÉRISMUS a ignorantství.

ruda281 17.10.2007 10:12

Re: Neffova argumentace je ubohá

posledni veta rika vse a presne vystihuje situaci ceska(Y)>-

www racek 17.10.2007 10:19

Re: Re: Neffova argumentace je ubohá

hmm, mám pocit, že by blob od vyšehradu nebyl vidět vůbec. dokonce ani z karlova mostu. alespoň tak to vypadá na zveřejněných modelech.

ostně, letná, část to holešovic, je pomátková rezervace? a co je na ní cenného? snad ten stadion sparty nebo ty čepičkovy baráky a kachlíkárna?

ok 17.10.2007 10:26

Re: Re: Re: Neffova argumentace je ubohá

Nastartujte křídla a projděte se od té tramvajové konečné směrem k Hradu. Chobotnice neruší kachlíkárnu. Chobotnice ruší a zneužívá Hradčany !! . Byla by na okraji městské rezervace, v tom parku jsou bastiony opevnění Pražského hradu, hned vedle v bezprostřední blízkosti, a o pár kroků dál je Letohrádek. Chcete se při pohedu z Daliborky kochat výhledem na oko? Já ne. Dávám přednost vzácně zachovanému historickému kontextu.

www racek 17.10.2007 11:14

Re: Re: Re: Re: Neffova argumentace je ubohá

jo jo, dyť říkám že pohled na kachlíkárnu z hradu je úžasný. a jistě symbolická. jen netuším, jak by mě mohla rušit panoráma hradu, když bych šel od ní k tomu hradu. ostně, on je letohrádek odněkud vidět?

a tedy, ostatně, má být blob tedy vlbec vidět?

ok 17.10.2007 10:30

Re: Re: Re: Neffova argumentace je ubohá

Mimochodem z Vyšehradu by byla Chobotnice vidět zcela nepochybně. A v tom je právě podstata problému - lidé - na rozdíl od hochštaplera Kaplického - ani netuší, jaký kontext by ta stavba vytvořila !! . Je za tím bezuzdné Kaplického hochštaplerství.

RadekH 17.10.2007 10:31

Re: Neffova argumentace je ubohá

V podstatě ano, až na ten okruh.  Okruh na jihu se dostavuje a bude hotov před dokončením Blanky.  Okruh na severu je zablokován a argumentovat tím, že dokud se ho nepodaří odblokovat, tak se vnitřní okruh z jakýchsi záhadných důvodů nemá dokončovat je dost pochybné.

walter 17.10.2007 10:08

Tohle zrůdo by se hodilo...

do Las Vegas stejně jako tamní falešná Eifelovka.....zboku místo stromů pár kup písku a ke kůlům přivázat velbloudy - Kadáfí na výletě..........;-D a zas by bylo o čem psát. k Praze se ten projekt  hodí jako svini rohy...........

Zebra 17.10.2007 10:05

Ano, zajímavé,

velmi zajímavé:

Autor: clay IP: 213.29.115.xxx Datum: 17.10.2007 09:24  jak jímavě mluví zastánci Kaplického stavby o aroganci. Vidíte snad u nich toleranci k názorům jiných?

 

Zajímavé pro mě je, co vám připadá zajímavé na tom, když se pod článkem o aroganci novodobých inkarnací Goebbelsů, Chruščevů, Novotných a Pružinců mluví o aroganci týchže.

Andula 17.10.2007 10:04

Jsme ubožáci

Kdo zažil zatuchlé a depresivní Klementinum s jeho nesnesitelným papírkovým systémem a současně viděl moderní knihovny směrem na západ od nás, tomu je jasné, že novou knihovnu opravdu potřebujeme. A potřebujeme ji v centru města, aby do ní měli všichni (nejen studenti) blízko. Letná je skvěle umístěná - je blízko metra i tramvaje. Navíc je hned za rohem příjemný park s výhledem na Prahu, kam se dá jít vydechnout, když je informací v hlavě příliš. Prostě ideální místo pro setkávání lidí a příjemné prostředí pro vzdělávání se.

Je smutné, že zvítězila ubohá česká zaprděnost nad tím, aby lidé měli snadný přístup k informacím v příjemném, originálním, vzdušeném a pozitivním prostředí, kam se lidé rádi vracejí. Moc bych to našim studentům, vědeckým pracovníkům a nejen jim přála.

Endy 17.10.2007 10:10

Re: Jsme ubožáci

mluv za sebe, Andulo. Zejména když budeš zmiňovat ten příjemný park, který právě těmi stavbami mizí.

clay 17.10.2007 10:13

Re: Jsme ubožáci

schválně přeženu. Když tam na pláň "přistane" kosmická mandelinka bramborová, tak tam vznikne ideální místo pro setkávání lidí a příjemné prostředí pro vzdělávání se? Je to o tomto, anebo o formě?

Endy 17.10.2007 10:15

Re: Re: Jsme ubožáci

vzhledem k návrhu pana Kaplického bych neřekla, že jste to tak moc přehnal. Spíš jste byl velmi umírněný. ;-D