27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Kalich nad Hradem

Prezident Miloš Zeman se rozhodl vztyčit husitskou standartu nad Pražským hradem. Je to jistě čin, který patří do sympatičtější části jeho aktivit. Přihlásil se tím k odkazu T. G. Masaryka, který učinil stejné gesto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 6.6.2015 6:52

Re: Trochu budeme připomínat IS,

Těch, kteří plenili, drancovali a vypalovali. U Lipan to byli vítězové, před tím i u Lipan poražení.

J. Jurax 6.6.2015 20:18

Re: Trochu budeme připomínat IS,

Neptejte se, on prostě nerad husity ... možná je křižák :-)

R. John 6.6.2015 6:03

Nazdáár kališníci ...

Konečně na Hradě pravdivý symbol  ,  žádná "Pravda vítězí "  , ale plnej kalich.... tak do dna !  

  Je krásně, tak vzhůru ven , oř již netrpělivě podupává pneumatičkami .... to bude spanilá jízda....    na množství kilometrů nehleďme ...   zdááár a nazdááár   ....

V. Heidlerová 6.6.2015 7:25

Re: Nazdáár kališníci ...

Kam by jezdil v tom vedru? Zásoby ze spanilých jízd najmě z Moravy má přebohaté - a jak si pamatuju, každý návštěvník donese na Hrad igelitku s malou pozorností, po níž pozornost nakloněné hlavy značně ochabuje.

P. Maleček 6.6.2015 5:31

Zemanovi jako vždy jde o sebe a svou moc

S tím husitským praporem opatrně. Upadne z něj špatně přišitý kalich a zůstane čistě rudá - komoušská. Ta nad hradem vlála 40 let a kam se na zplundrování Česka komouši hrabou husiti.

A samozřejmě Zemanovi nejde o národ či připomenutí doby kdy se před vojskem z Čech klepalo půl Evropy. Jde mu jako vždy o sebe a svou moc. Moc dobře totiž ví, že jeho voliči husity přímo milují, hlavně za to, jak to nandali Němcům a černoprdelníkům.

A pro národní sebemrskače - husiti nedělali v tehdejší Evropě nic neobvyklého. A upalovat je přes Husa a Jeronýma Pražského naučilo šéfstvo černordelníků. Inu jako v mnohokrát v historii - zaseli vítr, sklidili bouři.

P. Rajman 6.6.2015 7:01

Rudý kalich na černém poli

Kristova krev v dobách temna. Opak je vzpomínka na zatemělý Zemanův mozek v dobách bolševismu.

J. Jurax 6.6.2015 20:23

Re: Zemanovi jako vždy jde o sebe a svou moc

S posledním odstavcem souhlas - ale to sebemrskačům a/nebo fráterníkům nevysvětlíte.

A jinak - je to docela sympatické gesto, Zeman je srandista a jistě se potutelně usmívá, jak teď všelijací fráterníci a sebemrskači prskají. A samozřejmě politika ...

P. Dvořák 6.6.2015 1:49

Spanilé jízdy po přijetí Eura.

Jako jeden ze státu eurozóny budeme jezdit do Řecka a vozit pytle s penězi na úhradu jejich dluhu.

Na to husité nepřišli, od toho tu máme EU.

P. Sulc 6.6.2015 1:29

Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Mate recht, to byla vrcholna doba Ceskozlodejska. Co husite nemohli ukrast, to znicili, v Cechach vypalili stovky a na Slovensku 170 klasteru. Dovedete si , okouzleny Astone, predstavit ty stovky znicenych rukopisnych knih? Asi ne , jinak byste tak nezvanil. Co cESI maji  za literaturu z doby predhusitske, skoro nic, vidte? A co ti mrtvi, treba upaleni mnisi v klasterech, vyvrazdovane obyvatelstvo v dobytych mestech, jen v Chomutove vsichni upaleni ve stodolach. A navic, to nebylo hnuti narodni, ale nabozenske, "Narodni" z toho udelal Jungman a Jirasek, nakonec se pridal Nejedly. Cech byl tehda kdokoliv, kdo se v Cechach narodil, at uz german ci slovan, vsak mezi husity tech Germanu bylo dost. A kradli vsichni.. Jinak ten MZ je proste tajtrlik, ktery leze v rit na obou stranach. A jestli Cesko vezme Euro bez referenda, mohou si Cesi zase rikat ''o nas bez nas'', proste uz jen proto, ze se na zadny odpor nezmuzou, jako ovce jdouci na porazku.Mene zvanit a radeji psat ten treti dil.

I. Hil 6.6.2015 2:55

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Uz to nekuřte!

P. Sulc 6.6.2015 4:40

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Jste zrejme dosti hloupy, kdyz nemate proti me ani jeden argument, kde se nejak pletu. Ale podobnych hlupaku je na diskusich bohuzel dost.

J. Babička 6.6.2015 6:33

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Kdzž na Basilejském koncilu, kde se snažila katolická strana s husity dohodnout, tak je přesvědčovali, aby to husitství nechali jen v české oblasti a nehlásali je německy, tak odověděli "Jest ve vojště hrubě knechtů německých jazyka českého neznajícich" On tenkrát nacionalismus v našem ponětí ještě neexistoval, lidé se spíše dělili podle víry a tak byl možno, že český katolík , byl nepřítelem německého husity a naopak. To pak pro potřeby národního obrození, což je celkem pochopitelné, potřebovali jsme se ideologicky o něco opřít, to předělali na zápas čechů s němci. Ještě, za časů Bilé hory se strany dělili podle víry a ne podle jazyka. Vůdce stavovského povstání hrabě Thurn a mnozí jiní česky neuměli, a na druhé straně, Slavata a Martinic, které vyhodili s okna, byli tvrdí češi, jenže katolíci.

P. Sulc 7.6.2015 5:13

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Samozrejme, cesky narod, ale i nemecky podle jazyka se zacal formovat vlivem Herderovych myslenek az na zacatku 19 stol. Do te doby byl Cech, kdo se v Cechach narodil a oba kmeny zili vedle sebe bez problemu Ale to se radeji nesmi nahlas dnes rikat, kvuli vlasteneckum. A Bila hora? Vsak z tech popravenych ''panu'' byla nejmene polovina nemecky mluvicich.A taky jeden katolik. A az do te doby se pod oboji i katolici mezi ssebou rafali, na ukor zeme, ovsem, bylo to stejne jako dnes. Rekatolisace to alespon uklidnila a zavedla rad.

P. Manda 6.6.2015 8:29

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

má pravdu ivohile !!!

V. Kopta 6.6.2015 3:25

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

tohle se dá samozřejmě říct o jakékoli válce a tenkrát to válka byla. dá se to také říct o obou stranách konfliktu. církev prohnilá tenkrát byla, takže Hus měl recht. jen my češi nějak vynikáme ve zdůrazňování pouze našich nedostatků...celkově bych řekl že má aston pravdu, byla to významná doba a tak ať ten husitský prapor vlaje nad hradem navzdory všem masochistům.

P. Sulc 6.6.2015 4:37

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Jo, ale zeme se z toho vzpamatovavala, z te husitske nadhery, asi 200 let. Universita temer , az asi na jednu fakultu, nefungovala, dokud ji neobnovil cisar Ferdinand, pak se ji rikalo Karlo-Ferdinandova, az do 1918. Husitstvi, to byla ta prava doba Temna.Nastesti dnesni historici uz nepapouskuji Palacko-Jirasko-Nejedlovske canci. Jen si kupujte knihy a ctete.

J. Babička 6.6.2015 6:42

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Karel IV vybudoval universitu v Praze jako instituci pro celou Střední Evropu, skuteěně evropského významu a velehlasu, kde studovali studenti, nejen se střední Evropy, ale i z míst vyzdálenějších. Jenže universita měla poměrnou nezávislost a tak když Vaclav IV potřeboval, aby ho poslouchala, tak to odmítla . Tenkráte Hus přišel na nápad, cizince vyhnat, což se podařilo a sám se stal rektorem. Tak jsme měli malou, ale naši. Jenže Pražská universita se stala jen školou lokálního významu a ke své slávě jako jedna s center evropského myšleni se již bohužel nevrátila.

P. Sulc 7.6.2015 5:16

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

A vidite, ti pitomi Cechackove za toto  Husa cti jako bajecneho vlastence, Dnes je to uz 600 let  v podstate provincni skolicka.V nejakych statistikach ma ve svete misto nekde asi na 200.

L. Šarina 6.6.2015 6:17

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Úplný souhlas a aby toho nebylo málo, tak to vzedmutí se ještě vyváželo za hranice Čech, viz. "SPANILÉ JÍZDY". V Německu a okolí jsou historické stopy obohacení o Husitskou kultůru, které jsou tam v paměti dodnes!!Nevětší zloději, bořitelé, vyhlazovači té doby(i když nebyli jediní) ve smyslu kdo nejde s mamy jde proti nám je to cizák a papeženec!!!!

L. Šarina 6.6.2015 6:20

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Oprava:jde s s námi.

J. Jurax 6.6.2015 20:16

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

"Co cESI maji za literaturu z doby predhusitske, skoro nic, vidte?" ... no, asi jste nedával ve škole pozor; zkuste si zagůglit :-)

Zbytek raději nekomentuju ... je na to dnes tady moc hezky, docela na koupání :-)

P. Sulc 7.6.2015 5:03

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

Aha, prehledl jsem, ze musea jsou plna rukopisnych knih z 9-14 soleti, takze ti husite vlastne temer nic neznicili ani nevypalili. Zkuste : Racek  /hacek na c, carka na s/  "Dejiny Ceskoslovenska' Vyslo v 46 r. a pred valkou, to jeste Nejedly to toho nemohl kecat.

P. Sulc 7.6.2015 5:20

Re: Tak tak, narod se za husitu vzedmul.

oprava   carka na a