25.5.2024 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

Kábul před zhroucením

Export demokracie do Afghánistánu se nevydařil, dvacet let válčení, tři a půl tisíce mrtvých Američanů a jejich spojenců plus bilion dolarů nevedlo k pozitivnímu výsledku. Třistatisícová vládní armáda prchá před šedesáti tisíci Tálibánci. To vše je jasné. Nejasné je, co bude s Afghánci, kteří nám pomáhali během našeho spojeneckého angažmá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Toman 14.8.2021 13:20

Ne, není tomu tak, je to tak jak jsem popsal, zdarma s tou průkazkou. Mám sestru 68 let a tak to od ní znám.

F. Doušek 14.8.2021 13:22

JÓ? Já mám doma tu průkazku 65+. Platí do 70 let věku, pak zadara jen s občankou.

R. Toman 14.8.2021 13:28

Tak si to ověřte, platíte zřejmě zbytečně. S takovou paní jsem jel i nedávno v autobuse. Ta průkazka je pro občany Prahy nad 65 let. Od 70 mají všichni MHD zdarma jenom na občanku, i venkované.

F. Doušek 14.8.2021 13:32

Ta průkazka je pro kohokoli, i nás venkovany. Stačí předložit občanku a fotku.

A k ostatnímu - přečtěte si pořádně Přepravní řád. Pravda, je to tam napsáno hodně zašmodrchaně.

R. Toman 14.8.2021 13:37

Tak to je možné, že i pro venkovany. To opravdu neznám, ale je to tak jak říkám. Ověřte si to někde, třeba v podchodu Na Můstku, tam je má DPP větší kancelář. Platíte zbytečně. Možná jste si to zašmodrchal sám, tedy určitě.

M. Ilsner 14.8.2021 13:43

Máte pravdu, poloviční jízdné se pro Pražany platí od 60 d 65. Od 65 do 70 mají zdarma 5 let cca za 100 Kč. Mimopražští však mají zadarmo až od 70.

F. Doušek 14.8.2021 13:51

Já tu průkazku mám od 65 let a jsem mimopražský.

Vydána tehdy na Černém Mostě.

Párkrát jsem na ní jel, teď už ji nepotřebuji.

A tenkrát, když mi jí vydávali, tak paní u přepážky říkala, že se jezdí za poloviční jízdné. Tak jsem tak jezdil. Asi 2 roky dozadu jsem hledal podmínky přepravy a fakt je to tam napsáno hodně zašmodrchaně.

F. Doušek 14.8.2021 13:15

Mám pocit, že právě tohle Piráti při zavádění hodně kritizovali.

J. Černý 14.8.2021 15:16

Ale na to jste musel mit Lítačku s označením DPP.

Nad 70 let můžete v Praze jezdit zadara na občanku nebo pas. Tedy i cizi občané.

V. Novák 14.8.2021 13:08

HÁJKOVÁ, a lítačku zlevnila nedůchodcům nad 60 let Krnda z ANO.

R. Toman 14.8.2021 13:15

A také bezplatnou přepravu pejsků pro všechny. Předtím musel mít pes jízdenku člověk.

R. Toman 14.8.2021 13:16

jako člověk.

J. Fridrich 14.8.2021 12:36

To, co se nyní v Afghánistánu děje, není vina západní koalice, která 20 roků Afghánistánu a ROZUMNÝM Afgháncům pomáhá, ale právě těch, " netalibánců", kteří se ne postavili tomu ZLU, aby po odchodu západních vojáků, kteří za ně bojovali a UMÍRALI dokázali uhájit svůj způsob 0civilizovaného života...

V. Mokrý 14.8.2021 12:49

Je to i vina západní koalice - nejdříve podporovala jedny, potom druhé.

V. Mokrý 14.8.2021 13:49

A o západní demokracii zájem ani jedni.

J. Fridrich 14.8.2021 15:53

No comment... Je to celé jinak.

V. Novák 14.8.2021 13:06

Nejspíš svůj způsob života nepovažují za ZLO, ale prostě za způsob civilizovaného života, který se jim západní koalice pokoušela 20 let vzít.

Stejně jako se jim pokoušel SSSR (ten k tomu ale nepotřeboval žádnou koalici a nenechával UMÍRAT za své zájmy cizí, tedy ani naše vojáky) 10 let vnucovat socialismus.

Nejspíš nestojí ani o socialismus, ani o demokracii, ale jen o ten svůj raně středověký způsob života. Já bych jim ho nechal...

R. Toman 14.8.2021 13:10

Přesně tak, ono měnit tisícileté kmenové, klanové zřízení v těchto státech za pár let je nesmysl. K tomu se musí dostat evolučně. Akorát je třeba, aby jejich způsob života se nepřenášel do našich končin, tomu je nutno důrazně zamezit.

V. Novák 14.8.2021 13:15

Afghánci nikdy nepřenášeli svůj způsob života mimo Afghánistán. Na to jsou ve své většině příliš neznalí a se svým způsobem života spokojení.

S tím začali až zahraniční mudžáhidé, vyzbrojení "panem Wilsonem" za miliardy USD k válce se SSSR.

R. Toman 14.8.2021 13:17

To jo, já myslel drogy.

V. Novák 14.8.2021 13:23

Bez poptávky není nabídka.

A když je poptávka, stačí toluen nebo Či-ku-li jako za socialismu, když se mezinárodní dealeři vyhýbali ČSSR a její nekonvertibilní Kčs jak moru.

R. Toman 14.8.2021 13:32

Jo, to ovšem neznamená se nijak přílivu drog nebránit. I když to jistě není možné ze 100 %.

J. Fridrich 14.8.2021 15:51

Pokud to své vraždění nepřenáší do Evropy a celého křesťanského světa - tak snad.. I když pomáhat a šířit dobro není jistě tak ODSOUZENÍHODNÉ.. Nebo ano, dle vás mistře...?

M. Ilsner 14.8.2021 12:18

Sociolog Tomáš Hoření Samec vysvětluje, že cestou z bytové krize by mohlo být třeba družstevní bydlení, kdy by například obce poskytly pozemky pro výstavbu.

Sociolog Tomáš Hoření Samec je blb.

J. Václavíková 14.8.2021 12:19

Vytrhl jste jednu větu z celého rozhovoru. Nejen on správně poukazuje na to, že u nás prakticky chybí celý segment obecního bydlení, dostupného pro nížepříjmové skupiny.

M. Ilsner 14.8.2021 12:54

ano, vytrhl jsem jednu důležitou větu

V. Mokrý 14.8.2021 12:30

Najednou družstevní bydlení ?

Není to náhodou komunistický přežitek !

R. Toman 14.8.2021 12:35

Tak ono to není najednou, o tom se žvaní už dlouhá léta i v Praze. Něco se snad i realizovalo, kapka v moři. Dnes při cenách pozemků, materiálů, ale i mezd je nějaké dostupné bydlení utopie.

V. Novák 14.8.2021 13:10

Socialismus byla dlouhá, obtížná a trnitá cesta od kapitalismu ke kapitalismu, jak byl pravil jeden vtip ze soutěže o Zlatou mříž MV.

Co že to prožíváme teď?

J. Jurax 14.8.2021 14:32

Není. Letmé zagúglení vydalo následující informaci:

První bytové družstvo bylo v českých zemích založeno již v roce 1903 pod názvem Společenstvo pro zřizování bytů. V průběhu let 1918 – 1938 bylo vydáno 8 státních zákonů, které upravovaly poskytování úvěrů a stanovování daní ve prospěch drobných stavebníků a tedy i stavebních a bytových družstev.