24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

K čemu máme ombudsmana

Ze severu pochází institut úředníka pověřeného dohledem nad výkonem státních úřadů. Původně tedy ryze feudálních institucí. Aféra kolem paní Heleny Válkové otevřela prostor pro politické klání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Sojka 17.1.2020 8:20

Nikoliv, jednou věcí jsou teoretické úvahy a druhou reálný život. Válková je z ANO a Babišova. Když Babiš někoho chce, tak si ho podrží, jen když to trochu jde,bejvalé stranické propojení tam hraje roli také.

Vzpomeňte třeba, jak to pohnojil na magistrátu, když prohodil Stulíka za Nachera.

P. Jášek 17.1.2020 8:20

nebo třeba šariu! ;-)

J. Anděl 17.1.2020 8:20

Kdyby...

Stát podle mě nemůže reálně nikdy fungovat tak, aby podobný úřad naprosto nebyl potřeba. Je to z hlediska přírodních zákonů nemožné.

Lze se bez něj samozřejmě obejít, ale znamená to pouze to, že holt bude o pár případů víc, kdy se občan pomoci nedovolá. A o těch případech třeba lze mlčet, takže se o tom nikdo nedozví.

Tvrzení, že kdyby stát fungoval lépe, nebyl by tento úřad potřeba, používá podmiňovací způsob s nesplnitelnou, utopickou podmínkou.

Jde-li toto utopické tvrzení ruku v ruce s nějakými návrhy na politické změny režimu, je důležité mít se na pozoru, téměř jistě se za tím skrývá nějaká čertovina... či rovnou totalita.

P. Jášek 17.1.2020 8:19

Sdružení pro integraci a migraci, Romea, Dům romské kultury Most, SOZE, Gender studies o.p.s. , DROM, Mládež za lidská práva, OPIM z.s, Multikulturní centrum Praha, Konsorcium nevládních organizací pracujících s migranty...

;-)

I. Mertl 17.1.2020 8:17

Ale Vy byste měl být spokojen, ne, pane Čechu? Reálně nám v politicky stranickém systému vládnou ne strany, ale "hnutí", de facto firma jednoho člověka, ve skutečnosti jeden člověk. A to bez monarchického pozlátka.

J. Schwarz 17.1.2020 8:16

A víte, paní Hájková, že ještě více zemí má ve svém právním řádu trest smrti? To abychom jej rychle zavedli taky, že?;-D

J. Schwarz 17.1.2020 8:13

Jen mi uniká, jak by mohl jakkoli schopný ombudsman zařídit zjednodušení státní či obecní správy, navrhnout lépe e-neschopenku či rozhodnout jestli proplácet první tři dny nemoci nebo ne. Pokud má ombudsman rozhodovat jestli a jak změnit rodná čísla či stanovovat stavební zákon, pak ho nazvěme králem a jeho úřad učiňme dědičným...

P. Čech 17.1.2020 8:11

Válkovou nepodržel Babiš, ale vláda a její zbytečné orgány. Docela si myslím, že kdyby ANO 2011 nevládlo se socany, už by tam Válková nebyla. Možná by tam nebyl ani ten zbytečný orgán zmocněnce pro lidská práva. Dodržování lidských práv má zabezpečovat moc soudní, když už Listina základních práv a svobod je součástí našeho ústavního pořádku.

J. Pokoutný 17.1.2020 8:08

Že by Hitler uzavřel opoziční smlouvu s Thalmannem a koooptoval do své vlády zbylé Spartakovce? Povídejte!

J. Schwarz 17.1.2020 8:07

Tak pravila čarodějnice prolétající nad dědkem na digitálním koštěti...:-/

J. Ježek 17.1.2020 8:04

Úřad ombudsmana je tu k zajištění nadstandardní životní úrovně ombudsmana.

Jiný důvod mne nenapadá.

I. Kellner 17.1.2020 7:55

Zprasili celé soudnictví, a chtěj to zachraňovat nějakou ombudsbábou/dědkem.

Pche!

F. Sojka 17.1.2020 7:53

Babiš tentokrát Válkovou podržel.

Výjimečně se pochlapil.

Bejvalí soudruzi by si přece měli pomáhat!

M. Němec 17.1.2020 7:45

Země bez humoru je odsouzena k zániku.

Jak dopadlo Hitlerovo Německo a kam si to hasí Írán ?;-)

P. Čech 17.1.2020 7:45

" Když stát dobře nefunguje, musí tu být pro občana respektovaný pomocník."

Ano, tato věta říká vše.

Horší ovšem je, když ani ten pomocník nefunguje. A to je bohužel u nás.

V. Hájková 17.1.2020 7:39

SKVĚLE- p. Kučera- ale naprostá marnost - tato značka nikdy nic nepochopí!!!!

P. Kučera 17.1.2020 7:36

:-)! (Viz též moje poznámka k vašemu textu ráno.)

P. Kučera 17.1.2020 7:34

Ano. V Německu 20. let kvetla zločinnost jako nikdy. Nástupem Hitlera okamžitě zmizela. Proč? Přece zločinnost se ujala vlády!

M. Němec 17.1.2020 7:32

Ten název mohli opravdu vymyslet jinak, pane Kučero.

KVOP totiž bylo Krátkodobé Volno pro Opuštění Posádky, čili tzv.opušťák. Psal jsem to imrvére do rozkazu a pro každýho vojáčka to byla ta nejsladší zkratka na světě;-D;-D;-D

P. Kučera 17.1.2020 7:30

Včera jsem zaslechl Pro a proti na ČRo+. Paní Miroslava Němcová se v rozhovoru na téma Helena Válková dopustila kouzelného breptu, když ji v delší větě nazvala Helenou Urválkovou. Okamžitě se omluvila, ale ...

V. Hájková 17.1.2020 7:29

Jedním slovem- jste uslintaný dědek!

P. Čech 17.1.2020 7:28

Ono to už tak u nás bývá. Ti schopní, kteří se nebojí otevřeně o problémech hovořit se stávají pro mocenskou část státu (politické strany) nežádoucími, protože poukazují na jejich nešvary. Bylo tomu tak před listopadem 1989 a je tomu tak i dnes. S jedním malým rozdílem. Tehdy nám, občanům, vládla politická strana, dnes nám, občanům, vládnou politické strany. Prašť jako uhoď.

P. Čech 17.1.2020 7:24

Zase kecáte, paní Hájková. I kdyby mělo úřad ombusmana zavedeno 1000 států, neznamená to, že jej musíme mít i my. Jde o to, že úřad ombudsmana nedělá nic jiného, než že supluje neschopnost státních orgánů. Na stranu druhou je nutno vidět, že jsou jen 2 , slovy dva státy na světě, které si mohou bez uzardění říkat zastupitelské demokracie (Švýcarsko, Lichtenštejnsko) a těm bychom se měli připodobňovat. Zase jde o úhel pohledu.

P. Čech 17.1.2020 7:18

Ono jako téměř všude, jde o úhel pohledu. Tam, kde efektivně funguje stát a jeho orgány, zejména moc soudní, tam je existence ombudsmana zcela zbytečná. Tam, kde funguje systém "ani nahá, ani oblečená" (u nás) a kde nefunguje téměř nic, se objevují všelijaké orgány a organizace, které systém pouze znepřehledňují, nikdo si není jist tím co má dělat a to zejména proto, že pravomoce, vyplývající z ústavy a zákonů jsou rozplizle rozmělněné tak, aby jim normální člověk pokud možno nerozumněl. Všude vzniká neřád, chaos a obecná anarchie, která je vydávána za svobodu a demokracii. Podle mne je úřad ombudsmana zbytečný, protože za dobu své existence toho smysluplného téměř nic nedosáhl. Je to zejména proto, že nemá odpovídající rozhodovací pravomoce, pomocí nichž by mohl suplovat neschopnost moci soudní. A tady má pan Kubera pravdu. Potíž je pouze v tom, že řekl A a neřekl B.

P. Kučera 17.1.2020 7:16

Jedna věta.

Mám jistý osobní vztah jak k úřadu obmudsmana, tak dokonce k i tomu jeho baráku (to ale dnes rozvádět nebudu). Měl jsem (a mám dodnes) konkrétní problém ne se státem, ale s městským úřadem, resp. s jeho šlendriánem. Svého času jsem problém sepsal za zaslal KVOP (Kancelář veřejného ochránce práv, takto složitě zní oficiální název). V zákonné lhůtě 30 dnů jsem dostal dost tlustou obálku s odpovědí. Sepsala ji moudrá a svědomitá paní Jitka Seitlová, která tam tehdy pracovala coby zástupkyně (dnes senátorka). Podrobně vše právnicky (leč srozumitelně) vysvětlila, závěrem ale musela s lítostí konstatovat, že přímo pomoci nemůže, protože se věc netýká státu, ale města. Ale doporučila další postup. Od té doby si KVOP vážím, není zbytečný.

A jsme u té jedné významné Astonovy věty. Když stát dobře nefunguje, musí tu být pro občana respektovaný pomocník. (Sporné je dnes jen slovo "respektovaný".)

Ale stát opravdu přestává fungovat. Jen poslední věci: po 10 letech odborných(!) příprav se odsouvá náhrada rodného čísla o další dva roky. E-neschopenky, místo aby administrativu podstatně zjednodušily, ji podstatně komplikují. Reforma důchodového a vzdělávacího systému je stále v nedohlednu. Aktuálně jsme svědky vzpoury úředníků proti zjednodušení stavebního zákona. Atd.

Pokud by byla ombudsmankou Jitka Seitlová, žilo by se nám trochu líp. Kdyby se ale podařilo řádově(!) zredukovat komplikovanost byrokracie, bylo by líp o moc. Tomu ale bohužel nevěřím. I na přechod z levo na pravostranný provoz bylo u nás zapotřebí nacistické okupace - pak to trvalo jen 10 dnů. (Ale, proboha, nechválím tím A.Hitlera!)

Dobrý den.

V. Hájková 17.1.2020 6:58

Víte vážení , že uřad OMBUDSMANA má cca 100 zemí světa?

Ovšem ČEŠI - kteří se domnívají , že jsou středobodem světa budou plácat jak je něco podobného nepotřebné! Jsem zvědavá kdy se tu objeví slint, ""že ani za komunistu nebyl potřebný"" !

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ombudsman

Tyto země - tak jako Československo za swinského bolševika - si ""nějakého OMBUDSMANA neplatí

https://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/95179/severni-korea-rusko-cina-6-zemi-kde-se-opravdu-nechcete-narodit.html#131571

J. Fridrich 17.1.2020 6:58

Dnes za jedna s hvězdičkou a podtrženou...

J. Fridrich 17.1.2020 6:54

" Válková Urválka ustála, většina kolegů ji podržela.

Poslankyně ANO Helena Válková zůstává ve funkci vládní zmocněnkyně pro lidská práva a z postu kvůli článku, který napsala s komunistickým prokurátorem Josefem Urválkem, neodstoupí. Dva členové rady - advokát Tomáš Němeček a Hubert Smekal z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity - se v reakci na rozhodnutí členství vzdali. " - Tak náš ABSURDISTÁN byl dovršen - odešli ti, co měli zůstat.. A po našem-čecháčkovsku zůstává ta - soudružka Válková, komunistka na čele - jako vládní zmocněnkyně pro lidská práva. Ona, která sloužila v komunistické mašinérii, která po 40 roků ta LIDSKÁ PRÁVA POŠLAPÁVALA...

Je to výsměch všem těm, co byli za komunismu perzekvováni - těm žijícím i již nežijícím...

M. Němec 17.1.2020 6:51

Ptali se mladí investigativní šťouralové kdysi ministryně spravedlnosti H.Válkové, jaké poslouchá písničky.

"Karla Gotta a Waldemara Matušku. Ovšem Matušku pouze do roku 1986. Dál jsem ho neznala , " poznamenala ministryně Válková.

"A to proč," zeptaly se denunciační myši .

"Už nebyl v učebnicích," zakončila vítězně ministryně Válková debatu.

V. Mokrý 17.1.2020 6:47

Současná ČT - zpravodajství, komentáře.