5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Jsme v rukou imbecilů

Vrchní soud v německém Karlsluhe potvrdil vinu řidiče, který havaroval, když na dotykovém displeji nastavoval rychlost stěračů na dotykové obrazovce svého auta. Můžete si říct, že tahle kauza nemá co dělat mezi glosami Neviditelného psa, takže dodám, že trotloviny v Německu se brzy přenesou i k nám a je třeba se mít na pozoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 3.8.2020 7:50

Dacia", je dobrý důvod k nákupu , nejen z cenového hlediska . Kdo potřebuje spousty vychytávek které jsou cpány do aut a zdražují a dělají z lidí otroky ?!EU!

J. Anděl 3.8.2020 7:56

Vnímání toho, co je zbytečnost a co je potřeba, je velice subjektivní.

Což je mimochodem podle mě hlavní a esenciální důvod, proč nikdy nebude fungovat komunistická idea "každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb". To je úplně základní vlastnost lidského světa - jeho subjektivita.

Budou o to zakopávat pokusy o socialismus a různé komunitní ideály. Budou na tom skřípat a vrzat všechny dávky a dotace, podpůrné programy a pozitivní diskriminace, minimální mzdy či rovnou idea minimálního příjmu atd.

Do nějaké míry to lze zmírnit či potlačit vírou a nějakými kolektivními rituály, v čemž jsou historicky o něco úspěšnější náboženské systémy, než systémy čistě ideologické. Tyhle systémy (a jejich rituály) pak nahrazují či doplňují Já novým My. Většinou se ale při tom neobejdou bez Oni a v jistém smyslu je to jen povýšené a jednotlivci ukradené sobectví.

Zajímavé je, že skromnost a nelpění fungují jen individuálně. Kolektiv sice omezuje (vysává) osobní potřeby a touhy jednotlivce, ale sám bývá ve svých nárocích neukojitelný. A to jak v nárocích na své členy, tak v nárocích na zvolené Ony.

Žádný kolektivistický systém nepropustí jednotlivce z armády boje proti Nim.

To jsem pro sebe zajímavě odbočil od výtky nakupování zbytečností jen proto, že na to mám :-).

P. Kučera 3.8.2020 9:15

Pane Anděli, děkuji za ohlas. Osobně řeším jedno velké dilema. Chovám se skromně, ale zároveň si uvědomuji, že kdyby se toto stalo obecným jevem, celá naše současná ekonomika by brzy zkrachovala. Člověk jaksi od přírody fandí pokroku, ale při kritickém pohledu, který se snaží oddělit zrno od plev, nemůžeme nevidět, že velká většina inovací je právě marketingového typu. A navíc je to něco, co iniciuje celý systém zvaný svoboda podnikání či kapitalismus - jinak síly pro normální život společnosti nezbytné. Chovám se tedy nenormálně, ba chorobně. Jde o to, z jakého úhlu se na svět díváme. Dnes však vidíme, že i tzv. normalita se časem může stát až fatálně nenormální. Zdravím.

F. De Winter 3.8.2020 7:06

„Zrušíme superhrubou mzdu, to určitě všichni uvidíte na výplatách. Myslím, že je potřeba snížit daňové zatížení zaměstnanců. Bylo by dobré se vrátit na těch 15 procent, co slibovala ODS a potom nesplnila. Bylo by to významné pro lidi, viděli by, že nemají důvod se bát budoucnosti,“ řekl AB ve videu zveřejněném na Facebooku. R^R^R^

K. Salajka 3.8.2020 7:32

I přesto bude bavit dál firmy zaměstnávat lidi přes agentury - dají se víc ždímat a rychleji vyhodit, ať si říká zákoník práce, co chce.

F. De Winter 3.8.2020 7:43

To je pravda. Ale je to reakce firem na skutečnost, že propouštění je komplikované a drahé. I tak je to krok správným směrem. Zdanění práce je u nás nezdravě vysoké.

P. Pepax 3.8.2020 6:56

S Astonem plný souhlas.

S. Tomáš 3.8.2020 6:45

Zisk, zisk, zisk. O ni jiného nejde výrobcům, obchodu a státům, přitom autům stačí 4 kola, motor, volant a brzdy tak jako před 120 lety. Zhýralci však kupují každou novou hova dinku, protože chtějí pořád něco dražšího, aby mohli předvádět, že jsou něco lepšího.

J. Franke 3.8.2020 7:24

Správně! A stěrače pohánět rukou! Vše při rychlosti maximálně kolem 20 km/h... Jako před 120 roky.

P.S. V roce 1900 bylo podle dostupných údajů v celém tehdejším Rakousku-Uhersku kolem 90 automobilů a nutno dodat, že jejich provoz vyvolával vždy „sběh lidí a projevy neobvyklé zvědavosti“

J. Franke 3.8.2020 6:37

Dobré ráno z deštivé Svobodné Republiky Králický Sněžník

Proč Aston nenapsal, že jde o Teslu, která má pod volantem páčku na ovládání stěračů a na displeji se jen mohou upravovat její funkce?

K. Blahůrek 3.8.2020 6:11

Aston je správnej šiřitel paniky.

Když jedu autem po městě, tak vidím, že polovina šoférů volá z mobilů jak mourovatá.

Smí se to ? Nesmí.

Dělá se to ? Dělá.

Jeden pitomej příklad z Německa, a je voheň na střeše. Je to stejný, jak s tou sochou Lenina - parta mladičkejch levičáckej pošahanců nechala vztyčit sochu Lenina v Německu ( podle mýho čirá mládežnická provokace bez významu ), ale u nás už se píše, že " se v Německu vztyčují sochy Lenina".

Tak začněte psát , pošahanci, o statisících potrestanejch řidičů v Německu, co za jízdy něco štelovali na displeji.

R. Langer 3.8.2020 6:21

Takže vy jste také nepochopil, o čem Aston píše, co? Mimochodem, až těch případů budou statisíce, včetně toho vašeho, už se o takové běžné věci nic psát nebude. ;-D

P. Jaroš 3.8.2020 6:50

Přesně jste to vystihl, pane Blahůrku, polovina se cítí být schopna za jízdy telefonovat, druhá polovina nikoliv, protože by to nezvládla, stejně jako nezvládá jiné elektronické vychytávky, které ale nemusí používat, dokud nejsou povinné - třeba takové EET ukončilo podnikání mnoha takových, internet do té doby neužívajících lidí. Tuším i vaši odpověď - kdo to nezvládá, ať neřídí, nepodniká... pak jistě souhlasíte i s tím, že kdo nepracuje, ať nejí...

V. Mokrý 3.8.2020 6:10

Už jen to, že displej je mimo zorné pole řidiče, je nebezpečnější než mobil u ucha ( také špatně ). Počítač v autě má " řídit " motor, vše ostatní má zůstat na řidičovi. Jen tak se bude plně věnovat řízení auta.

Čím víc lidé spoléhají na ty nabízené a montované počítačové asistenty, tím jsou v provozu nebezpečnější.

R. Langer 3.8.2020 6:22

Počítač nejlépe nemá řídit ani ten motor.

V. Mokrý 3.8.2020 6:45

Ale ano, má. Jen se to nesmí přehánět ani u toho motoru.

R. Vacek 3.8.2020 5:43

Evropa spěje ke skvělé budoucnosti díky nákupu čínských fotovoltaických panelů čínských baterií a dotacím na nákup amerických elektromobilů.

F. De Winter 3.8.2020 6:09

R^R^

R. Langer 3.8.2020 6:10

Tak tak!

R. Franz 3.8.2020 5:38

Astone, každý rozsudek v civilizované zemi má zdůvodnění. To pak lze oprávněně kritizovat a i zpochybnit. Protože jsi ale nevyrůstal v civilizované zemi a svými příspěvky k tomu ani nepřispíváš, útočíš na autoritu spudu jako takovou jen proto, že se ti nelíbí výrok. To je přesně to, co z tebe děĺá novináře s poněkud omezeným rozhledem a zkratkovitým myšlením. A z NP pak slouhu totalitního myšlení.

O. Musil 3.8.2020 5:58

Aston těmi trotly označuje spíše jisté americké konstruktéry, ne soudce. Rozsudek je vlastně logický, ostatně mobil nesmím ani vzít do ruky, takže nějaké tlapkání na displeji je z hlediska nevěnování pozornosti provozu srovnatelné.

P. Dvořák 3.8.2020 6:01

Zato troll s nickem Franz by se svým neomezeným rozhledem a všeobjímajícím myšlením vždy, když je třeba změnit interval na stěrači, zastavil, proklikal se přes displej ke správnému intervalu a poté se rozjel.

Proti takovému počínání, byť bylo třeba i na dálnici nebo na křižovatce poté, co padne zelená, by soud jistě nemohl nic namítat.

R. Langer 3.8.2020 6:13

Hm, takže jste vlastně vůbec nepochopil, o čem Aston píše, co? No, zkuste si přešlápnout, třeba to pomůže. I když u vás dost pochybuji.... ;-D

J. Vobr 3.8.2020 4:45

CO SE PSALO NA NP PŘED 3 LETY !!!

M. Rubáš 8.9.2017 9:43

bab iš do tepláků

Babiš dostal strach. Už jde do tuhého. Zastrašování a uplácení lze možná praktikovat u jednotlivců a malých skupin, ale nikoli vůči státnímu aparátu jako celku. Říká se, že kobyla, která chcípá, nejvíc kope.

Taky hra na koblihového přítele 'obyčejných' lidí moc nefunguje - preference začali klesat. Dufám, že Babiš půjde do tepláků.

________________________________

A PREFERENCE STÁLE KLESAJÍ ;-D;-D;-D

K. Blahůrek 3.8.2020 6:00

Tak jakýsi Rubáš je pro Vobra stejnou kapacitou, jako pro Kotase blbiny z PL.

Ano chlapci, je třeba si vybrat toho správnýho osobního kapacitu,

A podle něj a jeho brejlí rovnat svět.R^

J. Vobr 3.8.2020 4:32

HLÁSÍM, že Robert John ještě dovyšetřuje v terénu s Nevťou Čapák !!!

Momentálně mapují pohyb surikat, což má přinést zásadní zlom v trestní věci Čapí hnízdo !!!!!!

Zdroj : www.užtonehul.cz

K. Vomáčková 3.8.2020 3:56

Tablet místo mechanických ovladačů vyjde vždy levněji. Asistenta brždění nesmím ve fašounsku vypínat, hrozí pokuta, někdy mi přibrzdí do zúžení, ale jinak o něm nevím. Dá se použít, jako adaptabilní tempomat, ale pak auto jede jako ten blb přede mnou stylem brzda plyn, to se mi nechce. Ekofičury si vymýšlwjí výrobci sami, přísné normy elegantně odstraní konkurenci, která nemá miliardu na vývoj nějaké cypoviny. Máme to krásný oligopol, podobně jak u telekomunikací, kdy stát prodá nic (frekvenci) za desítky miliard a tváří se, že vytváří konkurenční prostředí. Čekat, až se světlo zlomí a stěrač spustí nebo si setřít brnknutím po páčce? Osobně volím druhou možnost. Se sněhem to funguje ještě hůř. Auta na baterky mají vyřešit závislost na ropě. Proč myslíte, že nikdo nebrání arabášům při stěhování do Evropy? Jak se tenkrát v 70. vyřešila ropná krize? Co se tenkrát dohodlo? Co dostávají výměnou za nepřerušované dodávky ropy?

B. Michal 3.8.2020 5:23

Crew Dragon má taky skoro všechno na dotykové ovládání. Skoro. Jedná z výjimek je fyzické tlačítko na odpoutání přistávacích padáků, kdy automat nedetekoval přistání a padáky vláčely loď po hladině.

Podobně jako u těch stěračů, tohle je potřeba udělat po hmatu.

Ale stejně je to divný, moje značně letitá Laguna má senzor a rychlost stěračů mění podle intenzity deště. To je šikovné řešení (ale je to dost staré auto, na stěrače má stejně páčku).

J. Vobr 3.8.2020 3:19

KONTROLA POKOJŮ !!!

Všichni na lůžku ... jen Robert John je na pátračce s Nevťou ... povoleno primářem ;-D;-D;-D

L. Velisek 3.8.2020 1:59

Totální souhlas.