1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Ještě nezačal platit a už ho budou měnit

Jde o zákon o hlášení, o novou šikanu, která tvrdě dopadne hlavně na menší živnostníky a podnikatele, kteří nemají rozsáhlé byrokratické kapacity. Nová agenda s krajně nejasným účelem je zatíží přinejmenším pracovně, pokud budou starost o novou státní šikanu zadávat účetním firmám, pak finančně. Elektronická evidence ještě neprošla díky odporu opozice připomínajícím boj Moravanů u Hvězdy v roce 1620, je ale otázka, jak dlouho ještě vydrží vzdorovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Balzám 11.1.2016 13:24

Re: TATÍNEK JÍLEK A MAMINKA NETZER ZASE DOSTALI VÝPRASK

Třeba to jednou pochopíte.... :-)

A. Trick 11.1.2016 13:15

Ale kdeže,

račte si prosím všimnout, že NovoLaus musí mít vždy poslední slovo. Musí, musí, .... musí. I kdyby měl zkopírovat cizí text.

Tož tak

R. Brzák 11.1.2016 13:17

Re: Ale kdeže,

Neštvěte mně! Poslední slovo musím mít já, RADOVAN BRZÁK!

H. Balzám 11.1.2016 13:20

Re: TATÍNEK JÍLEK A MAMINKA NETZER ZASE DOSTALI VÝPRASK

To je váš problém, že si tu chcete hrát na preteky. Někteří z nás sem opravdu nechodí vítězit, dokonce jsou tu i ti, kteří nemají zapotřebí lámat jiné v názorech. A taky je tu spousta lidí, kteří si sm nechodí léčit mindráky a vlastní zbytečnost.

R. Brzák 11.1.2016 12:50

ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Pokud bych už měl použít nějaké zobecnění, musím se zabývat tím, co muslima jako stěžejní vliv formuje. Tím je Islám, ideologický systém založená na strachu (obávej se boha milosrdného, slitovného).

Pokud bych měl použít zobecnění ve vztahu ke křesťanům, pak se opět musím zabývat tím, co je formuje. Tímto vlivem je jednak křesťanská církevní ideologie, pracující se strachem z Boha, pokud nebudu dobrým křesťanem, ale ještě více odkazem Ježíše Krista, jenž říká "miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO" a potažmo i přímo "bůh Tě miluje".

Takže pokud bych měl srovnávat, na jedné straně stojí strach (a odevzdání se všemu, co je "inšáláh") a na druhé straně se sváří strach s láskou.

Až na to, že žádné dvě strany nejsou.

S. Netzer 11.1.2016 12:51

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

:-))))

Hare Hare

R. Brzák 11.1.2016 12:54

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Paní Netzer, nepochybuji, že zpíváte dobře. Nedáme spolu raději nějakou jinou - třeba "tam kde proud červený řeky syčí"?

O. Kadlec 11.1.2016 13:00

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Pane Brzák, vy rozumíte muslimům jako křesťanům!

S. Netzer 11.1.2016 13:04

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Snad není příspěvku, v kterém by neblábolil o strachu a o lásce k bližnímu.

To je asi nějaka podobná univerzální nauka jako kajanova kompostovka.

R. Brzák 11.1.2016 13:19

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Paní Netzer, když dovolíte, jmenuji Vás svým tiskovým mluvčím. Orientujete se a máte kritický přístup, to potřebuju.

R. Brzák 11.1.2016 13:13

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Pane Kadleci, já nejsem ani dobrý křesťan, ani muslim. takže jediné, co mohu, je dívat se na obě skupiny na základě svého osobního prožívání - jako na lidi.

H. Balzám 11.1.2016 13:05

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Pochybuju, že by se vám to líbilo, ona totiž zpívá zásadně falešně! :-)

J. Vobr 11.1.2016 12:54

PŘINESTE NOSÍTKA !!!

'RSC is a British term meaning "Referee stops the contest.” It is used to save a boxer from a knockout when he is being outclassed, cannot protect himself, or is otherwise unfit to continue the bout. This results in a technical knockout win for the boxer’s opponent.

Tu-ááá.

Tu-ááá.

J. Nový 11.1.2016 12:55

Re: PŘINESTE NOSÍTKA !!!

sofisma

J. Vobr 11.1.2016 13:00

Re: PŘINESTE NOSÍTKA !!!

Referee stopped contest because the opponent is unfit to continue after head blows

J. Nový 11.1.2016 13:03

Re: PŘINESTE NOSÍTKA !!!

Shlédni zálibně své dílko a ujisti se: Jsem to ale pašák.

M. Vondráček 11.1.2016 12:58

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Není nutné odpovídat. Zdá se , že ta úvaha je pro Vás příliš složitá. Zkuste pro začátek něco jednoduššího :-)

J. Anděl 11.1.2016 12:57

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Hele co kdyby se mi ve snu zjevil veliký Alláh a já se do něj zamiloval, protože bych v něm nacházel jen světlo, pravdu a lásku. Ráno bych se probudil a stal bych se muslimem. Četl bych si v Koránu a viděl bych v něm jen světlo, pravdu a lásku, a láskyplné vedení tak, abych zbytečně nedělal stále ty samé chyby, které mi přinášejí utrpení. Všechny lidi bych miloval, nikoho bych nechtěl zabít či dát někam bombu, modlil bych se ne pětkrát, ale šedesátkrát denně, polovinu příjmu bych rozdal chudým, uctivě bych se choval ke své ženě i dětem, respektuje jejich osobní náboženské vyznání, když bych někomu půjčil, pak bez úroku, nejedl bych prasátka a nesnažil se sbalit sousedovu manželku. A na sklonku života bych odešel do světla za Alláhem.

Čistě hypoteticky, myslíte si, že se něco takového může stát? Nebo si myslíte, že ten strach je nezbytnou ingrediencí islámu, tedy i osobního vztahu s někým, komu říkám Alláh?

H. Balzám 11.1.2016 13:04

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Nebudu se tu exponovat a citovat z koránu jednotlivé pasáže, které přímo vyzývají k nenávisti vůči jinověrcům. Takže pouze ve zkratce - islám je sice považován za náboženství, ve skutečnosti je to však vojenská doktrína využívající náboženskou symboliku. Důvodem jejího vzniku byla "ideová náplň" boje jednoho beduína nad druhým o oázu, případně o beduínky. Takže z logiky věci nemůže existovat někdo jako mírumilovný muslim, neboť i ten, který nenosí dynamitový opasek, je povinen následovat učení svého boha minimálně misijní činností a obracet jinověrce a bezvěrce na stranu svou. Jde jenom o to, jak moc je ten muslim muslimem.

J. Anděl 11.1.2016 13:08

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

No to je ale ve skutečnosti důležitá filosofická otázka, pane Balzáme. To nemůžete takhle zjednodušovat.

K tomu, abychom to rozlouskli, potřebujeme pevný bod. A já se ptám: kdo rozhoduje o tom, kdo je muslim?

Za příklad uvedu něco, o čem snad nebudeme mít sporu: co rozhoduje o tom, jestli když vyskočím do vzduchu, tak zase dopadnu zpátky na zem, a nebo poletím a poletím, dokud nedoletím až na konec vesmíru? Která autorita o tom rozhoduje?

Existuje stejně závazná autorita, která rozhoduje o tom, kdo ještě je a kdo už není muslimem?

H. Balzám 11.1.2016 13:17

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Samozřejmě, že existuje spousta lidí, kteří se za ty autority považují (tedy v otázce muslimství a víry všeobecně, skok do výšky a následný pád je řízen přírodními zákony, díkybohu :-) ) . My ostatní můžeme jenom spekulovat a filosofovat. Je křesťan člověk nepokřtěný, ale vyrostlý v evropské tradici a slavící třeba vánoce? Je muslim někdo, kdo sice žije v Arábii, ale popírá učení Mohamedovo? Existuje vůbec něco jako umírněný věřící? Víra je, podle toho jak ji chápu já zejména z hlediska psychologie a antropologie, podřízení svého náhledu na svět, tedy paradigmatu, autoritě symbolů. Podle mne věřící prostě nepopírá svou víru, nepolemizuje, nepochybuje. Pokud křesťan nevěří v Krista, není to křesťan. Pokud muslim nevěří v nadřazenost své víry, už to není muslim. Ale já nejsem autorita, je to jenom můj osobní názor, za který bych ruku do hovně nedal :-)

J. Anděl 11.1.2016 13:24

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Jo, je to takhle zamotaný.

Já se domnívám, že všude vstupují v platnost jenom dvě skutečné autority - já a přírodní síly.

Tedy rozhodnu-li se být muslimem, jsem muslimem, osobně nevidím na straně přírodních zákonů nic, co by tomu bránilo. Rozhodnu-li se skočit na konec vesmíru - nu, hádejte :-).

Ovšem ano, kdybych na to chtěl ještě nějaké razítko, asi bych musel někde složit zkoušku a zaplatit registrační poplatek. Slyšel jsem, jak se třeba konvertité přou, jestli něčí postup přihlášení se k islámu byl formálně správně a jestli tedy jsou nebo nejsou muslimy. Lidi tyhle hry hrajou vždycky a všude, od malička až do smrti.

Ale podle mě není síly, která by mi mohla fyzicky zabránit cítit se být muslimem (nebo delfínem, když na to přijde).

J. Anděl 11.1.2016 13:27

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Akorát - tomu, abych skutečně byl delfínem, už brání ty přírodní síly.

H. Balzám 11.1.2016 13:30

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Nebo černovlasým blonďákem :-) Samozřejmě, že člověk se může cítit být tím, čím chce, u některých jednoduchých lidí to ústí v komedii, jako třeba cikánští "white power" nebo český neonacista hlásící se k odkazu Hitlera :-) Zase do toho ale vstupuje ta potřeba definice. Cítím se být muslimem, protože... A z mého čistě logického pohledu se cítí být muslimem ten, jehož myšlení ladí s věroukou. Ale z toho, co jsem pochopil, jste ezoterik, k čemuž mám taky celkem blízko, a tedy člověk pro prostou víru nevhodný :-)

J. Anděl 11.1.2016 13:40

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Jo, prostá víra. To je takový nedostižný ideál. Už jsem se musel smířit s tím, že takhle jednoduché to v životě mít nebudu.

Pro mě, když o sobě někdo tvrdí, že je muslim, tak ho považuji za muslima.

Mám na vás esoterický (teda možná?) dotaz: byl Ježíš žid?

H. Balzám 11.1.2016 13:50

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Musím na chvíli pryč, ale odpovím! :-)

R. Brzák 11.1.2016 13:11

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Ano, nikoliv čistě hypoteticky, já věřím že to tak lidé přijímající Islám mají.

Ve Vašem příspěvku je krásný příklad onoho "červa" skrytého v detailu. Tím je ono "abych zbytečně neudělal stále ty samé chyby". To znamená strach z vlastní chybovosti. Proto odevzdání se Alláhu, který je milosrdný a spravedlivý, ale, když přes jeho láskyplné vedení nějakou chybu udělám, musím si být jistý, že mne neuvidí (za zavřenými okny svého domu se v muslimské komunitě pije alkohol).

Je to právě naše chybovost, co nás dělá lepšími - protože na vlastních chybách, ne žádným láskyplným vedením, se stáváme dospělými! A je to právě milující a odpouštějící bůh, který nám umožní chyby dělat, abychom se z nich sami mohli ponaučit.

J. Anděl 11.1.2016 13:17

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

To je možné. V tom případě mám technický dotaz: považujete ceduli "pozor, mokrá podlaha" nebo "pozor, dvojitá zatáčka" za projev primárně strachu?

R. Brzák 11.1.2016 13:29

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

Strach je dobrý sluha, ale zlý pán. Značka, stejně jako strach, přináší informaci o potenciálním riziku konkrétní situace. Je ale produktem analýzy situace rozumem - máme fakt mokré podlahy, zkušenost s častým pádem na vlhké podlaze. Nabízí se přinejmenším jedno další řešení - zákaz používání vody na zvlhčování podlahy. Toto je ale výsledkem okamžité reakce ve strachu o případné oběti zlovolného vodního efektu. S láskou ale mohu přijmout, že některé situace v životě přinášejí riziko, aniž by bylo žádoucí se jim zcela vyhnout. Takovou situací je život sám - a stejně se z lásky rodíme. Takže s láskou otevřu pořádně oči (přijmu do života bohatost různých ohrožujících vlivů), zachytím podstatu nebezpečí, rozum dostane více informací včetně případných následků zákazu používání vody a najdu řešení. Cedule upozorňující na potenciální nebezpečí je výsledkem lásky, která umožnila hlubší použití rozumu.

J. Anděl 11.1.2016 13:59

Re: ad pan Hlosta - "muslimové, jak přemýšlejí"

No však. Můj hypotetický vzorový ideální muslim samozřejmě chápe korán jako láskyplné upozornění na možné peřeje, nikoliv autoritativní zákaz, za jehož porušení má snad nedej Alláh následovat bičování, kamenování nebo třeba veřejné odsouzení na Neviditelném Psu.