29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Ještě nezačal platit a už ho budou měnit

Jde o zákon o hlášení, o novou šikanu, která tvrdě dopadne hlavně na menší živnostníky a podnikatele, kteří nemají rozsáhlé byrokratické kapacity. Nová agenda s krajně nejasným účelem je zatíží přinejmenším pracovně, pokud budou starost o novou státní šikanu zadávat účetním firmám, pak finančně. Elektronická evidence ještě neprošla díky odporu opozice připomínajícím boj Moravanů u Hvězdy v roce 1620, je ale otázka, jak dlouho ještě vydrží vzdorovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 11.1.2016 13:42

Astone, pokud čtenář P.P.smýšlí pozitivně, tak si s ním

nehrajte, je to socialista. Má smýšlet kriticky !!! 3 velká negativa: mír, svoboda a spravedlnost. HIV pozitivní.

A Babišovy dobroty ? K zblití... Dzp.

S. Lazárek 11.1.2016 13:38

Co se honí v hlavě borcovi

co tu u nás v míru prodává kebab, je mi jedno a co se honí v hlavě jinýmu borcovi, co sem přišel s kalachem prosazovat právo šaria, tak o to ať se zajímají místní tajné služby a podobné spolky, od toho si je platím. Navíc si myslím, že spíš oni by se měli zajímat o naše zvyky a kulturu, když tu chtějí žít. Pokud budou oni v pohodě, budu i já.

J. Václavíková 11.1.2016 13:44

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Často skloňovaná šaría je obtížně uchopitelný koncept. V Koránu je zmiňována ve smyslu cesty, po které by měl kráčet člověk takovým způsobem, aby se jeho jednání zalíbilo Bohu. Jedná se tedy o morální a etický kompas. Po smrti proroka dostala šaría méně abstraktní rozměr a stala se synonymem islámského práva. Hlavní právní školy by se měly vnímat spíše jako soubor metodologií pro extrakci právních rozhodnutí ze zdrojů islámského práva. Každý učenec, který se zabývá islámským právem, ale může čerpat z několika škol. Navíc implementace islámského práva, jak už bylo řečeno, by měla být poplatná měnící se době. Šaría pro mnohé muslimy znamená dosažení spravedlivé společnosti, vládu práva, ochranu důstojnosti, majetku a zajištění dalších práv, které se mnohým zoufale nedostávají, obzvláště v autoritářských zemích. Proto není divu, že poptávka po šaríe je mezi muslimy vysoká. Problém je v tom, že se již nedokážou shodnout na tom, co konkrétně šaría znamená. Je tak docela dobře možné představit si šaríu (v progresivní podobě) jako kompatibilní s univerzálními právy i jednotlivými sekulárními ústavami.

Na druhou stranu v současném muslimském světě, až na výjimky, nepřevládá taková progresivní interpretace šaríi (například ve vztahu k LGBT komunitě nebo ženám). To ale nutně neznamená, že současný stav je přesně stejný, jako byl před staletími, a že bude na vlas stejný i během staletí následujících. Bylo by chybou považovat šaríu - stejně jako celý islám - za neměnící se monolit. Naopak, islám (včetně š.) je v pohybu a má mnoho podob. Ostatně současná krize muslimského světa to jen podtrhuje. Vede se nelítostná válka o podobu islámu jak na bojišti, tak mimo bojiště. Například mezi muslimkami můžeme nalézt ženy (ale zrovna tak i muže), které: i) se o teologické spory nezajímají, ii) přestávají být věřícími, iii) zaujímají feministický postoj skrz náboženskou (re)interpretaci (islámský feminismus), iv) zaujímají islámský postoj skrz mezinárodní právo a univerzální lidská práva.

S. Lazárek 11.1.2016 13:49

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Znovu říkám, je mi jedno, jak si vykládá Korán chlapík, co na rohu ulice prodává kebab, ale už ne chlapík, co běhá se sapíkem po městě, vraždí lidi a řve u toho Allah akbar.

J. Václavíková 11.1.2016 13:51

Re: Co se honí v hlavě borcovi

A jsme zpátky u toho- prosívat. A těm, co se nechtějí přizpůsobit, to znechutit tak, aby se radši vrátili.

J. Kombercová 11.1.2016 13:56

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Ano. Muselo to dojít tak daleko, že znechucování místo kompetentních vzali do rukou jiní. Ale zrovna Vám nevkládám, že byste to takhle chtěla. Ani já ne.

S. Lazárek 11.1.2016 14:00

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Ano a had se kousl do ocasu. Mělo by se, musíme, je potřeba....... a tak pořád dokola, dokolala, tralala.......

M. Varadinková 11.1.2016 14:08

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Václavíková právě názorově přešla k Okamurovi:-)))))

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/okamura-chodte-vencit-prasata-kolem-mesit-nekupujte-kebaby/r~4cd0f8a4935811e4a7d8002590604f2e/

J. Václavíková 11.1.2016 14:09

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Odlepte se, lePičko! (C)Varadinková

J. Nový 11.1.2016 14:10

Re: Co se honí v hlavě borcovi

takto to pálí dobré národovkyni...

K. Němec 11.1.2016 13:57

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Co říkate paní Václavíková na aktivity jako je Sharia4UK, Sharia4Belgium nebo dokonce ke zrušené Sharia4Czechia?

J. Václavíková 11.1.2016 13:59

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Zhruba to samé,jako na křesťanské bojůvky v souvislosti s potratovými klinikami či na ty, co útočí na farmy s kožešinovými zvířaty.

K. Němec 11.1.2016 14:25

Re: Co se honí v hlavě borcovi

Opravdu? I oni se snaží nasadit své právo do našeho právního systému?

J. Nový 11.1.2016 14:01

Re: Co se honí v hlavě borcovi

to je stejně chytré, jako se ptát na to, co říká na Islámský stát...taky je tam to slovo

I. Břízová 11.1.2016 13:37

Skoro bych řekla,

že ženy v Kolíně nad Rýnem nezajímá ani tak myšlení muslimů, ale jednání policie,představitelů města a státu.Ale je možné,že se pletu.

J. Kombercová 11.1.2016 13:43

Re: Skoro bych řekla,

Když už jste se vrátila ke Kolínu... potěšilo mě, že věci se hnuly. Zatímco události ze silvestrovské noci se dostávaly na veřejnost až čtvrtý, pátý a další dny, o včerejší večerní potyčce už jsme věděli dnes ráno. Tak doufám, že to vydrží, v dnešní době sítí omotané Země.

I. Břízová 11.1.2016 13:45

Re: Skoro bych řekla,

Taky jsem se nad tím pozastavila.

J. Nový 11.1.2016 13:57

Re: Skoro bych řekla,

kolem toho náfraží se to děje roky....čili se moc nevyznamenali

I. Břízová 11.1.2016 14:08

Re: Skoro bych řekla,

Vůbec se nevyznamenali.Ani policie, ani představitelé města.

P. Vandas 11.1.2016 13:37

Zdá se, že po vyprchání prvotního úžasu se Němci..

... zase pilně věnují družbě. No budiž. Překvapen nejsem. :-):-):-)

P. Vandas 11.1.2016 13:39

Re: Zdá se, že po vyprchání prvotního úžasu se Němci..

Družební zájezd bez zpáteční jízdenky zdaleka nekončí. Každý den, takových 1500-2000ks . :-):-)

J. Vobr 11.1.2016 13:42

MIR-DRUŽBA-FESTIVAL !!!

Tu-ááá.

R. Brzák 11.1.2016 13:35

ad pan Anděl - "technický dotaz: považujete ceduli...

..."pozor, mokrá podlaha" nebo "pozor, dvojitá zatáčka" za projev primárně strachu?"

Strach je dobrý sluha, ale zlý pán. Značka, stejně jako strach, přináší informaci o potenciálním riziku konkrétní situace. Je ale produktem analýzy situace rozumem - máme fakt mokré podlahy, mám

zkušenost s častým pádem na vlhké podlaze. Nabízí se přinejmenším

jedno další řešení - zákaz používání vody na zvlhčování podlahy. Toto je ale výsledkem okamžité reakce ve strachu o případné oběti zlovolného vodního efektu. S láskou ale mohu přijmout, že některé situace v životě přinášejí riziko, aniž by bylo žádoucí se jim zcela vyhnout. Takovou situací je život sám - a stejně se z lásky rodíme. Takže s láskou otevřu pořádně oči (přijmu do života bohatost různých ohrožujících vlivů), zachytím podstatu nebezpečí, rozum dostane více informací včetně případných následků zákazu používání vody a najdu řešení. Cedule upozorňující na potenciální nebezpečí je výsledkem lásky, která umožnila hlubší použití rozumu.

S. Netzer 11.1.2016 13:37

Re: ad pan Anděl - "technický dotaz: považujete ceduli...

Sud kulatý, rys tu pije ...

K. Janyška 11.1.2016 13:38

Re: ad pan Anděl - "technický dotaz: považujete ceduli...

Hele, Brzáku, vy musíte být strachy posraný. Tom máte z dětství ? To se někdy stává... Dzp.

J. Nový 11.1.2016 13:56

Re: ad pan Anděl - "technický dotaz: považujete ceduli...

AD AD

J. Václavíková 11.1.2016 13:17

Pokud tu ještě vůbec někoho zajímá,

jak to ti muslimové vlastně přemýšlejí, jak to mají s koránem a šaríjou, tak v tomto článku je na to velmi užitečný pohled. Je to ovšem až trochu dole, začátek je spíš o islamofobní propagandě. Jestli tu ještě je pan Anděl, tak mu to můžu doporučit.

http://www.respekt.cz/politika/jak-se-siri-nenavist-pripad-islam-v-cr-nechceme

J. Anděl 11.1.2016 13:19

Re: Pokud tu ještě vůbec někoho zajímá,

Díky, kouknu se tam rád. I když podle mě to má každý jednotlivec trochu jinak, proto dobrat se k tomu, jak muslimové přemýšlejí, vždycky vyžaduje nějaké to zjednodušení.

J. Václavíková 11.1.2016 13:21

Re: Pokud tu ještě vůbec někoho zajímá,

Pro ilustraci:

„Dobré“ univerzální verše jsou komunikované Bohem celému lidstvu, nejen muslimům. Bůh se v těchto pasážích obrací na „děti Adamovy“ nebo na „lidstvo“. Je zde princip náboženské svobody (např. verže 10:99; 2:256; 18:29; 76:3; 10:99; 39:41 a další) a rovnosti (může být vykládáno i mezi pohlavími). Např. 3:195 nebo 49:13 – ten je vykládán i jako princip cennosti rozličnosti mezi lidmi. Korán je plný veršů o odpuštění, spravedlnosti a slitování (to jsou ostatně nejčastější přídomky Božího jména a hlavní muslimská motlitba samotná začíná slovy „ve jménu Boha slitovného a milosrdného...“). Slovo islám je kořenově stejné jako slovo „mír“ (salám) a muslim pak znamená odevzdání se Božímu míru.

J. Václavíková 11.1.2016 13:23

Re: Pokud tu ještě vůbec někoho zajímá,

Bavíme-li se o zvěrstvech páchaných ve jméně islámu, je dobré přečíst si dopis adresovaný vůdci Islámského státu a bojovníkům této organizace, podepsaný dnes již skoro dvěma sty předními islámskými učenci a duchovními. V tomto dopise se lze dočíst o názoru předních islámských autorit na témata, jako jsou džihád, otroctví, terorismus nebo nucení ke konverzi. Například k tématu tzv. daně uvalené na nemuslimy (jizya) píší, že by se mělo jednat o alternativu k zakátu (almužna, kterou musí odvádět pouze muslimové a která by se následně měla přerozdělit mezi potřebné). Vyšší částku lze pak vybrat v podobě reparací (lingvisté argumentují tím, že slovo jizya se má chápat jako „kompenzace“) na těch, kteří vedli proti muslimům útočnou válku. V dopise se také duchovní hněvají na propagandisty z Islámského státu za účelové používání veršů z Koránu a hadíthů bez porozumění kontextu, celkových principů a cílů koránu a hadíthu jako celku. Účelového vybírání částí Koránu a hadíthů bez jakékoli potřebné znalosti ke správné interpretaci (nebo ještě hůře, bez ohledu na znalosti) se dopouští nejen Islámský stát, ale i IVČRN.