23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Ještě k brexitu

Momentálně se neví, zdali se vláda Theresy May dočká večera, tudíž jakékoli mudrování má ještě menší smysl než kdykoli před tím. Využiju tedy aktuálního bezvětří, abych oponoval polemickému článku Petra Boudy „Co je a co není důsledek brexitu“ z víkendového vydání Psa. Autor zásadně nesouhlasí s mým krajně negativním pohledem na referenda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 25.3.2019 13:01

Re: To byla krásné časy, když NATO rozbilo držky

Dnes jen taková přívětivá Oslí serenáda....

M. Varadinková 25.3.2019 13:20

Re: To byla krásné časy, když NATO rozbilo držky

Otázka je, zda tu nenávist k "srbským azbukám" šíříte vědomě, nebo jste jen hloupá ovce, která podlehla jednostranné mediální propagandě? I když ono je to vlastně jedno, vždy jde o hanobení rasy, národa a přesvědčení a to je trestný čin: https://zakony.kurzy.cz/140-1961-trestni-zakon/paragraf-198/

Schvalujete "rozbití držky", tedy vraždění? Bombami NATO zahynulo v Jugoslávii mnohem více nevinných lidí (dětí i civilistů), než třeba v mešitě v Christchurch rukou toho cvoka.

J. Matuška 25.3.2019 12:20

Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Včera uplynulo dvacet let od tzv. „humanitárního“ bombardování, kdy letouny zejména USA – bez mandátu Organizace spojených národů zaútočili na tehdejší Srbsko.

Slováci to neudělali (uznání Kosova) a nejsou o nic méně „prozápadní“ než my, ani jim za to nikdo nic neudělal. Nemusí pak ale ve skoro každém hovoru (na ulici, v hospodě ...) v Srbsku dostávat tuhle otázku. Proč vy Češi? Zrovna vy? Kdyby nikdo další, ale vy Češi? Proč?

Jistě to budou vědět předsedové některých českých stran s jejich mediálními hnojomety. O tom nemám pochybnost.

https://www.novinky.cz/komentare/500703-komentar-srbsko-dvacet-let-po-bombardovani-vaclav-klaus-ml.html

A. Trick 25.3.2019 12:24

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Infrastrukturu vybombardovali USA velmi silně. Koneckonců v roce 1945 tomu v Kotlince nebylo jinak.

M. Kolář 25.3.2019 12:32

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Ovšem, proti následným škodám vyvolaným vámi, komunistickými nácky po válce v Kotlince, to byly škody napravitelné a navíc způsobené pouze jako vedlejší efekt porážky Hitlera..

V. Čermák 25.3.2019 13:30

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

O škodách bych moc nemluvil. Komouši za 40 let své vlády postavili 4 jaderné elektrárny, další uhelné, později odsířené elektrárny, Vltavskou a Vážskou kaskádu, další nádherná vodní díla jako Dlouhé stráně, Gabčíkovo, Dalešice, Nové mlýny atd atd a 1 sice nekvalitní, ale Dálnici. Dá se říci, že nás energeticky zabezpečili. Ale copok postavili za 30 let vlády Kapitalisti? Nejsou jaksi schopni ani dostavovovat a to je moc smutné...

E. Pawlica 25.3.2019 14:25

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Pane Čermáku, komouši v tomto státě za své nepostavili nic. Pokud tu něco vzniklo nebo bylo postaveno, bylo to zaplaceno z daní lidí a díky jejich invenci, jejíž zlomek představuje dokumentární série Zašlapané projekty.

Pokud tu něco komunisti někomu něco zajistili, pak za vše jen stačí vzpomenout miliony tun vydrancovaného smolince, vyvezené na východ za nicotnou cenu v době, kdy se ve světě platilo za uran stonásobně víc. O otrocké práci politických věznů za plesnivý chleba a vodu hanbou raději nemluvit ...

P. Jirkovský 25.3.2019 12:26

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Je to jen vyčůranej národovec, kterej brnká na strunky nacionalismu, aby byl žádanou nevěstou na kandidátce kdekoli pro příští voby. Nic víc.

M. Kolář 25.3.2019 12:28

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Málokdo se v té srbské hospodě asi Srbům odváží po pravdě odpovědět : "protože jste se jako národ celý jugoslávský konflikt chovali jako fašistická hovada, a protože jste m.j. masakrovali albánské obyvatelstvo již před I. světovou válkou jenom proto, abyste mohli obsadit území, které jste chtěli pro sebe " ...

J. Richter 25.3.2019 12:31

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Přesně!!! A kvůli tomu Miloš Zeman, Klausův dvojnásobný favorit prezidentských voleb, schválil bombardování a přelety vojenských letadel NATO.

V. Čermák 25.3.2019 13:09

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Schválila to jeho vláda. Později uznal, že to byla chyba. Ale nějak pozapomínáte na pana mírotvůrce Havla...

M. Varadinková 25.3.2019 13:01

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

....První moderní sčítání lidu se v Kosovu odehrálo v roce 1921 v rámci celojugoslávského. To registrovalo 439 010 obyvatel, z toho 280 440 Albánců (tj. 63,9 % všech obyvatel). Podobné výsledky vykázalo i sčítání lidu z roku 1931, které zaznamenalo, že v Kosovu žije 552 064 obyvatel, z toho 347.213 Аlbánců (62,9 %).Za druhé světové války se větší část území Kosova stalo součástí Albánského království.[92] Tehdy bylo zhruba 100 tisíc Srbů vyhnáno a 10 tisíc zavražděno, čímž došlo ke snížení srbské populace (část vyhnaných se po válce ovšem vrátila). Někteří srbští historikové tvrdí, že v průběhu druhé světové války se do Kosova přistěhovalo až 100 000 Albánců z Albánie, tento údaj je ovšem patrně značně přehnaný.

V letech 1948–1968 podíl Albánců (asi 67 %) a Srbů (asi 23 %) podle z cenzů pocházejících oficiálních údajů jugoslávských úřadů nejprve pouze mírně kolísal, ale později klesající porodnost Srbů a jejich stěhování se za lepší prací do Srbska vedly od počátku 60. let k postupně stále výraznější změně poměru obyvatel ve prospěch Albánců. V roce 1971 již podíl Albánců vzrostl na 73,7 %, zatímco podíl Srbů poklesl na 18,4 %

2018: Albánci tvoří 88 % obyvatel, Srbové 7 %

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kosovsk%C3%A1_republika#Historie_demografie_Kosova

J. Schořík 25.3.2019 13:33

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Ano. Je to tak. Albánci zvítězili v populační válce.

Je otázkou co proti tomu dělat, pokud uznáme že jsou si všechny lidské bytosti rovné..

J. Schořík 25.3.2019 13:37

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

rovny.. Pro paní Kombercovou..

M. Varadinková 25.3.2019 14:03

Re: Srbsko dvacet let po bombardování - Václav Klaus ml.

Pokud to má být nenásilné, tak se proti tomu se dá dělat jen jedno jediné, ale to se musí udělat preventivně: Nepřipustit hromadné osídlování našeho území příslušníky nekompatibilních, rychle se množících kultur.

Jednotlivec nevadí, ten nakonec splyne s naší kulturou, protože mu ani nic jiného nezbude. Ale když je jich nadkritické množství, tak vytvoří enklávu (no go zónu), kterou už nic nenutí přizpůsobit se a splynout, a takové enklávy se stanou příčinou a zdrojem nejprve terorismu (násilí páchané jen tu a tam jedinci či skupinkami) a posléze výbuchu hromadného etnického násilí (občanská válka).

Jen slepí (zaslepení vítači) takový vývoj odmítají včas předvídat a právě ta jejich zaslepenost k takovému vývoji nakonec povede.

J. Vobr 25.3.2019 12:18

PRACOVNÍCI RUSKÉ AMBASÁDY JSOU VE ŠTURMU

Remizy něznajut !!!

__________________________________________

:-)))

:-)))

P. Forejt 25.3.2019 12:05

NATO je agresívní, zločinecká organizace

ano přátelé ....lidé už to vzali za obecnou pravdu a tak se to smí od teďka říkat a psát všude ....n-tsssss

J. Anděl 25.3.2019 12:09

Re: NATO je agresívní, zločinecká organizace

Jupí ejchuchu, hned se mi líp daří :-)

M. Kolář 25.3.2019 12:09

Re: NATO je agresívní, zločinecká organizace

Ano, díky tomu, že NATO chrání svobodu a demokracii, může se to říkat a psát všude... n-tssss..

R. Neveselý 25.3.2019 12:14

Re: NATO je agresívní, zločinecká organizace

Zvláštní ale je, že to říkají a píší výlučně idioti.

F. Doušek 25.3.2019 12:13

Re: NATO je agresívní, zločinecká organizace

A proč v něm jste, Forejt? Být vámi, odstěhuji se.

J. Vobr 25.3.2019 12:20

Re: NATO je agresívní, zločinecká organizace

Gdě tak volno dýšit čelavjek !!!

:-)))

P. Forejt 25.3.2019 11:52

před 20lety jsme napadli bratry

ano, Srbové patřili k jednomu z několika, Čechům bratrských národů.

Přesto jsme na ně před 20lety, pod hanebnou vlajkou NATO, zaútočili.

Česká veřejnoprávní se to snažila stydlivě připomenout, ale zapomněla dodat, že máme všichni ještě na rukou krev......

Jak to odčinit ??? .....opustit NATO a EU ....než napadnou i nás !!

K. Janyška 25.3.2019 11:56

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Po 17 vyrováních dostali komouši v Jugošce do tlamy a je tam od té doby klid. NATO se projevilo jako velmi kladná síla lidského světa. Vůbec nejdůležizější... Dzp.

M. Kolář 25.3.2019 11:57

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Srbové nejsou našim bratrským národem.. My Češi s nimi nemáme historicky ani kulturně společného nic. Z balkánských národů jsou dlouhodobě nejagresivnější, navíc v současné době Srbsko funguje jako medium pro přenášení ruského totalitarismu do Evropy ..

R. Doubravský 25.3.2019 12:22

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Polovina národa má s nimi společnou fascinaci Ruskem.

M. Varadinková 25.3.2019 12:34

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Bez ohledu na to, jestli Srbové jsou nebo nejsou "bratrským národem", bylo od NATO svinstvo je napadnout jenom proto, že si dělalo doma pořádek s islámskými teroristy (UČK). NATO se tehdy poprvé stalo spojencem islámských teroristů.

Srbové odvěků fungovali jako hráz před pronikáním islámu do Evropy, velké bitvy se konaly právě na území Kosova (viz třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_na_Kosov%C4%9B_poli)

A odtržené, nyní již zcela islámské Kosovo (Srbové byli po zákroku NATO vyhnáni) dnes funguje jako vstupní brána islamismu do Evropy.

Viz (již z roku 2016):

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/aktivita-dzihadistu-v-albanii-a-v-kosovu.A160513_122336_zahranicni_neh

F. Doušek 25.3.2019 11:58

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Forejt, vaši bratři se řezali se svými bratry, a někdo to musel zastavit.

M. Varadinková 25.3.2019 12:40

Re: před 20lety jsme napadli bratry

Zastavit to v Kosovu přece chtěl Miloševič, že. Samozřejmě, že násilím (na nic jiného totiž teroristé neslyší).

NATO tehdy nemělo sebemenším oprávnění do toho vnitrostátního konfliktu násilně zasahovat.

R. Neveselý 25.3.2019 11:51

Tak Corbyn sice chce brexit,

ale ne tak tvrdý, takový spíš měkčí. On si myslí, že když je v opozici, že si může pouštět hubu na špacír a blábolit kraviny v tak vážné situaci, do které Mayovou dostali britští voliči.