29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Je to smrt jednoho řemesla

Máme tu další oběť internetu, taxikářské řemeslo. Hněv taxikářů, a zdaleka to nejsou jen ti pražští, je pochopitelný. Chtěli od nich, aby se naučili místopis každé uličky v Hodkovičkách (který Pražák ví, kde jsou Hodkovičky - ledaže by tam bydlel) nebo v Žabovřeskách (dtto pro Brno), aby si nabarvili auto nažluto a koupili si taxametr s tiskárnou a teď vyrazí do ulic pan Konopásek se svou kraksnou a bere jim rita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pospíšil 20.9.2017 1:03

Re: TO: p. Lazárek

To musí být pěkný šmejd, to poděbradské, když je s jinými másly nesrovnatelné. A jogurt řeckého typu znamená jogurt zahuštěný nikoli odkapáním, ale sušeným mlékem.

A. Alda 19.9.2017 11:47

Astone, zklamal jste mne.

Taxikaření není žádné řemeslo. Je to služba, nikoli však řemeslo. Stejně jako není řemeslem pokojská nebo komorník.

A zkoušky z místopisu jsou výsledkem taxikářské petice z roku (tuším) 1996. Takxikáři se tehdy domáhali toho, aby městům bylo právo zakázat taxikaření každému, kdo se nekamarádí se stávajícími taxikáři. Výsledkem té petice k padlamentu a vládě bylo právě zavedení zkoušek z místopisu, což umožnilo převést taxikaření z živnosti volné na živnost koncesovanou.

J. Ráž 19.9.2017 12:13

Re: Astone, zklamal jste mne.

Taxametr a nějaký místopis, stejně tak magistrátní licence platící jen v Praze, jsou relikvie minulosti stejně jako kyblík na koňský trus a karbidové lampy na koňských drožkách. Čím dřív taxikáři pochopí, že doba, kdy mohou odírat zákazníky se blíží ke konci, tím líp pro ně i pro nás ostatní. Půlka nich bude sice bez práce, ale to je standardní projev doby.

Bydlím kousek od Brna: Běžná cena licencovaného taxikáře že středu Brna je 680-750Kč. Cena od Uberu 450Kč a to je jádrem konfliktu mezi Taxikáři a Uberem. Vše ostatní je jen kouřová clona.

M. Prokop 19.9.2017 12:27

Re: Astone, zklamal jste mne.

Ano, to souhlasím.

Jiná otázka je, PROČ je Uber všude levnější (proč přátelštější, to je jasné). Pokud je to proto, že se Uber a řidiči vyhýbají daním, nebude to dlouho udržitelné. Pokud proto, že nemusí dodržovat drahé a neúčinné regulace, bylo by lepší je zrušit všem.

J. Ráž 19.9.2017 14:32

Re: Astone, zklamal jste mne.

Souhlas..jakákoliv magistrátní regulaca taxislužby je přežitek.

Cenu nestanovuje řidič a v tom je to kouzlo. Jestli platí řidič daně nebo neplatí, je v tomto sporu o legalitu systému Uber zcela vedlejší.

Daně, jako argument proti Uberu je zástupný argument. Hlavní je, že taxikáři odvádějí výplatné úředníkům a sami inovativně stanovují ceny, podle toho, koho vezou. Zavedením systému "Uber", čili mobilní aplikace,ke předem pasažér ví, kudy pojede a za kolik, by toto vyděračské spojenectví zmizelo a to dnes ve válce taxikáři + úředních versus Uber hlavně jde.

M. Varadinková 19.9.2017 11:44

Dnes s Astonem souhlas

Kim to dělá primárně ze strachu o sebe sama, ne proto, že by chtěl zničit svět. Když vidí ty precedenty jako byl Saddám, Kaddáfí, jako je Asad.... (o bezpočtu jiných, Američany svržených režimů, které už si ani nepamatujeme, nemluvě), je mu jasné, že když nebude mít atomovku, dopadne jako oni.

Američani by měli přestat s věčnými výhrůžkami a siláckými kecy a přestat se do toho vůbec montovat. Ať si to pořeší Čína a Rusko, je to koneckonců jejich příhraničí.

Když USA dělají Kimovi "vnějšího nepřítele", tak tím jeho režim jenom posilují. Na vojenskou akci by měli zapomenout a vůbec o ní nemluvit, protože by měli mít na paměti, jak dopadli ve všech předchozích podobných případech! Za cenu nesmírných nákladů i vlastních ztrát na životech, o životech "osvobozovaných" domorodců a devastaci jejich země nemluvě, pouze uvedli napadené země do mnohem horšího stavu, než v jakém byly před jejich vojenským zásahem. A vygenerovali masu uprchlíků, která se valí na Evropu.

Trump ostatně v kampani slíbil, že USA už nebudou dělat světového četníka, tak ať se toho drží.

M. Prokop 19.9.2017 11:48

Re: Dnes s Astonem souhlas

A už se některý z Kimů nechal slyšet, že Korejskou republiku nechá na pokoji?

M. Varadinková 19.9.2017 12:01

Re: Dnes s Astonem souhlas

Přesně to by se mělo dojednat. Ale to Američani prostě neumí, ani pro Kima po všech těch výhružkách nemohou být důvěryhodní. Měli by to nechat na Číňanech.

Ostatně ani jihokorejci zjevně netouží po nějaké vojenské akci Američanů proti Kimovi, protože je jim jasné, že případnou Kimovu odvetu by odnesl Soul a ne New York.

M. Prokop 19.9.2017 12:30

Re: Dnes s Astonem souhlas

Tak pokud by Kim byl nebohá oběť zlých Američanů a ne dědic těch, kdo už jednou na Korejskou republiku zaútočili, tak by s tím třeba mohl začít sám, když tedy má takové obavy. Nebo že by to neuměl on?

A Američani by to docela rádi nechali na Číňanech, tak konec konců, co Číňanům už léta brání?

M. Varadinková 19.9.2017 12:45

Re: Dnes s Astonem souhlas

Mírové dohodě brání fakt, že se do toho regionu Američani vojensky montují a permanentně Kimovi vyhrožují. Takže se jich Kim bojí a proto chce mít atomovku jako pojistku, že ho nenapadnou. Dokud s tím vyhrožováním Američani nepřestanou, těžko mohou Číňani s Kimem cokoliv dohodnout.

M. Prokop 19.9.2017 13:02

Re: Dnes s Astonem souhlas

Máte to pěkně ideologicky oklapkované.

Američani se montují proto, že Kimové kdysi Korejskou republiku přepadli a nadále tím vyhrožují. Dokud nebude tento důvod odstraněn, budou se "montovat" a dobře činí. Kimovi nevyhrožují, pouze sdělují následky jeho útoku. Číňani pochopitelně jednat mohou, s KLDR i USA, ale nechtějí, daný stav jim ± vyhovuje. Mají Kima, který je odděluje od korejské republiky, mají levné suroviny, mají co politicky prodávat USA.

M. Varadinková 19.9.2017 13:17

Re: Dnes s Astonem souhlas

Ideologicky oklapkované to máte Vy (vidíte zcela zaslepeně, že cokoliv Američané činí, dobře činí, i kdyby tím měli rozpoutat světovou válku).

Já se řídím zdravým rozumem a ten vidí, kam ty americké vojenské zásahy vedou. Kam to dovedly v Iráku, Afghánistánu, Lybii i Sýrii. A taky ctím pravidlo, že lidé by si o své zemi měli rozhodovat sami (a tím pádem i sami svrhávat své diktátory a měnit režim). Že by se jim do toho žádní "osvoboditelé" zvenku neměli montovat.

M. Prokop 19.9.2017 14:31

Re: Dnes s Astonem souhlas

To už nejsou klapky, to je rovnou propagandistický film.

M. Varadinková 19.9.2017 14:37

Re: Dnes s Astonem souhlas

Ano, jste hezky zmasírovaný propagandou, vlastního rozumu nemaje.

A. Alda 19.9.2017 11:50

Nesouhlasím s Vámi.

Kim se snaží o ragnarkök. Situace režimu je neudržitelná, ale nemůže ustoupit a ztratit tvář, proto se snaží vyvolat válku, v níž bude zničen bez ztráty tváře a všichni zemřou bez soudu a odsouzení jako váleční hrdinové.

Podobně jako to zvolil Hitler v roce 1944.

M. Varadinková 19.9.2017 11:57

Re: Nesouhlasím s Vámi.

Hitler zvolil válku ne v roce 1944, ale mnohem dříve. Protože si myslel, že ji vyhraje.

Kim ale ví, že nevyhraje, nemá tedy důvod válku začínat. Každému jde o zachránění si vlastní kůže. Říká se tomu pud sebezáchovy.

Hitler zvolil sebevraždu až ve chvíli, kdy už byl de facto konec. Kim naopak může věřit, že si udrží svoji moc až do přirozené smrti. Nemá důvod páchat sebevraždu a začínat válku.

R. Neveselý 19.9.2017 12:13

Re: Nesouhlasím s Vámi.

Ale Hitler mohl v r. 1944 kapitulovat, protože jemu i generálnímu štábu muselo být jasné, že válka je prohraná. Takto chápu sdělení pana Aldy.

M. Varadinková 19.9.2017 12:26

Re: Nesouhlasím s Vámi.

Ale Kim nemusí kapitulovat. Může prostě dožít jako diktátor, pokud se ho ovšem nezbaví sami jeho poddaní. Hitlera se ostatně také pokoušeli němečtí důstojníci zavraždit, bohužel to nevyšlo. Prostě a dobře, je třeba přestat vyhrožovat vojenskou akcí, je třeba dohodnout vnější mír mezi Severní Koreou a zbytkem světa a přestat se sr*t do jejích vnitřních poměrů. Vnitřní poměry v Severní Koreji ať si vyřeší severokorejci sami.

M. Prokop 19.9.2017 12:33

Je třeba,

neboli "jetřebismus".

Mimo to, vojenskou akcí vyhrožuje primárně Kim.

M. Varadinková 19.9.2017 12:54

Re: Je třeba,

Vojenskou akcí vyhrožují primárně USA. Jako všem "darebáckým státům". A Kim přece vidí ty případy, kdy bez ohledu na to, v čem jim ustupoval nebo neustupoval diktátor, kterého měly USA v hledáčku, stejně byl nakonec vojensky napaden, svržen a zabit (Saddám, Kaddáfí....)

Kim by byl sebevrah, kdyby útočil jako první. Kim je pes, zahnaný do kouta, který vrčí a když na něho sáhnete, tak i kousne. Když ale poodejdete a dáte mu možnost z toho kouta vyjít, tak na Vás útočit nebude, protože ve skutečnosti se Vás bojí.

Kdo má mít víc rozumu, Vy nebo ten pes?

A. Nový 19.9.2017 13:17

Vy jste chytrá jak lednička.

Něco si napřed o korejském problému zjistěte a pak pište. Určitě to pak nebudou bláboly jak z RP. Tedy, pokud nemáte vymytý mozek mnou uvedenou tiskovinou.

M. Varadinková 19.9.2017 13:23

Re: Vy jste chytrá jak lednička.

Já vymytý mozek nemám, to Vy. Vy máte potřebu udržovat staré války, já dávám přednost novému míru.

S tím uvažováním, jaké máte Vy nebo Prokop, by žádná válka nikdy neskončila.

A. Nový 19.9.2017 13:30

Tak to je lednička chytřejší než vy, madam

Píši vám, abyste něco o tom aspoň přečetla jak to je a neblábolila hověziny. To co vy tu melete psalo už RP v padesátých létech minulého století.

M. Varadinková 19.9.2017 13:42

Re: Tak to je lednička chytřejší než vy, madam

Tak se vraťte do padesátých let nebo do hrobu. Dnes se píše rok 2017 a vývoj posledních třiceti let jste evidentně ještě nezaregistroval.

A. Nový 19.9.2017 13:52

Vítejte v roce 2017 :)))

Já se vracet do padesátých let minulého století nemusím, to jen vy se tam svými přihlouplými komentáři cpete.

M. Varadinková 19.9.2017 14:02

Re: Vítejte v roce 2017 :)))

Cpete se tam sám. Já komentuji situaci v roce 2017 a nepřeju si válku v roce 2017. Ani teplou, ani studenou.

A. Nový 19.9.2017 14:15

Severní Korea chce dohodu :-))

Zprávy ze 23. LISTOPADU 2010

Severokorejské dělostřelectvo v úterý ostřelovalo jihokorejské území. Zahynuli dva jihokorejští vojáci a dalších asi 19 utrpělo zranění. Poškozeno bylo také několik budov.

Až dvě stě dělostřeleckých granátů zasáhlo jihokorejský ostrov Jon-pchjong asi sto kilometrů západně od Korejského poloostrova, kde je mimo jiné rozmístěna vojenská posádka.

M. Varadinková 19.9.2017 14:35

Re: Severní Korea chce dohodu :-))

To je ale jenom půl pravdy. Druhá půlka je zde:

....Ostrov se nachází v pohraniční oblasti, o kterou oba korejské státy vedou dlouholetý spor....

....Střetnutí vypuklo podle jihokorejských úředních a mediálních zdrojů poté, co KLDR vyzvala svého jižního souseda, aby v citlivé oblasti zastavil probíhající vojenské manévry. Jihokorejská strana to ale odmítla a Pchjongjang začal pálit na ostrov.... Zdroj: http://www.lidovky.cz/valka-v-koreji-kldr-zautocila-na-jihokorejske-uzemi-dva-mrtvi-pu4-/zpravy-svet.aspx?c=A101123_073411_ln_zahranici_pks

A přesně o tom já mluvím. Kdyby se USA zřekly vojenského zastrašování a vyhrožování Kimovi, jakož i vojenských akcí na sporném území, otevřela by se tím cesta k nějakému mírovému urovnání, které by mohli dohodnout Číňané (je to především v jejich zájmu, aby na jejich hranicích nezuřila válka, natož atomová).

Kdo má mít více rozumu, ten pes zahnaný do kouta, nebo ten silnější, kdo ho do toho kouta zahání?

A. Nový 19.9.2017 14:51

Re: Severní Korea chce dohodu :-))

Otevřel jsem ledničku a v ní se rozsvítilo, u vás to nehrozí. :-)

Howgh.

M. Varadinková 19.9.2017 15:11

Re: Severní Korea chce dohodu :-))

V ledničce se možná rozsvítilo, ale Vy jste zmasírován propagandou natolik, že se Vám nerozsvítí. Baštíte polopravdy a vydáváte je za pravdu celou.