1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Je to smrt jednoho řemesla

Máme tu další oběť internetu, taxikářské řemeslo. Hněv taxikářů, a zdaleka to nejsou jen ti pražští, je pochopitelný. Chtěli od nich, aby se naučili místopis každé uličky v Hodkovičkách (který Pražák ví, kde jsou Hodkovičky - ledaže by tam bydlel) nebo v Žabovřeskách (dtto pro Brno), aby si nabarvili auto nažluto a koupili si taxametr s tiskárnou a teď vyrazí do ulic pan Konopásek se svou kraksnou a bere jim rita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 19.9.2017 10:44

Re: Co se taxikářů týká

Uber to řeší a mně to stačí.

Keců o řešení bylo od plyšáku dost, výsledek prakticky žádný. Taxi přes dispečink je spolehlivější, ale dražší a štafly jsou stále okupované převážně těmi "řetězáři".

S. Lazárek 19.9.2017 10:44

Re: Světový četník si nevidí do huby

Tak si namažte chleba banánama nebo poproste děti, ať vás vezmou do města.

P. Hlosta 19.9.2017 10:42

Takový šťouravý dotaz ;-)

Uber má své řidiče jako své zaměstnance? Pokud ano, platí za ně vše, co je zákonem stanoveno našemu státu? Pokud nemá řidiče jako své zaměstnance a oni nejsou přímo podnikatelé v oboru, ani OSVČ, jak se to srovnává s tím, když je u nás švarcsystém zakázaný?

To se já takhle rozhodnu, že si přivydělám načernocha a vezmu své auto, zahlásím se Uberu, že beru co mi dá na vybranou, já že si přivydělám?! Tak to je paráda, že stát po tom nejde jak po flusu slípka! Akorát se mi časem ojezdí auto a taky riziko z nepojištěného sedadla spolujezdce, a ty náklady na gumy, náplně a benzin... to si musím propočítat, jestli mi to hodí na nové auto do budoucna. ;-))

K. Berka 19.9.2017 10:42

Re: Světový četník si nevidí do huby

Mé latifundie by neuživily krávu, tak tak uživí vola, jako jsem já sám.

M. Prokop 19.9.2017 10:42

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

A není těch povinností trochu moc?

Já od taxi požaduji to, co Uber dává: Rychlost, láci, vlídné zacházení.

S. Lazárek 19.9.2017 10:40

Re: Co se taxikářů týká

Jinde v Evropě fungují skvěle, jen u nás máte možnost svést se rozhrkanou deset let starou audinou s touhle turistickou supertaxou....:-P

Někde jsem četl, že tam u Vás máte rekord z Václaváku na Hlavák za dva litry, tak to je slušný!

J. Vobr 19.9.2017 10:40

MAKAK,to zase byl skok na hrábě !!!

Blow up !!!

:-)))

M. Prokop 19.9.2017 10:39

Re: Světový četník si nevidí do huby

Přemoudrá EU zapracovala: https://www.szif.cz/cs/mp-snizeni-produkce-mleka

M. Prokop 19.9.2017 10:38

Re: Co se taxikářů týká

Asi jsou všechny ty regulace nějak na hovno.

Kdyby to někoho bavilo, může meditovat nad tím, zda je příčinou neschopnost či úplatnost.

S. Lazárek 19.9.2017 10:37

Re: Světový četník si nevidí do huby

Tak si ho udělejte, když jste na tý vesnici, ne?

S. Lazárek 19.9.2017 10:37

Re: Co se taxikářů týká

99kč/km, jó za hodinu, to by byla jiná......:-)

M. Prokop 19.9.2017 10:36

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

Měli by si podat daňové přiznání, jako každý, kdo má nějaké příjmy.

Přiznávám bez mučení, že k daním nepřistupuji stylem Bureš, "všetci kradnů", ale to přece smím jenom já.

S. Lazárek 19.9.2017 10:36

Co se taxikářů týká

je spíš otázkou, proč ještě dnes můžou po Praze fungovat borci s kilovým zlatým řetězem na krku a se sazbou 99kč/h. To zase nechápu já a nikde jinde po Evropě jsem tohle nezažil. O půlnoci na Staromáku si musím vzít taxikáře se stejnou sazbou, jakou má kdokoliv jiný a ten kdo mi tohle (ne)garantuje, je Krnda.

S Kimem si ještě užijeme, to je jisté......

K. Berka 19.9.2017 10:35

Re: Světový četník si nevidí do huby

Žena mne poslala nakoupit do obchodu (jediný na vesnici) a nemají máslo, zato banánů přehršel.

M. Prokop 19.9.2017 10:34

Re: Byl-li bych prezidentem USA,

Ještě se nestalo, že by se nějaký diktátor umravnil ústupky. A schůzka ústupek je, pravděpodobně ze strany Kima pochopený stylem "dobře to dělám, daří se, jen tak dál".

P. Hlosta 19.9.2017 10:34

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

Pokud řidič Uberu taky platí daně z podnikatelské činnosti, i splňuje předpisy s takovým podnikáním spojené(má své stálé parkovací místo v místě své firmy z kterého se též platí daň, dokladuje náklady i tržby, má potvrzení lékaře pro oprávněnost přepravy osob, pravidelné proškolení řidiče, každoročně daňové přiznání, i takovou blbost splňuje, jako placení odpadů firmou a mnoho dalších špeků na drobně podnikající), potom není co vůči Uberu a jeho na svou živnost jezdících co řešit. Akorát šťoura by mohl namítat, že to je vlastně švarcsystém, který je zapovězen legislativně i zákonem. ;-))

M. Prokop 19.9.2017 10:33

Re: Světový četník si nevidí do huby

Ideologickou.

D. Stirský 19.9.2017 10:32

Re: Byl-li bych prezidentem USA,

Trump stařec je, stejně jako Zeman.

J. Orel, Mgr 19.9.2017 10:31

Aston má pravdu

Jiné řešení zřejmě neexistuje.

J. Novotny 19.9.2017 10:28

Re: Soumrak taxikářů

Autonomní taxíky je business pro velké firmy. Budou mít levnější pořizovací náklady, levnější servis a pojištění, určitá synergie na dispečink/ IT / Reklamu, právní zastoupení.

Je správné, že nevěříte té pohádce, kterou jste si výše vymyslel.

P. Spáčil 19.9.2017 10:26

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

AAA na letišti nejezdí, pokud to nevíte.

O. Uživatel 19.9.2017 10:26

Uživatel požádal o vymazání
J. Vavruška 19.9.2017 10:25

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

Řidiči Uberu taky platí daně. Ale místo fixních desítek tisíc dispečinku za dohazování zakázek platí jenom procento z tržeb Uberu. V tom bude ten hlavní rozdíl. Burani z radiodispečinků se pak dokážou uživit jedině tak, že vytvoří mafii a začnou terorizovat všechny kolem sebe (zákazníky i ostatní řidiče).

Tyhle "spontánní protesty" organizují majitelé dispečinků a posílají tam ty zoufalce, se kterými ani nikdo nechce jezdit.

Navíc konkrétně monopolní AAA akorát komplikují situaci na letišti. Přes den se na parkovišti poflakují desítky taxikářů, ale když se v noci potřebujete dostat ze zpožděného příletu domů, naní tam ani kolo a musíte i hodinu čekat než někdo přijede a než na vás přijde řada.

Kromě toho, že tradiční taxislužby nedokážou reagovat na nové technologie (přitom jim vůbec nic nebrání, kromě vlastní zabedněnosti a neschopnosti), tak navíc nejsou schopní ani tu svou tradiční práci dělat kvalitně a dobře.

Modlím se každý den, aby taxislužby už konečně zmizely z Prahy a začalo to tu fungovat nějak normálně. To co je v Praze, to je obdoba Kazachstánu.

K. Berka 19.9.2017 10:25

Světový četník si nevidí do huby

Charta OSN zakazuje vyhrožování vojenským útokem.

A zlatým hřebem je naléhání na Rusko a Čínu, aby udělali s pološíleným Kimem pořádek. A jako podporu na jejich případnou pomoc uvalil četník na ně další sankce.

A Kim je vůl, musí s ním zatočit jeho vlastní obyvatelstvo, tak jako u nás studenti zatočili s komanči.

J. Novotny 19.9.2017 10:24

Re: Ke KLDR, jak velký musí být útok, hodila atomovka?

Pokud jim bude hrozit jaderný útok na území US, tak je to oběť, kterou budou ochotni podstoupit.

P. Hlosta 19.9.2017 10:22

Re: Byl-li bych prezidentem USA,

Proč jenom prezidentem USA? Proč zrovna ne Bůh?! Vždyť byste měl ještě větší možnosti ;-)))

P. Hlosta 19.9.2017 10:20

Re: Já to nějak nechápu, asi jsem natvrdlý

Kruciální otázka - příjem z toho podnikání je řádně daněný onou podnikající osobou? Pokud ano, pak by mně zajímal fakt jejich nákladů, jestli se vlezou do nižších cen, než mají taxikáři.

R. Brzák 19.9.2017 10:20

Re: Neproveditelné.

Ale vždyť mluvím o Severních Korejcích, nikoliv jejich věrchušce - ta se samozřejmě nemůže nechat přesvědčit, je totiž příliš pod vlivem své moci a tudíž paranoidní (vystrašená). Severné Korejce ale přesvědčit můžeme - tím, že s nimi budeme obchodovat životně důležité potraviny. Obbchodovat, nikoliv rozdávat. Obchod civilizuje, obchod bourá hranice.

O. Uživatel 19.9.2017 10:18

Uživatel požádal o vymazání
J. Vavruška 19.9.2017 10:18

Re: Soumrak taxikářů

Každý přepravce Uberu je registrovaný a daně platí. Daně neplatí taxikáři při černých jízdách. Řidič Uberu nemůže jet načerno a nechat si za to zaplatit, protože jeho objednávku i jízdu registruje firma Uber, peníze z karty zákazníka strhává taky firma Uber a ta teprve potom převádí peníze na účet řidiče Uberu (který tento účet zaregistroval na finančním úřadu).

Takže s daněmi (řidičů Uberu) to tedy nesouvisí. S čím to tedy souvisí? Že by se statisícovými poplatky, které vybírají velké taxi firmy za zařazení řidiče do radiodispečinku?

Přece dneska řidič taxi nepotřebuje nabírat zákazníky od radiodispečinku. Máme internet, máme mobilní telefony. Místo drzé nány na telefonu může fungovat automatický systém, který na došlou SMS nebo požadavek z webu vybere nejvhodnějšího řidiče a pošle ho k zákazníkovi. A nemusí to být zrovna Uber.

Taxikáři už měli svou internetovou aplikaci - Liftago. Jenomže na ní se bohužel projevila tupost taxikářů. 1) ceny za 1 km byly podstatně vyšší než u Uberu, ale což, to bych i přežil 2) zatímco řidič Uberu jede rovnou na místo, taxikář s Liftagem čekající za rohem, místo aby hned přijel, bůhvíproč někde 10 minut kroužil (asi aby si mohl naúčtovat kilometry za přistavení? Nebo je debil a nezvládne podle navigace dojet 200 metrů, když udělal zkoušky z pražského místopisu???), 3) přestože jsem stál na stanovišti pro taxi a aplikace Liftago mu ukázala mou přesnou polohu, přijel na jiné místo asi 100 metrů daleko (na zastávku autobusu!!!) a pak mi telefonoval a nutil mě, abych tam šel za ním.

Takže, jak je vidět, problém není Uber, problém jsou debilní, nevychovaní a nenažraní taxikáři a jejich mafie.