30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Jako čert z elektriky

Padák pro ministra dopravy Vladimíra Kremlíka a oprátka se houpe i na jeho prvním náměstkem Tomášem Čočkem a šéfem SFDI Zbyňkem Hořelicou. Čtyři sta mega za softwarový produkt, za jaký Slováci vytlačili 75 milionů, to už bylo fakt moc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kolář 21.1.2020 13:00

Opět omyl, pane Brzáku.. Ustrašeností je právě naopak vytahování té vlajky tam, kde je to nevhodné. Ustrašená bázlivá duše se bojí nástrah světa a hledá oporu v nějakém symbolu.. Sebevědomý člověk toto dělat nepotřebuje.. Ostatně, celý nacionalismus je produktem strachu.Taktéž pseudovlastenectví. Evropský parlament vyjadřuje dle smluv jednotu Společenství, to by se mělo respektovat.. Například Evropská rada vyjadřuje pozice jednotlivých států, tam každý jedná pod svou vlajkou .. Tedy s přijetím/nepřijetím demokratičnosti to nesouvisí ..

P. Staronový 21.1.2020 13:22

"Ustrašeností je právě naopak vytahování té vlajky tam, kde je to nevhodné." - Kdo bude určovat, že je to nevhodné?

Evropský parlament by "vyjadřoval jednotu společenství", kdyby ovšem nebyl volen na národní bázi.

Jakmile někdo začne sjednocovat zákazy, jde sjednocení sofort do kopru. Pocity lidí, co je a co není jejich vlast, nelze nasměrnicovat.

Pokud se lidi budou cítit v první řadě EUropany a pak teprve občany tradičních států, nebudou sami vyvěšovat národní vlajky. Pokud ne, je úplně nejhorší jim to zakázat. U těch EUropanů je to zbytečné, ostatní to zatvrdí.

R. Brzák 21.1.2020 13:26

souhlas s pasáží od "ustrašená duše...." až k "taktéž pseudovlastenectví"

Jen se rozcházíme v posouzení oné nevhodnosti.

Vy si asi (společně s eurobyrokraty) pod slovy "jednota společenství" představujete jednotu všech Evropanů. Jenže ono jde o jednotu skupin Evropanů, kteří se přes své velmi odlišné názory, dané často rozdíly až na úrovni jedinců v posuzování kde čeho zároveň dohodli, že budou mít společnou platformu pro komunikaci a DEMOKRATICKÉ rozhodování o přísně vymezených věcech se silným důrazem na možnost veta jednotlivců. Ty skupiny jsou pro zjednodušení zaštítěny národními státy. Ano, často tyto někdo považuje za záštitu obrany konkrétního národa. Ale ne všichni uvažují v souvislostech - stát rovná se národ. A je jistě i nezanedbatelná skupina lidí, kteří si říkají dokonce - stát nerovná se MOJE ZEMĚ... Přesto tito poslední jsou nuceni těmi druhými přijímat nad sebou moc v rukou jednotlivců (tedy stát, případně nadstát). A tito poslední pak určitě nechtějí ponechat nad sebou vlát jednu vlajku velkou (namísto spousty malých)...ne kvůli ochraně "svého národa", ale pro obranu individuality.

A nakonec připomínám, že moje kritika Vaší případné zbabělosti je založena na jiné podstatě, než proti které se hájíte - a totiž Vaší nedemokratičnosti (jak jsem popsal dříve)...

P. Staronový 21.1.2020 13:11

Takže co je správně? EUnijní internacionalismus (a centralismus)? Sebrat vlajku komoušovi?

Mně je třeba německý liberál bližší než český komouš. Ale nezapomínám na to, že Německo nejsou jen liberálové a tedy zájem Německa nemusí být nutně totožný nebo podobný mému českému - viz třeba Energiewende, GMO, ...

M. Kolář 21.1.2020 13:13

.." německý liberál bližší českého komouše" ... Tak alespoň nějaká malá shoda .. R^

R. Brzák 21.1.2020 13:38

Pokud se neshodnete i na pokračování věty pana Staronového, dá se vyvozovat, že s ní nesouhlasíte. A to by Vás usvědčovalo z nesmírné naivity vůči státu jinému, než je ten Váš. Ano, ten Váš (který je z Vaší vůle i státem mým, tedy mocí nade mnou), je často hodně chybný. Ale je ustanoven shodou všech Vašich spoluobčanů. A je to tedy shoda Vašich spoluobčanů, s čím nesouhlasíte. Ani já s ní nesouhlasím. Jenže se držím demokracie - a tak nad sebou tento stát (zatím) respektuji. A protože si uvědomuji základní chybu v samotné moci nad druhými, není pro mne východisko hledat spásu u státu druhého (třeba německého), nebo dokonce nadstátu...

J. Havelka 21.1.2020 12:15

KORONAVIR toť téma! Lidí je moc, řekla si příroda..

P. Hofman 21.1.2020 11:52

A kdy v tom Davosu bude mít řeč Kikina? Že by hned teď po Trumpetě?!

J. Vobr 21.1.2020 12:01

VRCHOLEM BUDE VYSTOUPENÍ PROF.FIALY ;-D;-D;-D

M. Kolář 21.1.2020 12:09

Fiala dosti přispěl ke zlepšení MUNI ..K čemu vy ??

P. Boublíková 21.1.2020 12:09

Můžete být konkrétnější? To mě skutečně zajímá :-)[>-]

M. Kolář 21.1.2020 12:13

Třeba názor rektora Beka, i jiných :

Za největší úspěch školy považuje vybudování kampusu. Zásluhy za něj připisuje svému předchůdci ve funkci Petru Fialovi. "Oceňuji, jak zvládl výstavbu kampusu, který je prakticky dokončený. Vše proběhlo bez skandálů a chyb, které by univerzitu kompromitovaly," zdůraznil Bek.

Podle Beka Petr Fiala také posunul univerzitu v oblasti vnitřní kultury a komunikace. "Na velkých univerzitách většinou mezi sebou fakulty vedou vnitřní soutěž. Jemu se dařilo držet mezi nimi přátelské vztahy," upozornil Bek.

R. Brzák 21.1.2020 12:22

nic proti Fialovy - jen si nejsem jist, jestli mne u politologa zajímá, že je dobrý zedník...budiž, to je jen vtípek, prostě manager stavby.

A už vůbec mne nezajímá u univerzity, že je úspěšná ve výstavbě svého kampusu. Pro mne je škola úspěšná tím, že produkuje odborníky, kteří se jsou schopni sami uživit na trhu - byť tom myšlenkovém... Pokud se její absolventi živí prací ve státní správě, jako úspěch to nevidím...

P. Boublíková 21.1.2020 12:27

Ten kampus byl nutný čistě z prostorových důvodů. Experimentální obory nemůžete učit na paloučku :-)

A odborníci ve státní správě nejsou zdaleka to nejhorší, co muni produkuje - ostatně hodně absolventů ekonomicko-správní fakulty se uplatňuje i v soukromých firmách, neboť i tam jde o komunikaci se státní správou. [>-]

R. Brzák 21.1.2020 12:33

k Vaší první větě - to je pochopitelné. Přesto nepovažuji něco takového jako důkaz úspěchu školy.

Ano, je katastrofa, že nadaní mladí potenciální vědci nacházejí uplatnění právě díky tomu, že komunikace se státem je pro firmu životně nutná - a tak z nich nejsou fyzici, lékaři, inženýři, vědci v základním výzkumu - ale úředníci (byť v soukromé firmě)...

M. Kolář 21.1.2020 12:28

To je vcelku nelogická reakce, zvláště vezmeme -li v úvahu rozsah odpovědnosti rektora VŠ.. Já zde reaguji na hloupé dehonestace osobností od lidí a-la Vobr... Diskutovat o každém lze vždy ..

M. Němec 21.1.2020 12:31

Nic proti Fialovy - to je dobrej vtípek.

Nic proti Brzákovy.

R. Brzák 21.1.2020 12:36

Jsem volič ODS, nebo Svobodných, Fiala je podle mne slušný člověk a v mnoha jeho názorech ho podporuji. I když dnes mám problém se rozhodnout, zda budu letos zase muset zvolit Svobodné, nebo jestli mám volit menší zlo - to je ODS.

To neznamená, že nejsem dobrý občan. A ten se zásadně vyznačuje kritičností vůči všem svým mocným.

M. Němec 21.1.2020 12:41

A co jste měl z češtiny na vysvědčení, dobrý občane ?:-/

R. Brzák 21.1.2020 12:57

obvykle jedničku, díky že se ptáte...ale musím přiznat, že jsem to naháněl především slohovými pracemi, nikoliv pravopisem, který sice chápu, ale ve vášni psaní na něj zapomínám...

jinak děkuji za Váš zájem o moje nedostatky v této věci - je to sice malinkatý, ale přeci jen díleček motivace se občas při psaní kontrolovat. A rovněž to mohu vyložit jako důkaz, že k věcné podstatě argumentace nemáte nic...

M. Němec 21.1.2020 13:05

Tak by to měla ta učitelka nebo učitel, co vám dávali z češtiny jedničku, vrátit ( zřejmě v nebi )diplom.

Toto není nic proti panu Brzákovy. A nic proti Fialovy.

A vi si teď vemte to visvědčení s jedničkou z češtiny, škrtněte tu jedničku a napyšte si kuly.:-P

P. Staronový 21.1.2020 13:33

Strawman, dalo by se napsat i hodně blbý strawman.

R. Brzák 21.1.2020 13:42

Pak máme dvě možnosti - a obě jsou mi lhostejné. Jednak můžete argumentovat nad tím, v čem je moje sdělení nejasné - a já se budu muset s Vašimi argumenty popasovat. Anebo diskutovat nebudeme - a já Vás odkáži na opětovné a pozorné přečtení.

P. Boublíková 21.1.2020 12:23

Skutečnost je ovšem taková, že kampus vybudoval předchozí rektor Zlatuška a Fiala přišel k téměř hotovému. Přestřihoval pásku :-)

Proč tutu Fialovu PR lež Bek podporuje jest mi záhadou, ale zřejmě je v tom politika (patrně je mu Fiala bližší než Zlatuška).

Můj manžel je zaměstnancem muni 40 let a já více než 20 let. Společně i s kolegy se shodujeme na tom, že Fiala byl nejhorší porevoluční rektor, který vedl univerzitu k úpadku. I ten Bek přes řadu svých šílených nápadů (např. reforma bakalářského studia, naštěstí ji nestihl uskutečnit) musel po Fialovi důkladně uklidit a vrátit univerzitě její původní význam - vychovat lékaře, přírodovědce, právníky, učitele... Bek snížil počet studentů na muni cca o 10.000, šlo o naprosto nesmyslné pseudohumanitní pseudoobory podporované Fialou.[>-]

M. Kolář 21.1.2020 12:26

Jak vidíte, názory se mohou lišit... Vy máte ten svůj..

P. Boublíková 21.1.2020 12:28

Něco je názor (kvalita či úspěšnost Fialy), něco jsou holá fakta. [>-]

M. Kolář 21.1.2020 12:30

Vy ovšem poskytujete svuj názor, nikoliv fakta...

P. Boublíková 21.1.2020 12:35

Co se týče vybudování kampusu (Zlatuškou, nikoliv Fialou) - prostý fakt.

Co se týče redukce pseudooborů (Bekem, nikoliv Fialou, který naopak podporoval nárůst) - prostý fakt. [>-]

M. Kolář 21.1.2020 12:41

Kampus se otevíral 2010 a Zlatuška končil 2004... Takže díky za vaše subjektivní názory ..

P. Boublíková 21.1.2020 12:44

V roce 2010 byl kampus dokončen - pavilony se stavěly postupně.

Sama pracuji v kampusu od roku 2005 :-)