17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Jaké nebezpečí hrozí z Ruska

Generál Aleš Opata vystřídal ve funkci náčelníka generálního štábu generála Josefa Bečváře. Jeho jmenování se setkalo se všeobecným souhlasem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 5.5.2018 8:49

Ano - myslet!

Přijde mi stařecké to neustálé opakování téhož. Je to totiž obdoba povídání starců, co už jim paměť neslouží a oni nejsou schopni myslet a obnovovat své pohledy na život a děje v něm. Neustálé upozorňování na nebezpečí z Ruska je skutečně antiproduktivní a mohlo by se začít myslet, jak píše Aston. Ten však vzápětí popírá svůj názor a hrotí svou teorii o nebezpečí z Ruska.

Pravda, není to jeho teorie, ale byla nám doporučena z našich spojeneckých vazeb. Stále více, oproti dřívějšku, se po nás chce opakování teorií podle spřátelených vazeb a myšlení je nám kritizované, jako nesprávný postup. Máme prostě jistou propagandu a té že se máme držet, je myslícím tvrzeno. Že právě takovýto postup k občanům je špatný, protože je antiproduktivní, to si tupé i stařecké hlavy nejsou schopny uvědomit.

Jsou starci třicetiletí a mladíci po šedesátce, ba i po osmdesátce, co už jsem taky viděl na vlastní oko. Není možné generalizovat stařeckou neschopnost podle počtu let života. Mladí starci jsou jistě nebezpečnější pro svůj nízký věk a o to větší odvahu a drzost k ostatním. Starým starcům se ale více naslouchá v domnění, že ti musí mít přeci pravdu. Zhusta nemají! Málo ale je odvahy jim to sdělit do očí, protože oni se přeci urazí a je to takové nespolečenské. Když uráží jeden stařec starce druhého neustálými výpady, pak je na pováženou co společensky s tím.

Aston přeci jen řekl moudro - myslet!

D. Polanský 5.5.2018 8:34

Jen aby armáda něco činila, až se nám

sem navalí hordy muslimů, aby se pak tenhle expert na boj s Ruskem nevymlouval, že armádu chystal válku s Ruskem, ale že na válku s neozbrojenými muslimy nemá armádu připravenou.

J. Fialová 5.5.2018 8:48

Re: Náčelník se ale vyjádřil jinak než Aston

Z rozhovoru s novým náčelníkem GŠ A. Opatou na aktualne.cz:

"Hrozby... Česká obranná strategie jich definuje asi jedenáct. Pro mě je na prvním místě terorismus, na druhém pak neregulované migrační vlny z Blízkého a Středního východu, Afriku nevyjímaje. Tyhle neregulované vlny mohou silně destabilizovat Evropu. Hrozbou je rovněž energetická závislost. A vynechat nelze ani takzvané hybridní hrozby... Ohrozit nás mohou i kybernetické operace zaměřené na klíčovou infrastrukturu země.

Rusko... Má své geopolitické zájmy, jejichž prosazování se často odehrává na aliančních hranicích. Rusko tedy vnímám jako riziko, ale nemyslím si, že jde o přímou hrozbu České republice. A říkám to i s vědomím, že Rusko zvyšuje své vojenské schopnosti, k čemuž patří i vojenská přítomnost v místech, o něž se Kreml zajímá."

Z. Lapil 5.5.2018 9:08

Re: Jen aby armáda něco činila, až se nám

1/ Armáda koná dle rozkazu. Aktuálně Zemanova, reálně rozhoduje, řekl bych, spíš bezpečnostní rada státu.

2/ Přes sem nalezlé neozbrojené muslimy je spíš policie. Taky pochybuju, že vážně hrozí něco jako "Teplická povstalecká armáda", spíš lze čekat "drobný" teror (píšu drobný, ale myslím tím i spektakulární akce se spoustou mrtvých). A samozřejmě a nejpodstatněji zcela demokratické volby a salámové změny zákonů, a na ty je KAŽDÁ armáda krátká.

3/ Nový pan náčelník štábu se chystá významně rozšířit výsadkový pluk (?) v Chrudimi. Kdyby na to přišlo, tak zrovna tohle jsou ti vojáci, kteří jsou schopní v nepřátelské čtvrti hledat toho hajzla, kterému ve Strahovském tunelu "vypadl" barel s benzínem a "nějakou náhodou" začal hořet.

M. Mařák 5.5.2018 8:23

Katolický komouš Juncker

ať jde s nějakým hodnocením v kontextu doby do hajzlu.

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/471230-klaus-a-afd-kritizovali-vztyceni-marxovy-sochy-juncker-pozadoval-hodnoceni-v-kontextu-doby.html

J. Fialová 5.5.2018 8:55

Re: Katolický komouš Juncker

Přesně tak.

Dnešní Lidovky, komentátor Jan Klesla:

„Marx... Na rozdíl od jiných filozofů osobně položil základy ideologie, která zničila životy několika generacím ve 12 z 28 zemí dnešní EU, a je za ně odpovědný, i když pan Juncker tvrdí opak.“

„Šéf unijní exekutivy se zachoval přinejmenším necitlivě ke čtvrtině obyvatel osmadvacítky, kteří trpěli komunistickým útlakem, jejž pro ně Marx symbolizuje. Navíc je ještě v živé paměti Junckerův výrok označující Fidela Castra za hrdinu.“

P. Lenc 5.5.2018 9:01

Re: Katolický komouš Juncker

Přesně tak.

K. Janyška 5.5.2018 9:51

Re: Katolický komouš Juncker

Kri "pl jeden rudý. Bilderberg je semeništěm rudých... Dzp.

J. Václavíková 5.5.2018 10:01

Re: Katolický komouš Juncker

Na marxismus jsem sice po svých zkušenostech alergická, ale něco pravdy je na tom, že Husa také nelze vinit za oběti husitských válek :-)

M. Moravcová 5.5.2018 8:21

Rus je špatně, souhlas,

To ale neznamená, že Německo a USA jsou nekritizovatelné.

M. Prokop 5.5.2018 8:31

Re: Rus je špatně, souhlas,

A to někdo tvrdí, že nekritizovatelné (dodal bych EUnii)?

M. Moravcová 5.5.2018 8:38

Re: Rus je špatně, souhlas,

když kritizujete, jste označen za "ruského švába, kremlobota, a další ruská svi.ně"

J. Václavíková 5.5.2018 10:02

Re: Rus je špatně, souhlas,

Nikoliv za kritiku, ale za házení špíny bez faktického základu.

M. Moravcová 5.5.2018 15:56

Re: Rus je špatně, souhlas,

můžete mluvit pouze za sebe

J. Lepka 5.5.2018 8:21

Zřejmě naznačujete Astone, že by se demokratické strany,

tedy hlavně ODS, měla zkompromitovat koalicí se sektou jednoho muže. Jak jinak lze totiž chápat :"vinou politické idiocie demokratických sil"? Že část nekritické populace odevzdala ve volbách hlasy pro naprosto nedemokratické subjekty je m.j. zásluha i vás novinářů, tak se nesnažte házet odpovědnost na zatím reálně uvažující politiky.

J. Václavíková 5.5.2018 10:11

Re: Zřejmě naznačujete Astone, že by se demokratické strany,

Taky mě to zaráží.

J. Berger 5.5.2018 8:14

Aston ma pravdu...

...z Ruska neprislo nikdy nic dobreho

J. Vlček 5.5.2018 8:09

Možná by si měl...

...Aston přečíst článek pod svým úvodníkem a třeba by mu došlo, odkud, že nám a celé Evropě hrozí největší nebezpečí. Ten článek není napsán nějakým českým ustrašencem, jak by takového autora Aston jistě nazval, ale pisatelem z té zbožňované západní Evropy, ke které se Aston tak zoufale tulí.

Jak dlouho asi může trvat, než zjistí, že se tulí k někomu zcela jinému, než si představoval, jehož nebezpečí kdysi podceňoval a přehlížel, spoléhaje se na moudré a chytré hlavy z vedení toho obdivovaného západu?

M. Prokop 5.5.2018 8:33

Re: Možná by si měl...

Ono se to nevylučuje, není to buď/nebo. Nebezpečné je obé.

J. Vlček 5.5.2018 8:51

Re: Možná by si měl...

Pane Prokope, to nikdo nepopírá, jde jen o to, které to nebezpečí je větší a aktuálnější.

Z. Lapil 5.5.2018 9:22

Re: Možná by si měl...

Kousek vedle je příspěvek JarkyF. Cituje nového náčelníka a ten vyjmenovává jedenáct rizik. První dvě jsou terorismus a nelegální imigrace. "Ruská hrozba" není bezprostřední a týká se nás (teď už cituju dost volně) "jen" v souvislosti se spojenci; nejvíc v Pobaltí.

M. Prokop 5.5.2018 8:01

Pro Prahu a okolí

http://www.khv-pocernice.cz/domains/khv-pocernice.cz/index.php/ct-menu-item-3/veteran-party-2018/38-pozvanka-na-veteran-party-2018

V. Hájková 5.5.2018 8:06

Re: Pro Prahu a okolí

ŠKODA- že to mám tak daleko!

J. Fridrich 5.5.2018 7:58

Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je nebezpečná říše zla pro všechny své sousedy..

No a náš děd vševěd - a hlavně RUSOMIL promluvil.. Asi on, ale i další hlupáčci nedokážou rozlišit vyrobený novičok ve velkém a poté předaný vojákům a agentům - od mikro dávky zkoumané v laboratoři...

Zeman je svým chováním a sympatiemi schopen připravit s Putinem obnovu RVHP a Varšavskou smlouvu - on prostě zrazuje naše smluvní partnery na civilizovaném Západě..

Tak asi tak, soudruzi a soudružky..

V. Hájková 5.5.2018 8:02

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

'Podepisuji každé vaše slovo!

P. Černoch 5.5.2018 8:31

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

Kolik Novičoku,tedy pokud byl Novičok vůbec použit,byl použit na Skrípalovi?Na otravu podle specifikace Novičoků by stačila dávka řádu mikrogramů,Tedy podle vyjádření britské vlády se jedná a nejjedovatěší vojenskou látku.Mimochodem Skrípalovím se vlastně téměř nic nestalo.Dávka v řádu desítek gramů,které uvedli některé média,by stačila k vyhlazení Salisbury i s přilehlým okolím.

F. Doušek 5.5.2018 8:34

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

Vlastně se nic nestalo - dobrý, blbe.

P. Černoch 5.5.2018 8:53

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

Vy držíte v rukou lékařskou zprávu "otravy" Skrípalovích?Podle britské vlády byli zasaženi jednou z nejjedovatějších bojových látek.Přesto jsou na živu.Tedy pokud je britská tajná služba nezlikvidovala aby nemohli vypovídat.Od doby "útoku/ je nikdo neviděl.

V. Hájková 5.5.2018 9:01

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

A vy tu lékařskou zprávu snad máte- deme.nte? Vy napadáte a divíte se, že si někdo dovolí oponovat?? Kde vy prolhaní komouši stále berete tu drzost! Patrně zvyk, že za vás se musela držet huba že?

F. Doušek 5.5.2018 9:59

Re: Dnes jasný souhlas s Astonem. Rusko bylo a je

Přesně tak, paní Hájková.