26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Jak rozhodne britský parlament

Evropská rada – jednání se neúčastnil prezident, ale premiér Andrej Babiš – podpořila dohodu o odchodu Británie z Evropské unie. Za evropskou stranu bude ještě třeba, aby ji akceptoval Evropský parlament a Evropská komise. No a samozřejmě i britský parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 18.10.2019 12:18

Nemyslím si, že by Karel Gott byl zádušní mší jakkoliv mýtizován, a mrzí mě, že je jeho jméno používáno k politickému a vnitrocírkevnímu boji. Nicméně profesor Tomáš Halík má právo na svůj názor stejně jako kterýkoli jiný občan v České republice, jakkoli s ním naprosto nesouhlasím. Podíváme-li se, kolik občanů a s jakou láskou se s Karlem Gottem spontánně loučilo a stále ještě loučí, je jasné, že jeho názor je výrazně menšinový.

Takhle noblesně odpovídá profi moderátorka... R^

J. Anděl 18.10.2019 12:37

S touto reakcí paní Bobošíkové souhlasím: ano, každý občan v ČR má právo na svůj názor.

Jen si nejsem jistý tím, kolik lidí se s panem Gottem loučí, že by to dokazovalo, že Halíkův názor je výrazně menšinový. To se s nim jako rozloučilo třeba devět a půl miliónu lidí?

Omlouvám se, když někdo napíše, že něco dokazuje něco (zde "je jasné, že"), zaujme to mou pozornost více, než třeba samo sdělení. Opravdu je to z toho jasné? Kolik lidí by se muselo loučit, aby to bylo jasné?

J. Matuška 18.10.2019 12:41

Jindřichu, i ty máš právo na svůj názor, i když si myslím, že někdy skutečně stačí použít zdravý selský rozum. I filozofování má limity, si myslím. ;-)

J. Anděl 18.10.2019 12:52

Mě ve filosofování limituje pouze čas, který musím věnovat něčemu důležitějšímu.

J. Anděl 18.10.2019 13:11

... Mimochodem, co jiného je diskuze o Karlu Gottovi, než filosofování? Polívku to neuvaří, výši zásluh změřit či zvážit nade vší pochybnost nelze... to je jako používat "zdravý rozum" na otázku, kolik se vejde andělů na špičku jehly. Je to úplně zbytečné, bezvýznamné, naprosto nepraktické téma, které se naopak hodí jen a pouze k filosofování, k ničemu jinému.

Zdravý rozum bez filosofování si vychutnávám, třeba když jdu nakoupit do samoobsluhy.

M. Moravcová 18.10.2019 14:04

to od vás není filozofování, ale mlácení prázdné slámy

J. Anděl 18.10.2019 14:04

Tak trochu se mi to od vás k panu Gottovi jeví neuctivé, ale asi máte pravdu.

J. Matuška 18.10.2019 12:23

Karel Gott byl vynikající umělec a slušný člověk. Šedesát let dělal poctivě svou práci, která jej viditelně těšila a prostřednictvím které rozdával radost, dobrou náladu, utěšoval ve chvílích smutku a dodával naději. To je podle mě důvod, proč tolik lidí cítilo potřebu se s Karlem Gottem rozloučit osobně. Symbolem českého národa však není. Byl skvělým člověkem a umělcem, který se zapsal do srdcí lidí, proslavil český národ v řadě zemí světa a na kterého by se mělo, a věřím, že i bude vzpomínat s hrdostí a s láskou.

Karel Gott, s námi, kteří jsme ho měli rádi, v písních bude pořád žít...V

P. Aron 18.10.2019 12:40

R^R^

P. Jirkovský 18.10.2019 13:15

P. Jirkovský 18.10.2019 9:55

Lhala vždycky, co se divíte? Ucejtila šanci, jak se zase dostat k lizu.

M. Prokop 18.10.2019 14:40

Bobo o ČT, to poněkud zavání chucpe.

M. Prokop 18.10.2019 14:43

Bobo a ČT, to silně zavání chucpe.

P. Aron 18.10.2019 12:03

Tohle je současná Západ :

https://refresher.cz/70298-Aerolinka-bude-pasazery-vitat-genderove-neutralnim-pozdravem-Osloveni-damy-a-panove-je-minulosti#diskusia

Když ředitel střední školy v Lewes v jihovýchodní Anglii nařídil v září školákům nosit „genderově neutrální uniformy” a za pomoci policie zabránil dívkám v sukni vstup do školy, vypukla vzpoura a někteří rodiče se stovkou žáků demonstrovali před školou, pár kluků přišlo v sukních.

https://www.novinky.cz/komentare/clanek/komentar-gender-jako-nadavka-a-symbol-spolecenskeho-rozkladu-alexander-tomsky-40300363

P. Aron 18.10.2019 12:04

...současný...

P. Aron 18.10.2019 12:02

Přiznejme si konečně, že Západ až na vyjímky jde prostě naprosto špatnou cestou a my bychom se měli od toho všeho distancovat. A klidně říci NE ! A pokud to nepůjde jinak rovněž vystoupit z EU. Evropa to je stále většina normálních lidí s kterými stojí za to spolupracovat. Mít bezcelní výměnu zboží a pohyb osob(Evropanů) . Ale Evropa a její občané to není EU !! Tedy ten byrokratický a dnes už i diktátorský moloch v Bruselu.

M. Kolář 18.10.2019 12:06

Tak běžte... Emigrujte z té hrůzy .. Nikdo vás tady nedrží .. ;-)

P. Aron 18.10.2019 12:35

Milý pane. Za prvé jsem tu doma. Potom naposledy to dělali komunisté vůči nepohodlným lidem, že je kromě zavírání nutili k emigraci. Pak také lidé utíkali před Hitlerem nebo ještě dávněji po Bílé hoře. Já se snažím v duchu demokracie a Listiny základních práv a svobod říkat své názory a v diskusích je presentovat a snažím se to abych přesvědčil další lidi o svých názorech.

Vy naopak zjevně inklinujete k totalitním metodám.

J. Svoboda 18.10.2019 13:23

Vy neříkáte své názory, ale opisujete sem narativy proruských dezinformačních webů.

Pěkný den.

P. Aron 18.10.2019 13:47

Vy jste opravdu ubožák. Neumíte argumentovat a vyvracet to co sem dávám, tak jediné co vám zbývá je mluvit o proruských desinformačních webech. Stejně tak jako bolševici svého času měli problém s pravdou na Hlasu Ameriky a Svobodné Evropě. Když vám pak dodám originální zdroj tak mlčíte a neomluvíte se.

M. Prokop 18.10.2019 14:46

Agitátor. Navíc nešikovný agitátor.

J. Anděl 18.10.2019 12:49

Zatím stačí asertivně trvat na "Ne" tam, kde to je důležité. Uvedený příklad v ČR zatím rozhodně nehrozí.

V médiích se občas píší absurdní příběhy, ale kdo chodí po světě a poslouchá, pak ví, že naše školství není nijak extrémně genderově korektní, sám jsem jako rodič - otec - slyšel řadu genderově nekorektních hlášek. Každá druhá hláška od učitelského sboru je genderově nekorektní a plné ohavných stereotypů. Což je naprosto skvělé, jen tak dál. Podobně třeba ve zdravotnictví. A vlastně všude. Držím nám v ČR palce, ať si to nenecháme vzít.

Myslím tím hlášky typu "Tatínek ti nese tašku, je to gentleman" nebo "No tak tatínci obvykle přijdou domů a plácnou sebou na gauč" atp.

Btw policajti se s tím taky ne...to... nepatlají. S genderovou či rasovou korektností atd. :-)

Hořké na tom je snad jenom to, že jsem nemohl uvést víc konkrétních příkladů, protože přeci jen, co kdybych tím někomu uškodil. Úplně jistý si nejsem :-(

M. Varadinková 18.10.2019 13:14

No právě. Ten poslední odstavec (tedy Vaše vlastní autocenzura) jasně dokladuje, že ten první odstavec tak docela neplatí. Nejen, že to v ČR hrozí, ale už to tady je. Sice zatím nikoliv "institucializované", ale atmosféra pro něco takového už tu postupně vytvářena je.

J. Anděl 18.10.2019 13:25

Vždycky, když píšete o někom druhém, musíte používat autocenzuru, zvažovat, jestli mu to neuškodí, tím spíš, pokud se ho nemůžete zeptat, jestli se zveřejněním souhlasí.

Napsat či říct sám za sebe něco nekorektního se nebojím.

Tyhle dvě věci bych rozlišoval.

Jinak ano, náznak nejistoty jsem zaregistroval. To je holt projev toho, že se tu o tom denně bavíme a člověk o tom přemýšlí. Ale jak píšu, nemám v ČR pocit, že bych se nějak musel krotit říct na něco svůj názor.

Důležitá je legislativa státu a jednání policie a soudu. Stěžovat si na atmosféru, to bych se ustěžoval.

M. Varadinková 18.10.2019 13:47

Napřed se vytvoří atmosféra, ve které pak poslanci (kteří se bojí, že jinak by mohli být v médiích skandalizováni a nálepkováni) zvednou ruku pro tu legislativu, na základně které pak bude jednat policie a soudy.

J. Anděl 18.10.2019 14:07

No, a já právě píšu, že v ČR se lidi relativně nebojí říct svůj názor.

P. Forejt 18.10.2019 11:53

alespoň vidíme, jak to v Bruselu funguje. Dohodne to ožrala Juncker a ostatním se jenom předhodí k souhlasu. Dalo by se tedy říct .....kam Junkcer, tam plášť ....neuvěřitelné. Pozitivní alespoň je, že ti evropští pacholci souhlasili všichni.

M. Valenta 18.10.2019 13:09

Vy máte něco proti ožralům? To je novinka.

P. Aron 18.10.2019 11:49

Především nechápu, proč by mezi EU a Británii musela být cla. Je to pouze věc dohody. ČR před vstupem do EU rovněž již žádná cla vůči EU neměla.

M. Varadinková 18.10.2019 11:54

Protože EU má potřebu Británii potrestat za to, že si dovolila odejít. Potřebuje totiž, aby to byl odstrašující případ, nikoliv příklad hodný následování.

P. Aron 18.10.2019 11:56

R^