9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

I ty, Sobotko...

Takže jsem se včera splet a nesplet. Bývalý premiér a vrcholový politik evropského státu střední velikosti neřekl, že by volič sociální demokracie zasloužil nakopat, ale řekl, že volič sociální demokracie je jedlík vepřo knedlo zela a každého by nejraději nakopal. Tak to je tedy opravdu nebetyčný rozdíl, expremiérovo prohlášení je skutečně hodno státníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tolman 23.3.2010 13:30

Re: Tři poznámky.

S tím kritériem to je pravda. Například Putin mu žádný metál nedal. Nikdy ani slůvkem nepodpořil legálnost KSČM nebo ruské anexe gruzínského území. Co je to potom za konzervativního vůdce. Kdyby se alespoň jak jeho předchůdce občas zmínil, že obdivuje Margaret Thatcherovou nebo Hayeka. To by se mu ten konzervatismus dal věřit.

K. Janyška 23.3.2010 12:39

Kajan

Pevně věřím, jako autor impulsu k založení ODS a její spoluzakladatel, že ODS neztratila poslední zbytky rozumu a pudu sebezáchovy a Topolánka  k odstoupení donutí ! Ve volbách by totiž s Toplánkem, v čele měla  opravdu minimální šanci uspět !  Dzp.

J. Tolman 23.3.2010 13:08

Re: Kajan

ODS má se svými vůdci bohaté zkušenosti. Když se v roce 1997 provalily zločinecké praktiky Klausovy ODS, vyzvali Klause něteří členové ODS k rezignaci, ala nakonec museli odejít oni. Klaus poté vedl ODS ke 2 porážkám a byl zvolen Topolánek, který až na volby v roce 2008 žádné volby ODS neprohrál (něco, o čem se Klausovi může jen snít, a on to také Topolánkovi nikdy nedopustil). Největší chybou Topolánka spatřuji v tom, že s pomocí komunistů dosadil Klause na Hrad, kde škodí dodnes. Topolánek není v žádmeém případě hlavní příčinou poklesu preferencí ODS, jsou to hlavně Klausovi pohrobci ve straně, kteří brání transformaci ODS na skutečně pravicovou stranu.

K. Janyška 23.3.2010 13:35

Re: Kajan

O žádných zločineckých praktikách v ODS nevím a to jsem byl v té době profesionálním manažerem ODS a absolvoval jsem dvě hloubkové kontroly ! Nenašly ani chybějící, či přebývající, haléř ! Kdyba tak bylo všudě všechno v pořádku, jako tehdy v ODS ! Jestli se někteří hajzlové tehdy rozhodli přes ODS dostat k penězům, to je možné, ale žádná kontrola tehdy nic takového nezjistila, nikdo nebyl potrestán !  Dzp.

Z. Válek 23.3.2010 14:17

Re: Kajan

 O Švýcarském kontu cvrlikali vrabci a Novák to nezabalil jen tak kvůli ničemu. Pokud jste nezjistil jeden přebývající nebo chybějící halíř, pak se nemáte opravdu, ale opravdu čím chlubit.. Ale proto vás z té funkce přece odešli?

Z. Válek 23.3.2010 14:17

Re: Kajan

neodešli?

J. Kulheim 23.3.2010 14:52

Re: Kajan

O Švýcarském kontu cvrlikali vrabci.........

 Na jihu Moravy vrabci nic takového necvrlikali.  Nebyly to náhodou bílé myši?

Z. Válek 23.3.2010 15:09

Re: Kajan

POkud cvrlikají, tak možná ano. Asi před půl rokem byl rozhovor se Stráským a ten říkal. V roce 1997 vědlěi o Švýcarském kontu všichni a bylo to neudržitelné. Dnes nikdo o ničem neví.

J. Kulheim 23.3.2010 16:24

Re: Kajan

Proč o tom Stránský neřekl dřív? Pokud o tom věděl a tzamlčet to, tak by  měly začít pracovat orgány činné v terstním řízení.

J. Franke 23.3.2010 16:26

Re: Kajan

Můj bože, předtím Strázský, teď Stráský a on to je patrně Stránský... Dobrá, až si v těch jménech uděláte jasno, napište sem odkaz, kde si vaše slova můžeme ověřit, ano?

K. Berka 23.3.2010 11:09

Situace ?

Jáká je teď situace na ÚV ODS? Už se tam střílí?

Z. Válek 23.3.2010 12:20

Re: Situace ?

Topolánek údajně vypadl nešťastnou náhodou z okna.

J. Kočí 23.3.2010 11:06

Ještě k Sobotkovi

Jeho reakce mi potvrdila mé letité podzření, že je vlastně hloupý.

J. Švarda 23.3.2010 11:49

Re: Ještě k Sobotkovi

To je zvrácená logika. Pan Sobotka je hloupý, že mu vadí pubertální vystupování Topolánka,který se teď dopouští takových chyb které kupí. Nejsem fanda Přemysla Sobotky,ale ODS reprezentuje snad jiné voliče než DS. Konzervativní volič přece nemůže podporovat blábolení o židech, gayich, církvi, voličích ČSSD. U pana Topolánka ty nesmysly gradují. Sobotka ho dosud bránil, ale co je moc toho je příliš. Za jen jeden z takových výroků by státník v demokratickém státě odcházel z politiky. Snad kromě nějakých extrémních stran a to snad ODS nikdy nebyla.

Z. Válek 23.3.2010 12:24

Re: Ještě k Sobotkovi

Hluboce se mýlíte, pokud ta strana a její příznivci dokáže tolerovat ten jeho topořící kolík ve Španělsku, který obletěl celý svět, pak dokáže tolerovat všechno. Že se však nejedná o žádnou konzervativní politickou stranu, ale stranu obyčejných gaunerů, není potřeba zdůrazňovat.  

Z. Válek 23.3.2010 12:26

Re: Ještě k Sobotkovi

Proto z ní dochází postupně všichni slušní lidé. Strázský to začal v roce 1997, Kasl pokračoval a Sobotka to zřejmě zakončí.

J. Franke 23.3.2010 12:45

Re: Ještě k Sobotkovi

Nevím, jak důkladně znáte historii ODS, ale já žádného Strázského neznám, Kasl byl tuším ten hajzlík, který položil členství bezprostředně před volbami 2002 a o Sobotkovi pouze spekulujete, jak vám mám věřit, ptám se podruhé?

Z. Válek 23.3.2010 14:10

Re: Ještě k Sobotkovi

Bývalý mistr dopravy, pak zdravotnictví za ODS.  Bylo to u Berluskoniho někde v jeho vile. Ale o to přece vůbec nejde. Je důležité, že se to stalo. A kdyby to nebyla pravda, tak se bude Topol soudit o miliony dodnes.

J. Franke 23.3.2010 16:23

Re: Ještě k Sobotkovi

Nebyl to náhodou Stránský?

J. Peřina 23.3.2010 17:51

Re: Ještě k Sobotkovi

Zapomněl jste ještě na Ratha a Pecinu.Oba určitě patří mezi nejslušnější politiky v Evropě.

J. Franke 23.3.2010 12:38

Re: Ještě k Sobotkovi

Nuže, pane, jak můžu k vám míti důvěru, když lžete! Kdo identifikoval Topolánka? Právě že onen paparazzi, který sám mohl montáž udělat. A ve Španělsku? Přestaňte popíjet a poohlédněte se po celém světě, kde údajné fotky měly býti pořízeny... Ach jo... a takto vznikají drby, aféry atd.

J. Kočí 23.3.2010 11:04

Jen jestli to není náhodou jinak

V politice se nevyznám, nechápu, jak někdo může volit Paroubka poté, co znectil Čechy na několik generací dopředu, nechápu, jak někdo může volit podle 30Kč a vůbec jsem mimo.

Jenom mě dneska v rádiu zarazil přehled tisku, ve všech novinách je na první stránce ODS a Topolánek. V Mladé frontě dokonce na pěti stránkách. Kdo si takovou kampaň dokáže zaplatit? Jistě MT riskuje, ale soudní lidé vidí, že je to fraška, že nikoho neurazil, a o jejich sympatie nepřichází. Ta většina nesoudných reaguje zcela jinak, než na rozumové argumenty. Že to ten Topol ale těm teploušům a židům natřel, co? Nevím, jestli MT to zrežíroval, ale každopádně jako reklama super.

M. Anklewicz 23.3.2010 10:58

Ten menší korupční tlak je potřebný.

Pokud odpadne, snad se začnou příslušné orgány zabývat i 8 000 000 000, které zmizely v tunelu Gustava Slamečky(podle informací z tisku). Tedy toho Slamečky, který půjčoval svůj byt Topolánkovi k randění (Pavla Topolánková by asi řekla zahýbání) s Talmanovou. Inu já na bráchu, brácha na mě.

J. Franke 23.3.2010 12:59

Re: Ten menší korupční tlak je potřebný.

A důkazy máte kde? Jo, milý pane, jak můžete něco tvrdit stylem "podle tisku"? Víte, já už noviny ani pořádně nečtu, nějak mi to nejde...

M. Anklewicz 23.3.2010 13:32

Re: Ten menší korupční tlak je potřebný.

Možná jsem nepochopil právní systém Čechistanu, ale v normálním státě v případě upozornění na možnost spáchání trestného činu  jednají k tomu určené orgány a ty dodají důkazy.

J. Franke 23.3.2010 16:45

Re: Ten menší korupční tlak je potřebný.

Aha, a co třeba křivé obvinění?

M. Anklewicz 23.3.2010 19:29

Re: Ten menší korupční tlak je potřebný.

Pak ať žaluje ten nařčený.

M. Kodet 23.3.2010 10:10

Pravil Aston

"Když tedy Topolánka vyzval k odchodu i šéf Senátu Přemysl Sobotka, tak jde skutečně do tuhého. Asi to taky nebyl moc chytrý výrok a kdo ví, zdali toho Sobotka nelituje."

V sólo jízdě vyzvat šéfa strany k odstoupení je naprosto extrémní krok, ve kterém dává autor takového výroku do hry svůj další politický osud: pokud šéfko neodstoupí, musí vyzyvatel vzít z věšáku klobouk a zavřít za sebou dveře. Taková jsou nepsaná politická pravidla. V tomhle státě je trochu uměli Klaus se Zemanem, ale časem je už také zapomněli. Stařecká demence...

Sobotka to zřejmě ani netuší, nezná tyhle zvyklosti. V rozhovoru totiž řekl další pozoruhodnost: že je proti velké koalici. Pokud v demokratickém režimu působí na politické scéně demokratické strany, tak předem říkat, že nepřistoupíme ne velkou koalici, to je v podstatě politická sebevražda, nonsens té nejvyšší kvality. Tohle skutečný politik z huby vypustit nesmí.

Sobotka v jediném vystoupení poruší dvě základní nepsaná politická pravidla - a Astonovi to nejni divný. Je zvyklý na český politický kompost namísto hřiště, na hru, ve které se předvádějí třetitřídní plejeři, překonávají je úplně dementní rozhodčí a diváky jsou chovanci ústavu pro choromyslné a z výletu se k nim připojili i žáci zvláštní školy. Ano, mluvím o vás, milí voliči.

Nejhorší je, že žáci a dorost našeho politického sprtovního klubu jsou na tom ve všech směrech ještě hůř.

P. Čech 23.3.2010 11:02

Re: Pravil Aston

Pane Kodete, měl byste pravdu, pokud bychom žili v demokratickém režimu a pokud by na politické scéně působily opravdu demokratické strany. Tak tomu však u nás není, protože už samotná ústava porušuje základní demokratický princip a to je většinovost voleb a vlády.V opravdu demokratickém státě musí vládnout většinová vůle občanů, což poměrný volební systém znemožňuje. Naopak připouští i možnost menšinové vlády, což je s demokracií v zásadním rozporu. Politické strany v zájmu své absolutní moci bojkotují přijetí zákona o všeobecném referendu a tím znemožňují odhalení vůle většiny v zásadních otázkách řízení a vyjadřování se státu tehdy, kdy tyto otázky nejsou obsahem předvolebních programů. Jinak máte pravdu, ovšem nejdete do základů problémů.

M. Kodet 23.3.2010 11:51

Re: Pravil Aston

Ale většinový systém není v řadě demokratických zemí také zaveden, staví rovněž na poměrném zastoupení, a nikdo by neřekl, že nejsou demokratické. Stejně tak referendum není samospasitelný nástroj: jistě si lze představit místní a možná i celostátní referendum, na jehož základě by bylo nějaké etnikum či politická skupina vystěhována do Patagonie. Demokratický instrument, který by nás rázem vyřadil ze společenství kulturních zemí, EU a patrně i OSN.

Náš problém je v absentující politické kultuře, jak na hřišti, tak i v hledišti, v kriminálním charakteru mocenských sil, chybí demokratická kontrola ze strany tisku a kulhá represe a potrestání zločinů ze strany policie a justice.