16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Hra na hlupáka

Předseda vlády si dopisuje se svým vicepremiérem v kauze, která silně zavání daňovým podvodem. Je to směšné, avšak zároveň hrozivé. Ukazuje se, že za stávajících pravidel je ministr financí prakticky neprůstřelný, protože má na povel všechny orgány, které se zabývají kontrolou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 17.2.2017 9:01

"Chce se mi blejt, vašnosto."

Pokud jste někoho z nich volil, tak se ani nedivím.

K. Berka 17.2.2017 9:03

Re: "Chce se mi blejt, vašnosto."

A pokud ne?

P. Hlosta 17.2.2017 9:12

Re: "Chce se mi blejt, vašnosto."

Tak stejně jste špatnej, protože máte přeci jiný názor!

;-))

M. Prokop 17.2.2017 9:34

Re: "Chce se mi blejt, vašnosto."

Máte divná kritéria - to je počasím?

P. Čech 17.2.2017 8:10

Ministr financí je velmi průstřelný.

Průstřelný právě premiérem. Odvolává jej totiž podle návrhu premiéra prezident. Tedy, pokud se premiérovi nezdá práce ministra financí, může kdykoliv podat prezidentovi návrh na jeho odvolání a prezident musí tomuto návrhu vyhovět (viz ústava). Že toto však v našem velmi špatném volebním systému, kterýnepřímo diktuje nutnost tvorby povolebních bezzubých koalic, neudělá, je logické. Podepsal by si totiž ortel sám nad sebou. Mají to ti komunisté a "bývalí" komunisté dobře vymyšleno. Tahají ze skrytu za nitky u všeho dění, které má nějaký smysl a pomáhají jim v tom naše zákony (volební), naše ústava a vůbec celý náš nedemokratický politický systém, který oni vymysleli a zavedli z pozic své většiny v parlamentu v roce 1992.

M. Prokop 17.2.2017 9:08

Re: Ministr financí je velmi průstřelný.

Koukám, že vás zase chytá tradiční posedlost.

Poměrný volební systém mi sice není příliš sympatický, ale používá ho velká část států Evropy i světa. Jsou všechny nedemokratické?

J. Franke 17.2.2017 8:05

Dobré ráno ze zatažené Svobodné Republiky Králický Sněžník

ANO?

Ne!!!

M. Šejna 17.2.2017 7:54

6% dluhopisy

Zdá se, že jediné, na co se dnes protibabišovská armáda může zaměřit, je úrok 6% u dluhopisů. Ostatní věci ohledně Babišových dluhopisů jsou totiž zcela legální. Takže teď se řeší údajné tunelování Agrofertu zpřízněnou osobou jménem Babiš tím, že úrok byl prý příliš vysoký.

Nevím jaké získává úroky v bance při poskytnutí provozního úvěru protibabišovská armáda vedená dojemně duem Sobotka-Kalousek , ale běžný občan se pod 10% nedostane ani dnes, kdy jsou státní dluhopisy "zhodnocovány" zápornou sazbou. Firemní dluhopisy samozřejmě žádnou zápornou sazbu nikdy něměly a mít nebudou.

V roce 2012 a 2013, kdy Babiš nakoupil dluhopisy Agrofertu, měly státní dluhopisy sazbu 3,8% až 4,7%. A jak nejspíš každý, kdo se pohybuje v podnikání, tuší, tak firemní dluhopisy nabízejí vždy sazby vyšší než dluhopisy státní. Jinak by si je nikdo nekoupil a radši by nakupoval dluhopisy státní.

P. Remeš 17.2.2017 7:59

Re: 6% dluhopisy

Problém není jenom v 6% úroku, ale také v tom, kde vzal "soukromník" Babiš půl druhé miliardy na nákup jednokorunových akcií Agrofertu. Je zde velké podezření, že ve skutečnosti žádné volné peníze v hotovosti neměl, pouze si je účetně z Agrofertu vyvedl a pak je tam zase "koupí" oněch akcií vrátil ... za což mu Agrofert začal platil oněch 90 nezdaněných milionů ročně.

M. Šejna 17.2.2017 8:03

Re: 6% dluhopisy

http://www.forbes.cz/miliardari/

P. Čech 17.2.2017 8:20

Re: 6% dluhopisy

Kde vzal soukromník (zde Babiš) majetek na nákup nějakých dluhopisů, do toho nikomu nic není, pokud při tom neporušil platné zákony. Pokud má kdokoliv pocit, že zákony porušil, má demokratickou možnost na něj podat ve věci trestní oznámení. Všelijaké mediální napadání, okopávání kotníků, jakož i debilní projevy v poslanecké sněmovně (Kalousek) nejsou ničím jiným, než trapnou "volnou soutěží", která u nás probíhá neustále a bez jakýchkoliv pravidel. Co je ale nepřípustné je skutečnost, že oné "volné soutěže politických stran" se účastní přímo všechna zkorumpovaná média. Média mají být této politické hry stranou a nekomentovat politické bláboly našich t.zv. představitelů.

M. Prokop 17.2.2017 9:11

Re: 6% dluhopisy

Jasně. Média mají psát a mluvit o zaběhlých pejscích, nejvýš ještě o soutěži krásy! :-P

S. Ševeček 17.2.2017 9:19

Re: 6% dluhopisy

Ono je celkem jedno, kde si půjčil, když na tom zcela legálně vydělal a půjčku evidentně vrátil. Horší by bylo, kdyby si půjčil na vánoční dárky nebo svoji dovolenou a zastavil svůj (nejlépe obecní) byt.

Občani, vážený pane Remeš, by mělo spíš zaujímat, kde "bere" Socan na státní rozpočet v mínusu.

J. Franke 17.2.2017 8:04

Re: 6% dluhopisy

Státní dluhopisy takovou roční sazbu nikdy neměly. To, co uvádíte, je výnos za několik let. Snadno to sám dohledáte.

M. Šejna 17.2.2017 8:19

Re: 6% dluhopisy

st.dluhopis CZ0001002851 vydaný 17.10.2012 se spaltností 29.9.2021 měl úrok 3,85%

st.dluhopis CZ0001000822

vydaný 3.10.2012 se spaltností 18.8.2018 měl úrok 4,60%

www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/rizeni-statniho-dluhu/emise-statnich-dluhopisu

najeďte si na kolonku "emisní kalendáře", poté klikněte na rok 2012. Je to úplně dole na webové stránkce

P. Čech 17.2.2017 8:14

Re: 6% dluhopisy

"Tunelování" Agrofertu jeho majitelem? To je přece terminologický nesmysl. Nelze přece krást (tunelovat) svůj majetek.

M. Šejna 17.2.2017 8:23

pane Čechu

to jsem tady už napsal několikrát, že pokud Babiš tuneloval, tak jedině svůj vlastní majetek.

Ale jak z diskuze vidíte, tak podle některých je i toto trestné.

M. Těhanová 17.2.2017 8:55

Re: pane Čechu

Tunelovat vlastní majetek opravdu nelze, mělo by být jen mojí věcí, co s ním dělám, ale tady šlo o dvojnásobné ošizení státních financí. Pokud to nechápete, pak je mi vás líto.

M. Šejna 17.2.2017 7:38

Astone

pokud se v případě Babiše stal trestný čin krácení daně nebo jiný daňový trestný čin, pak to řeší policie, kterou řídí ministerstvo vnitra v čele se socanem Chovancem. Takže nemusíš mít strach, že by se to zametlo pod koberec. Naopak by si na tom socani před volbami udělali volební kampaň proti ANO a chlubili by se, jak tvrdě zavírají daňové zločince babiš nebabiš.

Jenže on to nejspíš žádný trestný čin nebude o možná to v nejextrémnějším případě bude nějaký méně závažný delikt, který se řeší penalizací a doměřením daně.

Snad si Astone nemyslíš, že každý, kdo spáchal nějaký daňový přestupek, končí v kriminále? To nás tam už dnes seděly tisíce podnikatelů a živnostníků.

P. Hlosta 17.2.2017 7:50

Re: Astone

O tom posunutém právním povědomí jsem tu psal několikrát. Tak, jak to vnímáte vy, tak vnímá většina občanů právo. Tedy posunuté na hranu, že kde ještě lze prolézt, proleze to morálka nemorálka, stjně jako jestli mně nechytí, není co řešit morálka nemorálka. PROTO má nejen Babiš, ale mnoho dalších v politice, tolik šancí ustát své rádoby mistrné byznysové kroky, protože společnost už je taková. Když vyšetřovaný nejen že neodstoupí dobrovolně z funkce, ale po šetření je v očích veřejnosti očistěn, tak pokračuje tohle kolosální klientelistické prostředí dál ke škodě právě té většiny občanů, co přes své vnímání reality amorálnosti jako normy není schopna odsoudit do politického propadla ani jednoho z politiků. Ale důkladně, právě proto, šlape po dehonestovaných vyšetřovatelích, aby je zadupali pod zem. Šlachta, Ištván a další, které už jsem zapoměl, by mohli o tom vyprávět!

M. Šejna 17.2.2017 8:01

pane Hlosto, souhlasím s Vámi

já Babiše nevolil a volit ani nehodlám. Ale nehodlám se ani účastnit zcela záměrného mediálního a dvojsečného honu na Babiše. Tenhle pitomý hon na 100 procent skončí nikoli tím, že Babiš skončí v kriminálu, ale tím, že jeho hnutí ANO bude mít ještě víc voličů a převálcuje ostatní ziskem 50%. A toho se děsím.

Správně jste napsal, že v Česku je posunuté právní vědomí. A právě proto většina voličů vnímá politika nikoli z hlediska morálního, ale z hlediska toho, zda postupoval legálně, i když na hraně únosného.

P. Hlosta 17.2.2017 8:12

Re: pane Hlosto, souhlasím s Vámi

Jistěže. Únosnost lze posunout až za hranu, když se jedná o veřejné mínění v obecné rovině. S tím Babiš počítal, když šel do politiky a bylo naivní myslet si, že miliardář nám to tu změní co do morálky. Předpokládám, že většina jeho voličů mu dala hlas z jakési pomsty svým dřívějším politickým stranám, které zklamaly své voliče. Tohle se ale stane každé politické straně, která nedrží slovo svým voličům, což zdá se lídrům politických stran málo vadí, tak si jsou sebejistí.

Tenhle pitomý hon rozpoutávají právě ti, kteří zklamali a voliči jim odcházejí v davech. Ani nevím, jestli je to tak dobře. Na jednu stranu se obávám, že mnohonásobná převaha jedné strany v Parlamentu může přinést centrální dirigismus a kdo zažil hospodaření socialismu, ten ví čeho se bát.

P. Hlosta 17.2.2017 7:38

Sobotka nemůže

Sobotka jaksi nemůže rázně zasahovat proti Babišovi, protože to je jak při dětské karetní hře "záchod". Odebíráním karet ze stavbičky "záchoda" prohrává nakonec ten, komu to celé spadne. A Bohuš má naděláno v gatích nejen za své hříchy, ale taky za hříchy spolustraníků a nakonec by ho ti mohli svrhnout z postu předsedy strany, což pro Bohuša je malér jako kráva, neb nic neumí, jenom sedět v parlamentu a lavírovat politicky.

Nájednou se má prý policie do toho vložit a šetřit! Náhle je pro státní zástupce odpuštěno, že se snažili a mají lézt znovu do boje, leč tentokrát onačejšího, do boje s miliardářem co s prachama může v množstvím větším, než velkém. Už vidím ty hrdiny, jak z emerického filmu, jdou, krk nasazujíc, zatknout miliardáře, toho času minfina a neohroženě při tom odstraňují z cesty fšechny gorily s použitím kung fu. Katány v sukni na vysokým podpatku, s účesem který ji vydrží po celou akci, protože používá správný šampón, se přes gorily propracovává až k překvapenému Babišovi se slovy zatýkámvás a hmatem mu vymkne kloub ruky, aby mu nasadila želízka. Davy jásají, že konečně spravedlnost.

Na obrazovce se objevuje titulek - "Po sedmi letech vyšetřování" a následuje další fáze děje. Babiš vychází ze soudní síně a na schodech před soudním palácem reportérům tlačícím se na něj s mikráky říká - "Ja som to povedal už davno, že som fšecko mal v poriadku a něchapal som, prečo taký povyk. Ja byl Kalúskom tak prenasledovaný, že ma dostal až do kriminala. Té pul miliardy odškodneho je mala naplasť. Ale ja nechcem ždimať občanou. Teraz teprem vstúpim do politiky ináč!"

;-)))

O. Schnabl 17.2.2017 7:37

Příklady táhnou

Návod pro všechny podvodníky, kteří u soudu se snaží zvrátit hrozící trest.

Obviněný: Vážený soude, z peněz které jsem získal, věnuji částku, kterou obžaloba předkládá na CHARITU.

Soud: obviněný se pro humanitární postoj k obžalobě, OSVOBOZUJE!

F. Havala 17.2.2017 7:31

Ověření věci by nemělo zabrat víc než dvacet minut

A jak dlouho může trvat přečtení smlouvy a vyhodnocení zda je platná, nebo ne? A zda je smlouva dodržena.

D. Polanský 17.2.2017 7:11

Je to již jenom hra na čas

Do příštích voleb. ˇČím více proti sobě ČSSD a ANO půjdou, tím více čas pracuje pro pravici. Jen aby ta ten čas dokázala využít. Když poslouchám např. všeobecné výroky Fialu, tak nevím, nevím.

P. Hlosta 17.2.2017 7:41

Re: Je to již jenom hra na čas

ODS pravicí už není dávno!

V. Kotas 17.2.2017 7:51

Re: Je to již jenom hra na čas

Tak ona tady žádná pravice nebyla, jenom politické strany, které si na pravici hrály.

M. Berka 17.2.2017 7:02

To je zase téma...

Babiš nikoho nezajímá. Tady se ve velkém krade 28 let. Všichni si na tyo už zvykli a nikoho to nerozháže.

Pojďte raději řešit chov velbloudů, aby se tady Arabové cítili jako doma... :D :D :D Sobotka mi vadí v souvislosti s politikou směrem ke GermanyStánu než tady dovnitř.

V. Kotas 17.2.2017 6:29

Astone, když máš tak silné podezření na podvod,

podal si na policii trestní oznámení, aby mohla konat ? Neposlal ! Tak mlč. A je jen dobře, že se Sobotka takto ztrapňuje. Alespoň budou předčasné volby a lidé to budou moci Sobotkovi spočítat. Za ty jeho zrady na voličích !