Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Hra na dialog
Tak to dopadne, když se nevede dialog, konkrétně s církvemi, prohlásil v televizi ministr kultury Vítězslav Jandák, když přišla řeč na církevní zákon. To snad ani neměl říkat, že "se nevede". Vést dialog dostal za úkol od premiéra hned při svém jmenování a několikrát ho přislíbil zahájit.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Skepticus Maximus 6.2.2006 11:22Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... Pardón, já jsem definitivně kacíř a bezbožník a veškeré představy b(B)oha mně přijdou stejně uhozené. Stejně tak mi přijdou uhození vykladači přání, žádostí a postojů b(B)oha(ů). |
Pavel 6.2.2006 11:22Re: Clanek o nicem Neviděl jsem to, můžete mi, prosím, napsat, který biskup tam byl? |
Pavel 6.2.2006 11:20Re: Re: Svoboda ala Aston Kdo to prohlásil? A který biskup? Každá instituce potřebuje na svůj provoz prostředky: soud, škola, nemocnice, rodina i církev. |
Čumil 6.2.2006 11:20Hm, PeSi, vaše hodnotící soudy silně připomínají jednookého filmového kritika Jana Klimenta neblahé paměti. No, nakonec proč ne. Všichni nemohou všechno... :-)) |
Skepticus Maximus 6.2.2006 11:18Re: Re: Re: Svoboda ala Aston Ano to rovnostářství ve Vás je shodné u ideologie křesťanské i komunistické :-) Petr nebo Pavel, všichni jsou si rovni, ale musí se držet schválené linie, jinak je to kacíř či buržoust :-))) |
Pavel 6.2.2006 11:17Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... Dějiny křesťanství mohou něco takového ukázat jen ve velice "výběrové" a zkreslené interpretaci. Asi jako když porovnáte vraha s klukem, který ukradl bonbón - oba poškodili druhého člověka, jeden mu vzal život a druhý mu vzal část "majetku". Obojí je špatný skutek, ale jeho závažnost je odlišná. |
Pavel 6.2.2006 11:15Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... Nevím, jakou reklamu máte na mysli? Peníze státu - restituovalo se každému, proč ne církvi? K věci je i má reakce níže. Máte-li Vy představu Boha, který okamžitě, když člověk natáhne ruku dá peníze, auto, nemocnici, hotel, kostel, faru či cokoliv jiného, je to Vaše náboženství, ale od křesťanské víry se dost výrazně liší. Křesťané vidí Boha jako Tvůrce člověka, země i vesmíru, čili všechno je "jeho". Člověka učinil svobodného a žádá od něj přiměřenou spolupráci, nikoli sezení se založenýma rukama a očekávání zázraku. |
Skepticus Maximus 6.2.2006 11:14Re: Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... To nemůžeme zcela posoudit, protože komunisté bez moci také byli přijatelní pro velkou část obyvatelstva. Jakmile se ovšem dostali k moci lidé zaplakali. Dějiny křesťanství zřetelně ukazují, že jde o prakticky shodnou zhoubnou a nenávistnou ideologii. |
Lucka 6.2.2006 11:10Ne ne, uz chybi jenom jedine: TREST SMRTI
|
Pavel 6.2.2006 11:09Re: Re: Re: Re: Svoboda ala Aston Mýlíte se, kostely byly vždy záležitostí nejen duchovních, ale téměř celé obce. Čili na stavbě kostela se podíleli řemeslníci i sedláci, někdo prací, jiný materiálem nebo příspěvkem. Pro ně byl kostel důležitým místem setkávání i zbožnosti. O kostely se nestarali v první řadě duchovní, ale jejich patroni (buď šlechtic, velkostatkář, měšťan, kupec) nebo nadace. Tohle zrušili až komunisté, zabavili majetky, z nichž byly kostely udržovány a řekli, že se za to budu starat sami. Po r. 1989 se vrátily kostely a fary, ale nikoliv zázemí, které by umožnilo samostatný provoz, čili kostely jsou stále v režimu špatně fungující státní péče - jakýsi zastydlý nefungující socialismus. |
Skepticus Maximus 6.2.2006 11:09Re: Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... No vidíte, takže za peníze státu si církve dělají reklamu mezi svými ovečkami, jak jsou milosrdné a potřebné. Ve finále se stejně musí postarat stát a ne Bůh :-) |
Lucka 6.2.2006 11:06Re: Tak jsem se upřímně nasmál nad většinou dnešních článků, Turkmenbasi neni pravicak. Sedovousi. Ryzi komunista. |
Pavel 6.2.2006 11:04Re: Popravdě chcete vyhánět čerta ďáblem Jsou jisté rozdíly. Inteligence je od intus legere, přeloženo "číst uvnitř", schopnost rozlišování. Pojetí Boha (píšete s velkým B, čili s náboženskou úctou) se v křesťanství a islámu dost výrazně liší. K tomu, aby něco bylo stejné, identické, jsou třeba důkazy, nejen prohlášení, které je navíc transparentně odlišné od reality. |
míša mýval 6.2.2006 11:03noblesa je relativní Počkej, až zhubne, přepudruje si bradavici a Zuzaně koupí sexy prádélko |
Pavel 6.2.2006 11:00Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... Ty "ideologie" jsou dosti odlišné... Církvní školy už v České republice máme, čili můžete posoudit i z praxe. |
Pavel 6.2.2006 10:59Re: Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... To si snad nikdo nemyslí ani nechce, aby měla církev monopol na charitu, spíš jde o to, aby se mohla v té nabídce služeb zúčastnit. A v tom je jí dosti zoufale bráněno, myslím, že by jí stany na Letné ani nepovolili, a to je ten problém. |
Skepticus Maximus 6.2.2006 10:57Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... To není školství, ale systém ideologických výcvikových středisek. Komunistům byste je asi také netrpěl, nebo ano? |
Mablung 6.2.2006 10:55Re: Teorie o stvoření světa Je to hnusný vtip podporující náboženskou nesnášenlivost. Proto jsem ho rozeslal svým přátelům, aby ho mohli také odsoudit |
Pavel 6.2.2006 10:53Re: Re: Vyhazet je vsecky Památkáři mají sice jen poradní hlas, ale nelze je oslyšet, jinak nedostanete na opravu památek peníze. A jejich rady úpravy a opravy tolikonásobně prodraží, že zatímco se opraví podle instrukcí jedna památka, pět dalších spadne, přitom na zakonzervování všech by stačily peníze, které se daly na jednu. Tak se, Bohu žel, z památkářů stává největší škodná na památkách. Už v osmdesátých letech nám na ČVUT FSv číkal rozumný přednášející, že ochraně památek jistě ano, ale v muzeu se žít nedá. |
Skepticus Maximus 6.2.2006 10:53Re: Re: Re: Postoj státu v této věci.... Na Letné ty stany postavila církev? |
PeS 6.2.2006 10:522 Hans omlouvám se, možná to nevyjde... Mezitím Taraszátaras silně dotahuje, uvidíme večer. |
Veruna 6.2.2006 10:51Re: Jandák se nebaví in LN- tištěné -Čistka v přímém přenosu
a nebo přímo
|
Pavel 6.2.2006 10:49Re: Jak se vede dialog Havel dá Husáka zavřít. Ha, ha - nebylo to naopak? |
míša mýval 6.2.2006 10:46TO MÁME ZA TO, ŽE JSME ZAMORDOVALI sv. VÁCLAVA Kníže Václav posílal voly do Německa. Od té doby od nás odchází inteligence |
Pavel 6.2.2006 10:46Re: CHLÉB A HRY Knížata, na rozdíl od Pakoroubka, měla jistou noblesu. |
míša mýval 6.2.2006 10:42CHLÉB A HRY Jen tak dál soudruhu Jandáku (tak se oslovovali socani už v 19. století). Vidím, že to, co fungovalo v době temna po třicetileté válce, lze s úspěchem aplikovat i dnes. Hodný knížepán Paroubek s pochopením omlouvá drobné prohřešky svých lokajů: Kraus, Šiša (vlastně celé vedení NBÚ), Sznapka, Zgarba ... Podle hesla Na prostej lid musí být přísnost tu špinavou práci nechává svým lokajům: inkvizitor Jandák slídí, odhaluje a trestá, dráb Rath vytahuje simulanty z postelí a výběrčí daní Sobotka pracuje podle hesla šroub nejdříve o dva závity utáhneme a pak o jeden povolíme a když si půjčíme od lichváře, dáme do zástavy pár chalupníků. A knížepán se pak může bavit pohledem na tu chudou pakáž, jak leze v bahně, do kterého jim hodil pár měďáků. Bohatým naopak přihraje tu miliardu, tam třista milionů. Je odporné, že se najdou nespokojenci, kteří mají plnou hubu kritiky. Prý se má měřit stejným metrem! Jak můžeme měřit stejným metrem, když šťastný občan dá svému socdem chlebodárci pár melounů v euforii, která ho popadla při pohledu na skvělé hospodářství, ve srovnání s odeesáckou hyenou hrabající svůj jidášský groš za špinění socialistických výdobytků |
PeS 6.2.2006 10:402 Hans Váš fiktivní dialog, zejména jeho první část, se stává vážným kandidátem na vtip dne... |
Taraszátaras 6.2.2006 10:07Re: Re: Re: Svoboda ala Aston Církev majetek nenakradla! Chrámy Páně vybudovali zbožní a pilní mniši, faráři a svatí otcové všech úrovní ve svém volném čase, takříkajíc po šichtě. |
Netřeba 6.2.2006 10:05Re: Petře, socialistické školství sice nebylo to pravé ořechové, ale pořád lepší, než středověk v rouše dvacátého století.
Ale jednu chybu mělo a na to taky (zatím) zašel celý tento sociální pokus. Bylo v něm příliš mnoho vědy, byť i pseudovědy. Ta se dá vyrátit. Ale víru z lidí nedostanete ani na hranici. Protože v ruce nemají nic, než tu víru. Víru není třeba dokazovat, víru tedy nelze ani vyvrátit.
|
Béda 6.2.2006 10:01A ještě jeden Jan Pavel II. přijde do nebe. Sv. Petr povídá: „Kterej ty seš?" „Já jsem Karol Wojtyla, jdu z Říma, jsem Jan Pavel II., Tvůj náměstek na zemi, hlava katolické církve." Petr z toho není moudrej. „Otče, povídá Bohu, u brány je nějakej chlap, že prej‘ je můj náměstek a říkal něco o Římu a prej‘ nějaká katolická církev - já tomu nehovím.“ Bůh se zamyslí: „Počkej, říkáš katolická církev? No ovšem! Pamatuješ, jak jsme kdysi v Itálii otevřeli ten butik? Tak ono to ještě běží!“ |