29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Havlův hlas rozumu

Václav Havel odpověděl na otevřený dopis, v němž ho čeští stoupenci Palestinců žádali, aby se veřejně nezastával židovského státu, čteme ve zpravodajství. Zde si dovolím vložku: vžilo se označní "židovský stát". Je to hnusné označení, třebaže ho mnozí kolegové používají bezděčně, jako nějaké "epiteton ornans". Izrael je prostě stát, jako je Bolívie stát nebo Nepál je stát nebo Česká republika je stát. Takže jde prostě o Izrael.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 25.9.2010 12:50

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Skutečně? Vždyť Vy žádné argumenty nemáte. Psal Vám je nahoru pan Vandas. 1) Nikdy žádný stát Palestina neexistoval, 2) Palestinci jako národ neexistují, Palestincem se před vznikem Izraele nazývali jak Arabové, tak Židé, drúzové, křesťané a další, 3) Palestinští Arabové nikdy žádnou půdu nevlastnili... atd. Pročtěte si komentář pana Vandase.

H. Lukešová 25.9.2010 12:47

Re: palestinci

Přesně tak, není co dodat. Nebudu opakovat Vaše argumenty. Nehledě ještě na to, že palestinští Arabové nevlastnili ve Svaté zemi žádnou půdu.

M. Volf 25.9.2010 12:41

Re: Základní nesmysl.

Jj a možná příjde i kozelník a v okapech budou kdyby.-)

P. Vandas 25.9.2010 12:37

Re: palestinci

 To však není pravda. Není tak jednoduchá paralela mezi Československem v době Mnichova a Palestinou v době vzniku Izraele. Paní Lukešová by Vám to vytmavila, já se to pokusím pouze glosovat. 1.) Nebyl žádný palestinský stát ve starověké Palestině. 2.) By však kdysi, v době římské, stát Judea a Izrael.  3.) Nebyl žádný národ palestionců, avšak arabsky mluvící kmeny na Britském mandátním území Palestina. 4.) Před Britskou koloniální správou, bylo území osídleno křesťany, židy a araby pod vládou Tureckou.  Kde vidíte Mníchov?

M. Matoušek 25.9.2010 12:26

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Tam,kde chybí argumenty,tam nastoupí sprostota a hulvátství,že,paní ??

M. Matoušek 25.9.2010 12:22

palestinci

na svůj stát právo mají.Proč nenazývat Izrael židovkým státem,nevím.Vždyť vznikl právě proto,aby měli židé svoje území,kde se mohou soustředit.Proto stát Izrael bude vždy státem židovským.V poválečném období se stalo palestincům totéž,co našemu státu v roce 1938.Velmoci včetně OSN se dohodli,že zaberou část území pro židy a doplatili na to palestinci.

S. Netzer 25.9.2010 12:19

Re: Kajan

Ale proboha, Kopretino! To snad nemyslíte vážně!

P. Vandas 25.9.2010 12:15

Re: Kajan

Však mě taktéž, jenomže život mne naučil vidět svět v bohatších barvách, než je jenom černá a bílá. Bohužel vše, co jste vyjmenovala jako neřesti levice, dokáže mnohdy stejně dobře i pravice, ke které se ostatně hrdě hlásím. Jinak Vám fandím a vyznávám podobné hodnoty, takže neberte moje jedovaté seknutí o nic vážněji, než vztyčený ukazovák, s úsměvem na rtech.

H. Lukešová 25.9.2010 12:08

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

To ano, pane Kejkrte. Co říká levice? Že údajně Izrael "okupuje" území. Stát Izrael mnohokrát nabízel palestinským Arabům území, ale Arabové to vždycky odmítli. Nechci zevšeobecňovat, chraň Bůh, ale Paul Johnson psal, že zatímco jsou Židé ti, kteří jsou schopni a ochotni dělat konpromisy, Arabové jsou rasou dobyvačnou. Samosebou, že se nedá posuzovat úplně celý národ, nicméně něco na tom bude.

H. Lukešová 25.9.2010 12:04

Re: Kajan

Jenže levičáci lžou, chtějí zasahovat do ekonomiky, diktovat nám náš život, zvyšovat daně, šikanovat Izrael, šikanovat podnikatele, kteří zaměstnávají lidi. Což je mi odporné, pane Vandasi.

J. Kejkrt 25.9.2010 12:03

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Vaše úporné hňupství je skutečně obveselující ...

http://www.lidovky.cz/a-nutil-me-se-porad-divat-na-tu-achillovku-f1c-/diskuse.asp?iddiskuse=A070705_172354_ln_rozhovory_znk&vlakno=16660102#16662152

J. Kejkrt 25.9.2010 12:01

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Někdy i pravicové ... je jednodušší útočit a pořvávat, než myslet.

H. Lukešová 25.9.2010 11:59

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Havel ať je jakýkoliv, jak psal Aston, ať je bohém má v zahraničních otázkách naprostou pravdu! Jak svině levicové na Havla útočí ze všech stran.

P. Vandas 25.9.2010 11:59

Re: Kajan

Paní Lukešová, nikdo není zločinný již ze své podstaty, tudíž ani levičák. Ač s Vámi v pohledu na Izrael souhlasím, kroťte prosím svůj fanatizmus, neb sloužíte věci Israele, stejně jako pan Janyška, pravici.

H. Lukešová 25.9.2010 11:56

"Podporovatelé palestinské věci"

Muslimové a levičáci ať táhnou k čertu. Snaží se jen diktovat podmínky, vydírat osobnosti, aby se nezastávali Izraele, podporovali slepě palestinské Araby.Boj Izraele a Arabů je válka civilizace proti barbarství.

V. Pavel 25.9.2010 11:54

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

IDOLE Kejkrte! Když nezapíráte, tak dobrá! Nikdo vám to nevytýká! Pouze bylo přehnané, že jste své někdejší "Idoloviny" ze svého archivu předkládal ještě jako Kejkrt!

P. Vandas 25.9.2010 11:51

Re: Základní nesmysl.

To, že ještě není, nijak neznamená, že později nebude.

M. Bílý 25.9.2010 11:51

Pane Šviku 11:15) pevně doufám, že...

... podpora pana exprezidenta Havla a následné rychlé jití do kytek (jak píšete shora) platí jen a jen pro Českou republiku. Možná bych připustil i Střední Evropu.

P. Vandas 25.9.2010 11:46

Re: Jsem levičák a neprotestuji proti Izraeli,

 Nevím, co bych mohl proti Vašemu pohledu namítnout. Mohu pouze doplnit, že křesťanství vidí ve Starém zákoně své kořeny, společné s židovskou vírou, to co jej odlišuje od židů je Nový zákon a proto tam je těžiště křesťanské věrouky. S tím civilizačním okruhem středomoří, máte pravdu, neb Nový zákon na rozdíl od Starého, v sobě odráží moderní římské rysy, univerzalismu a humanistické latinské tradice.

J. Kejkrt 25.9.2010 11:41

Re: Na rozdíl od Astona bych asi byl překvapen,

Nikdy jsem ji nezapíral, miláčku. Ale IDOL jsem - na rozdíl od vás - nikdy nebyl.

M. Bílý 25.9.2010 11:40

Myslím si, že dobré to připomínat. Ony roky utíkají a zapomíná se.

H. Lukešová 25.9.2010 11:39

Re: Kajan

To je v pohodě. Jak budete mít čas... Klidně bych Vám za to zaplatila, bohužel jen v českých korunách. Kdybyste chtěla, poslala bych Vám 200 Kč za stránku... Nic není zadarmo!

S. Netzer 25.9.2010 11:37

Re: Kajan

Trochu se to protáhlo, je mi líto, ale zítra budu hotová.

H. Lukešová 25.9.2010 11:36

Re: Kajan

Ne pane Skotnico, k Haykovi jsem se nedostala a bohužel na to nemám příliš času, jsem vytížená.

M. Volf 25.9.2010 11:36

Re: Základní nesmysl.

Tvá logika jde šejdrem jak já po pátým z El-Pasa. Kupodivu Evropa státem cikánským není, čím to asi bude?-)

S. Netzer 25.9.2010 11:34

Re: Kajan

Vaše a kajanovy zbožné recitace Hayeka jsou parodií konzervativního smýšlení.

J. Skotnica 25.9.2010 11:30

Re: Jsem levičák a neprotestuji proti Izraeli,

Teď napíšu něco, nad čím se můžete blahoslonně popadat za břicho. Zatím co Starý Zákon je také zákoník, artikulující morálku, právo a způsoby vládnutí - popisuje vlastně to jak by se podle jejich dosavadních zkušeností měli členové společnosti chovat. Nový Zákon vznikal v době, kdy okolo Středozemního moře kvetl obchod a řada států, které kolem něj žila už dávno přijala řád, který jim umožňoval spolupracovat. Kdyby se do Nového Zákona pokoušel - a možná, že pokoušel - vtělit nějaké kostrukce jak uspořádat lidské vztahy, selhal by.

H. Lukešová 25.9.2010 11:26

Re: Kajan

Nedovoluji si Vás otravovat, až někdy budete mít čas na ty německé překlady, byla bych Vám vděčna. Samozřejmě, že to není Vaše povinnost,plně Vás chápu, jste vytížená, navíc jsou to mé zkoušky, ne Vaše, člověk se musí spoléhat sám na sebe, jinak se Vám omlouvám, nechci se stavět na stranu Kajana. Kajan se skutečně v mnoha případech mýlí, nicméně ve vztahů socialostů a Izraele má stoprocentní pravdu. Za peticí proti Izraeli stojí Klub přátel Palestiny a Socialistická solidarita... To je jeden z důvodů, proč jsou mi socialisti odporní...

M. Volf 25.9.2010 11:25

Re: Je to dobré Astonku,

Tak zas někdy. Možná kousek, možná nikdy.-P

M. Volf 25.9.2010 11:24

Re: Je to dobré Astonku,

Eeeeeehm............co jsem to chtěl?-(