3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Exekuce aspoň trochu v rukavičce

Exekuční praktiky budí mimořádně silnou nevoli veřejnosti. Sněmovna nyní schválila novelu občanského soudního řádu, podle níž by nezadlužený manžel mohl vyzvednout nejméně polovinu peněz se svého účtu, odpovídající nejméně dvojnásobku životního minima. Každá úleva je vítaná a pokud změna přinese úlevu aspoň někomu, budiž díky za to. Nicméně Damoklův meč exekuce nadále bude viset nad hlavami lidí, kteří si nikdy na cizí peníze nesáhli a zadluženi nejsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 2.4.2015 14:18

Re: 13tý důchod. Kdo z vás na to má?

Syrečkáře je z EU třeba vykopat. Proč se tak už dávno nestalo, je mně záhadou.

R. John 2.4.2015 14:18

Až se dostane Jyrka k lizu...

také mě ho dá... i čtrnáctej....   na revolucionářích z barikád nebude šetřit....  říkal  ..  :-)

R. John 2.4.2015 14:16

Ježííšmarjáá..... to je tedy ikonka....

Von vám ten stájovej pinč spadl omylem pod parní válec.....  ale na zdi se tedy vyjímá..  kam se hrabe gobelín z Flander....  a že je černej ?... aha... zapomněl jsem že asfaltovali....   alespoň vám ho nebudou žrát breberky.....

O. Uživatel 2.4.2015 14:14

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.4.2015 14:13

Re: Exekutoři jsou fraška

Ví o tom (jako o všem) kulové.

M. Prokop 2.4.2015 14:10

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Jo, skutečnou cenu člověk zjistí až když fakt nechce koupit - mimochodem, platí to i na značnou část zdejších vietnamských stánkařů.

J. Jílek 2.4.2015 14:08

Re: Putin bojoval proti předchůdci IS - Kavkazskému emirátu

Rusko původně navrhovalo společný zásah s USA. To nevíte, komoušku?

O. Uživatel 2.4.2015 14:07

Uživatel požádal o vymazání
I. Tellner 2.4.2015 14:06

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Ne. Psal jsem o handrkování, kdy se oboustraně používají argumenty typu "už váš plyn nepotřebujeme" z jedné strany a "nemáte vše uhrazeno" z druhé. Nikdo tady do finančních účtáren Gazpromu a Naftohazu nevidíme.

O. Uživatel 2.4.2015 14:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Tolman 2.4.2015 14:04

Už není co bylo

I když Litva stále dováží plyn z Ruska, stejně jako zhruba čtyřicet procent elektřiny, tak může v případě potřeby rychle přepnout na jiné zdroje. Od loňského podzimu totiž v Klajpedě kotví "Nezávislost", plovoucí terminál na zkapalněný plyn LNG, který může Litva kdykoli nakoupit a dovézt ze světových trhů. Terminál už je plně funkční. Až letos Litva dokončí lepší propojení s Lotyšskem, tak může zásobovat i Lotyšsko a Estonsko. Litva může vyrobit i dostatek elektřiny v plynových elektrárnách, ale bylo by to dražší, proto se jí vyplatí kupovat proud v Rusku. Podobně je to s plynem. Vilnius má sice smlouvu o dodávkách s norským Statoilem, ale ruský Gazprom loni snížil cenu o dvacet procent, takže Litevci i nadále topí ruským plynem.

http://archiv.ihned.cz/c1-63773590-dodavkami-plynu-uz-rusko-litevce-vydirat-nemuze-maji-nezavislost

J. Jílek 2.4.2015 14:04

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

nebo stačí, když máte po ruce jiného dodavatele. Jak píše výše pan Tolman. Rusko musí prodávat a když to nejde za rozumnou cenu přímo, tak to jde nepřímo

P. Boublíková 2.4.2015 14:02

takže podle potroublika boublika

je tohle všechno

http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Trval%C3%BD_pobyt

v rozporu s evropským právem. To jsou věci.

J. Jílek 2.4.2015 14:01

??????

Spotřeba plynu na Ukrajině se obvykle pohybuje kolem 50 miliard krychlových metrů ročně. Zhruba polovinu spotřeby je země schopna uspokojit z vlastních zdrojů, zbytek tvoří dovoz, především z Ruska. Podle údajů ukrajinské státní společnosti Ukrtransgaz měl loni ruský plyn na celkové spotřebě podíl 36 procent a plyn z domácích zdrojů 51 procent. Zbývajících 13 procent tvořil plyn dovezený z Evropské unie. Ukrajina odebírá plyn z Polska, ze Slovenska a z Maďarska prostřednictvím zpětných dodávek ruského plynu

J. Tolman 2.4.2015 13:57

Východní Evropa snižuje závislost na ruském plynu

I když Litva stále dováží plyn z Ruska, stejně jako zhruba čtyřicet procent elektřiny, tak může v případě potřeby rychle přepnout na jiné zdroje. Od loňského podzimu totiž v Klajpedě kotví "Nezávislost", plovoucí terminál na zkapalněný plyn LNG, který může Litva kdykoli nakoupit a dovézt ze světových trhů. Terminál už je plně funkční. Až letos Litva dokončí lepší propojení s Lotyšskem, tak může zásobovat i Lotyšsko a Estonsko. Litva může vyrobit i dostatek elektřiny v plynových elektrárnách, ale bylo by to dražší, proto se jí vyplatí kupovat proud v Rusku. Podobně je to s plynem. Vilnius má sice smlouvu o dodávkách s norským Statoilem, ale ruský Gazprom loni snížil cenu o dvacet procent, takže Litevci i nadále topí ruským plynem.

http://archiv.ihned.cz/c1-63773590-dodavkami-plynu-uz-rusko-litevce-vydirat-nemuze-maji-nezavislost

F. Doušek 2.4.2015 13:56

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

i dírky před měřidly navrtají....

J. Jílek 2.4.2015 13:56

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

ne, psal jste, že je to tím, že Ukrajina nechce platit...

J. Tolman 2.4.2015 13:55

Re: Tak pravil Sputniknews.com - Sputniku věřte

Ukrajina v letošním roce počítá s dovozem zhruba 20 miliard krychlových metrů plynu. Z toho 60 procent by mělo pocházet od evropských dodavatelů a pouze 40 procent z Ruska. Kapacita plynovodů umožňujících dodávky z Evropy se zvýšila natolik, že Evropa by teoreticky mohla pokrývat 90 procent celkového importu plynu na Ukrajinu.

J. Jílek 2.4.2015 13:54

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Gazprom vyplatil partnery ze South Streamu. Zisk mu klesl o 70%. Za podíl 20 procent, který vlastnila italská firma Eni, Gazprom zaplatil 22,42 miliardy rublů. Německá firma Wintershall za podíl 15 procent získala 16,85 miliardy rublů a francouzská EDF za stejně velký podíl 16,82 miliardy rublů.

Kde má ty vaše našetřené penízky na plynovod do Turecka?

J. Tolman 2.4.2015 13:52

Tak pravil Sputniknews.com - Sputniku věřte

Od 1. dubna roku 2015 Ukrajina přestane kupovat ruský zemní plyn, prohlásil ukrajinský ministr energetiky a uhelného průmyslu Volodymyr Děmčyšyn.

„Ruský plyn už nepotřebujeme. Nemá smysl, abychom ho kupovali za cenu vyšší, než ho kupujeme v Evropě. A tak ho přestaneme kupovat", prohlásil ministr a na vysvětlenou řekl, že od dubna by se měla denní spotřeba plynu na Ukrajině snížit o 20-30 milionů krychlových metrů. „Současná spotřeba je 110 milionů krychlových metrů", řekl ministr.

Více: http://cz.sputniknews.com/byznys/20150323/148393.html#ixzz3W9UKqyKJ

V. Novák 2.4.2015 13:51

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Na povstalecká území vedou plynovody přes Prochorovku.

Dodávky tranzitem je věc EU.

Takže zbývá Krym, který může Kyjev použít k vydírání.

E. Heusinger 2.4.2015 13:50

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

A měřidla si ukrajinští soudruzi namomtují?

J. Anděl 2.4.2015 13:49

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Čoveče, copak nevíte, že když smlouváte, tak se musíte tvářit, že vám na zboží vůbec nezáleží?

Když jsem v Egyptě jednou doopravdy nechtěl nějakou sošku, šokovalo mě, na jakou cenu ten člověk klesl s nabídkou, než pochopil a začal mi nadávat, že se mnou ztratil drahocenný čas. Ale já mu říkal od začátku, že to nechci. Jen jsem měl asi zpočátku v očích nejistotu. On to furt chápal jako součást smlouvání. Nekoupil jsem to nakonec i proto, že bych se před sebou styděl za všechny ostatní věci, které jsem usmlouval na padesátinásobek ceny, na kterou to asi teoreticky usmlouvat šlo :-)

No, já jsem takový smlouvací nešika. Ostatní to asi umějí lépe.

I. Tellner 2.4.2015 13:47

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Vždyť je to jen obchod. Navíc komplikovaný tím, že Rusi potřebují dostat plyn na Krym, příp. i na povstalecká území, a hlavně přes UA dodávat do Evropy.

P. Rajman 2.4.2015 13:45

Re: IS je důsledkem rozpadu

Přečtěte si pozorně (ne)komentáře českých politiků a pochopíte, že tu tenhle týden někdo, kdo kolem sebe už dost cáklal, dopadl dost mizerně.

K. Drobková 2.4.2015 13:45

Re: Tož uvidíme, co bude.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24/215411058080120-hyde-park

J. Anděl 2.4.2015 13:44

Re: Jak je to s tím bydlištěm?

Mě to zajímalo obecně. Děkuji každopádně za odkaz, může se hodit.

I mě zajímalo obecné povědomí o tom, zda to možné je (přiměřeně snadno), nebo není. Právě proto, že dluhy někoho, kdo odešel, ale neodhlásil si trvalé bydliště, reálně stojí za některými smutnými exekučními příběhy. Možná za tím není v některých případech (jenom) to trvalé bydliště, nevím, tak do detailů to neznám. Ale určitě to jsou příběhy lidí, kteří si nepůjčili, osobně nedluží a s dlužníkem už třeba dávno nemají nic moc společného. A i když se to nakonec třeba vysvětlí, nebo třeba i dlužník zaplatí, přesto máte za sebou ostudu před sousedy, orazítkovaný a/nebo opáskovaný byt, kde nesmíte na nic sáhnout, nesmíte sundat nálepky, pokud nechcete riskovat další komplikace, atp.

Připadá mi to nesmírně surrealistické na svět, který nazýváme civilizovaným.

K. Němec 2.4.2015 13:43

Re: Putin a IS

Z čeho jste tohle vydedukoval pane Rajmane. Podle dostupných zpráv se nezdá, že by Rusko hledalo spojence proti Německu. Naopak, nebýt Německa (a Francie) byla by situace k Rusku daleko vyhrocenější, nebyla-li by rovnou válka.

J. Jílek 2.4.2015 13:43

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

obejdou, pokud by Rusko nedostalo rozum a nepřistoupilo na rozumnou cenu

V. Novák 2.4.2015 13:43

Re: Ukrajina podepsala smlouvu s Ruskem

Tolmanovi věřte, soudruzi!