1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Do dalších dvaceti let

Dnes oslaví svět internetu dvacáté výročí svého vzniku. 6. srpna 1991 byl na půdě CERN zveřejněn projekt zvaný World Wide Web, multimediální komunikační prostředek založený na myšlenkách britského vědce Tima Berners-Lee. Vzestup nového média byl doslova raketový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 6.8.2011 10:08

Re: Co vy na to, paní Varadinková

souhlasím, přitom stačila jedna rozhodná věta, která vnáší do věci jasno: "ta založená společnost nikdy ani na okamžik nepřestal být plně v majetku státu"...věřím, že jsou lidé, kteří to nepochopili do dnes

J. Jílek 6.8.2011 10:02

Re: Vedeli jste, ze...

tak to jsme nevěděli, zato víme, kdo s internetem nechtěl mít nic společného....

M. Varadinková 6.8.2011 9:59

Re: Dobré ráno

Ne, pane Jílku. Mám na mysli toto: "Britské velvyslanectví na dotaz upřesnilo, že společné stanovisko (těch 13 velvyslanectví) nesouvisí s postojem Klause a jeho vicekancléře Petra Hájka." Odkaz viz můj přechozí příspěvek.

Jetslipak víte, co znamená slovou "nesouvisí"?

P. Hofman 6.8.2011 9:58

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

Dřív se říkávalo: čas jsou peníze. Dnes bych to změnil na: čas je internet.

P. Vandas 6.8.2011 9:55

Re: Co vy na to, paní Varadinková

 Pan Mlynář měl, jako jeden z prvních novinářů, dost prořízlá ústa a to se mnohých v politice dotklo. Takže, když si omylem myslel, že když zahodí dres novináře a navlékne oděv politika, vše je zapomenuto. Jak vidno nebylo. Ti potrefení mu to dali "sežrat". Sám jsem byl pobouřen, jak je vůbec možné, aby ve státě ve kterém se krade za bílého dne v miliardách, dostal zrovna Mlynář , za nic, 5.5let natvrdo. Chucpe. V každém případě mu byla zavřena ústa. Je skutečně otázkou, kdo za tím stál skutečně.(Kindl?)

M. Varadinková 6.8.2011 9:51

Re: Co vy na to, paní Varadinková

Co já na to, pane Tolmane? Rušení ministerstev obecně je věc dobrá, protože úředníků je zbytečně mnoho a stát je pak zbytečně nákladný pro daňového poplatníka. Ministerstva tady totiž nevznikají proto, že by nějaký obor potřeboval své ministerstvo, ale proto, že je potřeba někomu zřídit další koryto, aby vyšly koaliční počty.  Informatika jako taková určitě nestojí a nepadá s existencí nějakého ministerstva. Naopak, čím víc úředníků a jejich blbých nápadů, tím víc to informatice (a nejen jí,  každému oboru) škodí a tím víc peněz se vyhodí zbytečně. Takže tolik  k "rušení ministerstva".

A  pokud  jde o Topolánkovu zelenou pravdoláskovou vládu jako takovou, tak pokud čekáte, že ausgerechnet  já, která ji celou dobu od jejího vzniku krititzuji,  ji tady teď začnu obhajovat, tak to jste na opravdu, ale opravdu  velkém omylu.

J. Jílek 6.8.2011 9:51

Re: Dobré ráno

máte na mysli toto?:

http://www.lidovky.cz/ambasada-usa-se-ohradila-proti-klausovu-vicekancleri-pcy-/ln_domov.asp?c=A110805_191902_ln_domov_bet

PRAHA - Nezvyklou diplomatickou reakci vyvolala slova prezidentova vicekancléře Petra Hájka, který protestuje proti chystanému pochodu homosexuálů a označil jeho účastníky za devianty. Třináct zahraničních ambasád již dříve vyjádřilo pochodu svou podporu, zastupitelství USA pak v pátek napsalo dopis, který Hájkova slova odsuzuje. Lidovým novinám na přímý dotaz potvrdilo, že tak reagovalo na Hájkovy výroky. "Americká ambasáda je ráda, že Česká republika je zemí, kde občané, nehledě na jejich sexuální orientaci, mají všechna lidská práva. Je však politováníhodné, že jsou tu lidé, i na oficiálních místech, kteří se ztotožňují s netoleratním pohledem na věc," stojí v prohlášení amerického velvyslanectví, které mají LN k dispozici. Zaměstnanec ambasády, který si nepřál být jmenován, potvrdil, že toto vyjádření přichází jako reakce na Hájkova slova o homosexualismu a homosexuálech.

ČTĚTE VÍCE K TÉMATU. Podobně se vyjádřila i britská ambasáda, která podle České televize uvedla, že názory pana Hájka nesdílí.

J. Tolman 6.8.2011 9:49

Re: Co vy na to, paní Varadinková

Zánik MI a stíhání Mlynáře nespojuji s jednou politickou stranou, ale se dvěma, které dlouhodobě spolupracují na věcech společného zájmu.

P. Vandas 6.8.2011 9:49

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

 Nikoli, kolego. Sáhněme si do svědomí. Krade nám čas.

P. Hofman 6.8.2011 9:46

Re: Co vy na to, paní Varadinková

Případ Vladimíra Mlynáře je daleko složitější, než by byl poukaz na jednu politickou stranu.

Jednalo se totiž veskrze o mafiánské spolčení, kdy politici minimálně dvou hlavních stran hráli svou kartu a bysnys taky tu svou. Někde se to ale propojilo a výsledek byl neuvěřitelný a myslím, že pana Mlynáře jeho tehdejší odsouzení na 5,5 let natvrdo poznamenalo na celý život.

Nechci se rozepisovat, jen bych upozornil na dvě jména - soudkyně Silvie Slepičková, která přesto, že st. zástupce pledýroval na podmínku, dala trest natvrdo. Druhým jménem je tehdejší ředitel Telecomu Gabriel Berdár, Telecom se měl v té době privatizovat.

J. Jílek 6.8.2011 9:46

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

to je jasný, co nám přinesl počítač a internet. ŠETŘÍ NÁM ČAS....... :-)))))))))))))

J. Jílek 6.8.2011 9:42

Re: Že by

jemináčku, že by i ODS? :-)))))

J. Jílek 6.8.2011 9:35

Re: Že by

Zajímavé, jak jste decentně vynechal, kdo že nám tu vládl od roku 2006, kdy byl odsouzen, osvobozen, pak dovolání v neprospěch Mlynáře.....Opravdu netušíte?

J. Tolman 6.8.2011 9:34

Co vy na to, paní Varadinková

Ohlédnutí za zanikajícím ministerstvem informatiky

Návrh zákona na zrušení samostatného Ministerstva informatiky ČR, který připravila a prosazuje vláda Mirka Topolánka, již schválili jak poslanci, tak i senátoři.  Proč se ale vůbec ruší a co má přijít po něm?

Na první pohled to působí opravdu kuriózně: vláda Mirka Topolánka chce podpořit rozvoj informatiky tím, že ji zruší. Tedy ne informatiku jako takovou, ale jako resort, se svým vlastním resortním ministerstvem (Ministerstvem informatiky ČR). Pravdou je, že o to usilovali a usilují hlavně ti členové vlády, kteří v ní reprezentují ODS – a že v této své snaze jsou dlouhodobě konzistentní. Se záměrem zrušit resort informatiky totiž přišla (tehdy ještě opoziční) ODS již v roce 2003, neboli ve stejném roce, kdy samostatný resort informatiky vůbec vzniknul. A od té doby ODS svůj názor a záměr nezměnila.

Nyní vše nasvědčuje tomu, že se (již vládnoucí ODS) tento záměr podaří naplnit. Koaliční partneři ve vládě moc neprotestují, opozice má asi jiné starosti a zájmy, a tak se věci daly do pohybu. Sice pomaleji, než ODS původně chtěla – tak aby se zrušení stihlo k 1. lednu 2007 – ale přesto na tuzemské poměry docela hladce a rychle. Potřebný návrh zákona, který z naší legislativy vymaže všechny zmínky o samostatném resortu informatiky, je již delší dobu sepsán, vládou schválen, a už ho odsouhlasili i poslanci a senátoři. Zbývá podpis prezidenta, vyhlášení ve sbírce zákonů, a Ministerstvo informatiky ČR (MI ČR) může vesele zaniknout.

J. Jílek 6.8.2011 9:30

odčssd rukou společnou a nerozdílnou

Mlynář byl US

24. ledna 2007 byl odsouzen soudkyní Městského soudu v Praze. mimořádný opravný prostředek - tzv.dovolání k Nejvyššímu soudu v neprospěch Mlynáře Nejvyšší soud v prosinci 2008 zamítl....Ale to paní Varadinková asi nechtěla slyšet, že?:-)))))

P. Vandas 6.8.2011 9:27

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

V tom jsme si podobní, neb i má zdejší účast v diskusích je z mé strany zdůvodňována, jako snaha, nenechat se svým příliš konzervativním postojem, odsunout na vedlejší kolej dnešní internetové komunikace. Proto zápasím s možností své názory nejen psát, ale i komunikovat přes videa na You Tube,či fotkami přes Picassa, e-maily, ač dávám vždy přednost osobnímu kontaktu, tam se cítím o mnoho bezpečněji. Ty webové stránky hodnotím stejně, v podstatě jsou k ničemu, nikdy se nestaly skutečným zdrojem přínosu pro firmu, avšak nemít je, byl bych za nahého v kavárně plné lidí.

P. Hofman 6.8.2011 9:25

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

Nechci vám mluvit do vašeho odhadu lidí, to se nedá jen tak naučit, ale byla byste překvapená, kolik je tady chytrých a příjemných lidí, kteří by v běžném životě byli v "hospodských" diskuzích ozdobou.

J. Slanina 6.8.2011 9:20

Re: Že by

http://www.novinky.cz/krimi/53887-ministr-mlynar-prevzal-od-policie-obvineni.html

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_premi%C3%A9r%C5%AF_%C4%8Ceska

J. Slanina 6.8.2011 9:17

Re: Že by

Zajímavé, jak jste decentně vynechal ty, kteří to skutečně udělali. Kdopakže nám to tu vládnul do dubna 2005? Opravdu netušíte?

L. Brabencová 6.8.2011 9:17

Re: Že by

Po ODS, která signalizovala svůj záměr zrušit samostatné ministerstvo

informatiky (MI) již dříve, přichází nyní s obdobným záměrem také

premiér Jiří Paroubek. Je to i názor a záměr celé ČSSD, nebo jen

okamžité předvolební rozhodnutí jejího nového předsedy? Na MI ČR mezitím

rezignoval na svou funkci náměstek Vladimír Hořejší.

M. Varadinková 6.8.2011 9:17

Re: Že by

Premiérem byl Paroubek, ministrem vnitra Bublan. Ale to pan Tolman asi nechtěl slyšet, že?:-)))))

P. Hofman 6.8.2011 9:16

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

Já jsem si někdy v polovině 90-tých let (rok si už nepamatuji ale slíbil jsem si, že si to někde dohledám, půjde-li to) nechal udělat první webové stránky na jeden můj podnik. Když jsem je po roce vyhodnotil, bylo to ekonomicky k ničemu. Ale to, že jsem tady jeden z prvních mne fascinovalo a přinášelo obrovské uspokojení.

Dnes jsem objevil obdobné uspokojení s internetem. Byl jsem přesvědčen, že my, starší generace se pracovat s počítačem a internetem nenaučíme nikdy tak dobře, jako ti mladí. Sledovat je při práci mně docela ubíjelo, jejich rychlost v myšlení byla pro mne nedostižná. Až jsem zjistil, že se doplňujeme. Oni rychle mysleli a hledali, já zase rychle věděl, co máme hledat, co je zásadní, čím se nezdržovat. A tak jsem zanechal trápení se s tímto problémem a našel si svoje cesty, jak dojít k cíli, což mně dnes neuvěřitelně těší a baví.

P. Vandas 6.8.2011 9:15

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

 Nejste sama. Mám obvzláště rád v diskusi partnera názorů opačných, než zastávám sám.

M. Varadinková 6.8.2011 9:15

Re: Dobré ráno

A když jej uchopí někdo, kdo vychází z mylných údajů, a tudíž šíří lži, jako třeba včera Vy, tak co s tím? Jestipak už  jste si konečně přečetla, jak to ve skutečnosti  bylo s těmi 13 ambasádami, paní Franková?

viz http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/204661.aspx

P. Vandas 6.8.2011 9:13

Re: Že by

 Myslím, že to byli tehdy vládnoucí, sociální demokraté.

P. Vandas 6.8.2011 9:12

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

 Kdyby se ti samí kohouti potkali v reálném světě, nestalo by se vůbec nic a nebo hrozně málo. Věřte, že by si v pohodě vyměnili nějaké to zdvořilostní oslovení a dali řeč nad neutrálním tématem. Ostatně jistě proto britové tak rádi mluví o počasí. Pouze by u toho nesměli chlastat. To mnohého člověka změní v šelmu.

L. Brabencová 6.8.2011 9:11

Re: Že by

Hezké ráno. Vina je v té politické straně,která měla navrch.Která to byla?

J. Tolman 6.8.2011 9:05

Re: Že by

Astone, několi doplňující otázek:

Byli to pravdoláskaři? Zelení ekoteroristé? Pánbíčkáři? Eurohujeři? Gayové? VV? Sudeťáci? Jestli nikdo z nich, tak potom už vážně nevím.

L. Brabencová 6.8.2011 9:03

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

potom to připomíná hospodu,jen chybí házení půllitrů. Jediný, kdo bych z toho vyjmula jste Vy a p.Tolman. Večery díky jemu bývají příjemné a já se na ně upřímně těším.

P. Hofman 6.8.2011 9:02

Re: Dobrá ráno, dámy a pánové

Kromě první věty naprosto souhlasím.

Myslím si naopak, že jsme (my lidé) krvelačné bestie, kdy ale náš mozek nám umožňuje tu stránku násilí potlačit či obejít a chovat se společensky, což je nám rovněž vrozené. Nejsme schopni žít samotářským životem, pročež se potřebujeme srocovat do různých společenství, což nás zase nutí spolu navzájem vycházet. A to je v případě akceptance jiného názoru to nejdůležitější. My se to učíme a učit budeme muset, bez ohledu na to, jestli se to někomu líbí nebo ne.

Ovšem je jasné, že kdyby ti samí kohouti odsud se potkali v reálném světě, diskurz mezi nimi by vypadal úplně jinak. V horším případě by byl rychle a bezbolestně ukončen.