23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Dnes se uvidí

O polednách se mají Andrej Babiš a Jan Hamáček setkat s Milošem Zemanem v Lánech a projednat situaci kolem demise ministra kultury Staňka. Babiš na okraj kolotoče volby předsedy Evropské komise nabízí překvapivě rozumné politické řešení, překvapivé proto, že politický důvtip není to, co by bylo jeho silnou stránkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 4.7.2019 7:46

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Ano. A udělali jsem to tak dobře, že vyhrála kandidátka Německo-Francouzská a V4 a celý střed a východ Evropy totálně ostrouhal.

Mohu dodat pouze: Good job guys.

M. Varadinková 4.7.2019 7:45

Re: Jeden "detail".

Nemusí vůbec. Záleží jen na něm, jestli na požadavku trvá, nebo ho stáhne. Obojí má totiž nějaké kladné a nějaké záporné efekty.

P. Vandas 4.7.2019 7:43

Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Konečně jsme se chovali sebevědomě a nejen to, byli jsme schopni oslovit spojence a zvrátit dohodu Německo-Francouzskou a prosadit náš zájem. To doposud žádný náš předchozí premiér nedokázal. :-):-):-)

M. Varadinková 4.7.2019 7:40

Re: Jeden "detail".

Ústava premiérovi žádnou žalobu nepředepisuje. Pokud Vám nějaký Kysela tvrdí, že ano, tak lže. Vaše hloupost, že mu věříte a tu Ústavu si sám neprečtete.

P. Hofman 4.7.2019 7:37

Re: Good job guys

Tu vazbu "7 dětí - tudíž konzervativní" nechápu.

P. Hofman 4.7.2019 7:34

Re: Jeden "detail".

Pokud premiér s presidentem o problému jednají, k žádnému porušení ústavy nedochází. Kdyby premiér trval na svém, a president nekonal, pak má jedinou možnost, podat kompetenční žalobu. ÚS by musel rozhodnout, zda president v tomto případě ústavu porušil.

Do té doby je to pouhé natahování ústavy, ale nikoliv její porušení. Nelíbí se mi to, ale to je tak všechno, co s tím mohu udělat.

M. Varadinková 4.7.2019 7:33

Re: Aston pobavil

Nic takového já nedělám, naopak píšu, že Aston pobavil. Nenávist a žluč kape z Vás, žlučníku. Jiné než žlučovité reakce z Vás totiž nikdy nevypadnou.

P. Vandas 4.7.2019 7:32

Re: Jeden "detail".

Ano. Musí odvolat, ovšem ten interval kdy, je ohraničen velmi přesně od:"Musí neprodlenně", až po ,"Nemusí de fakto vůbec nikdy." :-):-):-)

J. Cyrany 4.7.2019 7:29

Re: Aston pobavil

Měl by jste naopak různorodost názorů vítat. Není nic nudnějšího než partička co si vlastně všechno jen odkývá.

J. Cyrany 4.7.2019 7:27

Re: Good job guys

Má sice 7 dětí ,ale je málo konzervativní prohlásil Vondra.

P. Hofman 4.7.2019 7:27

Re: Good job guys

Nemám v úmyslu hlupákům jejich omyly vyvracet.

P. Kučera 4.7.2019 7:25

Re: Jeden "detail".

Ano, dle laiků mohou být možnosti různé, ale ústavní právníci mluví v tomto případě zcela jasně. A na tom stojí společnost! (Poslechněte si rozhovor dr. Kysely a Taberyho na DVTV.)

J. Forman 4.7.2019 7:23

Re: Good job guys

Pokud jste to nechtěl vy a stalo se, tak je to pro ČR i V4 zcela určitě pozitivní výsledek.

P. Vandas 4.7.2019 7:23

Re: Jeden "detail".

Ano. Musí. Ale nemusí hned. :-):-):-)

P. Jirkovský 4.7.2019 7:22

Re: Aston pobavil

Nenávist, vztek, zášť a další radosti tady šíříte především vy. A pokud někdo napíše kritickej ohlas na konání toho vejvrata na hradě, tak hned na něj šup s kýblem těch vašich žlučovin.

P. Kučera 4.7.2019 7:22

Re: Jeden "detail".

Pane Vandasi, prezident ústavu vážně porušuje. Odvolat musí bez prodlení, tedy v řádu několika dnů. Kdyby nemusel neprodleně, nemusel by de facto vůbec nikdy!

P. Vandas 4.7.2019 7:21

Re: Aston pobavil

I Aston má právo na svůj postoj. :-):-):-)

P. Jirkovský 4.7.2019 7:21

Re: Pan president ustoupí svému

Proslulej smysl pro fair play u Zemana? To jako kdybyste říkal vo malomocným, že má hezkou pleť.

P. Vandas 4.7.2019 7:20

Re: Good job guys

Já ano. :-):-):-)

P. Kučera 4.7.2019 7:20

Re: Jeden "detail".

Vážená paní Varadinková, ano, nejsem ústavní právník, ale už jsem slyšel a četl posudky hned několika vzdělaných a kompetentních (prof. Kysela je z nich mediálně nejviditelnější) a jejich řeč je nejen fundovaná, ale i logická. Výsledek se tu snažím neuměle reprodukovat. Udělal jsem věcnou chybu - demisi podává ministr, kterou prezident nemusí přijmout (když premiér, tak padá celá vláda), ale premiér podává prezidentovi návrh na odvolání ministra, nikoli demisi. Poté prezident odvolat ministra musí, tam žádná možnost svévole pro prezidenta není. Jestli si myslíte něco jiného, pletete si úřad prezidenta s panovníkem.

P. Vandas 4.7.2019 7:15

Re: Jeden "detail".

O žádném porušení nemůže být řeč. Sporné je pouze, zda Ústavu prezident nenaplňuje dostatečně rychle. :-):-):-)

P. Hofman 4.7.2019 7:14

Re: Good job guys

Já ne.

Timmermans není neomarxista, je to zastánce právního státu a dodržování Lisabonské smlouvy (což se pochopitelně Orbánovi a Kaczinskému nelíbí) a přítel Česka. Velká mezinárodně-politická chyba Babiše. Von der Leien má podobné priority, ale k Česku žádný vztah nemá.

M. Varadinková 4.7.2019 7:13

Aston pobavil

Prý je nerad osobní, protože to není profesionální. Zřejmě všechny ty paranoidní a nenávistné úvodníky o Zemanovi psal za něho až dosud někdo úplně jiný a on je vůbec nečetl:-))))

P. Vandas 4.7.2019 7:12

Re: Tak si říkám, kdo to bude za nějaký čas dělat, když

Přijdou noví sekáči-piráti a ti se nezakecaj. :-):-):-)

P. Kučera 4.7.2019 7:11

Re: Jeden "detail".

Pane Vandasi, když něco určuje zákon a když jej někdo porušuje, tak se není o čem dohadovat, spravedlnost musí konat. Kdyby jel řidič v obci, kde je dovoleno padesát, osmdesát, tak se taky přece nedá o ničem "dohadovat". Přesvědčování Zemana je absurdní, vypovídá to jen o tom, že Babiš je slabý premiér, který nemá sílu prosadit svoje pravomoci, pro Zemana kusem hadru. Všichni víme proč.

J. Chaloupka 4.7.2019 7:10

Tak si říkám, kdo to bude za nějaký čas dělat, když

ty ministry okopává každý pisálek. Možná budeme rádi, že Šmarda má alespoň maturitu.

J. Cyrany 4.7.2019 7:10

Re: Good job guys

Byla to V4 a Itálie , za aktivní účasti AB které zamezila jmenování toho neomarxisty do čela rady EU . A to jsme chtěli ne ?

P. Hofman 4.7.2019 7:07

Re: Jeden "detail".

Není tomu tak.

Oba dva se pohybují na hraně ústavy, ale ani jeden ji zatím neporušil. Premiér navíc kompetenční žalobu podat nemusí, je to jen na něm. Dle mého by byl, kdyby ji podal, v současné situaci hlupák.

M. Varadinková 4.7.2019 7:07

Re: Jeden "detail".

Nic o tom, že premiér je povinen podat žalobu, se v ústavě nepíše. To je čistá fantasmagorie hlupaka, manipulovaného médii.

P. Vandas 4.7.2019 7:07

Re: RIP Christopher Booker.

Děkuji za vzpomínku pane Sidlichovský. To jméno je mi známo pouze z menších článků, nebo odkazů. R.I.P.