26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Dnes se uvidí

O polednách se mají Andrej Babiš a Jan Hamáček setkat s Milošem Zemanem v Lánech a projednat situaci kolem demise ministra kultury Staňka. Babiš na okraj kolotoče volby předsedy Evropské komise nabízí překvapivě rozumné politické řešení, překvapivé proto, že politický důvtip není to, co by bylo jeho silnou stránkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 4.7.2019 8:08

Re: Nemáme prezidentský systém!

Můj názor je tak jako tak neproveditelný i kdyby o něm někdo z politiků uvažoval. Protože k takové změně ústavy by museli být zajedno parlament i senát a k dovršení toho pak podpis prezidenta. ;-)) Mně se jedná spíše o to, zvýraznit zbytečnost hádek kolem osoby prezidenta, které povyšují prezidentovy kroky a výroky na úroveň další politické strany, která by převyšovala všechny ostatní. Kdyby tomu nakonec uvěřili občané, může se fakt stát, že vláda přejde neoprávněně do rukou prezidenta. Což by bylo v důsledku špatně a to i přes fakt, že s velmi mnohým co kdy řekl se dá souhlasit.

P. Vandas 4.7.2019 8:08

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

V tom máte pravdu. Umím se radovat i z mála. :-):-):-)

E. Derat 4.7.2019 8:07

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

A to je to pozitivum, rozkol mezi postojem Němců a Francouzů. Rozbití jejich původní dohody s Osaky. Němci tam sice mají svého člověka, kterého ovšem moc nechtěli.

F. Doušek 4.7.2019 8:07

Re: Aston pobavil

A co je tohle? Diskuze ala Varadinková?

"Nic o tom, že premiér je povinen podat žalobu, se v ústavě nepíše. To je čistá fantasmagorie hlupaka, manipulovaného médii."

Skutečně argument hodný "slušovické demokratky".

J. Matuška 4.7.2019 8:06

Re: RIP Christopher Booker.

Do MK si půjdu vypůjčit "Skryté dějiny evropské integrace". Děkuji za typ, zatím jsem se spokojil s Johnem Laughlandem...

RIP Christopher Booker.

J. Schořík 4.7.2019 8:06

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Souhlas. To by bylo vítězství.

J. Schořík 4.7.2019 8:05

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

A co třeba okopírovat USA? To by šlo ne?

P. Hofman 4.7.2019 8:04

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Měli podporovat tzv. Spitzenkandidáta Webera z německé CSU, ti tebou jmenovaní by pochopitelně o to nestáli a také šanci neměli.

Je to Bavor, bydlí kousek od našich hranic a je v Praze každou chvíli. Je nám nakloněn. Jako člen bavorské CSU konzervativní politik, což by se ti mohlo líbit.

J. Schořík 4.7.2019 8:04

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Vy jste holt takový vítěz :). I když k tomu není třeba zrovna důvod.

P. Vandas 4.7.2019 8:03

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

To je normální. Pro někoho vítězství, pro jiného prohra. :-):-):-)

J. Schořík 4.7.2019 8:02

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Znají ji. A navrhl ji zjevně bez předběžných konsultací Macron..

P. Hlosta 4.7.2019 8:02

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Pro všechny přijatelnou osobu v EU najít nelze. Rozhodující by měli být představitelé vlád států EU. Nesnadnost dohod mezi tak velkým množstvím lídrů je samozřejmá. Proto do budoucna jsou jen dvě cesty; buď centrální vláda EU a potlačení suverenity všech států bezvýhradně, nebo postupná demontáž EU současné podoby.

P. Vandas 4.7.2019 8:01

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Ano. To vidím také, jako pozitivum. Ostatně je to dnes trend. Třeba Donald Trump také nevoněl téměř nikomu z establishmentu. :-):-):-)

M. Varadinková 4.7.2019 8:01

Re: Jeden "detail".

Na čem stojí společnost? Na hrubé mediální manipulaci?

Jací ústavni právníci? Jeden Kysela? A co Gerloch, s jeho názorem jste se neseznámil? Sám jste si tu Ústavu nepřečetl? Co Váš vlastní selský rozum? Nemáte? Nepoužíváte?

J. Schořík 4.7.2019 8:00

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Jo.

J. Schořík 4.7.2019 8:00

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Asi ani nechci. Hlavně oslavujte, když Andrej říká že to bylo vítězství :).

P. Vandas 4.7.2019 7:59

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Šefčovič? :-):-):-)

P. Rajman 4.7.2019 7:58

Re: Zpochybňování Ústavy

Váß postoj je tejně jako Zemana krajně úskočný. Pohlížíte totiž na prezidenta výlučně jako úředníka a ne politika. Ústava je v první řadě politický dokument a Zeman je politik, který si klade politické požadavky.

P. Vandas 4.7.2019 7:58

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Vy toho vážně nechápete více. :-):-):-)

E. Derat 4.7.2019 7:57

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Pokud jsem si všiml, tak paní vdL žádné nadšení na německé politické scéně nezažila, a to i u vládních stran. A už jenom to, považuji za pozitivum.

F. Doušek 4.7.2019 7:57

Dnes ráno na Jizerce

-3 st. C.

P. Vandas 4.7.2019 7:56

Re: Nemáme prezidentský systém!

Nesouhlasím. Funkce prezidenta je od vzniku I.Republiky naprosto zřejmě symbolická, jako náhražka Mocnáře. A stěžovat si na pomalost konání prezidenta je v kontextu historie zbytečné, neb i ten pravzor prezidenta František Josef I. byl známý tím, že trestuhodně nekonal a odkládal jakákoli rozhodnutí až do vyhnití problému. Ano, je třeba dodat, že tím do jisté míry zničil monarchii. :-):-):-) Ale trvalo mu to.

F. Doušek 4.7.2019 7:55

Re: Good job guys

Asi jste ho neslyšel mluvit na předvolebním mítinku špicenkandidátů. Byla to hrůza a druhá po něm byla ta Dánka.

J. Cyrany 4.7.2019 7:55

Re: Good job guys

Já taky ne.

J. Schořík 4.7.2019 7:54

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Štefanovič? O kterém se na začátku mluvilo jako o jednom z favoritů?

A Vaše oslavy vítězství kandidátky pana Macrona, eurofederalistky a vítačky vážně nechápu.

F. Doušek 4.7.2019 7:51

Grafoman Jemelík bývá zhusta nudný

a zmatený.

P. Vandas 4.7.2019 7:51

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Možná bych s tebou souhlasil Petře, kdybychom jako V4+ Itálie měli svého kandidáta. Je třeba vidět, že jsme takovou osobnost nejen neměli, ale ani jsme si ji vybrat nedokázali. Připusťme otázku "kdyby". Kdo by to mohl být, aby byl přijatelný pro všechny z V4+Itálii? Klaus? Kaczynski? Fico? :-):-):-)

P. Hlosta 4.7.2019 7:49

Nemáme prezidentský systém!

Česko nemá ani trochu prezidentský systém a tak srovnávat náš vládní systém s třeba USA je nesmysl. Prezident ČR je v ústavě figura doplňující a vytvářející dojem. Tedy naprosto zbytečná. Jeho přímá volba dala občanům do rukou hru a hrají ji ve vší vážnosti, myslíc si, že tím nějak ovlivní své životy. Protože ale zvolený prezident a zvláště přímou volbou, má tendenci vždy zasahovat do politiky, pochopitelně leze na nervy hlavně politikům a přenosně i tak na část občanů, kteří ho nechtěli zvolit. Z té šlamastiky je cesta jediná - zrušit funkci prezidenta ústavně a hrstku jeho pravomocí rozdělit ostatním ústavním činitelům. No a bude relativně klid. Ovšem mnohým bude chybět to věčné otravné zabývání se nepodstatnými tzv. skandály kolem jedné zbytečné figury ústavy, protože budou mít o jeden důvod méně nadávat svým spoluobčanům.

M. Varadinková 4.7.2019 7:48

Re: Mám radost,když vidím, že se snad mocenské poměry v EU mění.

Tak optimisticky bych to neviděla. Spíš se podařilo zabránit nejhorsimu, ale nějaké změny k lepšímu se očekávat nedají.

P. Spáčil 4.7.2019 7:46

Re: Tak si říkám, kdo to bude za nějaký čas dělat, když

A je to jisté, že má maturitu? Už to prozkoumali Slonková s Kubíkem, aby to bylo směroplatné? (:-))