6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Dík za vykonanou práci

Odchod papeže Benedikta XVI. je bezesporu překvapující událost. Není zvykem, že by papežové posuzovali svoje síly a po zralé úvaze odcházeli. Jeho abdikace jistě vyvolá spekulace. A ty katolické církvi určitě neprospějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 12.2.2013 11:33

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Jsou dvě možnosti: Levičák Hoffman Klause nepochopil (a je mu sympatický v podstatě elitář doleva (to je panečku sorta) Havel, ta horší a pravděpodobnější je zášť k velmi úspěšnému politickému protivníkovi.

P. Hofman 12.2.2013 11:15

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Jo, to je přesné.

M. Varadinková 12.2.2013 11:20

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Ani neprovokuje, ani nepřehání, pouze pravdivě odpověděl na položenou otázku. Tak vidí Havla on a vidí ho správně. To, co řekl teď, není v rozporu s tím, co řekl na pohřbu. Na pohřbu vystihl kladné rysy (jak bývá na pohřbech zvykem), teď na přímý dotaz novináře, Havla zhodnotil a vymezil se proti němu, protože právě tak zněla otázka (čím se liší od Havla s ohledem na "filosofii myšlení o státnosti"), na kterou měl odpovídat. A odpověděl takto, dle mého názoru stručně a velmi výstižně.

Václav Havel (a jeho specifická ideologie, pro kterou nemám lepší název než havlismus) byl absolutně jiný svět. Trh nazýval hokynářstvím, místo demokracie chtěl elitářskou postdemokracii, místo konzervatismu a tradičních hodnot prosazoval modernistické boření existujícího lidského řádu. Byla to spíše ozvěna francouzského jakobínství než britský konzervativní princip klasického liberalismu. Bylo to extrémní levičáctví. Tyto věty jsou jen stručným naznačením zásadních rozdílů mezi námi dvěma, není to vážné pojednání o Václavu Havlovi.

Měl bych ale snad také alespoň zmínit jeho kosmopolitismus proti mé důvěře ve stát, ve kterém žijeme. Byl to také výbojný zahraničně-politický intervencionismus (a humanitární bombardování) místo respektu ke kterékoli zemi světa.

P. Vandas 12.2.2013 11:23

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

To elitářství se mi zamlouvalo a zamlouvá stále. S Klausem, či Zemanem se jej určitě nedočkám.

M. Varadinková 12.2.2013 11:28

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Ano, to je ve Vašem případě dávno zřejmé, že, v nafoukané pýše a víře ve svou vlastní vyjímečnost,  dáváte přednost fašistickému elitářství před demokracií.

P. Vandas 12.2.2013 11:31

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

 No fuj! Jakému pak fašistickému, Vy trávo nebeskááá! Elitářství je pěkné, když jej vytváří skutečné duchovní elity.

M. Varadinková 12.2.2013 12:23

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Skutečné duchovní elity, tak nějak to psal o sobě i Hitler v Mein Kampfu. Taky si myslel, že ne parlamentní žvanírna plná nýmandů, ale skutečná vyvolená elita by měla vést národ ke světlým zítřkům.

P. Vandas 12.2.2013 11:29

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

 U těch je elitou Jakl,Hájek,Šlouf a Zbytek.

M. Varadinková 12.2.2013 12:36

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Jakl a Hájek, narozdíl od Vás, opravdu duchovní elitou jsou. Projevuje se to například jejich respektem ke spontánnímu řádu.

Ten, kdo si potřebuje svou vyvolenost a nadřazenost nad jinými dokázat například humanitárním bombardováním či budováním velké říše, je ve skutečnosti jen pyšný hlupák hrající si na Boha a toužící  po moci a ovládnutí jiných lidí. A to byl Havel, to jsou eurokrati, to jsou všichni ti elitáři, které Vy podporujete.

V. Hajková 12.2.2013 11:30

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Někdy  ve  mě  vyvoláváte   svými   názory   osobu   ""  Jekyll  a  Hyde!   Snad  jsem  Vás  neurazila? :-)    Nic  to  však  nemění,  že  se  stále  nesmírně  těším,  až  uvidím  Váš  užasný  větrný  mlýn!

P. Vandas 12.2.2013 11:32

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

 Tak to už se těšíme dva. :-):-):-)

M. Prokop 12.2.2013 11:30

Re: Hoffman pro milou paní, které jej tak myyluje.....

Stručně řečeno, Havel bohémský popleta s "vizemi". Chyby nebyla v něm, ale v těch, kdo ho provokovali k řešení světodějných problémů, na což neměl.

Klaus měl a zřejmě stále má utkvělou myšlenku co nejnormálnější politické společnosti s klasickým vlastnictvím a dělbou moci a zodpovědnosti. Pro to udělal hodně, budiž mu za to čest a sláva. Proto také, až vyvanou romantické vzpomínky na srdce nad Hradem a popletená filosofování, bude Havel hodnocen jako velmi dobrý a užitečný burcovatel proti bolševíkovi a Klaus jako ten, kdo stát prakticky vrátil do normálních poměrů. Což není tak samozřejmá věc, jak je v jiných postkomunistických státech vidět.

Jo a tohle, to bude čirá závist: "Havel přitahoval lidi, zatímco Klaus je odpuzoval."

Každý přitahoval jiné lidi. Havel různé, místy i škodlivé snílky, Klaus zase lidi jemu podobné, s tou vizí normálního uspořádání, které se neobejde bez práce. Ti kolem Havla skutečně nebyli.

V. Hajková 12.2.2013 11:04

to: p. PROKOP a RYS

http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=771016

V. Hajková 12.2.2013 11:08

Re: to: p. PROKOP a RYS

Jaký   máte  názor-   na  názory  prof.  Přibáně   z  Cardiffu??  Mám  pocit,  že  si  jej   V.Moravec  -  vždy  zve  na  podporu   levice  do   svých  diskuzí!   Mýlím  se?

M. Prokop 12.2.2013 11:44

Re: to: p. PROKOP a RYS

IMHO nemýlíte.

Podobně jako nějakou tu babu ze světové banky, co mnohými slovy nic neřekne.

P. Han 12.2.2013 10:58

Mně se tu děsně líbí,

že ať se v úvodníku píše o papeži, o kinematografii nebo třeba pěstování tulipánů, diskuse je vždycky o Klausovi. :)))

V. Hajková 12.2.2013 10:59

Re: Mně se tu děsně líbí,

bingo! 

M. Prokop 12.2.2013 11:03

Re: Mně se tu děsně líbí,

Pan Lazárek na mne jaksi odborně zahlížel, když jsem se v té souvislosti zmiňoval o obsesi.

Lepší slovo ale nenavrhl.

J. Kombercová 12.2.2013 11:19

Re: Mně se tu děsně líbí,

Dokud se mluví, je to dobré. Až se mluvit nebude, bude to, jako by umřel. Tak si vyberte. :)

F. Doušek 12.2.2013 10:50

Odkladiště politiků dotované státem?

http://ekonomika.idnes.cz/cd-cargo-a-sleva-na-dopravu-dcm-/eko-doprava.aspx?c=A130211_203822_ekonomika_ert

V ČD Cargo prý skončil i liberecký exhejtman Eichler. Prý tam před vstupem do krajské politiky praoval, takže návrat do hnízda. Blbost, dělal u ČSOB Leasingu.

V. Hajková 12.2.2013 10:47

to: p. VAŠEK

Škoda,  že  jste  ve  své  odpovědi  neuvedl  alespon  jeden  jediný  duvod-   pro  který  prezidenta  -  za  tento  rozhovor  odsuzujete!

V. Vašek 12.2.2013 10:51

Re: to: p. VAŠEK

Přirovnání k jakobínům, údajný nerespekt k jakýmkoliv státům světa, či co, popírání tržního hospodářství a pár dalších keců. Nezlobte se za pozdní reakce, mám trochu frmol.

M. Varadinková 12.2.2013 10:57

Re: to: p. VAŠEK

Havla vystihl dokonale. Se vším všudy, i s tím, co se Vám nelíbí.

V. Hajková 12.2.2013 11:02

Re: to: p. VAŠEK

to  jste  přehnal-  že  V.  Klaus  popírá  tržní  hospodářství :-))) Ale  i  tak  děkuji  za  odpověd.

M. Prokop 12.2.2013 10:54

Re: to: p. VAŠEK

Havel sice byl levičák, ne však extrémní, s tím autentickým češstvím je to také poněkud "na vodě".

Jsou to detaily, ale měl by vědět, kolik "supů" se na ně vrhne, aby nemuseli přemýšlet o tom ostatním.

J. David 12.2.2013 10:25

Nastane schisma ŘKC?

Možná ano, možná ne. Dle mého soudu, rozhodnutí Jeho Svatosti musí být vnímáno z hlediska statutu jeho "neomylnosti". Navíc jeho bývalé působení prefekta  "Kongregace pro nauku víry" má na jeho rozhodnutí také zajisté vliv. Možná předchází schismatu ŘKC, co kdyby vznikl druhý "papežský stolec někde", jako kdysi v Avignonu? 

Jinak, když jsem sledoval včera zpravodajství, vypadalo to s "frekvencí zpráv", jako by mělo nastat kataklysma. Nuž, svolá se konkláve kardinálů, "zazdí je o chlebu a vodě", a budou vícekolově hlasovat. Po každém kole vypustí ze "šporhéltu čmoudík", aby poutníci věděli, zdali zvolili, či nezvolili. Každá sinekura má jiný způsob volby svého "vrchního šéfa".

Nuž, jsem křtěný katolík. Nícméně, jak jsem s věkem začal rozum brát (pro jiné "dementnět"), nějak jsem zjistil, že víra v Boha netkví v Církvi, jakožto organizaci, která se snaží o výklad, kterak nutno v Boha věřit ku prospěchu svému. Tudíž jsem se stal agnostikem. V Boha věřím, nicméně mi jsou cizí liturgie a obřady, které ta či ona Církev předepisuje ve své ideologii. Kdo usedne na Svatý stolec, je mi lhostejné. I kdyby to byl prelát typu Alexandra VI., který kdysi ovládal většinu bordelů v Římě (možná by byl takový typ pro ŘKC přínosnější, než nějaký celibátní bigot typu sv. Jeronýma). 

Budu se asi z hlediska věrouky ŘKC mýlit, ale z hlediska mého racia je to můj názor. Někdo má rád vdolky, jiný holky, jiný vstává na roráty. Ponechme každému, co jemu milé jest a neberme mu to. Rád se nechám poučit.

V. Hajková 12.2.2013 10:32

Re: Nastane schisma ŘKC?

Tleskám   a  souhlasím!

M. Prokop 12.2.2013 10:34

Re: Nastane schisma ŘKC?

Můj přístup k věci je, že by s tím nemuseli tolik otravovat. (Alespoň v Česku)

Snad jim to nevydrží tak dlouho, jako Havlův funus a presidentské volby, v poslední době.

V. Hajková 12.2.2013 10:38

Re: Nastane schisma ŘKC?

Pokud   Vám  rozumím-  pak  i  já  jsem  byla  mírně  zděšená  tím  šílenstvím,  které  včera  vypuklo  ve  vysílání   a  spekulacím  české  televize!