18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

Demokracie a manipulace

Je to prkotina, ale příznačná. Automobilka Tatra se rozhodla vyrobit repliku některého z historických modelů. Vyzvala lidi na internetu, aby hlasovali, který by to měl být. Hlas lidu rozhodl, že by to mělo být odporné bafuňářské bolševické auto Tatra 603, ve kterém si vozili zadky papaláši všech stupňů komunistické hierarchie. Výsledek zcela svobodného demokratického hlasování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AndyO 13.9.2008 10:39

Re: Re: Re: Re: Omouvám se PetruH...

už dělají expozice, otevřít by měli v roce 2010. Když jste to pár let vydržel, tak ještě chvilku počkejte. Bude to jistě výborně udělané, národní technické muzeum je tradičně skvost.

PetrH 13.9.2008 11:16

Re: Re: Re: Re: Re: Omouvám se PetruH...

Tak já na tomhle světě ještě chvíli vydržím a budu se těšit. Vy tam vlastně bydlíte někde opodál, ne? Tak vás beru jako zasvěcený zdroj.;-D

buš 13.9.2008 16:01

Re: Re: Omouvám se PetruH...

Cože to dostal J. V. Stalin jako dar k narozeninám?

čtenář zdrojů 13.9.2008 9:37

Aston se projevil jako ideologické hovado

Tak v T603 se vozili bolševici? Ano. Na pražském Hradě sedávali bolševici také. Měli bychom proto tuto bolševickou stavbu vyřadit z kulturních památek. A nejlépě by bylo pražský Hrad zbourat. Stejně tak bychom měli zakázat Laternu Magiku, protože ji vymysleli za komunismu. Zbourejme i Orlickou přehradu, protože k jejímu jezeru jezdili bolševici na dovolenou.

Atd.... prostě astonova ideologická demence začíná dosahovat vcholu

eda 13.9.2008 9:36

autor článku je hrdý buržoust

Je usměvné číst o bolševismu ve spojení s šikovností českých inženýrů a mechaniků kteří T 603 vymysleli a vytvořili.

VL 13.9.2008 9:43

Re: autor článku je hrdý buržoust

A čím se T603 tak výrazně, mimo karoserie odlišovala od T 77 a 87? Nemluvím o paskvilu, kterým byl čtyřválcový Tatraplán, ostatně, jestli se nemýlím, tak ho vyráběla Mladá Boleslav.

PetrH 13.9.2008 9:36

Astone, Astone, sakra...

To už je posedlost. Tatra 603 je - bez ohledu na to, kdo se v ní vozil - pokračováním vozů Tatra s proudnicovou karosérií. Začalo to Tatrou 77, pak 87, ano, Hanzelka a Zikmund, ale papaláši také, až do tatraplánu. Typ 97 zakázali dělat Němci, protože byl daleko lepší, než srovnávaný Volkswagen. Pak T 600 čili tatraplán, který velmi připomínal typy 87 a 97. Uč se, vole, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem... Astone, tohle byste mohl pamatovat. A nakonec T 603, pořád stejná koncepce. T 613 a 700 už měly jinou karoserii, jako "papalášské vozidlo" je prosazoval v 90. letech i ministr Dlouhý, Klausovi to bylo dost jedno. Faktem je, že kdyby Hanzelka se Zikmundem vyjížděli o pár let později, měli by papalášskou šestsettrojku. Možná i s klimatizací, jako Fidel. Projektovat do hodnocení vozu své politické reminiscence je kravina, navíc dost ubohá.

Čili: v internetovém hlasování zvítězila Tatra 603. To je ta demokracie, kterou se jindy tak rád oháníte. Hlas lidu, hlas boží. Vedení firmy ex post (!) zvýhodnilo hlasy návštěvníků muzea, což sám nazýváte manipulací. Tedy v případě, že by nevyhrála vaše milovaná T 87, by se jednalo o nechutnou praktiku, kdoví, jestli ne o korupci, že? Ale takhle je vše v pořádku, rozhodli odborníci na základě přání skutečných znalců, tj. vás a těch se stejným názorem. Závěrem vašeho článku je poučení - většinové hlasování je škodlivé, dokud nebude vycházet po vašem. Řešením je na nějaký lid se vykašlat. A to je ten pravý bolševismus, Astone. Je ve vás, ne v těch lidech!

Jinak celý článek, kromě výzvy k ignorování demokracie, je blábol. Firma, která nepatří státu ani jej nerepresentuje, se rozhodla vyrábět repliku některého úspěšného vozu. Hlasování je pouze průzkumem mínění, hlasující se na výrobě nebudou finančně podílet. Pokud se jedná o reklamní akci, jde o náklady firmy. Pokud o prodej těch vozů, jde o její zisky. Kvůli tomu se nepůjde nikam přivazovat ani Klaus (ani vy určitě nevíte, proč by to dělal), ani já, ani třeba Bursík. Vy taky ne.

AeroKarel 13.9.2008 10:18

Re: Astone, Astone, sakra...

PřesnéR^

buš 13.9.2008 15:57

Re: Re: Astone, Astone, sakra...

Naprostý souhlas...

.. 13.9.2008 9:30

Kampan Renc - ODS

Asi si neuvědomil, že všechna auta jsou monitorována přes jednotku GPS, která vysílá signál s údaji, kde se auto nachází. A trasy, kudy auto jezdilo, jsou zveřejňovány s okamžitými rychlostmi kilometr po kilometru na internetu. Podle tohoto registru se auto stále projektu Jízda pro život účastní.

Auto z kampaně na dodržování předpisů se řítilo 213 km/h

M. Zima 13.9.2008 9:26

Pane Neff, jestliže

jste chtěl říct, že si to s těmi auty od Hadimršky a Aero Minor až po tu Tatru Češi zmršili sami, OK. Ale na tom tatrováckém PR gagu jsou mi podivné dvě věci: 1) Stavět repliku Z+H Tatry považuji za nesmysl, za lepší bych považovat restauraci toho, co se nechá ještě sehnat. 2) Ta 603 by mohla ještě dnes sloužit jako základ k výrobě českého auta, které prakticky neexistuje. Vzhledem k tomu, jak ekologicky beznadějná je situace v autoprodukci by se na to s trochou erudice jistě nechaly sehnat i EU prachy. (Vámi naznačenou souvislost s většinovým systémem jsem nepochopil)

Šerlok Humylsa 13.9.2008 10:01

Re: Pane Neff, jestliže

vy jste nezklamal a poradil jste jak na to;-P

smart 13.9.2008 9:23

To jsou zase kecy.

Redaktoři LN jsou doslova vysmažený..........

Honza 13.9.2008 9:21

vězíme v bolševismu po uši

Vězíme v bolševismu po uši! Ano, zejména v žurnalistice a jiné propagandě. Dříve v každém článku či projevu byli zmíněni vrazi z Wall Streetu. Dnes v NP a podobných, je to Václav Klaus, povinná mantra zla, i když s tématem článku většinou nemá VK nic společného. Autor tak může  jako dříve nadávali na Wall Street bez obav dnes nadávat představaviteli vlastního státu! To je samozřejmě dobré. Ale vždy ubohé! Ahoj.

Slartibartfast 13.9.2008 9:21

Astone, já vím, že máš tyto dny hodně těžké, ale

neblbni a nekoukej proto rudě na celej svět! Když si umeješ voči a dáš si kafe, uznáš sám, že Tatrovka prostě dělala nadčasová auta a dělala je podle svýho a za to, že si v nich vozili zadek papaláši konstruktéři opravdu nemohli! Kdyby bolševici pustili Tatrovku do světa, nebyla by tam, co je teď, tam by byl Kamaz a Tatra by konkurovala - v osobácích - každopádně WV i s Porschem, ale každopádně by to byla světová marka. A T 603 byla technicky prostě špička Tatry, o 20 let vymakanější auto  střední třídy než T 38 Z+H. Papalášskej speciál, tak jak ho vidíš, byla až T 613, konstrukčně krok zpátky, předimenzovaná, nepohodlná, prožraná a záludná neprodejná kráva, v té se měli všichni pozabíjet! Největším zločinem bolševiků na poli automobilismu bylo prosazení Škodovky na úkor Tatry při konstrukci a výrobě osobních aut! (a to jsem 100% Pražák!)

PetrH 13.9.2008 9:54

Re: Astone, já vím, že máš tyto dny hodně těžké, ale

Škodovka nebyla špatná, ale právě na rozdíl od Tatry se tam naplno projevily bolševické zásahy. Díky RVHP se u nás nesměly vyrábět silnější motory, to bylo doménou Rusů. (Tatry se to netýkalo, ta nebyla určena pro běžný trh.) A koncem 60. let "strana a vláda" rozhodla o změně koncepce škodovek, začala se vyrábět známá Škoda 1000MB s motorem vzadu, což znamenalo, že veškerá účelová vozidla se začala nakupovat v zahraničí, ať to byla Lada, polský Fiat, nebo Wartburg. S motorem vzadu prostě kombíka nepostavíte. Tím odvařili Škodovku na dvacet let - až do Favorita. Tatra měla originální konstrukci, ale pro běžného "socialistického člověka" nebyla. A výrobu dalších značek automobilů bolševici zrušili úplně, viz třeba Aero nebo Jawa, které měly podstatně "lidovější" modely, než Škoda.

Jiřik 26.9.2008 12:19

Re: Astone, já vím, že máš tyto dny hodně těžké, ale

T613 byl konstrukčně krok vpřed, ne-li několik kroků. Motor nad zadní nápravou, dvoumetrová čelní deformační zóna, zdvojené nezávislé topení, výborná stabilita vozu i při vysokých rychlostech, ve vnitřním prostoru pro úřednicko-manažerskou práci ji dohnal až Superb, prodávala by se o106 kdyby ji pustili za hranice a kdyby někdo nenařídil, že novojičínská fabrika projektovaná na několik tisíc aut ročně jich smí vyrobit o řád méně, aby se z T613 nestal skoro běžný vůz jako z T603, kterou měl kdejaký úřad, zemědělskou správou počínaje a okresní kriminálkou konče...

dědek 13.9.2008 9:04

Už jsem se při čtení

lekl, že Aston tam nebue mít svoje Kartágo. Měl. - (Klaus musí být zničen)

mirek 13.9.2008 9:01

Aston a Tatra mají problém, zadky v Tatře 87

Aston se projevil jako ten nejvíce kovaný bolševik. Strhává neživý symbol bývalé moci, reprezentovaný v tomto případě osobním vozem, který na západ od našich hranic obdivují jako krásný výtvor (paradoxem je, že právě použití Tatry 603 jako exponátu francouzské firmy v Los Angeles, kde byl obdivován, vyprovokoval onu anketu) Podobně strhali bolševici v Rusku pravoslavné chrámy, u nás nechali komunisté zdevastovat spoustu církevních památek a fundamentální Taliban odstřelil sochy Budhy ve skalách.

Tatra má jiný problém. Ani jednou jsem v článcích o hlasování nečetl, že hlasy návštěvníků Muzea Tatry budou násobeny čtyřmi. Asi bych neklikl do ankety...

A jaký je můj favorit?. Tatra 603. Ona je, spolu s Tatrou 600, přímým dědicem technologií Hanse Ledvinky a techniků předválečné Tatry, je postavena plně v předválečném konstrukčím duchu Tatry a nepostavil ji ani jeden komunistický funkcionář.

Ono totiž, pokud jde o ty zadky v Tatrách, člověk si nevybere. Tatra 87 se vyráběla od roku 1937 ( Aston nezná historii-žádný poválečný esprit....) a na sedadlech tohoto typu se pro změnu válely nacistické a esesácké zadky....

Tino 13.9.2008 9:07

Re: Aston a Tatra mají problém, zadky v Tatře 87

Souhlasím. Jen chci poznamenat, že žádnou Tatru nestavěl jediný komunistický funkcionář. Ti neměli na nic, natož na podílení se na práci při vývoji a výrobě Tater. Umíte si představit komunistického funkcionáře, jak nápaditě a odborně pracuje? ;-)

hmm 13.9.2008 9:00

hehe

Nevim,kdo je Aston,ale živě si ho dovedu představit jako bolševickýho kádra celostátního kalibru.Takovýho blbce,kterej komouše naroubuje i na hlasování o auto,to svět neviděl.Ten musí mít velkej škraloup,že je takovej snaživej;-D

NM 13.9.2008 9:02

Re: hehe

Nikdy jsi v TV neviděl Ondřeje Neffa?

hmm 13.9.2008 9:04

Re: Re: hehe

Aston je Ondřej Neff??????8-o8-o8-o8-o8-oAutor sci-fi????????Já sem zajdu jen občas,moc se o to nestarám.....tak to je síla...Je to vůbec možný???Já ho miloval jako autora...

hmm 13.9.2008 9:20

Re: Re: Re: hehe

Je to možný...ono je to vpravo v tom sloupečku...

Abonent 13.9.2008 9:20

Re: Re: Re: hehe

ten byl dobrej ,ale za socialismu ,jako skoro všichni antikomoumělciVV.

Rudolph 13.9.2008 10:38

Re: Re: Re: hehe

Ty seš fakt kus vola.

Tino 13.9.2008 8:56

Zvláštnost Tatrovek.

Tatrovky mají svou zvláštnost oproti jiným tradičním značkám. Páteřová náprava a vzduchem chlazený motor. Také proto Tatra obstála v zátěži při cestách Z+H. Proto i nákladní Tatry na Relay Dakar byly tak úspěšné. Tatra 111 byla dokonce postavena jako pomník v CCCP na podstavec, protože i v tak strašných podmínkách Sibiře byla spolehlivá. Pamatuji, že jsme ji vždy nastartovali zapáleným Rudým Právem, které se přiložilo k sání a Tatra spolehlivě startla.

Nevýhoda náklaďáků Tatra byla v tom, že svými koly zavěšenými na páteřové nápravě ničila asfaltové cesty. Tuhle špatnou vlastnost jsme ale nevnímali. Ony ty cesty i beztoho byly tenkrát strašné samy o sobě. Nebyly ale tak proklínané, protože kdo měl tenkrát auto?

Papalášfároš - Tatra 603 nebyly pro běžného občana dostupné ani náhodou. I totální ojetinu by běžný člověk nemohl mít, protože by byl terčem nenávistné závisti. Už stačilo, když si někdo pořídil Žigula. Dnes by vlastnění Tatry 603 bylo vrcholně neekonomické pro její spotřebu.

Páteřovou nápravu měla i Praga V3S - Vétřieska. To byl skutečně klenot, protože jakýkoliv terén zdolal a vytahoval z bahna i ony Tatry.

Škoda zašlé a pořádně nevyužité slávy Tatrovek! Přál bych si, aby nakonec Tatra znovu dobyla svět.:-)

mirek 13.9.2008 9:17

Re: Zvláštnost Tatrovek.

Tino, je dobré mít technické znalosti. Praga V3S neměla páteřovou nápravu, ale portálové nápravy. Pragovka měla klasický žebřinový rám, jen díky portálovým nápravám, které byly okopírovány z amerického typu z II. světové, a díky velkému úhlu křížení náprav měla průchodnost terénem jednu z nejlepších na světě. Díky své nižší váze se pak často dostala i tam, kde Tatra zapadla, ale ta váha byla i limitem pro tahání z bahna, příliš často prokluzovala.

Papaláš fároš - tady jsi již v oblasti říše pohádek. Znám několik lidí, kteří si koupili ojetou Tatru 603  v 70 letech a nebyli předmětem závisti, v osmdesátých letech pak, po nástupu Tatry 613 byly T 603 zcela běžně v soukromých rukou. A Žigulík ? Stačí si přečíst, kolik vozů se dovezlo.

Šumavák 13.9.2008 9:36

Re: Zvláštnost Tatrovek.

Myslím, že jste u té 111 měl zůstat a ani si nepřizovat internet.....