2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Demokracie a manipulace

Je to prkotina, ale příznačná. Automobilka Tatra se rozhodla vyrobit repliku některého z historických modelů. Vyzvala lidi na internetu, aby hlasovali, který by to měl být. Hlas lidu rozhodl, že by to mělo být odporné bafuňářské bolševické auto Tatra 603, ve kterém si vozili zadky papaláši všech stupňů komunistické hierarchie. Výsledek zcela svobodného demokratického hlasování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VL 13.9.2008 9:41

Re: Zvláštnost Tatrovek.

A jak se T111 hodily Rommelovi v Africe, co? To pouze naše sdělovací prostředky udělaly z náklaďáku, který byl vyvinut a používán SS a Wehrmachtem vynikající dílo socialistického průmyslu ;-)

krmič 13.9.2008 11:59

Re: Re: Zvláštnost Tatrovek.

Ovšem dovolil bych si připomenout, že ta Praga V3S, "vejtřaska", člověka na korbě opravdu důkladně vytřásla! Když nás pak vezli Tatrou 111, tak jsme se nestačili divit, že to jde i jinak. Oproti V3S to připadalo jako jízda na obláčku.

krmič 13.9.2008 12:04

Re: Re: Re: Zvláštnost Tatrovek.

To samozřejmě patřilo k Tinovi.

.. 13.9.2008 8:56

Ctete politicke horrory a nechte Astona

LN: Válku nám vnutily Spojené státy

Kajan 13.9.2008 8:55

Pane Turnovský, čeho jste RSDr. ? Dzp.

dr Turnovský 13.9.2008 8:59

Re: Pane Turnovský, čeho jste RSDr. ? Dzp.

samozřejmě, Vokovická sorbona je můj druhý domov. ;-D;-D

Kajan 13.9.2008 8:54

Astone, Vy jste ubohé pako !!! Dzp.

.. 13.9.2008 8:53

Takze pekny vikend ODSaci, a Neffounovi se tentokrat omluvte

On jen zertoval ...

dr Turnovský 13.9.2008 8:52

náhodou repliky, nebo ty návraty do minulosti

slavných časů je naprosto nádherné. Co třeba ford shelby, nebo plánovaná Lamborghini Miura Nevím proč by kterákoliv Tatra si nenašla své kupce. A mimo to, jsou to vždycky skvělé technické práce. Škoda, že už Král nebude nic dělat. Ta jeho Tatra, bylo naprosto kouzelná.

.. 13.9.2008 8:57

Re: náhodou repliky, nebo ty návraty do minulosti

Kral byl ve Skodovce ... Tatra je predevsim Kardaus

dr Turnovský 13.9.2008 9:02

Re: Re: náhodou repliky, nebo ty návraty do minulosti

já ho tak nesledoval, ale tohle se mi moc líbilo. Jinak ho jako designéra, moc neznám

.. 13.9.2008 9:06

Re: Re: Re: náhodou repliky, nebo ty návraty do minulosti

no jo, ale Tatra neni jeho. Tatrovka je dite Piecha (Porsche)

dr Turnovský 13.9.2008 9:07

Re: Re: Re: Re: náhodou repliky, nebo ty návraty do minulosti

já jsem to fáro viděl cca 3x na živo. Vůbec nevím o něm nic jinýho, než jsem psal a četl v různejch novinách. Pozadí neznám.

.. 13.9.2008 8:51

T 603 - hnusne auto

Jedno z nejkrásnějších aut historie slaví kulatiny. Nadmíru fotogenickou Tatru 603 dnes obdivují i zahraniční diváci videoklipů a kdekoliv se ukáže, způsobí rozruch. Ve své době ohromovala aerodynamickou karoserií, v očích dneška ji neprávem kompromituje práce ve službách tehdejší moci. "Šestsettrojka" ale původně vznikala téměř v ilegalitě.

http://auto.idnes.cz/tatra-603-vse-nejlepsi-k-padesatinam-dt0-/auto_ojetiny.asp?c=A051014_124911_auto_ojetiny_fdv

.. 13.9.2008 8:48

T 603 - Frantisek Kardaus (narozen 1908)

Nemam Astona rad, ale nejak se domnivam, drazi ODSaci,ze on si z vas dnes vystrelil. On textem pouze provokuje.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_603

.. 13.9.2008 8:49

Re: T 603 - Frantisek Kardaus (narozen 1908)

Projekt moderního reprezentativního automobilu ale neušel zájmu nejvyšších míst. V roce 1952 se vývoj ve smíchovské konstrukci, vedené Vladimírem Popelářem, rozběhl naplno. Na tvarovém řešení karoserie pracoval i František Kardaus, už osvědčený spolupracovník Tatry. Jeho pojetí vznikající „šestsettrojky“ prozrazuje vliv amerického stylingu čtyřicátých let. Nízká, aerodynamická karoserie korespondovala i s poměrně sportovní charakteristikou motoru T-603. Nikoli však s představou o automobilu, v němž se má vozit reprezentace lidově demokratické země. Proto v roce 1954, kdy byl prakticky dokončený projekt převeden do Kopřivnice, pověřil vedoucí projektant Josef Svoboda novým návrhem Zdeňka Kováře, tehdy již renomovaného designéra a pedagoga, který od roku 1953 pracoval na vývoji nákladního vozu T-137/138. Kovář vytvořil dva sádrové modely v měřítku 1:5, z nichž druhý byl přijat jako definitivní. Ke stavbě makety 1:1 už nedošlo a Kovář nebyl přizván ani ke stavbě prototypu v roce 1955. Prototyp byl dílem kopřivnických karosářů, jednotlivé partie vozu ovšem upomínají jak na Kovářův návrh, tak i na původní pražský projekt. V dalších desetiletích však byl návrh „šestsettrojky“ přisuzován výhradně Zdeňku Kovářovi. Jméno Františka Kardause bylo, zřejmě pro jeho „nespolehlivý“ (mimo jiné německý) původ, téměř zcela zapomenuto, přestože Kardaus spolupracoval se smíchovskou Tatrou řadu let – především na vývoji kolejových vozidel. Jeho dílem je i proslulá a dodnes hojně užívaná tramvaj typu T 3.

http://osx.cz/index.php/Flying-revue/Historie/Morava-sestsettrojka-a-designeri

krmič 13.9.2008 12:12

Re: Re: T 603 - Frantisek Kardaus (narozen 1908)

Tramvaj T3? Pěkná, ale to mu asi moc práce nedalo? Vychází to všechno z T1 (ta byla pohledově ještě mnohem elegantnější) a od T2 bych to ani nedovedl rozeznat.

martinek 13.9.2008 17:44

Re: Re: T 603 - Frantisek Kardaus (narozen 1908)

link je trosku jinak:

http://osx.cz/Flying-revue/Historie/Morava-sestsettrojka-a-designeri

Šerlok Humylsa 13.9.2008 10:38

Re: T 603 - Frantisek Kardaus (narozen 1908)

no jistě , fešáku.8-o

Yarda 13.9.2008 8:43

Replika? Proč?

V případě Tatry by to IMHO mělo cenu kdyby se učni z jejich učiliště (mají tam teď vůbec nějaké?) pokusili podle originální dokumentace pokusili udělat přesnou napodobeninu aby si vyzkoušeli, jak to staří mistři dělali bez různých CNC, CAD, CAM a jiných vymyšleností.

Yarda 13.9.2008 8:47

Re: Replika? Proč?

Samozřejmě pracovními postupy které byly obvyklé v době kdy se to auto, jehož repliku by stavěli, vyrábělo. A hlavní smysl by to mělo, že by se na tom něco naučili.

Rudolph 13.9.2008 9:15

Re: Re: Replika? Proč?

Vy nejste strojař, co? :-)

Jenda 13.9.2008 14:04

Re: Re: Replika? Proč?

A to co by se naucili by jim bylo nasledne k cemu?

důchodce 13.9.2008 8:41

nespopkojenost se vším

Aston je píšící politický provokatér. Kde by skončila v jeho pojetí T87, kdyby Hanzelka se Zikmundem zaujali konzervativní pozice v r. 1968 na straně A. Novotného? Navíc bolševičtí mocipáni si uměli vybrat auto T603, které ve své době nemělo obdobu ve světě a modelově bylo na vrcholu. Bohužel opomněli vydávat do dalšího vývoje prachy, které vrhali do bezedné jámy na bezplatnou bratrskou výpomoc v rámci RVHP a mezinárodního dělnickorolnickorevolučního hnutí.

pangacius 13.9.2008 8:38

Neskutečný blábol

Obsah, forma a mateřský jazyk. To vše je na tomto paskvilu absolutně nedostatečné. Není divu, že autor je anonymní. Je to zřejmě zapšklý člověk.

Šerlok Humylsa 13.9.2008 8:32

Astone,

 to je nějaká maniakální posedlost Klausem??

Tino 13.9.2008 8:32

Překvapující!

Mně jen překvapuje, jak se dá cokoliv zpolitizovat. Sranda, jak Aston dokáže i takovou blbinu hodit po Klausovi. Je to asi chorobná posedlost.

Co se týče Tatry, tak ten třísvětlový model měl obdiv už pradávno a je logické, že nakonec on byl vybrán. Pamatuji, jaká ještě před 89.r. byla ve světě poptávka po něm. Takového i skorošrotového old timera by tehdy bylo možné zpeněžit za úžasné částky. Ovšem kdyby jej byl někdo ochoten tehdy vůbec prodat.

Ale seriová výroba jeho repliky s moderním motorem a bezpečnostními prvky mi nepříjde jako moc dobrý nápad. Ještě tak omezená řada luxusního provedení, to by bylo pěkné. Přeci jen, Tatra není "brouk"! ;-)

jan 13.9.2008 9:13

Re: Překvapující!

U p.Nefa to překvapující není. Klidně splete dohromady hodinky s holinkami, jen když to poslouží ke kopnutí do kotníků Václava Klause.

vlasta 13.9.2008 8:18

Tato diskuse bude asi o Astonovi.