4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Dálnice a politika

Čtyři velké tabule se začaly montovat na dálnici D1, která spojuje Brno s Prahou. Do konce ledna se bude testovat zkušební systém: na tabuli se řidiči dočtou, kudy mají objet kalamitu, která se na dálnici vyskytne. Je to moc hezké a zaplaťpánbůh za to. Jenže je to jako když si napudrujete modřinu - ta nezmizí, je to jenom kosmetika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bubik 28.12.2005 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

přijeďte k nám do Hostivaře a zkuste někdy autobus 271. Přeplněný autobus v ranní špičce zažijete denně (pravda, teď ne, ale v lednu se vše vrátí k normálu)
ibn 28.12.2005 12:17

to budou konce

Z osobniho auta se stane luxusni dopravni prostredek, Fordova myslenka auta pro kazdeho chcipne na smetisti dejin.
Vse zacne v ten okamzik, az se zlepsi hromadna doprava. Tedy ono by stacilo jenom jedno: aby zmizela neurvalost personalu. Jeden spatny priklad si pamatujecte cele roky a nikomu se jej nechce opakovat.
 
Kdysi jsem jel autobusem do Spaleneho Porici. Autobusak zastavil na ceste a odskocil si do bufetu dat si neco mensiho. Nikomu nic nerekl, zkratka zastavil, zhasl svetla a odesel. Stezoval jsem si jediny a byl jsem za vola, ostatni spolucestujici jej obhajovali, ze ma na to narok. Mozna ma kazdy opravdu to, co si zaslouzi.
Udivený 28.12.2005 12:13

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

a na větší vzdálenosti třeba vlakem. Mám pocit,že vlaky jezdí i mezi Prahou, Brnem a zpět.
Bubik 28.12.2005 12:11

Re: Hledám zubaře - Szukam dentysty

noví čeští dentisté nebudou, zubařské fakulty mají od státu limity na počty studentů. Studium je vzhledem k praxi velmi drahé a tak limity není možno zvednout, nejsou peníze, potvrdila nedávno mluvčí ministerstva školství....... Co dodat? Snad jen výňatek ze zprávy Lékařské fakulty UK Hradec Králové: obor M5111 Zubní lékařství (prezenční studium), ročník 2005/2006 Počet přihlášených: 276 Počet přijatých: 77
R 28.12.2005 12:04

Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Já jsem v Praze co čtvrť, půl roku a musím říct, že jsem tam prakticky nikdy takové "adekvátně" vytížené vozidlo MHD, co po otevření z něho vypadávají lidi přetlakem neviděl.  Ve všech je lidí buď vysloveně málo, takže všichni sedí nebo velice přiměřeně, takže tak polovina sedí a polovina stojí. Je fakt, že pražskou MHD jezdím obvykle po příjezdu dopoledne mezi 8 a 10 hodinou a zpátky obvykle ne dříve než po 14 hodině, takže možná jsem tu dopravní špičku nikdy doopravdy nezastihl. V Praze jsem zažil přeplněný autobus jen jednou, když jsem se před pár roky dostal na natáčení jakéhosi pořadu do Novy, to se protáhlo přes 17 hodinu a následně se téměř stovka lidí pokusila na Barandově nacpat do jednoho autobusu, aby stihli vlakové a kdovíjaké spoje.  Třeba v Brně jsou pravidelně přecpané spoje MHD, když je nějaký větší veletrh, odpoledne z areálu veletrhu do centra.  A když je v Brně Invex, tak trochu  i odpolední vlakové spoje z Brna konkrétně na severní Moravu.
Vladík 28.12.2005 11:57

Umění

Vážený příteli, nepochopil jste to základní. Umění je vykřikovat o vlastní (vládní) slávě, když začínám instalovat něco, co v okolí již 20 let funguje.
Ivan Nový 28.12.2005 11:56

to ok,

stát má, stát dá. Tato představa je základem naší zaostalosti. No ale to se od ostatních Evropanů moc nelišíme, že.
Ivan Nový 28.12.2005 11:47

Oni se starají o vlastní prosperitu,

jak se na správné socialisty sluší a patří.
Ivan Nový 28.12.2005 11:46

Nebo časem dobudovat metro,

všechno nemusí být hned.
ok 28.12.2005 11:45

Re: Pokud vím,

He he he, tak ODS?
Druhou dalnici prosazuji vsichni normalni lide pouzivajici takzvany selsky rozum. Samozrejme je to otazka penez a priorit...
jtt 28.12.2005 11:45

Re: Re: jenze v tom Chorvatsku

Aby se ohledně výstavby dálnic něco zásadně změnilo, to by nejdřív museli z vlády zmizet sociálisti. Výstavba dánic není otázkou financí, ale především otázkou vládních priorit. Současná vláda má úplně jiné starosti než základní zajištění dlouhodobé prosperity ČR.
ok 28.12.2005 11:42

Re: Astone, rozumprdíte a blbě brečíte.

Problem nejsou socialisti ani oDS, problem je vseobecna civilizacni uroven teto zeme. V teto zemi neumime odstavit ukecane blabolily, neumime rozeznat praci od kecu. S vasim hodnocenim Neffa ovsem souhlasim :o)
fohat 28.12.2005 11:41

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Noam Chomsky prohlasil, ze od jakekoliv vlady nelze cokoliv ocekavat.Cili zmeny prosazovat vyhradne odspoda.Treba vystoupit z aut a bojkotem donutit vladu, aby miliardy do betonu predisponovala do modernizace MHD a zel. trati.V Praze napr. naprosta preference MHD a male intervaly,drakonicke pokuty pro blazeovane taxikare, odbavujici cestujici v kolejisti.Verchuska to sama neudela.
A.D. 28.12.2005 11:41

Re: Re: Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

Právěže pro mne výhodnější je to auto, což by být nemělo. "Svozové trasy" autobusů k metru by měly mít dostatečně husté intervaly, aby nebylo výhodnější jezdit po Praze autem.
Navíc ne u každé stanice metra je možné bezpečně zaparkovat. Viz stanice "C" Opatov - oficiálně je tam P+R parkoviště, prakticky se jedná o zastrčený,  hrbolatý plac, sice hlídaný/placený, leč s přístupem k metru takovou cestou, že se tamtudy bojím sama chodit :-( 
Ivan Nový 28.12.2005 11:35

Jaký pán takový krám.

:-)))
Ivan Nový 28.12.2005 11:33

Re: Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

autem, nebo autobusem, podle toho co je pro vás výhodnější.
jezevec 28.12.2005 11:27

vono by asi bylo moc složitý

posílat textové zprávy na RDSku zelené vlny, jako to dělá třeba radio city, nebo jako country posílá názvy skladeb.
cedule jsou víc vidět a je z nich lepší úplatek
A.D. 28.12.2005 11:09

Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

S těmi spoji do Přerova máte pravdu, omlouvám se. Použila jsem informaci starou cca. dva roky, kdy jsme naposledy měli k pravidleným cestám na této trase důvod. Teď  tam jedeme třikrát do roka a  plně naloženým autem.
Na všem ohledně pražské MHD si však trvám. Pravidlo "pouze vozidlo, ze kterého po otevření dveří lidé vypadávají přetlakem, je adekvátně vytížené a dokud se tak neděje, dalších spojů netřeba" je krátkozraký a jen naháni do aut i lidi, kteří by si to jinak rozmysleli.
Ivan Nový 28.12.2005 11:05

oprava

 po roce 1998 :-)
Ivan Nový 28.12.2005 11:04

Re: Re: Astone, rozumprdíte a blbě brečíte.

jenže po roce 1938 se pro korupčníky pole působnosti značně rozšířilo. Braňte se!
A.D. 28.12.2005 10:58

Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

A kam metro nevede, se dopravíte jak?
R 28.12.2005 10:52

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

No některé vlaky na severní Moravu teď jezdí více spojkou mimo Přerov, jsou o to rychlejší, v Přerově na nádraží se měnil směr pohybu vlaku, lokomotiva se proto musela přemístit na druhou stranu vlaku a to trvalo asi 10 minut. Ale jinak dnes  mezi 8 a 18 hodinou  jede přímý spoj z Prahy do Přerova zhruba co dvě hodiny, nepřímé spoje přes Olomouc nebo Třebovou atd co půl hodiny.
Ivan Nový 28.12.2005 10:50

No vidíte jak hezky funguje trh,

velká poptávka po silnicích ve městech vyvolá růst ceny - ucpané silnice, zvolíte časově levnější dopravu - metro, což uvolní dopravu pro Ferrari :-)), aby každý měl svou míru plnou.
Optimista 28.12.2005 10:45

Marginálie

Zkuste si jen tak ve volné chvíli prohlédnout tohle. Upozorňuji slabé povahy předem, že je to jen pro otrlé.
 
 
Nevězí mnoho problémů s dopravou po dálnici i v tomto?
ticha@dohoda 28.12.2005 10:40

Re: Zase autor nic nepochopil,

pane Polansky ono je to o hrdosti, ono je siceneustale zduraznovano polske vlastenectvi a hrdost, jenze je to hrdost hodne pokrivena, ano Polak si od vas klidne pujci aby dame mohl koupit kytku, zebrak ale kavalir, pozdeji vam rekne aby jste mu ten dluh odpustil, ze mu deti placi hlady. EU by se v oblasti prerozdelovani mela zasadne a radikalne reformovat, vzit Polsko do EU bylo silenstvi, protoze ma jedno z nejzaostalejsich zemedelstvi v Evrope, takze uz tak nasponovany agrarni rozpocet EU se jeste vice zatizil dotacemi do polskych zahumneku, jinak ty par hektarove farmy nazvat nelze, pokud by se pri rozsirovani EU pouzival rozum, tak kriteria splnovali pouze Slovinsko, Kypr, Malta , mozna s privrenim oci CR a Madarsko. A to chteji za dva roky pribrat Rumuny a Bulhary, cire silenstvi, obe zaostale zemedelske zeme.
huhu 28.12.2005 10:32

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

vám nikdo nebrání jezdit autobusem a jak se dopravuji já, nechte na mně.
huhu 28.12.2005 10:31

Re: jenze v tom Chorvatsku

"bytí a nabytí" - co to je ? Pokud myslíte, že stavba dálnice je dobrá investice, tak u nás by jako nebyla ? Již Hitler takhle řešil nezaměstnanost, socani nezaměstnanost zvýšili dvakrát, mohli místo do podpor investovat do dálnic.
Mysch 28.12.2005 10:23

sakra ivane,

vy uz zijete v budoucnosti.
tady to zatim zkouseji u mercedesu, a v norimbergu testuje man nejakou trat pro autobusy.
ticha@dohoda 28.12.2005 10:19

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

jenze v tom autobuse , pri spotrebe cca 40 l/100 km se na tech 100 km prostrida treba 300 lidi, ve spickach treba i 2 tisice. Navic mi uzivatele osobaku ve velkomestech pripadaji smesni, protoze tam ve spickach je casto i pesi daleko rychlejsi nez nejnovejsi Ferari, dopravni zacpy z neznameho duvodu nemaji pro draha auta zvlastni pruhy :-))
R 28.12.2005 10:17

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Stát je v hromadné přepravě trochu bezradný. Když bude někde na hromadnou přepravu monopol, budou jezdit prázdné autobusy nebo vlaky a nebudou se dodržovat intervaly atd a lidi budou řvát a budou mít pravdu. Když se tam pustí konkurence, bude se řvát, že konkurence si vzájemně přebírá jen ty nejlepší trasy, kde ty autobusy skutečně naplní a ty kde se nenaplní, se ruší, takže babka z dědiny se k lékaři do města nemá jak dostat a taky v tom bude hodně pravdy.