4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Dálnice a politika

Čtyři velké tabule se začaly montovat na dálnici D1, která spojuje Brno s Prahou. Do konce ledna se bude testovat zkušební systém: na tabuli se řidiči dočtou, kudy mají objet kalamitu, která se na dálnici vyskytne. Je to moc hezké a zaplaťpánbůh za to. Jenže je to jako když si napudrujete modřinu - ta nezmizí, je to jenom kosmetika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ibn 28.12.2005 16:51

XXX

Zjednoduseni, matka moudrosti.
Ja Duska rad mam, zelezneho muze jednoho ;-))). On dela svoji praci, on neni kvalitar, ale odborar.
Optimista /optimiist@centrum.c 28.12.2005 16:51

Kamiony a zboží na vlaky – jediné správné řešení pro Českou republiku

Ivanův názor (28.12.2005 15:39) na kamionovou dopravu na našich silnicích považuji za naprosto správný. Silnice jsou zahlceny kamiony, protože tato nákladní doprava je vlastně obrovským skladovým hospodářstvím téměř všech výrobních firem. Výrobní firmy nemají sklady, ale plno kamionů na silnicích po celé republice. Souhlasím s názorem, že ohromné prostředky získané tím, že musíme snášet skladové hospodářství firem v kamionech po všech našich silnicích, mají být určitým způsobem navráceny těm, kteří to musí trpět. Všichni nadávají na silniční dopravu, ale mnozí jaksi pokrytecky zamlčují, že z ní mají především velký prospěch (hovořím o producentech a výrobcích). Ničit silnice těžkou nákladní dopravou a odmítat se podílet na její údržbě a výstavbě dovede každý. Bezvýhradně souhlasím se zavedením mýtného pro kamiony. ČR je křižovatkou Evropy (pro zarputilé odpůrce viz. mapa), takže přeprava kamionů po železnici od hranice ke hranici je naprosto logickou úvahou. Stejně na to jednou dojde. Jenže to ale bude až tehdy, když se už opravdu budeme zalykat smrady z aut a bude to otázka obyčejného přežití. Rakušané už se proti projíždějícím kamionům přes své území vzbouřili. V tomto ohledu nelze udělat nic jiného, než jim dát zapravdu.
Kantor 28.12.2005 16:48

Proč do toho najednou Aston mermomocí tlačí stát?

Onehdá jsem koukl do novin a vidím, že nejlepčí a největší kšeftsmeni u nás jsou cizinci.Proč je teda nenechat postavit pár kiláků dálnic, fungl nových a trvanlivých.Mýto ať si vybírají jaké chtějí, co je na tom těžkého?
pje 28.12.2005 16:37

Chorvati?

Ti mají nevýhodu v podobě tunelování horských hřbetů více než vyváženu obrovskou výhodou, a tou je geologie. Přesněji, u velké části trasy je přírodní horninový podklad natolik stabilní, že výrazně usnadňuje stavební práce. O stavebním materiálu, který je "při ruce", ani nemluvě. Aston asi nebyl v Chorvatsku nebo je viděl z letadla...
Thyronx 28.12.2005 16:36

Je s podivem,

Je s podivem ze jinde dalnice funguji. V CR zda se dalnice jsou jakysi samorost ktery se udrzuje sam. Vlada ted potrebuje prachy na populisticke "darky" a ne na infrastrukturu dalnic. Tabule jsou to nejmensi kde by vlada mela investovat pro bezpecnost dopravy. Dalnice D1 by mela mit nejmene 4 pruhy v kazdem smeru a svoji dalnicni policii.Informacni tabule a kamerovy system do jednoho strediska.
Rpuť 28.12.2005 16:03

Re: Ivane

Koleje do každé rodiny
NoName 28.12.2005 16:03

Co myslíte, Ivane,

z čeho dráhy budují koridory ? Z vlastních prostředků těžko. To kdyby cestující platil v ceně jízdenky, to by se na dráhy nadávalo ... Co říkáte ?
dulcibelka 28.12.2005 15:56

Re: Ivane

Že by zaměstnanec státních drah?
Finrod Felagund 28.12.2005 15:55

Re: Re: Re: Hromadná doprava - Slovensko

nehovoriac o tom, že práve v Pardubiciach podľa cestovného poriadku nestíhate prípoje o 2-3 minúty...
Finrod Felagund 28.12.2005 15:54

Re: Re: Hromadná doprava - Slovensko

Ja na Slovensko jazdím z Prahy často za príbuznými (Košice), a keď idem z KE niekde mimo, tak vlaky, aj osobné, zvyknú byť pomerne plné - ale zasa nie tak, aby sa nedalo si sadnúť.. ten vozový park sa priebežne obnovuje (motorové jednotky 840 okolo Žiliny a BB, rekonštrukcie na 811, resp. 812 čo z KE chodia do Plešivca, alebo tam okolo Margecan, na Spiši atď...)... ale musím ťa ubezpečiť, že tu je to horšie - posledne som išiel z Dvora Králové nad Labem do Prahy cez Pardubice (tam prestup na EC, asi 45 minút sa čaká na prestup kým EC od Viedne príde), no a oni až po pravideľnom príjazde vlaku napísali, že vlak má 90 minút meškanie, a to všetko v dobe, kedy bolo jedenásť večer a nedalo sa použiť nič iné, iba čakať a čakať. Potom som prišiel do Prahy o pol druhej ráno a aspoň, že som mal šťastie, že mi práve išla nočná električka, ktorá pekne nadvädzovala na autobus, inak by to bol des... no ale na prednášku od ôsmej som teda nešiel.... a samozrejme mi ČD nič nevrátili ani mi to nijako nekompenzovali...
Tesák 28.12.2005 15:44

Ivane

no to je velká pomatenost,co jste napsal.K tomu nemá cenu nic říkat.
Ivan 28.12.2005 15:39

Dálnici zrušit.

Nákladní doprava by se měla konat zásadně vlakem. Průjezd kamionů republikou by měl být zakázán zákonem. A na dálnici by se mělo platit mýtné pokrývající veškeré náklady stavby a provozu dálnice. Stát by neměl přispívat ani korunu. Každý by si pak rozmyslel, kdyby měl za jednu cestu osobním autem z Brna do Prahy zaplatit  tak asi 2500 až 3000Kč mýtného (někde v tom intervalu jsou skutečné náklady), kamion pak mýtné přesahující milion. Silniční doprava dostává dotace o řád až dva řády vyšší než doprava vlaková, pouze jsou ty dotace umně schovány.  To se pak snadno nadává na dráhy.
Jojin 28.12.2005 15:28

Re: Marginálie

A všimli jste si že to byla samá"lidová vozítka".Největší pravdou asi bude že to je krom mizerných silnic a dálnic v lidech!!!
Jojin 28.12.2005 15:22

Re: tarif

Jen by mě zajímalo čím by chtěl pan radní chránit ty průvodčí před opilými a agresivními pasažéry kteří nebudou vyjímkou.
j. 28.12.2005 15:09

Re: Hromadná doprava - Slovensko

Slovensko - situacia zial nie je az taka ruzova - mimo vlakov EC/IC je technologicke zaostavanie pokial ide o vozovy park coraz vyraznejsie. ZSR sa od noveho obdobia rozhodli zaradit do "silnej prevadzky" takmer vsetky vlaky EC/IC vo vsetkych dnoch. Budovanie koridoru I a II sa zatial nedostalo prilis daleko za Bratislavu. Vyznamnym dovodom, preco davaju ludia prednost ZSR je neexistujuca cestna/dialnicna infrastruktura, ked namiesto dobudovania diagonaly, Bratislava - Trnava - Nitra - Zvolen - BB - Ruzomberok - Poprad - Presov - Kosice alebo juzneho tahu BA-Trnava Nitra-Zvolen-Lucenec-Roznava-Kosice (kde by naklady boli zlomkom sucasnej koncepcie) sa stavia investicne narocny severny variant Bratislava - Trnava - Trencin - Zilina - L.Mikulas - Ruzomberok - Poprad - Presov - Kosice. 
Vladík 28.12.2005 14:59

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Individuální doprava se rentuje vždy. K ceně jízdenky připočti, co zaplatíš na dotacích (zvláště dráze) - ty, ne stát nebo kraj; vše jde z tvých peněz. A co na údržbu tratí.  Zatím co v ceně benzinu máš i spotřební daň (ze které vláda jen krade, místo aby stavěla silnice, dálnice a cesty) a ještě z té daně i DPH .  Takže co je výrazně lacinější ????  (Tím nechci úplně popírat ekologické vazby).
Xaver X.X. 28.12.2005 14:53

Obávám se IBNe, že takto zjednodušený pohled

je nesmírně zavádějící a postihuje jenom špičku ledovce. P.S. Nemám rád Duška, ale přesto nemohu souhlasit.
Chochola 28.12.2005 14:50

Oragnizační opatření na dálniccích

Do doby  zvýšení kapacit dálničních tahů spočívá řešení současné kritické situace v organizačních opatřeních.Informační tabule pomohou málo, více by uspělo zvýšení počtu policistů a jejich důslednost vyžadovat po účastnících silničního provozu dodržovat všechny předpisy, platné pro vozidla z hlediska technického stavu a oprávněnosti dálnici v daný čas použít.Za každý oprávněně odstavený kamion bych dal policistovi odměnu 1000Kč a viděli byste jak by byl pořádek.Pan Šimonovský nic nevyřeší, ten myslí jenom na kariéru a ne na silnice.
dulcibelka 28.12.2005 14:02

Re: tarif

To má zhruba stejnou logiku, jako kdybych v zaplivané knajpě VI. cenové skupiny zvedla ceny na úroveň pětihvězdičkového interhotelu. S odůvodněním, že chci zlepšit kulturu stolování! (A že třeba někdy přijmu i číšníka navíc...)
Smart 28.12.2005 13:58

Astone, ty jsi ze vsech nejchytrejsi.

ibn 28.12.2005 13:06

tarif

Hromadnou dopravu v Praze čeká v příštím roce několik důležitých změn. Asi nejvíce se cestujících dotkne magistrátní návrh na zavedení zvláštního tarifu pro noční tramvajové a autobusové linky. Tarif by zohlednil vyšší ekonomickou náročnost provozu nočních spojů a mohl by přispět i ke zvýšení bezpečnosti cestujících na těchto linkách,“ uvedl radní Radovan Šteiner. Kolik budou jízdenky stát, podle něj zatím není jasné, ale uvažuje se až o dvojnásobku současného jízdného, tedy o částce 40 korun. „Jednou z možností je, že by si cestující v nočních linkách museli označit dvě jízdenky najednou,“ připustil Šteiner.
„Chceme-li zlepšit kulturu cestování na nočních linkách, je jasné, že to něco stojí,“ podpořil návrh ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Tomáš Jílek. Vydělané peníze - odhadem asi 20 milionů korun za rok - by chtělo město věnovat na doprovod nočních linek, ostrahu nebo průvodčí. „Nejvíce by nám pomohlo zavedení průvodčích. Ti by totiž jednak dohlíželi na bezpečnost ve vozech, jednak by zároveň také vydávali či kontrolovali jízdenky,“ dodal Jílek. Z nočních tramvají by podle podle jeho slov mohly zmizet nežádoucí osoby, bezdomovci a rovněž černí pasažéři.
A.D. 28.12.2005 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

No jo, teprve, když si člověk zažije každodenní cestování do a z práce ve špičce, může objektivně posoudit dopravní situaci v dané lokalitě. Dokud jsme se tam jen jezdili o víkendu podívat, jak roste "náš" byt, viděli jsme taky všechno růžověji :-( 
A když navíc "ranní špička" končí pro dopravní podnik v půl osmé, protože to už přece "všichni jsou v zaměstnání"..
 
A.D. 28.12.2005 13:01

Re: Nebo časem dobudovat metro,

Všechno ne hned, něco by šlo obratem, jen by dopravní podnik musel chtít. Zatím jen vidím, jak si druhé auto do rodiny pořizují lidé, kteří ještě před rokem, když se sem stěhovali, měli úplně jiné priority. Ale po marném boji s dopravním podnikem to vzdávají..
ibn 28.12.2005 13:00

Re: Re: to budou konce

Az se bude psat rok 2005
vsichni pojedem na Mars
 
Az se pracovnici donuti pracovat. Az se management donuti pracovat, az se reditele donuti pracovat. Jak je nejvetsim nesvarem remeslniku je nedodrzovani technologickych predpisu, u sluzeb je to nedodrzovani ucty a terminu.
 
Odborar Dusek je Pyrrhem ceske dopravy, ted tam bude sedet jako zaba na prameni, dokud neumre, nebo dokud neprijde nejaka panna, ktera jej vysvobodi.
R 28.12.2005 12:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Asi to chce být místní, aby člověk takové "lahůdky"objevil a naplno vychutnal.
R 28.12.2005 12:48

Re: Hromadná doprava

Problém je v tom, že ČD jsou v dálkové dopravě monopolním železničním dopravcem, kterého tím pádem nic netlačí ke zlepšování svých služeb.
To je nejspíš ten správný důvod.
jezevec 28.12.2005 12:39

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Kolikpak lidí u nás svými plechovými boudami na kolečkách denně vyjíždí na cesty i když by stejně dobře mohli jet hromadnou dopravou?
NIKDO. Stoprocentně nikdo. Zcela jistě ne v Praze, ale ani jinak nikdo. Problém právě je, že hromadná doprava nejezdí stejně dobře, jinak by aut jezdilo jen pár.
Finrod Felagund 28.12.2005 12:36

Hromadná doprava

Problém je v tom, že ČD jsou v dálkové dopravě monopolním železničním dopravcem, kterého tím pádem nic netlačí ke zlepšování svých služeb. V případě, že by se liberalizovala železniční doprava a každý dopravce by si mohl koupit svá vozidla a s nimi provozovat své rychlíky, své vlaky EC/IC a podobně, konkurence by donutila ČD zvýšit kvalitu služeb (pokud ovšem by Dušek nezačal řvát, že jde o nekalou konkurenci a že by museli kvůli zeštíhlení a zefektivnějí podniku propouštět). V případě, že by se všichni dopravci podíleli na jednom jízdním řádu, a museli by jej a jeho návaznosti respektovat, nevidím problém. Pokud ale stojí Pendolino z Prahy do Ostravy 500 Kč a nedá se na něj ani použít kilometrická banka, je to naprosto k ničemu, ještě když to zázračné Pendolino dojede do Ostravy o deset minut rychleji, než obyčejné EC. A co si budeme říkat, na trase Praha-Ostrava to nejsou zrovna manažeři, kdo tam nejčastěji jezdí, ale studenti. Studuji na IPS FSV UK a moji spolužáci z Moravy na nový jízdní řád doslova extrémně doplatili - do měst jako je Suchdol nad Odrou nebo Jablunkov mají mnohem komplikovanější dopravu, než dříve. Nicméně i bez liberalizace trhu se situace dá aspoň nějak zlepšit. Nemusím se koukat ani na Německo, Rakousko či Švýcarsko, ono bohatě stačí se podívat na Slovensko: vlaky tam daleko inteligentněji navazují, než u nás, a nemívají zdaleka taková zpoždění. V současné době se staví koridor Bratislava-Košice a nějak jsem si nevšiml, že by kvůli tomu měly vlaky taková zpoždění, jako měly v době stavby I. a II. koridoru u nás. Problém je v tom, že železnice na Slovensku jsou poměrně drahé, cena jízdenky je o nějakých 25% dražší, než naše nezákaznické jízdné a zákaznické jízdné na Slovensku není. Na Slovensku existuje tarifikace vlaků EC/IC podle toho, o který den v týdnu jde (silné a slabé dny), jak dlouho dopředu se lístek kupuje atd., čímž pravidelní dojížděči nemusejí tolik trpět a dráha stejně vydělává...
martin 28.12.2005 12:35

Re: to budou konce

to nehrozí. Se slzou v oku vzpomínám na Duška před lety, kdy říkal, přidejte nám a my zlepšíme čistotu i kulturu cestování.
jeff 28.12.2005 12:32

Re: Re: Re: Hledám zubaře - Szukam dentysty

protože jeden vládní gauner si přibral ještě většího.