3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 11.8.2008 21:41

Nemyslím, že by tento národ trpěl bezbřehým pacifismem.

Už jsme to (nejen) tady několikrát rozebírali - nějak se posledním několik generacím nedostává důvodů, proč by měli za tento stát bojovat...

Petr H 11.8.2008 21:47

Re: Nemyslím, že by tento národ trpěl bezbřehým pacifismem.

Hmm,nemáme za co bojovat,ale nepřiteli stojíme za to nás obsadit.To už je podle toho,jak si to kdo přebere.

vlk 11.8.2008 21:50

Souhlas,

ale z nějakých pro mne ne zcela pochopitelných důvodů si většina lidí myslí, že nejde o život.

Lépe řečeno, ty důvody celkem pochopitelné jsou, ale o to větší na člověka padá beznaděj...

Hugo 11.8.2008 22:06

Re: Re: Nemyslím, že by tento národ trpěl bezbřehým pacifismem.

A přitom jsme tady měli jednoho prezidenta, ktaerý si tak přál, aby mohl klást, hm, ty věnce u hrobu neznámého, hm, bojovníka.

čulibrk 11.8.2008 21:25

Re: Což mi připomíná,

No samozřejmě! Metaforou řečeno....čím víc pruhů(US flag),tím víc Adidas:-D

Modrý pták 11.8.2008 21:23

Válka je

ještě dobrý způsob, jak odvést pozornost jinam. Pokud jsou nějaké trable, tak je tohle ideální a navíc se národ tak pěkně semkne, že.

vlk 11.8.2008 21:28

Ano.

Jeden z největších omylů historie - krátká vítězná válka

Modrý pták 11.8.2008 21:40

Jasně,

protože ten "krátký" čas a to "vítězství" jsou vidět, že. Zatímco ty dodatečné náklady nejsou na první pohled zřetelné. Já bych osobně za největší omyl historie vydával války idealistické: např. export demokracie. Na ty to, co není vidět platí dvakrát. Ty kořistnické jsou takové jednodušší. Tam prohra platí vše. Hned.

vlk 11.8.2008 21:43

Souhlas,

ale to se musí nejprve povést v rychlosti zvítězit. Už tady bývá zakopán pes ;-)

Barry Goldwater 11.8.2008 21:15

RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Ten poměr velikosti mezi Ruskem a Gruzií připomíná poměr mezi malým Československem a nacistickým  Německem. V obou případech jde o jeden krok velmoci a po něm budou následovat další. Jistě se  má na co těšit Ukrajina.  Osamostatnění Kosova není pro Srbsko likvidační, navíc rbsko i Kosovo budou za nějaký čas dobrovolně ve společném státě, EU. Žádnou podobu s Gruzií nevidím. Abcházie s Osetiií jsou stejně jako v případě Sudet pouze přípravou bestie na další výboje. 

strejda 11.8.2008 21:19

Re: RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Ten poměr velikosti mezi USA a Irákem připomíná poměr mezi malým Československem a nacistickým  Německem. V obou případech jde o jeden krok velmoci a po něm budou následovat další. Jistě se  má na co těšit Írán. 

Glock 11.8.2008 21:27

Re: Re: RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Jak milé ... pardon ... vlastně hloupé. Jste jen další Křeček.

Barry Goldwater 11.8.2008 21:47

Re: Re: RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

A oni Iráčané se chtějí připojit k USA a USA si chce připojit Irák? Pokud ano, pak bych tu podobu viděl také.

AndyO 11.8.2008 21:14

rusové křičí, že nechtějí hned za hranicema radar. si ještě nevšimli, že za hranicema mají ukrajinu a pak slovensko a pak teprve radar.

tak já se domnívám, že se mýlíte...a vlastně jsme se mýlili všichni, kteří jsme tvrdili, že Rusko nemá právo na žádné "za hranicemi radar". Zjevně Putin a spol. dobře věděli, že než se rok s rokem sejde a bude položena první tvárnice na stavbu radaru budeme mít rusáky zase za humnama.

Real 11.8.2008 21:17

Re: rusové křičí, že nechtějí hned za hranicema radar. si ještě nevšimli, že za hranicema mají ukrajinu a pak slovensko a pak teprve radar.

;-DR^;-D

vlk 11.8.2008 21:19

:-)))

Real 11.8.2008 21:08

Putin kritizuje USA. Brání prý mírovému úsilí Ruska :-)

Ruský ministerský předseda Vladimir Putin obvinil Spojené státy, že podrývají ruské úsilí o nastolení míru v Jižní Osetii.

Proč teda dobývají rusové Tbilisi?Asi jim tam nějakej "ruskej" osetínec utek ;-D;-D;-D

strejda 11.8.2008 21:20

Re: Putin kritizuje USA. Brání prý mírovému úsilí Ruska :-)

Rusové dobývají Tbilisi? Skutečně? Jste si tím jistý, nebo stále jen lžete?

JC 11.8.2008 21:07

2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

Saakašvili, který dal rozkaz k masovému vraždění civilistů, je v očích USA i EU hrdina, obdivovaný a všemožně podporovaný (samozřejmě i českou vládou, poslušnou příkazů shůry). Agresorem je tedy KDO? No samozřejmě RUSKO!!!!

AndyO 11.8.2008 21:10

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

no, ze začátku to byl zločinec a agresor, ale Rusům se jako vždy povedlo zvrátit kolo dějin a tuto roli po něm převzít. Dlužno podotknout, že jim to trvalo kratší dobu než byla třeba na zabití těch 2000 lidí ( které počítal kdo???)

Real 11.8.2008 21:10

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

Že ty budeš Bužinskij ;-D

PetrH 11.8.2008 21:21

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

Těch 2000 lidí mělo být zabito při nočním útoku na Cchinvali. K tomu by mělo být minimálně 10-15000 raněných. Tak to prostě chodí, ne každý hned umře. To je dohromady polovina obyvatel Cchinvali (34000 obyvatel v r. 2005). Kde jste je viděl?

AndyO 11.8.2008 20:55

komu schází Blair, kristovanoho?

ale s tím Irákem je to opravdu škoda, že tam Amíci vtrhli. Měli to nechat být- absolutně. Ať si tam Saddám vyváděl co chtěl, nevšímat si ho. Mohlo být veselo a podle Ley by pravděpodobně dneska Gruzie neválčila s Ruskem.

Motýlí křídla;-D;-D

Real 11.8.2008 20:59

Re: komu schází Blair, kristovanoho?

Jyrkovi a Lee ;-D

clay 11.8.2008 20:59

Re: komu schází Blair, kristovanoho?

pravda, co je komu do Kuvajtu...Lea chodí pěšky

Lea 11.8.2008 21:46

Re: Re: komu schází Blair, kristovanoho?

ale jasňačka,že útok na Kuvajt bylo svinstvo. Ale především svinstvo bylo to,že amíci zafinancovali straně Sadáma  státní převrat. A že pak projevil se jako hajzl nevděčnej,je věc podružná. Vždyť mu bylo ve válce s Iránem  poté západem odpuštěno. Byl podporován jak západem,tak tím Kuvajtem a dalšími okolními státy. A chemické zbraně ? Podívejte se,kdy Margaret tepala západní svět za větší podporu Sadáma. O tom to všechno je. Člověk by řekl -.nechoď Vašku s pány na led.

Pavel Kořenský 11.8.2008 21:01

Re: komu schází Blair, kristovanoho?

No tak on kus pravdy (takové hovězí) je :-)))

Kdyby se USA necpaly do Iráku, na Kavkaz, do Evropy, neměly fůry let základny tam i onde, mohlo Rusko cokoli potřebuje dostat bez válčení. A vlastně by se ani nerozpadnul Sovětský Svaz, mírová hráz. :-)

Některým lidem se holt po Rusech evidentně stýská.

divana 11.8.2008 21:05

Re: Re: komu schází Blair, kristovanoho?

a naopak. rusům se tak stýskalo po nás, že si zabydleli šary vary..

divana 11.8.2008 21:08

a radar - to tu dlouho nebylo..

rusové křičí, že nechtějí hned za hranicema radar. si ještě

nevšimli, že za hranicema mají ukrajinu a pak slovensko a pak teprve

radar.

Ghost Dog 11.8.2008 21:29

Re: a radar - to tu dlouho nebylo..

..otázkou je, jestli si už v Moskvě všimli, že Ukrajina je samostatný stát a že Československo je také minulostí...