24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Viktorie 11.8.2008 21:29

Trefa

Skutečně podobnost čistě náhodná... A USA jsou netrpělivé a znepokojeny otázkou hrozby ztráty územní suverenity Gruzie! A že nebyly znepokojeny hrozbou ztráty územní suverenity Srbska, když UČK vražděním a vyháněním srbského obyvatelstva z Kosova žádala odtržení této provincie od Srbska...Proč se tehdy světový četník nepostavil na stranu srbské vlády a nesliboval jim svou podporu? Mají plné huby práva, světového pořádku a demokracie, ale skutek utek...Konají pouze podle toho, co se jim zrovna hodí do krámu. Nejdřív byli superkámoši se Sadámem, dodávali mu zbraně, a když jim přestal lézt do (_!_), tak ho zařadili do osy zla, obvinili z nečeho, co vůbec nebyla pravda a pak ho smetli z povrchu zemského...Bych se vůbec nedivila, kdyby si ta dvojčata shodili sami, aby měli argumenty pro útok na Afghánistán  a Irák, ti zmetci jsou toho schopni...

PetrH 11.8.2008 21:32

Re: Trefa

Svatá prostoto! Viktorko, snad se radši vraťte ke splavu...:-/

Hugo 11.8.2008 22:00

Re: Trefa

Vidíte, je to jenom ženská, ale myslí jí to lépe než kdekterému českému politikovi.

Real 11.8.2008 21:26

Troška by moh už konečně natočit pohádku :"O hodném Rusovi",

udělal by radost socbolševickým Čumilům a měl by naději,že bude pověřen KSČSSD natáčet epopej o stavbě Paroubko-Kaplického Chrchle ;-D;-D;-D

Na pražské Letné architekt Jan Kaplický s nápadem své "chobotnice" u úřadů neuspěl. V Českých Budějovicích však nejspíš postaví novodobé Rudolfinum. ;-D;-D;-D

PetrH 11.8.2008 21:30

Re: Troška by moh už konečně natočit pohádku :"O hodném Rusovi",

Ale ovno! Na Temelíně by mi nevadil...

Čumil 11.8.2008 21:22

Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stake in Cas

http://www.debka.com/headline.php?hid=5499

PetrH 11.8.2008 21:24

Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stake in

Už jste se vrátil? Spočítal jste Rusáky v Gruzii?

Čumil 11.8.2008 21:27

Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stak

K čemu? Von si je Saakašvili neuměl spočíst? Zjevně ne.

PetrH 11.8.2008 21:28

Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its

Vy jste lhal, že tam nejsou. Vy jste vážně teflonovej.

Čumil 11.8.2008 21:29

Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened

Ach, chudáku, měl jste odkaz, snad jste se na něj dokázal podívat.

PetrH 11.8.2008 21:33

Re: Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthe

Vy taky. Včetně videa.

Čumil 11.8.2008 21:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has stren

Nemám video...:-)

Real 11.8.2008 21:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has s

Víme že si socka tak se tím pořád nechlub ;-D

PetrH 11.8.2008 21:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has s

Máte počítač? http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/08/11/georgia.russia/index.html#cnnSTCVideo

Real 11.8.2008 21:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia h

To máte marný;-D

Real 11.8.2008 21:31

Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stak

Meziměstská konzultace s Lidovým domem trvá no ;-DTvrdík mu faxnul tak to sem pastnul;-D

Luis 11.8.2008 21:21

Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Skvěle napsaný komentář pana Křečka. Albánci s pomocí západních spojenců etnicky vyčistili Kosovo / 300 000 Srbů nesmí zpět do svých domovů/  a ukradli území. Západ teď poučuje Rusy, že nesmějí udělat totéž. Hádejme , která menšina-většina je nyní na řadě, aby si ukradla s  území státu do kterého se přistěhovala .

PetrH 11.8.2008 21:22

Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Dám se poddat. Cikáni?;-)

čulibrk 11.8.2008 21:28

Re: Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

no do pr/dele....99 cigošů....a máme tu Rusy:-D

Real 11.8.2008 21:34

Re: Re: Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Mezi 99ti Pragováky ,nebyl ani jeden cikán jen samý Čumilové ;-D;-D;-D

Glock 11.8.2008 21:34

Re: Re: Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

nene, těch musí být víc než Pragováků. Aspoň stovka.

PetrH 11.8.2008 21:36

Re: Re: Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Držte mindžu, do mindži! Nebo se to dozvědí!;-)

nikalo 11.8.2008 21:17

Kdyby jenom Kosovo

Svet ma skutecne zvlastni nazory na to, kdo muze byt samostatny a kdo na to nema narok. Tak napriklad Tibetany podporujeme, ale Korsicane, Baskove nebo napriklad Irove a Skotove maji smulu. A kdo neni s nami, je proti nam. Rusko s nami neni, vyhrozuje nam, a tak je proti nam. A my jsme proti nemu. Tvrdi-li proto Rusko, ze Osetie si zaslouzi nezavislost, my se stavime na stranu Gruzie. Pro vsechny zastance ruske osvoboditelske armady - kde berete zaruku, ze Osetie bude sice bude nezavisla na Gruzii, v ramci ktere aslespon byla mensinou relativne silnou, ale nestane se casti Ruska, kde bude mit vahu asi jako plivance v mori?

strejda 11.8.2008 21:18

Re: Kdyby jenom Kosovo

Nechal bych to na těch Osetincích.

Barry Goldwater 11.8.2008 21:58

Re: Kdyby jenom Kosovo

Prosím, sdělte mi, kdo brání Skotům a Irům, aby se ve svobodných volbách nerozhodli pro samostatnost.  Máte-li nějaké informace, sem s nimi.

Moje informace jsou, že Severní Irsko je Britské, protože si to ve všech svobodných volbách přála většina obyvatel. Ani ve Skotsku nacionalisté zatím nevyhráli a sami se ještě nerozhodli, co vlastně chtějí. Angličané naznačili, že pokud by se Skotové chtěli osamostatnit, nebudou jim v tom bránit.

Ono je důležité, jestli nějaká menšina žije v demokratickém státě a má zajištěna svá práva, nebo jestli jde o diktaturu, která se z menšinami vůbec nebaví. Také je důležité, jestli politika státu směřuje k udržení kultury dané menšiny, nebo k její asimilaci. Rozlišujte to.

vlk 11.8.2008 21:15

Dějiny lidstva

jsou dějinami válek, ničím jiným. Od toho jsou vynalezeny zbraně, aby se používaly.

Pokus napasovat jakýkoliv konflikt do ideologie až příliš připomíná snahy o legalizaci a získání morálního kreditu (a priori) nebo hodnocení vítěze (ex post). V reálu nejde o nic jiného, než že někdo něco chce a po dobrém to nejde. Právo je pouze tak silné, jaká síla je schopna jej vymáhat. My ateisté to máme usnadněno, věřící mohou podlehnout dojmu, že případný konflikt je jednou z nejlepších příležitostí projevu vyšší moci.

Neosobní válka (tedy někdo velí a někdo jiný cedí krev) je pouhým kalkulem co za co. Jako každý kalkul, i tento může být chybný.

vlk 11.8.2008 21:18

Což mi připomíná,

že mám přehodnotit vlažný souhlas s radarem za souhlas bez přívlastků ;-)

Petr H 11.8.2008 21:22

Pouhý radar nestačí

když obyvatelstvo okolo něj bude pasivní nez ochoty se bránit.6-ti měsíční prezenční služba pro tak malý národ na blbém strategickém místě je absolutní povinnost.Ale myslím vojnu a trošku zdravého nacionalismu,ne šaškovat u nástěnky.

vlk 11.8.2008 21:27

Ono k tomu možná dojde.

Na druhou stranu - při vzpomínce na své vojančení - byl to neuvěřitelně promrhaný nejlepší čas života. Nedovedu si však představit (bez ohledu na režim), že by povinná, tedy bez nadšení provozovaná vojenská základní služba v našich podmínkách vypadala jinak než jako švejkovina ;-)

Člověk má vzpomínat jen na to dobré - tedy člověk se alespoň naučil žít v kolektivu a nebo z něj byl už navěky vypuzen. Jo, smečky ;-)

Jinak - pokud si vzpomínám, tak z necelé stovky špagátů z našeho ročníku zařvali tři na vojně, což je docela dost vzhledem k okolnostem. A v operaci Pouštní bouře jsme tuším měli nějvětší procentické ztráty ze všech válečníků...

Petr H 11.8.2008 21:38

Vlku,vy jste Pouštní Bouře

já byl na vojně v 73 a to bylo na dva járy.Zbytečné járy a typická švejkovina.Na druhou stranu spoléhat se jako 10-miliónový národ na sudičky a bezbřehý pacifismus je osudová chyba.Samozřejmě,proti hladovému ruskému medvědu,který vnimá české teritorium jako svůj obechcaný patník je to málo,ale i tu snahu se bránit každý spojenec ocení a nepůjde do vzduchoprázdna.