2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
* 11.8.2008 7:24

Hartmannová napsala v knize Mír a trest, že seznam lokalit, kde si mohl Karadžič zdržovat, zahrnoval Srbsko, Černou Horu, Indii, Jihoafrickou republiku, Řecko a jednu ze zemí bývalého Sovětského svazu. Karadžič však nabídku odmítl.

Hartmannová napsala v knize Mír a trest, že seznam lokalit, kde si mohl Karadžič zdržovat, zahrnoval Srbsko, Černou Horu, Indii, Jihoafrickou republiku, Řecko a jednu ze zemí bývalého Sovětského svazu. Karadžič však nabídku odmítl.

Albrightová prý nabízela Karadžičovi azyl

tohle všechno vzniklo za jelcina 11.8.2008 7:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Osetie_Kosovo ?

ono to trvá už dost dlouho. paamtuj, jelcin tam poslel ty rusy ...

cb 11.8.2008 7:20

Re: Máš naprostou pravdu !

Táhni do Kostnice.

baranka 11.8.2008 7:15

Re: V Bělehradě tam je v posledních letech fantastická úroda....

krásný je výhled na tu úrodu od 4 hromadného hrobu

jarda 11.8.2008 7:05

ještě že

máme v zásobě institut jiné situace :-)))

zdravím po dovolené ...

Banjo 11.8.2008 7:04

Re: Re: Re: Re: Re: Dovede si někdo představit, co by se stalo

miku, co špatného ten Hussain provedl od doby, kdy mu Bush senior nakopal pozadí v Kuvajtu? Jak  zjistil, že nemá US podporu, nevím o ničem. Čili zajímalo by mě to cca od roku 1992-3 až do popravy.

Honza 11.8.2008 7:04

Re: V každém případě určitá analogie s Kosovem zde je

Životní zájmy... Hmmmm

Nomen 11.8.2008 7:00

V Bělehradě tam je v posledních letech fantastická úroda....

Banjo 11.8.2008 6:59

Re: Dovede si někdo představit, co by se stalo

Tak co by udělaly USA víme dost přesně z příkladu - 11.9.2001.

Obviní z toho (a ještě držení zbraní - myslím chemických) stát, který s tím viditelně neměl nic společného a provedou invazi do něj. Pak šéfa toho státu popraví za sviňárny, které dělal ještě jako jejich spojenec. Jo a abych nezapomněl, prohlásí ještě, že hledají rodinného přítele svého prezidenta, protože je to největší terorista ze světoznámé sítě, o které jsem předtím nikdy neslyšel.

Aby bylo jasno, mnohem raději u nás vidím vojáky USA než Ruska. Ale přinejmenším v poslední době amici lžou o hodně víc, než co bych byl ochoten mlčky přejít (mnohdy zbytečně). Třeba s tím radarem kdyby na férovku řekli - ano, chceme mít přehled o tom, co se děje v Rusku - pak bych byl pro všemi desíti. Takhle mi sice ten radar až tak moc nevadí, ale zůstává nepříjemná pachuť, že ze mě spojenec dělá idiota.

baranka 11.8.2008 6:53

Re: Re: Re: Trochu beru zpět, dnes je na...

bombardováním k větším výnosům

Nomen 11.8.2008 6:51

Ano Osetinci jsou něco jako cikáni

Některé jazyky mají pro Čech a cikán zcela stejné slovo .......Neměli bychom se těch Osetinců zastat?

A ten Važa, ten je ale spravedlivej, důraznej a přesvědčivej......

fany 11.8.2008 6:50

Re: Re: Trochu beru zpět, dnes je na...

Mám obavu, aby v bombách nebyla manderinka bramborová...:-/

baranka 11.8.2008 6:48

Re: Trochu beru zpět, dnes je na...

co máte proti ruskému mírovemu bombardování?

Dušan Polanský 11.8.2008 6:48

V každém případě určitá analogie s Kosovem zde je

Abcházie a Osetie kdysi nebyly součástí Gruzie. Připojení je umělé. Takže je potřeba podporovat odtržení těchto umělých satelitů od Gruzie. Koneckonců Gruzinci si hrají na západní demokracii, takže by jim to nemělo dělat problém. Vojenské přepadení bylo jistě se souhlasem  USA, které chtějí takhle otestovat schopnost a rozhodnost Ruska při obraně svých životních zájmů. Test nevyšel. Naštěstí pro Evropu a Zakavkazko.      

Nomen 11.8.2008 6:48

Prostě Topolánek zase vítězí

Nomene,:

Autor: Ivan Nový IP: 89.176.169.xxx Datum: 11.08.2008 06:33

Putim zatím ze situace vytěžuje maximum.

fany 11.8.2008 6:47

Re: Tak to tusite zle

Ano Osetinci jsou něco jako cikáni..... místní říkají toto:

Vždy když jsem cestou zmínil "Osetii", rozkřičel se na mě znovu: "Žádná Osetie neexistuje! Osetinci byli vyhnáni z Iránu. Honili je Mongolové, všichni, my jsme jim poskytli útočiště, nakrmili je a podívej, jak se nám odvděčili," říká důrazně, ale přesvědčivě. A jak mám tedy Os... té zemi říkat? "Přece Samačablo!" dodává Važa.

fany 11.8.2008 6:44

Trochu beru zpět, dnes je na...

aktualne.cz přece jenom lepší komentář: http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=613310

A ten závěr sedí. Obyčejní lidé se diví, proč blbnou kvůli nějakým kopců, kde je pár lidí, které prý odevšad vyháněli a tak je Gruzie vzala na milost......:-/ A také se diví (tedy ini ne, to spíše my), proč rusové bombardují území Gruzie?

Tak kde je ta pravda?

baranka 11.8.2008 6:43

Re: zajímavé....

podle stejného práva jak se rusko zachovalo v čečně.

derik 11.8.2008 6:42

Tak to tusite zle

Viz udaje na wikipedii.

Posledni scitani: Osetinci 66.2%, Gruzinci 29.0%, Rusove 2.1%.  Gruzinci po vyhlaseni nezavislosti a naslednych bojich spis odesli.

Tino 11.8.2008 6:41

Podobnost se nabízí.

Dle článku soudím, že levice anektovala NP - autonomní oblast LN.;-D

Ivan Nový 11.8.2008 6:36

Nomene,

takže tam jednou bude válka.

medved 11.8.2008 6:35

Re: dodatek

Ten Gruzinec je spise Saakasvili. Mozna sa tam plete J.M.Shalikashvili.Ten ale patri jinam.

Ivan Nový 11.8.2008 6:33

Nomene,

Putim zatím ze situace vytěžuje maximum.

Nomen 11.8.2008 6:33

V Tallinu je poměr mezi Estonci a Rusy jedna ku jedné, takže....

Ivan Nový 11.8.2008 6:32

Ano, šance EU jsou slabé,

pokud se zavčas nevzpamatuje. Pokud bude EU slabá, a bude málo zbrojit, dojde k válce.

Nomen 11.8.2008 6:31

Ano, Putin uvažuje stejně inteligentně....

fany 11.8.2008 6:29

Astone, proč jste prodal psa do Lihového domu?

Na tento konflikt se dá dívat z mnoha úhlů pohledu, ale skutečnost lze poznat asi jen tam, na místě. Soudruh Křeček to vzal tak nějak z pohledu 4 okna, třetího patra Lihového domu a zdejší rudí nadšenci mu tleskají. Škoda, že naši novináří se sousřeďují jen na zprávy z cizích zdrojů, ale na místo se vydal snad je pan Petránek a někoho tam má čt.

Pravda je, jako ve většině případech, někde uprostřed. Ohlížení se za minulostí, nevede k budoucnosti. A srovnání s Kosovem? Kolik je v Kosovu albánců a kolik srbů? V Jižní Osetii je to skro půl na půl. Tuším že 40 tisíc gruzínci a 30 tisíc rusové...... oni se spolu ani tak nepřátelili, jako neměli rádi bolševiky z Tbilisi.

Vondra 11.8.2008 6:27

Re: Odsun

Problém je, že Kosovo má Albánii, ale Abcházie a Osetie je jejich země, které připojil ke Grůzii, své rodné zemi Stalin v roce 1922.

Cowboy 11.8.2008 6:27

Re: Cowboyi,

Nie som si isty, ci Rusom zalezi ako vypadaju pred svetom, moznost dominantneho vplyvu v Europe je lakava. Je zaujimave, ze az na par vynimiek vladnu v Europe socialisticke vlady, ktore su ideovovo blizsie k Rusku ako k USA.

Ivan Nový 11.8.2008 6:26

ginANDtonixi,

ale může, jednou k tomu stejně dojde, takže je třeba na tuto situaci cvičit, a toho se dosáhne jen tak, že budeme na Rusko tlačit a ono výhrůžky splní a na čas omezí dodávky. Na dlouho to stejně nemohou udělat, protože by vytvořili napětí, které by mohlo přerůst ve válku, kterou by neměli pod kontrolou. Nebo myslíte, že EU by se sama vzdala?