18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
clay 11.8.2008 8:26

Re: Re: Komu to není jasné?!

a některým lidem stačí si myslet, co čtou ostatní....

clay 11.8.2008 8:24

Re: Komu to není jasné?!

celá Slavíková...

liberal shark 11.8.2008 8:34

Re: Komu to není jasné?!

Já sjem to četl. Takovou přehlídku odporného šovinismu, lži, přetvářky a demagogie člověk jen tak nevidí.

Zebra 11.8.2008 8:10

No, to je tedy šrapnel !

Ovšem účelu bylo dosaženo, „rozproudila se živá diskuse“ a křeččí produkt mizí v dáli mezi kolejemi. Milému Křečkovu snad jediné: již staří Ŕímané a samozřejmě i vaše babičky věděly, že když dva dělají totéž, není to totéž. Kdyby vás to v mládí naučily, teď jako byste to našel.

Nový 11.8.2008 8:08

svatá pravda

Musí si toho všimnout  úplně každý.  Všichni by měli uznat, že  nelze  Osetincům upírat  samostatnost, kterou  dostali  Kosovští Albánci.

Trend  nastoupený v Kosovu je  špatný, ale  všichni  "odštěpenci" se ho už budou držet.

baranka 11.8.2008 8:12

Re: svatá pravda

čečno konečně jsi svobodná.

Tino 11.8.2008 8:19

Re: Re: svatá pravda

Ale ta Čečna musí být svobodná jedině jako součást Ruska! Vy to pořád nechcete chápat. Nemůže přece dosáhnout plné svobody jako nezávislá země!

cb 11.8.2008 8:21

Re: Re: Re: svatá pravda

Jedině pod vedeném velkého generalissima Putiná, který jediný vládne, ať má momentálně jakoukoliv funkci. A kdo že to je vlastně tím ruským prezidentem? Nějak jsem zapomněl.

derik 11.8.2008 8:20

Re: Re: svatá pravda

Mozna i Baskicko, Korsika, Kurdistan, Zitny Ostrov, atd.

Pavel 11.8.2008 8:41

Re: Re: svatá pravda

Ano Čečna by měla být konečně svobodná. Zejména po tom co Čečenci předvedli v Beslanu. Podívejte se na fotografie dětí z Beslanu. Vy jste snad slyšel, že by Osetinci provedli něco podobného? Vy jste upad.

baranka 11.8.2008 8:47

Re: Re: Re: svatá pravda

škoda že většina mrtvejch byla od ruské osvobozovací jednotky

yorik 11.8.2008 8:06

To jsou panečku paradoxy

Jižní Osetii věnoval Gruzii  velký Osetinec, Josif Visarionovič se svým rodákem a noshledem Berijou. Dnes na jeho rodné město dopadají bomby. Netřeba dlouhých úvah. Sakašvili to řekl v jedné větě. Jde o kontrolu těch energetických cest. Jinak by si Evropa ,slovy francouzského minista ani nevzpoměla, že  tak vzdálený "záhumenek" existuje.  

ok 11.8.2008 8:05

Podobnost vidí pouze ten, kdo nutně chce

 Na článku je zajímavé, že autor používá samá "neříkejte mně, že...". Předjímá argumenty a aniž je vyvrací, nechce, aby byly použity. Tak se tedy zechováme stejně a prohlásíme, že rozdíl mezi Kosovem a Gruzií vidí každý, objektivně myslící člověk a přednesme důkaz - samostatnost Kosova potvrdila většina EU, USA a další důležité státy. Samostatnost Osetie nechce nikdo a nemá na ni zřejmě zájem ani samotné Rusko. A to je ten rozdíl, pane Křečku.

Alex 11.8.2008 8:25

Re: Podobnost vidí pouze ten, kdo nutně chce

Když se na něčí stranu přikloní USA tak s tím už je třeba počítat! Když Buš kýchne, tak celá řiťoplazecká ODS onemocní.

baranka 11.8.2008 8:42

Re: Re: Podobnost vidí pouze ten, kdo nutně chce

když si prdne křeček tak vy se kvůli tomu poser...

Eurorealista 11.8.2008 8:03

Důsledky zahájení nové války Rusko-USA

Pane autore proč se divíte. Víte jaký je rozdíl mezi Kosovem a Jižní Osetií? Kosovani jsou slovy H. Kissingera "naši bastardi" a Osetinci jsou "jejich bastardi". Kdyby Osetinci mávali mésto ruskými vlajkami americkými, vzali bychom je na milost. Ale takhle ne. Vždy se bude fandit jenom "našim".

V podstatě začala 8.8. další studená (horká) válka mezi USA a Ruskem, tektokrát o surovinová naleziště. Američani a Evropa ty suroviny potřebují a Rusko je chce kontrolovat také.  USA pomalu zkoušelo kam až může ve škádlení ruského medvěda zajít. A hle červená linie byla překročena a světe div se medvěd ještě není mrtvý a kouše. Ale co Saakašvili čekal? Opravdu doufal, že Rusko mu dovolí útok na své vojáky? V podstatě Rusům opravdu jde o to aby měli vliv na Gruzii a nyní budou mít svá vojska několik kilometrů od našeho klíčového ropovodu, který jsou schopni v případě potřeby  do 5 minut zlikvidovat.  Před měsícem začali Rusové kontrolovat turkmenský plyn, takže stále prohráváme. Z války plynou tyto závěry:

1. NATO a EU jsou trapné organizace, které se nezmohou na nic. 2. USA je oslabena zatažena do jiných válek a Gruzíncům nepomůže. 3. Saakasvili je idiot, který nezná geopolitiku a nemá ani plán a nahrál Rusku. 4. USA se nehne nyní pro Gruzínce a je tedy otázkou, zda by se hnulo kvůli Čechům. 5 Medvěd je zpět na scéně v dobré kondici a jeho armáda není zase tak neschopná 6. Bude zle, bude se zbrojit a demokracie bude všude mizet 7. V Česku se veřejné mínění rozlomí na proruskou a proamerickou část v přibližném poměru 50:50, takže jako stát budeme naprosto v rozkladu. 8. Hledejme jiné druhy energie sedíme na rouře od medvěda. 9. Osetie a Acházie je ztracena, ale máme to Kosovo. 10. Další boj začne o Ukrajinu a myslím , že jsme na nejlepší cestě i tam prohrát.

Hurban 11.8.2008 8:16

Re: Důsledky zahájení nové války Rusko-USA

Pane Eurorealisto, téměř naprosto souhlasím s Vaším náhledem situace i s Vašimi závěry. Buďme však spravedliví hlavně k sobě: Někdy je i pro nás lépe, když (momentálně) protistrana vyhraje. To jen proto, aby náš momentální kamarád neměl pocit, že už se o nás nemusí bát, a samou láskou nás nesnědl. Rusko NESMÍ nechat Ukrajinu spadnout do lůna tzv. Západu. Byl by to konec Ruska a konec naší - alespoň národní - svébytnosti. Pokrytecké řeči o svobobě, agresi a demokracii: nejvíce tyhle pojmy v poslední době pošlapává ten, kdo o nich nejvíce mluví.

No... 11.8.2008 7:55

Zapoměl jste na důvody Ruska- ropovod do tureckého prostoru

O nic jiného nejde ...a ropa bude za 200,300....

cb 11.8.2008 8:00

Re: Zapoměl jste na důvody Ruska- ropovod do tureckého prostoru

Ropa z Azerbajdžánu jedině přes Ruskem ovládnutou Gruzii. Plyn z Norska jedině přes Ruskem zakoupené Německo.

Tino 11.8.2008 8:02

Re: Zapoměl jste na důvody Ruska- ropovod do tureckého prostoru

Ne! Osetie je rodiště J.V. Stalina. Takže je mu třeba postavit muzeum a pořádat pravidelné pouti k jeho hrobu. Rusové právem chtějí anektovat Osetii. Že je tam ropa, to je jen vedlejší efekt při vzývání Stalina, Lenina,Marxe, Engelse a Peťky Morozova!

strejda pedro 11.8.2008 8:14

Re: Re: Zapoměl jste na důvody Ruska- ropovod do tureckého prostoru

pavlika morozova, PAVLIKA ... zapominate, zapominate ...

sdf 11.8.2008 7:54

Astone, astone, astone ...

Aby toto všechno platilo, potom by v případě kosova musela Albánie do pár hodin po vstupu srbska do kosova začít bombardovat okolí Bělehradu s tím, že chrání zájmy svého etnika v kosovu. A to se nestalo.

jarda 11.8.2008 7:59

Re: Astone, astone, astone ...

při vší úctě k Vaší logice si nedokáži představit, jak by to Albánie provedla :-))

sdf 11.8.2008 8:01

Re: Re: Astone, astone, astone ...

Ale mohla by ne ? Chránila by jenom zájmy svého etnika v srbsku, ne ? vždyť určitě většina v "kosovu" byla proalbánská, ne ?

Tino 11.8.2008 8:05

Re: Re: Re: Astone, astone, astone ...

Vždyť už taky v Albánii suší dřevo na bojové letouny, tanky a kyje pro vojáky. Nemají tam sušičky dřeva, tak vyzbrojování trvá déle.

clay 11.8.2008 8:03

snad Křečku, Křečku, Křečku...

sdf 11.8.2008 8:05

Re: snad Křečku, Křečku, Křečku...

jasně, už jsem to taky zjistil že dnes nepsal ani aston, ani JAG, ale nějakej křeček v noční košili :-)

clay 11.8.2008 8:15

Re: Re: snad Křečku, Křečku, Křečku...

...v sosanský košili

derik 11.8.2008 8:04

Re: Astone, astone, astone ...

Navic Srbove do Kosova nevstupovali, jim to vzdy patrilo. Ale Gruzinci Jizni Osetije na a podle dohody o primeri meli byt mino jeji uzemi.

sdf 11.8.2008 8:08

Re: Re: Astone, astone, astone ...

však já vím že srbové do kosova nevstupovali ... prakticky tam nikdy nebyli ... ty zohavený těla co se tam našli (ano, na obou stranách) to všechno dělala UČK aby to tak vypadalo :-)))

Jinak já nejsem pro nezávislost kosova, myslím že to byl špatný tah, jenom mě vadí to srovnání.

Rus zůstane vždycky jenom rusem, dělají pořád tu stejnou politiku ať je tam stalin nebo putin