16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
huhu 11.8.2008 9:18

Re: pane Krecku

v čem je odlišná situace ? snad jen v tom , že Kosovo je historické srbské území, ze kterého byla srbská většina posstupně vytlačena ( třeba za WWII etnickou čistkou a vražděním pro nacistickými Albánci). Osetie ani Abchazie historickým územím Gruzie není, byla Gruzii "darována" Gruzínem Stalinem a po rozpadu SSSR to Rusko respektovalo. Stejně jako respektovalo "darování" Krymu Ukrajincem Chruščevem Ukrajině.

GLOWi 11.8.2008 9:24

Re: Re: pane Krecku

Dochazelo v Osetii k pogromum vedenym Gruzinci?

huhu 11.8.2008 9:35

Re: Re: Re: pane Krecku

ano, i v Abchazii. Tak jako v Kosovu či srbské Krajině v Chorvatsku, či Bosně proti Srbům

GLOWi 11.8.2008 9:41

Re: Re: Re: Re: pane Krecku

zdroj, pane Huhu?

Ivan 11.8.2008 9:27

Re: pane Krecku

Vyhnáním Albánců z Kosova myslíte to, že UCK (jinak jen krycí název pro drogovou mafii) platila 50 dolarů hotově každému, kdo se uvolil hrát si na uprchlíka a vydat se k hranicím? (50 dolarů byla tehdy v Kosovu docela slušná suma!) Srbové žádné Albánce nevyháněli a v samotném Srbsku žije početná menšina ALbánců, aniž by je někdo utlačoval. Ty nesmysly o srbských čistkách jsou čistou propagandou. I ve Srebrenici to bylo trochu jinak. Proč se mezinárodní tribunál nezajímá o to,kam se podělo 12000 Srbů, kteří ve Srebrenici žili před tím, než ji dobylí muslimové? Ti povraždili všechny, Srbské síly pak za odvetu popravili všechny muslimské  vojáky, t.j. všechny muže ve vojenském věku. (V muslimské oblasti to byli všichni muži daného věku, civilisté muži ve vojenském věku tam neexistovali.) Ženy a děti zůstaly ušetřeny, to asi byla srbská chyba, měli jendat stejně jako muslimové.

GLOWi 11.8.2008 9:33

Re: Re: pane Krecku

Proc lide, kteri neumi pochopit psany text, tak radi zurive prispivaji?

Kde pisu o vyhnani Albancu z Kosova?

Ivan Nový 11.8.2008 9:11

Račte si všimnout,

že Rusko zablokovalo vetem projednávání této otázky na Radě bezpečnosti, to znamená, že OSN je mrtvá organizace. Od teď Rusko vždy zablokuje Radu bezpečnosti pokud zaútočí na svého dřívějšího satelita.

Kolemjdoucí 11.8.2008 9:13

Re: Račte si všimnout,

vyhlaste válku Ruské federaci a přestaňte už konečně strašit na Psu, Ivánku.

baranka 11.8.2008 9:21

Re: Re: Račte si všimnout,

tak a včil rychle na schůzi do lihového domu nebo kam to vlastně jdete?

Kolemjdoucí 11.8.2008 9:25

Re: Re: Re: Račte si všimnout,

na Jánský vršek, baránku.

Ivan Nový 11.8.2008 9:38

Re: Re: Račte si všimnout,

Ta válka už běží, jen jste si toho ještě nevšimnul.

Kolemjdoucí 11.8.2008 9:43

Re: Re: Re: Račte si všimnout,

a Vaše role v ní? Rozumějte, Vaše osobní role??

Petr 11.8.2008 9:10

To opravdu

To opravdu není třeba. V mnoha případech si vystačíte sám........

-ferry- 11.8.2008 9:10

Naprosto souhlasím ...

   s panem Křečkem ...! Troufám si dokonce tvrdit,že Gruzie to načasovala na zahajovací den Olympijských her úmyslně.Je to pro Saakasviliho nejlepší propagační den.Včera večer jsem na ČT  24 sledoval onen pořad věnovaný tomuto konfliktu.Byli vybráni naprosto nevhodní (straničtí) diskutéři.Ta Petruška může být nezávislá snad jen,kdyby se do sebe pustili Venušané s Merkurany.Jinak ne.Válčit se nemá a zabíjet civilisty už vůbec ne.Spojené státy už povraždily tolik nevinných,že nad slovy Bushe musím žasnout.Nad tou jeho drzostí se vůbec vyjadřovat.Také Topolánek dokazuje svou mezinárodněpolitickou podřadnost. V sobotních LN řekl,že je třeba zachovat celistvost Gruzie. Správně! A co celistvost Srbska? Tady jsme slouhovsky uznali odtržení Kosova. Měli by proto (Topolánek,knížepán a další ) držet ústa. I Bush tady mlčel. Základna USA v těchto místech je k nezaplacení.Také v Gruzii už jsou Amíci,proč asi ...?

Ivan Nový 11.8.2008 9:13

-ferry-

jaké praktické kroky by měla podniknout Česká republika, aby vyloučila vpád ruských vojsk na naše území? Nebo aby zabránila vydírání Ruska přes plyn a ropu? Co navrhujete? Mrznout?

jarda 11.8.2008 9:18

Re: -ferry-

proč? ... trh to vyřeší :-)))

Ivan Nový 11.8.2008 9:43

jardo,

jistě, trh ve formě války. Jak navrhujete bojovat? Co bychom měli proti Rusku dělat?

defurak 11.8.2008 9:20

Re: -ferry-

Ale Ivane stačí pouze opisovat -\ přece taková opatření, jaká podniká Rakousko, Belgie, Holandsko, Maďarsko, Slovensko - či jsme snad něco extra ?

Prostě nedělat trapné frajery, neprovokovat, chovat se sebevědomě, korektně,  a slušně.

cb 11.8.2008 9:26

Re: Re: -ferry-

Ohnout hřbet.

Ivan Nový 11.8.2008 9:40

defuraku,

povíme si to po válce.

Ivan 11.8.2008 9:35

Re: -ferry-

ČR někdo vydírá? Rusko chce na území ČR nějakou základnu? Rusko hraničí s ČR? Co jsou to za fantasmagorie modrých ptáků?

Xeen 11.8.2008 9:10

Zásadní rozdíl

Kosovo vyhlásí nezávislost.

Srbové začnou kosovo bombardovat a zabijí 15 amrických vojáků kteří tam byli na inspekci.

Bush a Riceová prohlásí, že Srbská územní celistvost nesmí být narušena separatisty a že je jim jejich vojáků líto, ale že útok Srbů schvaluje blahopřeje Srbům k potlačení separatistické revoluce.

Zdá se vám to postavené na hlavu? Myslí že všichni pochybujeme, že by tohle USA opravdu udělala. Rázem by bylo srbsko vybombardováno i bez mandátu OSN - a jsem si jistý že efektivněji než si to dovololo rusové. Tak jako rozpad Jugoslávie nebylo "separatistické održení slovinců a chorvatů, destabilizující balkán ale spravedlivý boj národa za sebeurčení" Osetie a Abcházie se liší od kosova nebo rozpadu Jugoslávie tím, že je to "proruská revoluce". Proto je náboženským fanatikem Bushem vyhodnocena jako špatná. Dvojí metr alias Double standard. Už aby tu militantní opici nahradili člověkem. Jakýmkoli. I kdyby to měla být Paris Hilton. V jedné moudré knize dnes již velmi nepopulárního autora je citát který byl VELMI nepopulární i během našeho totalitního období: "Národy mají mít právo na sebeurčení až do úplného odtržení." Proč kosovci s 51% ano a Osetijci s 75% ne?

jim 11.8.2008 9:27

Re: Zásadní rozdíl

protože Usákům nejde o žádná lidská práva. To je pro blbce. Jde jim výhradně o kořist. Bush patří před válečný soud a pak ke zdi.

jim 11.8.2008 9:09

Osetínec z přepadeného zničeného Cchinvali, kde gruzínský diktátor spáchal jatka civilního obyvatelstva

Člen domobrany ze Cchinvali o bojích ve městě

Připravujeme se na obranu. Dnes zabili souseda Janika a jeho otce. Po Janikovi zůstala roční dcerka a čtyřletý syn. Po boji jsem z naší roty našel jen šest lidí. Ostatní se ztratili. Nemůžu najít kamaráda, který se účastnil bojů u vesnice Pris. Viděl jsem, jak Gruzínci vystřelili po autě, ve kterém jela rodina s batoletem. Otec a syn zahynuli po zásahu z tanku. Přežila jenom matka. Trhala si vlasy a ptala se, proč to musela přežít? http://rupor-naroda.livejournal.com/

dulcibelka 11.8.2008 9:09

Vy byste, Křečku,

neměl zejména přehlédnout vedlejší článek, který popisuje situaci daleko lépe, než ten váš blábol.

defurak 11.8.2008 9:07

Barry Goldwatere, prosím o objesnění /asi jsi blízko u pramene/

Jsem rád za Vaše tvrzení, že Osetijci nejsou Gruzínci stejně tak, jako Albánci nejsou Srby. Jinak prosím ještě o vysvětlení toho úletu pan. Saakašviliho, který

neoddiskutovaletelně tento konflikt začal záměrně na den zahájení

olympijských her a dost si naběhl na voj, protože reakci mnohem

silnějšího Ruska musel předpokládat. Kromě toho našimi (ó, jak jsme světoví !) kanony a katušemi zmasakroval bezostyšně obytné čtvrti a vyprovokoval Rusy k tomu, aby s využitím našich letadel L-139 mu dali na frak. Nyní si pan Saakašvili nasadil masku mírotvorce - zloděj křičí Chyťte zloděje !

No a my opět místo nestranné objektivity na plné pecky manipulujeme tu část veřejnosti, která není schopna si získat informace z jiných (německých, anglických) zdrojů. Měřme všem stejně - Schwarzernbegr by měl požadovat širokou autonomii pro Kosovo, Abcházii i Osetii ! Tlačil na nezávislost Kosova, tak holt nyní ať tlačí na nezávislost Abcházie a Osetie.

defurak 11.8.2008 9:11

Re: Barry Goldwatere, prosím o objesnění /asi jsi blízko u pramene/

Pro angličtiny znalé čtěte např. zde :

http://www.guardian.co.uk/world/2008/aug/08/russia.georgia1

jirka.s. 11.8.2008 9:07

Díky, Astone !!!

Ano, díky Astonovi se dneska soudruh Křeček definitivně odkopal! Chvilku to sice bude smrdět díky zdejším ruským rektálním speleologům, ale konec konců, zemská atmosféra je schopna pohltit daleko více horších smradů, než je trocha merkaptanů z křečka a spol. ! ;-)

defurak 11.8.2008 9:16

Re: Díky, Astone !!!

Intelektuální obře jirko s. nemohl bys konečně nechat toho trapného nálepkování lidí (což je ostatně jedna z vlastností typických pro zaryté bolševiky) a napsat něco k věci ? Pokud na to vT vůj intelekt nestačí, tak svými výpotky nedělej z tohoto fóra ještě větší žumpu !

jirka.s. 11.8.2008 9:25

Re: Re: Díky, Astone !!!

Nu což, de.uraku, domníváš-li se, že jsem já příčinou toho, co má soudruh sysel a spol. nalepeno na čele i na (Y), vyvracet ti to nebudu! Jenom tě mohu ujistit, že rozhodně  nikdy v minulosti a ani v budoucnosti nemíním olizovat a nalepovat jakékoliv etikety někam, kde si je dotyční už dávno a dávno nalepili sami vteřinovým lepidlem! ;-)