30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Cena, nebo omyl

Jako všechno, mají i reakce na udělení Nobelovy ceny míru Evropské unie svoje komické rysy. Zatímco Václav Klaus hovoří o tragickém omylu, jeho Petr Hájek hovoří už o tom, že nepřátelství mezi národy vyvolávané unií připravuje nedejbože novou válku. Očividně o tragický omyl nejde, natož pak o přípravy nové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Houda 13.10.2012 13:22

Re: EU

Si

děláte legraci, LTO, velká privatizace lidem typu Stehlíka či Soudka, firmy s

akciemi na doručitele, které ve velkém etablovala topolánkova vláda, tam šlo o

skutečné miliardy, které naposledy točila klausova parta v LTO.

O. Uživatel 13.10.2012 13:08

Uživatel požádal o vymazání
J. Slanina 13.10.2012 13:11

Re: EU

Tož jen podporujte, podporujte, určitě se dočkáte nového 27. června 1948.

M. Houda 13.10.2012 13:15

Re: EU

Tak toho se opravdu nebojím, na skutečný návrat komunistických idejí nám chybí jejich skuteční nositelé.

J. Kombercová 13.10.2012 13:40

Re: EU

Ano, nositelé se polepšili, viz pana Fischera, pravděpodobně jednoho ze dvou nejúspěšnějších kandidátů na hlavu státu.

P. Vandas 13.10.2012 12:43

Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Pokud ne, tak už na to máte jen hodinu. Proč to připomínám? Nuže proto, že když má někdo názor, tak jej má dosvědčit činem. A jsem opravdu překvapen, že pánové Balcar, či Jílek klidně napíší, že volit nepůjdou. Jejich názory potom ztrácejí u mne věrohodnost.

V. Hajková 13.10.2012 12:47

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Ano  právě  před  chvilkou  jsem  se  vrátila!   Dostala  jsem  děsný  kartáč  od  rodiny,  že  jsem  nevolila  ODS  ale  svobodné  občany  p.  Macha! 

P. Hofman 13.10.2012 12:48

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Správná rodinka.

P. Vandas 13.10.2012 12:48

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

 Dobře Vám tak, ale máte u mne plus.

V. Hajková 13.10.2012 13:02

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Tak  trochu  mě  přepadly  pochybnosti-   ne  nad   volenou  stranou  ale  nad  propadnutým  hlasem. 

O. Uživatel 13.10.2012 13:07

Uživatel požádal o vymazání
M. Houda 13.10.2012 12:54

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Volit 1% stranu je nevolba jistého druhu :)

J. Ryba 13.10.2012 12:50

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

věrohodnost názorů nemá nic společného s tím, že nikomu nedám svůj hlas. Tím bych naopak ten názor znevěrohodnil

P. Vandas 13.10.2012 12:51

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Má. Kecy, jsou kecy , ale ve chvíli volby se žádá čin.

J. Ryba 13.10.2012 12:57

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

to by byla pravda při ohrožení demokracie. Jinak tím "činem" vysílám směrem ke stranám falešný signál...a to, jakým způsobem naložila koalice s mým hlasem si zasluhuje čin...

J. Ryba 13.10.2012 12:58

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

nevolit je menší zlo, kompromis k tomu, volit proti nynější koalici

P. Vandas 13.10.2012 13:02

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Demokrat, hodný toho jména, vždy volí.

V. Hajková 13.10.2012 13:08

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Jemine-  jemine-  Vy  bláhový !   Zažil  jste  snad  na  těchto  diskuzích,  že  by  JÍLEK   neměl   VŽDYCKY   PRAVDU? :-)))))))))))))))))))))

J. Ryba 13.10.2012 13:21

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

děkuji, škoda, že se to nedá říct o vás aspoň v 1% případů

O. Uživatel 13.10.2012 13:09

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 13.10.2012 13:41

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

Nevím. Myslím, že vhození prázdného lístku, je vhodné ve chvíli, kdy bych hlas rád dal některé straně, které byl přístup k volbám zakázán. Jinak je to nedůvěra ke svobodným volbám, jako institutu demokracie.

J. Ryba 13.10.2012 13:11

Re: Doufám, paní Hájková, že jste už volila?

ne, to je morální vyděračství

J. Vyhnalík 13.10.2012 12:40

Cena pro černého pasažéra

Není sporu o tom, že Evropa a do značné míry i zásluhou EU je už 67 let poměrně klidnou zónou. Ovšem je to opravdu hlavně zásluhou EU? To je otázka, kterou bychom si měli v souvislostí s Nobelovou cenou položit.

Ten, kdo chce mír, musí splňovat více podmínek. První je zřejmá, nevyvolávat konflikty, a EU ji na první pohled splňuje téměř na 100 %.

Ovšem je nezbytné disponovat i dostatečnou silou, aby si každý rozmyslel případnou agresi a zároveň prokázat nekompromisní sílu v případě, že kdekoliv vzniká konflikt, který destabilizuje světový mír a hrozí genocidou. A tady EU opakovaně selhává a špinavou práci nechává na USA, které tvoří nejen akceschopnou majoritu v rámci NATO, ale poté, co Evropu zachránily v 1. i 2. světové válce, opakovaně zasahují vždy tam, kde se lokální konflikt hrozí rozrůst tak, že by ohrozil celosvětovou stabilitu.

Z tohoto pohledu by si tu Nobelovu cenu více zasloužilo NATO a zejména USA, které na udržení světového míru věnují rozhodně více prostředků než ostatní státy a jejihž vojáci pokládají i dnes životy za mír ve kterém žijeme v Evropě.

V rámci EU pouze Velká Británie disponuje armádou, která si to jméno zaslouží. Zbylé armády v rámci EU by nedokázaly bez vydatné podpory USA ubránit ani území vlastních států a to i včetně Francie, která sice dokáže vybombardovat letectvo neposlušného státečku ve frankofonní Africe tak, že si toho světová média nevšimnou, ale jinak si o bojeschopnosti její armády jako celku nedělám velké iluze.

J. Ryba 13.10.2012 12:52

Re: Cena pro černého pasažéra

i to NATO je společným projektem evropského společenství.To není protektorát nad svěřeneckým územím Spojených států, jak by plynulo z vaší specifické interpretace

M. Ilsner 13.10.2012 13:01

Re: Cena pro černého pasažéra

sám vypadá jako černý pasažér ....

J. Vyhnalík 13.10.2012 14:53

Re: Cena pro černého pasažéra

NATO vzniklo jako společný euroatlantický projekt to je pravda, ale je také pravda, že bez účasti USA by váha aliance byla nesrovnatelně menší. Svou akceschopnost předvedla EU v bývalé Jugoslávii, kdy se fakticky spolupodílela na zvěrstvech jako byl masakr v Srebrenici.

Na jsedné straně se EU tvářilo jako garant míru, ale ve chvíli, kdy došlo ke skutečnému konfliktu, tak se ukázalo, že vojáci nebyli ani vyzbrojeni a ani připraveni kohokoliv chránit. Pokud by v Srebrenici nebyli, tak by civilní obyvatelstvo možná uprchlo, možná se bránilo, ale velmi pravděpodobně by se nenechali zmasakrovat tak, jako pod "ochranou" EU.

Celé NATO stojí peníze a podíl USA je výrazně dominantní, stačí porovnat náklady na výzbroj a velikosti armád. Pokud vezmeme v úvahu, že armáda se stává skutečně bojeschopnou až po reálných zkušenostech, tak vychází podíl bojeschopných jednotek ještě výrazněji ve prospěch USA. Troufnu si dokonce tvrdit, že například turecká armáda se možná vyrovná celé bojové síle EU bez Velké Británie. Ještě že je Turecko také součástí NATO.

V. Hajková 13.10.2012 12:37

Smutná zpráva

http://www.lidovky.cz/zemrel-reziser-bretislav-pojar-autor-animovanych-medvedu-pnz-/lide.asp?c=A121013_112238_lide_sk                                                                                         Muj  nejmilejší  večerníček-  ""Pane -  pojdte  si  hrát"   -   prostě  potkaly  se  u  Kolína!

O. Uživatel 13.10.2012 12:40

Uživatel požádal o vymazání
M. Ilsner 13.10.2012 12:54

Re: Smutná zpráva

potkali a u s kratkym

J. Kombercová 13.10.2012 13:00

Re: Smutná zpráva

...kratkym, ale tvrdym.