2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Čekání na skandál

Žijeme v poklidném mezidobí mezi skandály minulými a těmi, které přijdou. Dominik Feri, hvězda té série minulých, se dal ostříhat a odletěl, patrně do Itálie. Zdá se, že se dovede chovat inteligentně. Ve sněmovně se chystají využít všeobecného pohoršení k inicializaci nového zákona, který by jinak definoval znásilnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 8.6.2021 9:03

Ty juristické až jurodivé řeči si strčte...Politiku (např. první republiky) také hodnotite podle toho, kdo vládl. Stejné je to dnes. Zákony se přizpůsobují moci a tu má teď uslintanej dědek.

P. Milan 8.6.2021 9:06

Chápu, že pro vás černobílého (nebo 2 nohy/4 nohy) aktivistu je to složité. Já jsem skeptik, když už jste to níže nadhodil.

L. Beneš 8.6.2021 8:57

Jsou ovšem lidé, kteří nedokážou zvládat ani psaní jednoduchých textů na klávesnici PC.

P. Rajman 8.6.2021 9:04

No hlavně, že je druzí zvládnou číst.

P. Rajman 8.6.2021 8:38

Když obtěžujete děvče, které to nechce, vypadnete z politiky. To je OK. Když obtěžujete fondy, které vám nepatří, stanete se premiérem a máte naprostou důvěru prezidenta.

P. Milan 8.6.2021 8:42

Máte v tom tradiční hockey. Že Feri vypadl, to vyhovuje prakticky všem. Občas vadí některé komentáře, které to trochu adorují.

Ten zbytek je zmatek. Premiéra z Bureše udělali voliči a naprostou důvěru presidenta nemá, jen se ti dva lumpové navzájem potřebují.

P. Rajman 8.6.2021 8:46

Nechte si svoje známkování a poučování. Ale máte pravdu naprostou důvěra Zemana nemá. To jsem prestrelil. Zeman důvěřuje kromě sebe Babišovi pouze nejvíc.

P. Milan 8.6.2021 8:47

Vy komentuje, já komentuji ... :-P

J. Matuška 8.6.2021 8:57

Ad 8:42 Záliba v siláckých slovech? :-(

P. Milan 8.6.2021 9:07

U Zemana průkazná.

R. Meišner 8.6.2021 8:28

...včera v ČT Pekarová Feriho chválila, že se prý zachoval jako hrdina --ani prý nepočkal na obvinění a zmizel- a že hned jak se očistí, může se vrátit. ta nebohá žena je tak přesvědčivá, že snad sama věří tomu co říká. vzácný úkaz mezi politiky.

M. Moravcová 8.6.2021 8:29

Jo v Policajtech z Luhačovic taky Stáňu poslali na Slovensko.

P. Rajman 8.6.2021 8:34

To je lež, nechválila ho a slovo hrdina nepoužila. Tonjen vy nevíte, co si počit s tim, že politik, který udělá průšvih, odstupuje.

D. Hubáčková 8.6.2021 8:57

Dokonce Kroužková ji upozornila, že vážně z Fera hrdinu dělat nemá....po té byla Pekarová trošku zaražena neb na nějakou kritiku od jejich ČT není zvyklá.

M. Němec 8.6.2021 9:17

Fero vážně nebyl hrdina.

I. Polák 8.6.2021 8:59

Taky je pravděpodobně jediná, co tomu věří. Úkaz to tedy rozhodně je.

P. Rajman 8.6.2021 8:27

Bez byť jen špetky aktivismu (kterému se řiká skepse) se Babišovy skandály stávají čímsi správným, čemu zkrátka "ti dole" nerozumí. I jen s minimem skepse (může tohle služit někomu jinému než jeho klice) tedy monstrozní podívanou jak zbavit lidi kritického myšlení a sebeúcty.

P. Rajman 8.6.2021 8:32

Tuhle pravdu ví 80% jeho odpůrců a minimálně 60% jeho přiznivců, tedy těch co myslí. Mohou být tyhle volby ještě nějak napínavé? Leda, že by se přiznivci Babiše dostavili k urnám pomstít se těm druhým za své plácnutí do vody. O tom ale pochybuji. Zatím jen dělají, že nevidí a neslyší.

J. Anděl 8.6.2021 8:35

Aktivismus a skepse nejsou totéž a ve většině případů se vylučují.

Osobně jsem k možnosti, že by kritické myšlení mělo rozhodující roli v aktivismu, dost skeptický. To spíš tak jeho nedostatek.

P. Rajman 8.6.2021 8:43

Nesmysl. Skepse je aktivismus, který projevuji alespoň vůči tomu, co je mi předkládáno. Pochopitelně, že k aktivismus o kterém píšete v druhém odstavci je možné a někdy i správné být skeptický. Ale bez skepse není aktivismu, jen jalového stáda bez názoru.

P. Milan 8.6.2021 8:46

Ale hoνno, slavný soude ...

Aktivismus je obvykle hnán nerealistickými idejemi, ne realistickou skepsí.

J. Anděl 8.6.2021 8:51

Podle mě vás k aktivismu - tedy intenzivnímu prosazování cílů s touhou k zlepšení společnosti - mohou motivovat i jiné postoje, než skepse. Třeba víra.

Ale máte pravdu, jsou situace, ve kterých se i skeptik může chopit aktivismu. Když už má dojem, že to jinak opravdu nejde.

Možná ale pod pojmem "aktivismus" chápete něco jiného, než aktivní snahu o prosazení společenských změn.

J. Kombercová 8.6.2021 8:46

Čehož je konkrétně pan Rajman příkladem.

P. Milan 8.6.2021 8:48

:-)

J. Novák 8.6.2021 8:22

Ukazuje se, že zastupitelská demokracie díky mnohdy všehoschopným, podrazáckým, zrádným a úplatným politikům nefunguje. Politici zastupují už jen sebe, ne lid. Jako jediný vůči voličům spravedlivý politický systém se ukazuje švýcarský systém referend.

P. Milan 8.6.2021 8:24

No jo, ale to chce Švýcary, kteří si ho prosadí (a umí používat).

J. Novák 8.6.2021 8:35

Také se to museli naučit.

P. Milan 8.6.2021 8:40

Jistěže. Ale nikdo jim ten systém nevnutil, nedaroval, vyrobili si ho sami. Mně by se taky celkem líbil, ale tady ho nikdo vážně nenavrhuje.

J. Anděl 8.6.2021 8:42

To není pravda, neukazuje "se" nic.

Vy něco vidíte. Okej, proč ne. Já zase vidím něco jiného. Ale "ukazuje SE" houbeles.

P. Milan 8.6.2021 8:45

Demokracie prostě není všemocná, dokonce ani ono nepříliš logické spojení "liberální demokracie".

Nejlepší výsledky jsou tam, kde politický systém ± odpovídá mentalitě občanů. Což ve Švýcarsku je. Jinde už si nejsem tak jist.