20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Čekáme na mráz

Zima byla zatím podle očekávání nečekaně teplá: každé počasí nás nějak zaskočí. Nicméně vánce na blátě se staly tradicí a tvrdí se dokonce, že Ladova zima se sáňkami a sněhuláky byla pouhou meteorologickou anomálií. To se má změnit – od druhého lednového týdne a ten je za dveřmi. Ze Sibiře má na nás dolehnout krutý mráz a ten srazí teplotu pod mínus deset a nastane éra rudých nosů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 29.12.2016 14:51

Re: Zaplať pánbůh, že nejsme v eurozóně, ŽE...

A v roce 1953 dokonce i ta komunistická - vždy s lidem...

M. Prokop 29.12.2016 15:19

Re: Zaplať pánbůh, že nejsme v eurozóně, ŽE...

To bylo něco ještě horšího.

V. Kolman 29.12.2016 15:32

Re: Zaplať pánbůh, že nejsme v eurozóně, ŽE...

President Antonín Zápotocký(?) den před měnovou reformou prohlásil v "čeksloveslenském hlozrase"-cituji: "Naše měna je pevná jako nikdy předtím a veškeré fámy o měnové reformě jsou neopodstatněné." konec citátu.

Tenkrát (byl jsem malý kluk) jsem poprvé s úžasem zjistil, že i president může bezostyšně lhát a od těch dob politikům (až na vzácné výjimky) nevěřím.

A. Trick 29.12.2016 15:27

Re: Zaplať pánbůh, že nejsme v eurozóně, ŽE...

Chudáci bankéři, oni za nic nemohou.

I. Semrád 29.12.2016 13:53

Začíná to na "č" a končí na "k"

...a má to pět písmen.

Za to jsi se označil.

Souhlas, Jardo ;-)

J. Matuška 29.12.2016 14:29

Re: Začíná to na "č" a končí na "k"

Ivoši, stále nemohu pochopit, že právě ty lezeš po horách...

I. Semrád 29.12.2016 14:51

Re: Začíná to na "č" a končí na "k"

Ten tvůj čilík, či co, mi nevadí, aby sis nemyslel.

I. Mertl 29.12.2016 13:39

A pořád se neví, co se přihodilo

I tady pár na slovo vzatých odborníků přemyšluje. Můj starý známý dělal 50 let u letecké inspekce a do SSSR i Ruska často lítal jako vyšetřovatel. Na ruská letadla nedal dopustit, ale "jen ta údržba, div že jim to občas vůbec drží pohromadě". A pak jsem si vzpomněl na svoji vojnu a vše je jasné. ALe: všimli jste si, odborníci, toho prádelního hrnce, co v něm přenášeli ve staré utěrce tu tajemnou skřínku? Taky vysvětlení - v hrnci vařili samohonku a nestarali se o let!

K. Němec 29.12.2016 14:02

Re: A pořád se neví, co se přihodilo

Černá skříňka se přenáší ve vodě, pokud byla ve vodě nalezena. Z vody se vyndavá až v laboratoři.

I. Mertl 29.12.2016 14:27

Re: A pořád se neví, co se přihodilo

A další odborník; a taková to byla krásná hypotéza! No díky! Tak holt bude mít pravdu ten soused s údržbou.

J. Vobr 29.12.2016 14:39

MERTL ODBORNÍK JE !!!

Má toho kámoše !!! A jednou si vedle něj přisedla v autobuse z letiště letuška !!!

:-)))

:-)))

P. Vandas 29.12.2016 13:24

V každém případě normální let má po 70s pikovat oblohu...

.. a ne se ploužit při hladině moře ve výšce 250 m nedostatečnou rychlostí 350km/h. V tom byl ten prvotní problém. A když osádka zazmatkuje a místo podvozku zatáhne klapky, tak je neštěstí hotovo.

A. Trick 29.12.2016 13:28

Re: V každém případě normální let má po 70s pikovat oblohu...

Záleží na stroji. V Amsterodamu jsem viděl startovat A380. Nic pomalejšího jsem ještě neviděl. Přesto zmizel v oblacích.

P. Vandas 29.12.2016 13:33

Re: V každém případě normální let má po 70s pikovat oblohu...

To je relativní dojem pozorovatele, ale výška 250m je hodnota měřitelná a neobvyklá.

M. Prokop 29.12.2016 14:48

Re: V každém případě normální let má po 70s pikovat oblohu...

350km/h není nedostatečná rychlost, pokud letadlo "nepřetáhnou".

P. Vandas 29.12.2016 13:17

Je s podivem, že Nějaký Duarte na Filipinách vyhazuje...

... úředníky z vrtulníku a OSN i Amnesty International to nechává v naprostém klidu stejně, jako upalování lidí od IS? Asi mají spoustu jiné zajímavé práce. :-):-):-)

O. Uživatel 29.12.2016 13:22

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 29.12.2016 13:06

Jejich soudruzi všech barev, zejména rudočených,

spontánní řád lidského světa je jeho samovolně vzniklá řídící struktura, vyvolaná nekoordinovanou lidskou aktivitou, ne lidskými záměry v tomto směru. Na to lidé nikdy neměli, nemají a mít nebudou, neboť všechno čím vládnou a co existuje je produktem této struktury, neosobně utvářené civilizací divochů obchodem. Další a nekonečný vývoj bude vždy složitější, než lidská mysl, neboť ona je odezvou na nově vzniklou složitost.

EU je tedy nápadem právě opačným, nadutým, domýšlivým, hlupáckým a zločinným. Neboť národní státy, které vznikly evoluční cestou jako ochrana národů a které jsou jedinými možnými správci zemského povrchu a největšími prvky spontánního řádu lidského světa, jsou napadány příkazy ze zločineckého centra, a je úplně jedno z koho složeného, čímž je jim znemožněno se adaptovat na spontánní řád Evropy a světa svými vlastními, tedy co možná nejefektivnějšími, adaptačními prostředky a zásobami. Záleží totiž na důvodu vzniku řídícího centra. A ten je jasný, ovládnout z mocenského středu Evropu. Je německý, o tom nemůže být žádných pochyb.

Protože nic takového není pro spontánní řád přijatelné čeká nás v roce 2017, tedy 100 roků od zrůdné rudé revoluce, revoluce další. Vypadá to ovšem zatím zase na rudou... Dzp.

V. Karda 29.12.2016 12:32

Mráz z Ruska.

Volá Čech známému do Moskvy.Co děláš ? Ale sedím v křesle a piju čaj. Čech-tady píšou v novinách že je u vás mínus čtyřicet. Rus -to si asi vymýšlí tady je jen mínus patnást. A po chvíli, jo ták to myslí asi venku.

V. Novák 29.12.2016 12:53

Re: Mráz z Ruska.

Zmýlil jste se - jde o Kyjev...

J. Kombercová 29.12.2016 13:03

Re: Mráz z Ruska.

Tak ještě že ne o Kyjov.

V. Novák 29.12.2016 13:26

Re: Mráz z Ruska.

Kyjov snad ne - díky Nord Streamu a OPALu snad ne.

P. Vandas 29.12.2016 12:29

Tož zdravím z Dobříše.

Tak TU 154 prý letělo jenom 70s a to ve výšce 250m rychlostí 360-370km/h. Z toho usuzuji, že letadlo bylo přetížené a potom i chyba druhého pilota, který nezasunul podvozek a místo toho zasunul klapky vedla ke katastrofě, která by se jinak ve větší výšce dala napravit.

P. Novák 29.12.2016 12:47

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Už jsem četl tři verze o klapkách:

1. předčasně zatažené

2. nešly zatáhnout

3. nepracovaly synchronně

Podle toho, co jsem kdy vyčetl a vyslechl o podobných katastrofách, je varianta 3 obvykle fatální.

P. Vandas 29.12.2016 12:52

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Především by měl zatáhnout dříve podvozek a teprve potom klapky. Jediná informace je snímek, trosky křídla, kde klapky jsou v poloze zataženo. Nevíme však nic o druhém křídle. Nicméně alarmující je informace, že 70s po startu byl letoun ve výšce pouhých 250m a z hlasového záznamu z kabiny se dá dovodit, že druhý pilot to vůbec v té chvíli nevěděl.

F. Doušek 29.12.2016 13:13

Re: Tož zdravím z Dobříše.

No, já mívám při staru taky zavřený oči a otevřenou pusu kvůli tlaku.

M. Prokop 29.12.2016 14:50

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Fatální v tom, že letadlo jde na bok, ne čumákem hore.

K. Němec 29.12.2016 13:02

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Stále si myslím, že přetížení by museli být už z prvního letiště. To nehraje.

P. Vandas 29.12.2016 13:04

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Třeba odlétali přetíženi už z Moskvy a proto natankovali málo paliva, které chtěli doplnit v Adleru. A tam natankovali do plných.

P. Lepew 29.12.2016 13:08

Re: Tož zdravím z Dobříše.

Nono. že by ti piloti byli šílení- už od Moskvy citím že mám velkou zátěž a tak si nechám natankovat plno? S emi nezdá..