15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

Bulharsko, Litva a Rumunsko proti ACTA

Další tři země se postavily proti tajně usmolené mezinárodní dohodě ACTA. To je dobrá zpráva. Špatné je, že to jsou země, podobně jako my, okrajové a bezvýznamné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Berka 17.2.2012 7:47

Re: Pane Vandasi,

A co chcete jíst??? Víte jak se třeba chová losos ve Skotsku??? Kdyby jste to viděl, už by jste si ho nedal... Nevím, proč nemáme více volné zvěře, mimo zimu by se nemusela ani moc přikrmovat. Podobně kuřata na zahrádce. Ona ta doba stejně zase brzo přijde.

J. Anděl 17.2.2012 0:24

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Lze to také nazvat paralelní evolucí :)

J. Anděl 17.2.2012 0:22

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Já dělám věci, které mě pak trápí.

O skutečných andělech se domnívám, že záleží na andělském levelu (prý jich je sedm), ovšem i v tom nejnižším takových věcí asi dělají minimálně méně, než průměrný člověk. A je-li tomu tak, jistě se i liší hrubost takových činů (sobectví). Možná je trápí něco, co si my ani nedovedeme představit, že bychom se nad tím byť jen pozastavili. Třeba že cítili slabou nelibost, když se něco neodehrálo dle jejich očekávání.

J. Anděl 17.2.2012 0:14

Re: Dobrou noc

Též dobrou noc vespolek.

J. Anděl 17.2.2012 0:13

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Však ano, ale někdo vás musí poučit, bando ignorantů, když tu není Janyška ;-)).

J. Anděl 17.2.2012 0:12

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Víc nám hrozí ta nevědomost (tamas) - vede ke spoustě problémů, od absurdních politických řešení po vysokou rozvodovost a priority na konzumu. Samozřejmě to není dáno jen snědením stejku či hamburgeru, takový fanatik, abych to tvrdil, nejsem :).

Ten metan či energetická náročnost však mohou být - pokud jsou to skutečné hrozby - nakonec naší příčinou k tomu omezení konzumace. Když to zkrátka bude moc drahé a energeticky to neutáhneme, prostě se to "samo spontánně" omezí.

P. Vandas 17.2.2012 0:12

Re: Dobrou noc

Dobrou noc.

J. Václavíková 17.2.2012 0:08

Dobrou noc

J. Václavíková 17.2.2012 0:07

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Byly tam smajlíky :-)

J. Václavíková 17.2.2012 0:05

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

A trápilo?

J. Anděl 17.2.2012 0:05

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Nejsem si jistý, jestli je jednodušší. Samozřejmě mě takový výzkum z jisté (mužské) stránky vzrušuje, je to velké vědecké dobrodružství. Ovšem jsem mírně skeptický ohledně přínosu takové stravy - viz dřívější příspěvky.

Člověk ve stravě nekonzumuje jen palivo v podobě cukrů, tuků a bílkovin (a dalších složek), ale také něco, co lidé nazývají různě - vitalitou, pránou atd. Při troše pozorování možná sám odhalíte rozdíl mezi čerstvě připraveným jídlem a konzervou. Osobně spekuluji, že ten rozdíl není jen v enzymech atp. Právě u toho vyrostlého masa si nejsem jistý. Ovšem stejně tak je možné, že to je skutečně progresivní strava budoucnosti, která uspokojí Hlad a omezí nutnost násilí. Je to možná 50:50 :-)

Jestli EU uzákoní omezení spotřeby masa, bude to mrzuté a mine se to nejspíš účinkem. K takovému rozhodnutí, aby mělo trvalý efekt, musí člověk uzrát.

J. Václavíková 17.2.2012 0:04

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Proti toku evoluce?!

J. Václavíková 17.2.2012 0:03

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Mohla by to být nákaza Trichinellou. U skotu nám zase hrozí ten metan a prý velká energetická náročnost ,,výroby" hovězího masa.

J. Václavíková 17.2.2012 0:00

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Zeptáme se na názor pana Johna :-)))

J. Stejskal 16.2.2012 23:59

Re: Je zajímavé, že ten Kratochvílův příběh nikoho nezaujal.

Já to chápu. Ono něco jiného je to, co se říká a pak najednou přesná citace od dotyčného. To opravdu zamrazí. A ono to u těch ostatních nebude jiné.

J. Anděl 16.2.2012 23:57

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Souhlasím. Však také píšu, že to právě nemůžu posoudit prakticky, protože taková strava není k dispozici.

Že jsou lidé první, koho to trápí, nemůžeme vědět, ovšem jediné, co víme, je, že lidi to trápí a u jiných tvorů nemáme ponětí. Však lidé také dělají věci, které je trápí, ale nemohou si pomoci.

Co už nemůžeme racionálně v takové diskuzi a ve vědeckém výzkumu posoudit vůbec, je, zda by něco takového trápilo anděly :).

J. Tolman 16.2.2012 23:55

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Obávám se, že jednodušší je už ta výroba umělého masa :-((. Zvlášť, pokud by to omezení spotřeby masa uzákonila EU :-)).

J. Stejskal 16.2.2012 23:55

Re: Ještě k turecké cestě pana prezidenta:

Pan prezident u tyče? No, to snad, ne!

J. Tolman 16.2.2012 23:54

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Lidstvo smrt nedokáže odstranit. Může se ale pokusit snížit míru utrpení. Připadá mi, že vypěstováním nových linií jatečných zvířat, které by neměly vědomí sebe sama, by snad mohlo být zlepšením stávající situace.  

J. Anděl 16.2.2012 23:53

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

To nemám ponětí. Tady mi to hygienické vysvětlení sedí. Ovšem výše uvedené může být někde za tím. Odedávna se dělo to, že lidé něco poznávali, později to zapomínali a pamatovali si už jenom vzorce a obecná pravidla, na která roubovali nová konkrétní pravidla. Lidé si pamatovali, že konzumace jisté stravy má vliv, viděli, že chov a konzumace vepřů vede k nemocem (z hygienických důvodů) či jiným společenským komplikacím a pravidlo bylo na světě. Oba aspekty - duševní i zdravotní, se navíc mohly prolínat.

To ovšem samozřejmě spekuluji. Jak jsem napsal, nevím, jak to bylo v naší kultuře, jen se mi nezdá, že by za tím byla JEN hygiena, vzhledem k uvedenému.

J. Václavíková 16.2.2012 23:52

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Velmi prospěšné by také bylo omezit spotřebu živočišných produktů. Tím bychom prospěli jak sobě, tak prostředí. Přejídání se masem vede kromě zvýšení cholesterolu i k zátěži organismu nutností odbourat aminoskupinu z aminokyselin (čpavek).

J. Anděl 16.2.2012 23:49

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Pokud to někoho zajímá, hezké Krišnovo vysvětlení tří gun je zde: http://cs.wikisource.org/wiki/Bhagavadg%C3%ADta/T%C5%99i_kvality_hmotn%C3%A9_p%C5%99%C3%ADrody

Jsou tam navíc dobře popsány důsledky převahy té které z gun.  Ty důsledky jsou dost zásadní.

J. Podhradsky 16.2.2012 23:48

Re: Není to tady už podruhé?

 Pro ACTA jsou ty  nejdemokratictejsi a  proto  take  nejrozvinutejsi  a nejuspesnejsi zeme na svete, Kanada Amerika, Australie, Japonsko Jizni Korea, Evropska unie,  a dalsi,  zatim co Aston dnes oslavuje, ze se k nemu pridaly 3 ne zrovna spickove  zeme,  2  z  Balkanu a Litva.

To je charakteristicke, nejvice rvou rozvojove zeme , ktere nejvice sidi a kradou a  s nimi hudebni pubertaci po celem svete,  kteri take kradou a  lini spravci interbetovych portalu,  kteri s e snazi nas presvedcit,  ze na otevrenem  kradeni autorskych prav hudebnich nahravek a filmu ,  / casto pochybne umelecke kvality /, je zalozena nase civilizace, nase svoboda,   a nase budoucnost. Je to uplne naopak, odpurci ACTA  z rozvinutych zemi chteji kvuli paru pubertalnim zlodejum hudby a filmu  doslova vyhodit oknem to nejcenejsi, co nase euroatlanticka civilizace ma , a to jsou nase znalosti, nase informace, nase  "know how", nase kulturni dedictvi.

J. Tolman 16.2.2012 23:47

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Však také nikdo tuto technologii nepouživá. Zatím jde pouze o návrhy, které mohou být i možná provokativního charakteru, ale přesto jsou výrazem našeho uvědomění si neudržitelnosti stávající situace a nutnosti postoupit dál na naší cestě.  Historie každého živočišného druhu je plná mrtvol. Lidé jsou první, koho to trápí (alespoň část z nich). 

J. Václavíková 16.2.2012 23:45

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Proč by ale z tohoto pohledu mělo být vyřazeno vepřové maso?

J. Anděl 16.2.2012 23:42

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

K tomu doplňuji: ve většině duchovních systémů (a náboženství) existují nějaká pravidla okolo stravy. Dnes se často racionálně vysvětlují hygienickými podmínkami doby. To ovšem koukáme na historii očima současnosti. Minimálně třeba v hinduismu se strava posuzovala právě podle uvedených energií tamas - radžas - satva. Nechce se mi věřit, že by tyto aspekty nestály alespoň do jisté míry také za postoji k různé stravě (obvykle masité) u žido-křesťansko-muslimských náboženství (nečistá zvířata, košer strava atd.).

J. Václavíková 16.2.2012 23:41

Re: Pane Vandasi,

P.S. Do kuřat spíš naperou kokcidiostatika než antibiotika.

J. Anděl 16.2.2012 23:38

Re: Ještě k těm kuřátům bez mozečku

Zdánlivě. Ve skutečnosti nikdo nemusí uživit dvacet miliard lidí.

To s tím balíkem masa: je to myslím zatím hypotetické. Kdyby takový balíček masa existoval a já ho mohl vidět a mohl se pokusit vnímat, má-li nějaké pocity a nějaké vnímání, mohl-li bych mít možnost svým nitrem vnímat, jak konzumace takové potravy působí na chování a morálku lidí, mohl bych zvážit, zda to je humánnější nebo zvrácené. Takhle to úplně nedokážu. Nedokážu se, slovy dnešních veršů z taoteting, podívat tolik do svého nitra a "vidět", co takové řešení znamená.

Mám jen takový pocit, že by taková strava vedla k hlubšímu rozšíření tamasu. Tamas je jedna z forem energií světa, vyznačující se pasivní tupostí (radžas je živá aktivita a satva je bdělé uvědomování). Převaha tamasu vede k odevzdanosti, pasivitě vůči vnitřním sklonům, na konci až k úplné smrti včetně duševní či snad možná i duchovní. Pro zajímavost, běžné maso dnešní doby působí (myslím) částečně tamasicky, částečně radžasicky. Zejména konzumace masa živého, nenadopovaného hormony a antibiotiky a ze zvířat s omezeným pohybem a vychovaných k pasivní rezignaci. Maso z velkochovů už je myslím dost tamasické i tak.

J. Stejskal 16.2.2012 23:37

Re: Je zajímavé, že ten Kratochvílův příběh nikoho nezaujal.

Tak to neberte. Franta měl rád Zemana.

J. Anděl 16.2.2012 23:29

Re: Pane Vandasi,

Tak mi přijde, že máte pravdu oba. A musí tam být ještě jistý aspekt bezcitnosti. Vždyť to byly také normy, které stály za genocidou, ovšem ty normy musel vykonávat někdo, komu se neeklovaly. Musí pro Vás být zkrátka podstatnější uspět v soutěži, než brát jakékoliv ohledy na pocity zdrojů. Pak je do jisté míry jedno, jestli jsou zdroji zvířata, nebo lidé. Samozřejmě je to odstupňované, spousta lidí má hranici, že zvířata ještě ano, lidé už ne. Ovšem i dříve byli lidé, kteří se, ač chovali zvířata na maso, k nim chovali laskavě a s vděkem, a pak lidé, kteří žádné ohledy nebrali.

Jak velkochovy a priorita na ceně, tak i normování pak samozřejmě bezcitnost umocňují. Vrátím-li se k ožehavému přirovnání ke genocidě, bez odlidštění normového systému by nebylo tak snadné a tudíž rozšířené chovat se tak krutě. A jistě i tehdy existovali tací, kterým se to přímo nezamlouvalo, ale vítězily pojmy jako plán, soutěž, nutné zlo, jinak že prý nelze dělat pro dobré lidi dobro.