13.6.2024 | Svátek má Antonín


Diskuse k článku

Blbnutí na kvadrát

Je kupodivu, s jakým důmyslem či nesmyslem je možno masírovat veřejnost chtivou špatných zpráv: na Novinkách teď čtu, že jsem sledován, mám-li u sebe zapnutý mobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Slanina 28.2.2015 14:30

Re: Google je také dobrý šmírák,

Nikam nespěchám a navíc, než člověk odstraní ty reklamy, trvá to mnohem déle.

M. Mařák 28.2.2015 14:35

Re: Google je také dobrý šmírák,

Za tu cenu mně to stojí. Právě jsem si ještě v ochraně soukromí vymazal údaje o prohlížení, historii, cookie a tak...

No a našel jsem ten anonymní režim, což míním brzy vyzkoušet.

P. Stavjaník 28.2.2015 15:15

Re: Google je také dobrý šmírák,

Co Ghostery? Máte?

M. Mařák 28.2.2015 16:13

Re: Google je také dobrý šmírák,

Nemám, neznám, vyzkouším.

Dík za info.

M. Mařák 28.2.2015 14:05

Re: Google je také dobrý šmírák,

Přesně tak, mám stejné zkušenosti. Zatím jsem začal čistit cookies, uvidíme, co to dá. Firefox jsem kdysi opustil a přešel na Google Chrome, který je slušný, ale začínají to podle mne dost přehánět. Trochu jsem se o tom všem informoval a snad by měl být jistější Chromium.

P. Stavjaník 28.2.2015 15:18

Re: Google je také dobrý šmírák,

Není od věci se trochu ponořit do hloubky Chrome a vypnout tam věci které nechcete. Kdo trpí stihomamem, má možnost z toho udělat prakticky anonymní prohlížeč. Jinak se můžete připojovat ještě přes VPN :-D.

Jinak anonymní režim pouze neukládá záznamy na disk, jinak není nijak anonymní.

J. Slanina 28.2.2015 14:28

Re: Google je také dobrý šmírák,

Zkus pro změnu prohlížet české e-shopy a ne rusácké, dýzydentko.

P. Spáčil 28.2.2015 14:39

Re: Google je také dobrý šmírák,

takže klasika uzeného vepřového sádla.

J. Slanina 28.2.2015 14:50

Re: Google je také dobrý šmírák,

Správně jsi se zase vpáčil, i když ti po tom howno je.

Autor: E. Heusinger Datum: 26.1.2015 22:15

Nevnucujte se do cizí korespondence, Veško

H. Balzám 28.2.2015 13:20

Teda,

pane Astone, to jste mne docela zklamal. Jako autor sci fi přece víte, že tohle propojování sbíraných informací je zmiňováno skoro pořád. A dle mého to není proto, že je to takové zábavné a vzrušující, žjůůůůů, ale že je to poměrně reálná záležitost. Dnešní reklama po telefonu nebo internetu začíná být čím dál lépe zacílená, díky tomu, že ti šmejdi dokáží získat přístup k různým informačním bázím. Kdyby měli technické možnosti a dokázali kompilovat opravdu všechny elektronické stopy, které zanecháme, myslíte, že by to neudělali? To samé fízlování státem, i v nejdemokratičtějších státech se v tajných službách slejzají lidé, kteří si myslí, že člověk patří státu a je třeba o něm vědět. Jasně že článek na novinkách je blábol, stejně jako většina článků tamtéž, ale rozhodně bych to nepodceňoval (mimochodem všechny nové smartphony od určitého data musí mít gps lokátor).

J. Franke 28.2.2015 13:22

GPS jde vypnout...

;-)

H. Balzám 28.2.2015 13:32

Re: GPS jde vypnout...

To vím, ale kolik lidí starších třeba padesáti let to udělá?

J. Jílek 28.2.2015 14:27

Re: GPS jde vypnout...

pokud ho umí zapnout....stejně to zbytečně vybíjí baterku

K. Němec 28.2.2015 13:50

Re: GPS jde vypnout...

Jenže na co je vypnutí gps, když tam kde je dostatek základen se dá určit Vaše poloha s přesností někde kolem 5-10-ti metrů. To je spíš tak pro dobrý pocit, že si něco "můžu" vypnout.

S. Netzer 28.2.2015 13:14

Investigativec pařát

už zná osnovatele vraždy Borise Němcova: indicie "... vedou do Bílého domu v USA. Neměl by k tomu prezident Obama říct, co za tím vězí? Jak dlouho ještě bude svět krýt americkou CIA, aniž by žádal monitoring  jejích kroků?"

M. Mařák 28.2.2015 13:24

Od Putinova tlampače jste

snad čekala něco jiného?

K. Němec 28.2.2015 13:47

Re: Investigativec pařát

V tom ovšem není sám:

http://www.paulcraigroberts.org/2015/02/27/nemtsovs-assassination-propaganda-attack-putin/

Jedna z možných variant to je nebo ne?

M. Varadinková 28.2.2015 14:10

Re: Investigativec pařát

Nejen možná, ale i dost pravděpodobná.

Jako agent už byl profláknutý a tudíž k ničemu, tak může aspoň propagandisticky posloužit jeho smrt.

M. Varadinková 28.2.2015 14:02

Re: Investigativec pařát

Co Pařát, mnohem horší je, že už to zná i Česká televize. Ta zase pro změnu ví, že stopy vedou do Kremlu - v tom duchu vedla moderátorka dnes ráno rozhovor s "expertem". Bylo jí vše jasné, že za tím je Putin, ani stopa pochybnosti. Až ji ten expert (jinak též profláknutý rusofob) musel mírnit v jejích návodných otázkách.

Přitom je zřejmé (Vám zřejmě ne, ale myslícím lidem), že pokud ta vražda někomu prospěla, tak rozhodně spíš tomu, kdo si přeje rozpoutat v Rusku nějaký ten Majdan. Tedy rozhodně spíš Američanům, než Putinovi.

Nicméně Česká televize, jakož i zdejší rusofobní smečka, to má za hotovou věc, že za tím je Putin. Kdo jiný, že?:-))))))

R. Brzák 28.2.2015 14:15

Re: Investigativec pařát

Paní Varadinková, přikláním se k názoru, že nejpravděpodobněji se té vraždy dopustil nějaký poblázněný příznivec Putina. Ale je to jen moje spekulace, tak jako je spekulací všechno, co kdo k té věci zatím řekl. Problém je v tom, že v Rusku se nemůžeme nadít skutečně nestranného vyšetření celé situace. A to samozřejmě nahrává hodnocení, že Putin (tedy samozřejmě jeho mocenská skupina) by mohla kašlat na veřejné mínění na Západě (což je ostatně logické a zjevně se tak děje ve vztahu k separatistům na Ukrajině) a vraždu opozičníka si objednat, protože jediné co potřebuje, je udržet pro sebe nakloněné veřejné mínění v Rusku samotném.

Tak jako u sestřelení civilního letadla nad Ukrajinou, nevěřím tomu, že lze se dopídit pravdy. Vždy bude některá ze stran moci tvrzení druhé napadat, či sama zatajovat, co se "nehodí". A tak nám nakonec stejně zbývá jen odhadovat a zvolit si stranu. A pak se snažit, aby alespoň ta moje strana nelhala...

J. Slanina 28.2.2015 14:36

Re: Investigativec pařát

A vy snad u dýzydentky vidíte třeba jen náznak snahy, aby ta "její" strana nelhala???

R. Brzák 28.2.2015 16:28

Re: Investigativec pařát

Pane Slanino, jen kvůli respektu, který jsem dříve k Vám zde nabyl, Vám na takovouto z mého hlediska neslušnou otázku odpovím.

Ano, já snahu vidím - paní Varadinková, byť s ní nesouhlasím, dělá přinejmenším pro moji možnost své názory konfrontovat s opačnými, celkem dost. A vzájemnou konfrontací názorů, jak jistě chápete, se jedině lze dobrat co nejpravděpodobnějšímu náhledu na konkrétní situaci. Díky tomu pak mohu za svou stranu prohlásit, že se snažím nelhat.

Vy však, spolu s dalšími zde, jednoduše v předpokladu (který si vůbec nepotřebujete nijak pracně dokazovat), že paní Varadinková není s Vámi na jedné straně (což, jak asi bude pro Vás překvapení, já vidět dokáži), se do diskuze nejenom nepouštíte, ale přímo se dopouštíte řady komunikačních faulů, z nichž osobní dehonestace je jenom první z řady.

Přesto s Vámi budu dál kdykoliv diskutovat - nevidím jiný smysl této stránky, alespoň pro sebe. Kdo však zde cítí prostor výhradně a pouze pro svůj názor, měl by se rozhlédnout a uvědomit si, že realita je mimo monitor počítače...

M. Varadinková 28.2.2015 14:37

Re: Investigativec pařát

Nejde o veřejné mínění na Západě, ale o veřejné mínění v Rusku. Západní propaganda směrovaná na Rusko je v tom kontraproduktivní - čím víc se na Putina a Rusko nespravedlivě nasazuje, tím víc se Rusové semknou kolem svého vůdce. Takže hlavně díky hloupé západní propagandě má Putin nakonec nevídanou podporu 80% (nebo kolik) procent.

Já považuju za nejpravděpodobnější variantu "Zifčák" alias "střelba na Majdanu" - prostě snahu vyvolat převrat tím, že se lidé rozhořčí nad něčí násilnou smrtí.

Zejména, když byly už předem nahlášeny protesty vedené právě tímto Němcovem. Nejspíš by skončily slabou účastí - ale díky té vraždě na ně určitě přijde mnohem víc lidí.

Kdyby byl vrahem poblázněný Putinovec, tak by musel být zcela slaboduchý, což zase moc nesedí s provedením z jedoucího auta (to přece musel někdo řídit, takže by tam museli být nejmíň dva pobláznění pomatenci). Navíc od nějakého takového fanatického blázna bych spíš čekala, že na něho střelí právě až na tom protestním shromáždění, kde měl ten Němcov údajně řečnit.

R. Brzák 28.2.2015 16:15

Re: Investigativec pařát

S prvním odstavcem souhlas až na to, že bych vynechal slůvko "nespravedlivě" - když už jen proto, že spravedlnost či nespravedlnost je bez důkazů konkrétního věcí relativní.

Poblázněný Putinovec - tím nemusí být nějaký skutečný blázen, ale i libovolný vyznavač Velkého Ruska, kterému může Putin připadat jako bojovník za Ruskou velikost a Němcov vhodným terčem pro odstrašení všech, kdo v jeho očích na Rusko hází špínu. A protože Němcov mohl svým záměrem na shromáždění "odtajnit" nějaká nová fakta o konfliktu na Donbasu, nebylo vhodnější chvíle pro jeho odstranění, než před shromážděním.

Putin by sice mohl mít Němcova vzhledem k neskutečné podpoře od většiny Rusů takříkajíc "na háku", na druhou stranu evidentně je mu lhostejné, jak se na jakýkoliv jeho krok tváří Západ a klidně si dál jede svoji hru, ve které využívá všechny možnosti, které mu svět a moc nabízí, i s oním nejhorším a nejšpinavějším způsobem komunikace - mezinárodní diplomacií. Jestliže by nabyl dojmu, že smrt Němcova mu neublíží a jeho další angažování představuje nějaký mínus...

J. Matuška 28.2.2015 13:05

Za Islámský stát může Obama.

Ex-guvernérka naznačila, že sama by se s problémem chtěla vypořádat prostřednictvím rázné vojenské akce: "Říkají, že si nemůžeme prozabíjet cestu z války. Skutečně? Řekněte to nacistům. Počkejte, to vlastně nejde. Protože jsou mrtví. Pozabíjeli jsme je."http://zahranicni.eurozpravy.cz/amerika/114269-za-islamsky-stat-muze-obama-pozabijejme-islamisty-jako-nacky-rozzlobila-se-sarah-palinova/

S. Netzer 28.2.2015 13:17

Re: Za Islámský stát může Obama.

Že za situaci na Ukrajině může EU neříkala?

P. Spáčil 28.2.2015 14:58

Re: Za Islámský stát může Obama.

co sem taháte ukráčky?

J. Láníček 28.2.2015 11:49

Velký bratr to všechno jistí

Se divím, že se někdo ještě něčemu diví. Špionážní programy jsou instalovány už do pevných disků počítačů. Všichni jsme jen lidské zdroje, váš osobní život nikoho nezajímá. Pokud teda nezačnete brojit proti zavedeným pořádkům. Žravý kapitalismus si rozvracet nenecháme.

J. Franke 28.2.2015 11:52

Co čtete za scifi?

J. Václavíková 28.2.2015 11:54

Re: Co čtete za scifi?

Hlas Ruska.