5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Bitva v rámci koalice

Už jen hodiny nás dělí od spuštění EET a veřejnost částečně s úžasem, částečně pobaveně a částečně s hněvem pozoruje, jaká řežba se kolem novinky odehrává v nejvyšších patrech politiky. Ministr Babiš evidenci tržeb protlačil a sociální demokraté teď hrají hru připomínající tanec mezi vejci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Javůrek 29.11.2016 9:56

Re: Realisté zvou do Realistického divadla....

:-)

J. Franke 29.11.2016 10:02

Re: Realisté zvou do Realistického divadla....

Hernajs Roberte a elektrošoky nic? Mně to dělá tak dobře!!!

P. Vandas 29.11.2016 9:45

EET je krátce a stručně TOTALITA !

Stát získá totální kontrolu nad jedinci a to se všemi už dávno ověřenými důsledky. :-):-).-)

P. Hlosta 29.11.2016 9:47

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

Je! A lid si ji o volbách žádal. Chtěl pevnou rurku a tu ji má! Ještě ale není dost pevná. ;-))

P. Hlosta 29.11.2016 9:48

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

Já lid varoval kam to povede. ;-))

A. Javůrek 29.11.2016 9:51

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

tak to bylo jasné předem, ale když část voličů nemá pmorální problém volit STBáka ... . Tak to takhle dopadá.

By mě zajímalo, kolik těch živnostníků, co dnes nadávají, ho volilo ... .

P. Hlosta 29.11.2016 9:58

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

Mně vůbec nezajímala Babišova kauza o STB. Já jen věděl, že velkokapitál rozhodně(!) nepůjde na ruku živnostníkům a soukromozaměstnancům, natož když si vydupal do koalice pro sebe minfina. Tu to máte, pro sledování kauz o spolupracovnících s STB, namísto kauz o samotných STB, tedy důstojníků STB, se "lid" zabývá minimálně o skutečné ekonomické vlivy v kapitalismu. Tak se stalo, že Sobotka s Babišem úplně volně vytvářejí Švédský model a s nikým to ani nehne!

A. Javůrek 29.11.2016 10:49

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

mě teda i ta jeho STB minulost zajímala. už proto byl nevolitelný. Samozřejmě, vím i o tom "jak tajemně Bureš k majetku přišel", a další ... .

J. Anděl 29.11.2016 9:52

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

Lid si žádal Změnu. No, někdy to vyjde a někdy ne.

Podle mě dobrá zkušenost, že příště nebrat karoténa s vyhrnutými rukávy. V zdravě xenofobní české populaci je navíc volba Slováka zradou na národním uvědomění.

S. Lazárek 29.11.2016 9:49

Re: EET je krátce a stručně TOTALITA !

Možná i Agrofert.

R. John 29.11.2016 9:52

Tak tak...

...doteď jí neměl... A čo si představujete pán Vandas ...pod tím čudným "kontrola"... čo je to za bazmek ?... :-)

J. Vobr 29.11.2016 10:17

BAZMEK KEČKE, FEKETE PINA !!!

Kišanďalon !!!

A. Javůrek 29.11.2016 9:35

technická poznámka:

to, že doklad z EET nemůže být použit k reklamaci se týká těch dokladů, které nebudou mít všechny povinné náležitosti. To znamená, že obchodník by si měl pořídit SW který ty náležitosti na účtenku z EET zařízení vyskytne.

A. Javůrek 29.11.2016 9:37

Re: technická poznámka:

vytiskne :-)

P. Hlosta 29.11.2016 9:46

Re: technická poznámka:

No problem vystavit zvlášť ještě doklad, který bude mít záruční náležitosti. Jestli zákazníkovi stojí to zboží za reklamační jistotu, pak jistě si doklad vyžádá. Třeba na škrabku brambor za pár kaček, já bych reklamaci neuplatňoval. A taky věřím, že prodejce by mi ji ihned vyměnil a nehádal se se mnou a to i bez záručního listu.

A. Javůrek 29.11.2016 9:50

Re: technická poznámka:

to samozřejmě problém není,ale je to zbytečné, pokud to některé EET SW budou umět vytisknout komplet rovnou :-)

I. Veselý 29.11.2016 10:35

Re: technická poznámka:

Jenže to (vytisknout stvrzenku EET rovnou s účtenkou) asi nezvládne ten nejlevnější a nejjednodušší na obsluhu hard i software. To asi potřebuje zadat do databáze každou položku zboží a to, do Babišem prokalmovaného, smartphonu s přenosnou tiskárničkou asi nebude snadné a obsluha by potom byla ještě zdlouhavější. Ne jako v supermarketu, kdy se vše načte z čárového kódu.

A. Javůrek 29.11.2016 9:34

jsou tu dva pohledy:

1) ano, šedá ekonomika tu kvete, spousta lidí nepřiznává část tržeb a tíám šidí na daních. To nikdo nerozporuje. Ale EET to celé nevyřeší, když se vás řemeslník doma zeptá "s fakturou za 15T bez faktury za 20T", tak veětšina lidí kývne na "bez". Pokud vím, už dnes jsou povinni obchodníci vydávat účtenky, takže by stačilo aby je lidé opravdu vyžadovali, v hospodě, u kadeřníka, ve stánku ...

2) pro některé krámky, vesnické hospůdky, kde je obrat minimální, lidé tyto provozy vedou napůl z nadšení a zisk mají +/- na hranici exist.minima, jsou náklady na EET likvidační. Stát chce aby všichni zavedli EET, ale náklady s tím spojené jim hodí na krk. Proč teda třeba Bureš nezrušil kontrolní hlášení, nebo nesnížil daň z příjmu, nebo ... ?

Š. Hašek 29.11.2016 9:41

Re: jsou tu dva pohledy:

Nemám rád v ekonomice výrazy jako "spousta".

Stát má dostatek nástrojů, jak to dát do figury bez EET. Samozřejmě jsem myslel nesocialistický stát, kdy se nákup zavíracího špendlíku nehlásí jednotlivě on line na ministerstvo.

Marný, marný, marný.

A. Javůrek 29.11.2016 9:47

Re: jsou tu dva pohledy:

to máš samozřejmě pravdu, nástroje tu jsou. Podle mě EET Babiš zavedl k tomu, aby mohl získavat data co se budou hodit Agrofertu ... .

Já nevím kolik lidí/živnostníků šidí, neregistruje všechny kšefty. Ale každý z nás se s tím určitě už setkal. Já ano, to přiznám, že např.podlahářovi jsem kdysi dávno zaplatil "bez faktury".

P. Hlosta 29.11.2016 9:42

Re: jsou tu dva pohledy:

Ste si měl poslechnout Kalouska. Ten řekl proč. Kalousek zavedli zvýšení spotřební daně, zdůvodněné podporou druhého důchodového pilíře. Babiš druhý pilíř zrušili, leč spotřebí daň na původní nevrátili. Prý to dělá pětadvacet miliard.

No mně je to jasný, že jednou zavedené zvýšení ceny jen ztěžka jde zpátky, pokud vůbec. U zboží, či spotřebě se tomu říká inflační růst. Deflaci ekonomové neradi. U daní je to stejný. On Kalousek, být dál v roli minfina, taky by to nevracel zpět. To jen dnes dělá dobrácká ramena.

;-))

A. Javůrek 29.11.2016 9:49

Re: jsou tu dva pohledy:

nevím jak spotřební daň, ale pokud vím, tak Kalousek kvůli II.pilíři zvášil DPH. Snad se nepletu :-)

A socani v kampani slibovali, že se zrušením II.pilíře tu daň sníží. Což neudělali a Kalousek jim za to nadává. Ale socSTB vláda to ignoruje, mlčí o tom ... .

V. Novák 29.11.2016 9:47

Re: jsou tu dva pohledy:

Na pořízení zařízení k EET dává stát slevu na dani.

Kontrolní hlášení se týkají plátců DPH.

A. Javůrek 29.11.2016 9:51

Re: jsou tu dva pohledy:

to byly jen příklady

S. Lazárek 29.11.2016 9:31

Nže zajímavá diskuze o šifrování

a přeletech imperialistických dronů nad našim území. Nevím o téhle technice zhola nic, ale poměrně nedávno se potřebovala tuším FBI dostat do iphonu přes odpor applu nějakého vraha a tak si musela najít borce, který zabezpečení sice nakonec prolomil, ale za poměrně dlouhou dobu a poměrně nechutnou sumu peněz.

Býti sledován je v dnešní době asi problém, nikomu se to nelíbí, bereme to za ztrátu svobody až do chvíle, kdy nám z ulice zmizí auto, či z ukradené kreditky suma peněz a dovolím si tvrdit, že každý z nám začne okamžitě zjšťovat, jestli náhodou tvář onoho zloděje neuvízla právě na nějakém podobném šmírovacím zařízení.

Doba je zlá....:-)

P. Hlosta 29.11.2016 9:35

Re: Nže zajímavá diskuze o šifrování

Jak říkal kolega v práci - Nejlepší nic nemít, aspoň nic neukradou. ;-))

Nic nemít a být na dávkách, no chápejte tu jejich mentalitu. Oni chtějí žít vesele!

S. Lazárek 29.11.2016 9:36

Re: Nže zajímavá diskuze o šifrování

A o kom je řeč, pane Hlosto?

P. Boublíková 29.11.2016 9:44

Re: Nže zajímavá diskuze o šifrování

Jedna věc je monitoring veřejného prostoru, kamery a tak. Druhá věc je nabourávání soukromí.

Přijde mi paradoxní, že kdybych si chtěla dát kameru na barák směrem do ulice, musím k tomu mít souhlas ÚOOÚ. Ale do mého mobilu může čumět kdejaký jouda z rozvědky :-)

S. Lazárek 29.11.2016 9:49

Re: Nže zajímavá diskuze o šifrování

T je právě ono, nicméně joudy z rozvědky si platíme právě proto, že velmi často dělají věci, s který nesouhlasíme. V době, kdy se v Evropě pohybují lidé, kteří by se tu prostě pohyboval neměli, nezbývá nic jiného, než dát joudům z rozvědky pravomoci k tomu, aby se mohli lidem hrabat v telefonech, protože se k akci nesvolávají poslaným telegramem. To je daň za zvobodu, kterou se mi jako každou daň platit nechce, ale mám pocit, že v téhle době mi asi nc jiného nezbývá.

Já mám na zloděje místo kamer kolem baráku 70 kilo psího masa uvnitř a to zatím nikam hlásit nemusím.....:-)

V. Novák 29.11.2016 9:49

Re: Nže zajímavá diskuze o šifrování

Copak, že čumí, to je jeho práce... ale ono mu vyčuměné často "unikne" - a to beztrestně.