14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Billboardy budou

Jsme billboardová země, zrovna tak jako země kasín a bordelů. Své billboardy si uhájíme – v tomto duchu se nesla rozprava v Senátu kolem návrhu omezit velikost plochy reklamních plakátů určených k předvolební kampani.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Balzám 4.3.2016 12:35

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Spíš v tom plavu! :-) Pravda je, že to má slabší zátěže, ale na začátek mi to stačí a už mám plán, čím to později nahradím :-)

R. Brzák 4.3.2016 12:11

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Nepřemýšlím nad nějakou hypotetickou rovností.

Jistě, když budu hledat, najde mezi námi tisíc rozdílů - a to jsme z jednoho kulturního okruhu. Když ale budu hledat, najdu i tisíc podobností - a přitom nejsme bratři.

Pro mne je důležité zkoumat, které z rozdílů a podobností se uplatňují v mezilidském kontaktu a komunikaci. a docházím k poznání, že v něčem jsme stále jen děti svých matek, které nás milovali a otců, kteří nám dávali jasné hranice. To, že naši rodiče jsou z různých kultur, je až druhotné. Jako děti svých rodičů totiž jdeme svým životem od závislosti k samostatnosti (a nakonec zase k závislosti na našich potomcích až ke konečné svobodě a konci našeho ega). A v rámci této cesty životem se uplatňují přirozené jevy, které jsou vlastní všem lidem. Jevy, se kterými mohu počítat u sebe, u Vás, u matky Terezy, nebo i u posledního afgánského kočovníka...

H. Balzám 4.3.2016 12:48

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Pletete se tak, že více se ani plést nemůžete. Právě rovnost před zákonem je základem naší civilizace. Jeden občan, jedno právo, jedna povinnost. To, že se to snaží různí lidé různě ohýbat, vede ve finále ke ztrátě funkcí takového společenství. Naopak stejnost je v tomto smyslu prázdný pojem, nic neřešící a nikam nesměrující. Nemůžu tolerovat muslimské "vraždy ze cti", abych dal krátký příklad, jenom proto, že, jak zpívá Fanánek, Syřan je "kluk jako ty nebo já, dvě ruce, dvě nohy, jedno péro, jedna hlava". A k tomu vašemu "jdeme svým životem od závislosti k samostatnsti" bych jenom řekl, že přímo popíráte celou podstatu psychologie nebo pedagogiky. Člověka totiž formují jak vrozené dispozice, tak, nemalou měrou, okolí. Divil byste se, jak zdánlivě marginální zážitky z ranného dětství můžou úplně změnit člověka. Není tedy ani trošku pravda, že nezáleží na tom, čí jsme děti. Dítě rodičů přijímajících jako samozřejmost kanibalismus bude přijímat kanibalismus jako naprosto přirozenou věc. Koneckonců nemusíme chodit daleko, stačí se podívat, jak se dnes chovají komoušské dětičky. Nejen na Klinice, abychom se vrátili k tématu. Takže znovu, nejsme stejní a ani mne nezajímá, jestli jsme, pro nás je důležité, jestli chceme všichni stejně dodržovat pravidla, zákony, vyhlášky, normy...

J. Vobr 4.3.2016 12:54

No jistěěěě !!!

Tu-ááá.

R. Brzák 4.3.2016 13:02

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Rovnost před zákonem jsem ale neuvažoval - právě proto, že ji mnoho lidí zkouší ohýbat. Ve zbytku Vašeho příspěvku nacházím daleko více společného, než rozporného. Zřejmě si tedy jen nerozumíme.

Samozřejmě, že je to především rodičovské prostředí, které nás formuje. Vidíme na svých rodičích, co je v naší kultuře přijatelné a co nepřekročitelné. To je otisk kultury, souhlasím. Ale zároveň je zde základní proces osamostatňování, který je vlastní všem kulturám - protože nesamostatný jedinec prostě nedokáže dál předat jakoukoliv kulturu. A pokud v rámci poskytování pomoci někomu kladu překážku v procesu osamostatňování se jedince od závislého na pomoci rodičů (či sociálních služeb) k nezávislému, za sebe odpovědnému a dobře ve své okolní kultuře integrovanému jedinci, pak mu nepomáhám, nýbrž mu škodím. A to je i případ snah ochraňovat uprchlíky před potenciálním odporem původního obyvatelstva...

J. Anděl 4.3.2016 12:13

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

V tom rozhovoru, zkráceně (bez zkrácení mohu doporučit jedině originál) říká spíš věci v duchu (cituji úryvky): "neplést si černochy se Syřany" a "Sýrie není zásadně odlišná země", "Syřané jsou muslimy asi tak stejně, jako my křesťany" atp.

Takže není to moc o tom, jestli jsme si rovni, ani jestli jsme stejní.

Ten rozhovor jsem nedočetl, nejeví se mi ovšem nějak apriori blbý.

J. Anděl 4.3.2016 12:18

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Omlouvám se, uvědomil jsem si, že úryvky necituji doslova, ale zkrátil jsem je, aniž bych dle svého názoru změnil smysl, takže věta "cituji úryvky" není pravdivá.

H. Balzám 4.3.2016 12:52

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Nějaká šiklová je někdo, jehož názory mne nezajímají, článek na PL je pro mne ztráta času, já jsem teď a tady, protože chci být teď a tady a reagovat na Anděla a Brzáka, ne na Šiklovou :-)

J. Vobr 4.3.2016 12:56

BALZÁM,já vás sleduji !!!

Dobře diskutujete !!!

:-)))

H. Balzám 4.3.2016 12:58

Re: BALZÁM,já vás sleduji !!!

Pane kolego, támhle v zadní lavici se vám někdo hýbe! :-)

J. Anděl 4.3.2016 12:06

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Podle mě se, pane Brzáku, do vašeho názoru o indoktrinaci strachem z Alláha u valné většiny příchozích promítá váš vlastní strach.

Ty věci v rozhovoru se týkají specificky lidí ze Sýrie, podotýkám, jen aby nedošlo k nedorozumění.

P. Vandas 4.3.2016 12:13

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

To opakované tvrzení o strachu lidí odhodlaných bránit se příchodu zla, je klišé. Vy, pane Anděli strach z mohamedánů nemáte, že jej podsouváte pouze jiným? :-):-):-)

J. Anděl 4.3.2016 12:14

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Mám.

Ale pan Brzák specificky má na výzvy o strachu živnost ;-)

Jiným bych to nepsal.

P. Vandas 4.3.2016 12:20

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Dík za vysvětlení i odpověď. :-):-):-)

R. Brzák 4.3.2016 12:28

Re: Souhlasím s paní Šiklovou, ba jdu dále - příchozí jsou

Vy byste, pane Anděli, mohl rozeznat ten rozdíl. Je-li Bůh křesťanů ochoten obětovat vlastního syna, aby tak odčinil naše hříchy - znamená to absolutní odpuštění, které je dáno absolutní láskou - božskou, které člověk není a ani nemůže být schopen. Ba dokonce by se tak snažil být sám bohem...

Tento prvek v Islámu chybí. Zůstává Bůh/Alláh, bytost nekonečně mocná, schopná čehokoliv a jejíž činy se ani nemohou posuzovat jako dobré či zlé. Bytost, která trestá, ať už ve starém zákoně, nebo slovy proroka Mohameda. Nabízí vedení - pokud je člověk schopen se v jejích slovech, předkládaných proroky, dokáže dosti zorientovat, aby nakonec nepáchal hříchy proti Alláhu byť i nevědomky. A za podvolení se vedení nabízí ráj. Ale za odchylku od vedení hrozí trestem - za odchylku, kterou před vševidoucím Alláhem nelze skrýt, trest, kterému se před všemocných Alláhem nedá uniknout...to je použití strachu, které si vynucuje fatalistické odevzdání.

Bůh křesťanů oproti tomu nabízí svobodu - jdi člověče, miluj svůj život, sebe a své bližní a protože jsi nedokonalý člověk, budeš páchat chyby, které Ti odpouštím, protože Tě miluji, já, všemohoucí Bůh. To je láska.

O. Uživatel 4.3.2016 11:25

Uživatel požádal o vymazání
M. Vondráček 4.3.2016 11:35

Re: Nemám rád neustálé změny zákonů, ale tedy vyhrál rozum:

Máte o výhře rozumu divné představy. Asi soudíte podle Vašeho :-)

O. Uživatel 4.3.2016 11:36

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 4.3.2016 11:38

Re: Nemám rád neustálé změny zákonů, ale tedy vyhrál rozum:

To je zajímavá připomínka. Domníváte se, že (vycházím tedy jen z textu v odkazovaném článku) povolení sjíždět jezy na vlastní nebezpečí, není-li to jinak upraveno na místě, je nerozumné? Nebo narážíte na něco jiného?

M. Vondráček 4.3.2016 11:45

Re: Nemám rád neustálé změny zákonů, ale tedy vyhrál rozum:

Na skutečnost , že vůbec takový předpis vznikl, a pak ho "zdravý rozum" zrušil . To mi jako vítězství fakt nepřipadá .

O. Uživatel 4.3.2016 13:09

Uživatel požádal o vymazání
J. Vobr 4.3.2016 11:23

NA RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICI JE FUNKČNÍ HOT-SPOT

Tu-ááá.

F. Šimek 4.3.2016 11:25

Re: NA RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICI JE FUNKČNÍ HOT-SPOT

nedělej z toho vědu. Přes Finsko ty kola přenesou !!!

J. Vobr 4.3.2016 11:28

Re: NA RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICI JE FUNKČNÍ HOT-SPOT

Hot-Spot není žádná čuryna !!! Se podívej na Řecko !!!

:-)))

M. Vondráček 4.3.2016 11:34

Re: NA RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICI JE FUNKČNÍ HOT-SPOT

Jasně , vítací dobrovolníci jim budou dělat nosiče :-)

H. Balzám 4.3.2016 11:58

Re: NA RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICI JE FUNKČNÍ HOT-SPOT

Tam bude spíš cold-spot :-)

O. Uživatel 4.3.2016 11:15

Uživatel požádal o vymazání
R. Veselý 4.3.2016 11:18

Re: Trochu toho optimismu.

Už jsi zase ve vrátnici rysoblbe, prasečí vítači s placatým rypákem?

O. Uživatel 4.3.2016 11:19

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 4.3.2016 11:36

Re: Trochu toho optimismu.

Šmarjá proč? Co vás nutí postovat takové urážky? To jako pak bude míň uprchlíků a víc obilí v sýpkách?