6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
m.p. 7.10.2008 12:26

stanice

připadlo mi to trochu velké, na pohled z dálky; takový balvan z ničehož nic na rovince

fo-ol 7.10.2008 12:15

libi ale stacilo

me se libi, tomu sidlisti to prospelo (podobne jako tranvajove zastavky barandovu). jina vec je, je-li to adekvatni vynalozenym prostredkum. libi se mi i konecna v letnanech. na druhou stranu si rikam ze uz by to stacilo, je to vsechno - i s tou rajskou zahradou - krapet na jedno brdo

Jenda 7.10.2008 11:56

No podle fotek je to zvnejsku spis letiste :-)

traktorista 7.10.2008 11:45

Kolik bude stát údržba stanice?

"Krásná" architektura, prosím, ale kde je funkčnost, která by měla být v tomto případě prioritní a hlavně, vyčíslil už někdo,kolik bude stát běžná roční údžba této krásné obludy?? Pan architekt to jistě platit nebude a za státní peníze se taky krásně realizují architektonické sny.  A to monstrozní  Nové spojení do tunelu Vítkov,  v samém centru Prahy na dalších 100 let, to prošlo naprosto bez připomínek kohokoliv. Utratilo se 10 miliard naprosto bezkoncepčně- zboříme Masyračku, obnovíme Masryčku, vlaky budou jezdit na Ruzyn, vlaky nebudou jezdit na Ruzyn , bude metro D nebude metro D atd. atd, ale mosty už stojí ! Taková nová "pražská magistrála", kterou kdysi nechal postavit hnusný bolševik :-(( a ted taky uděláme tunel pod Pavlákem a Muzeem.

šakal 7.10.2008 11:37

...Co na to odborníci?...

"...je zajímavé, že zatímco se debatovalo o chobotnici, v Praze na Proseku uprostřed sídliště vyrostla úplně nesmyslná stavba zastřešující novou stanici metra, naprosto ohavné samoúčelné monstrum, které nese jen sebe samo. A o tom nikdo pomalu ani neví. To asi nebylo zrovna levné, zřejmě jsme se na to klasicky všichni složili. Přitom tahle země nemá peníze, a utrácí se stamiliony za něco, kde stačilo jen zapustit schody do země..." 

...Je docela pozoruhodné, že designér Jan Tuček, nepodléhá častému svodu svého oboru posuzovat vše okolo sebe jako "design" nýbrž je s to uvážit, že mezi architekturou a designem existuje sice ne vždy stoprocentně zřetelná, přesto však stále patrná hranice ;-)

Celý rozhovor s Janem Tučkem včetně jeho pozoruhodného názoru na Kaplického chobotnici najdete zde:

http://hn.ihned.cz/c1-28242540-jan-tucek-jsem-pesak-estetickeho-prumyslu

Karel 7.10.2008 16:36

Re: ...Co na to odborníci?...

Díky za počtení. Ale nemyslím, že by Kaplcký začal od pláště k vnitřku. Ten vnitřek je docela střídmý, dost možná i funkční a ten plášť s ním jen vůbec nekoresponduje.

Jana 7.10.2008 10:54

Střížkov a živé květiny

Na Štřížkově jsem vystupovala nedávno, stanice se mi zdá pěkná, nápaditá. Je vidět, že tala DOST peněz, určitě víc než ostatní stanice, trochu mne to zarazilo, asi to nemuselo být tak okázalé. Co mne opravdu zarazilo bylo použití živých květin v interiéru. Je to fajn, ale blíží se zima, ve vestibulu poměrně fouká, jsem dost zvědavá, jak se popínavé "révě" bude dařit na jaře.

Vit 7.10.2008 10:31

Mozna zajimava stavba na prvni pohled...

ale ma to byt JEN zastavka mestske hromadne dopravy! Proc tam tedy stavet takovou zbytecnou a drahou stavbu? Navic z hlediska funkce ne moc praktickou... Jenze z verejnych zdroju se stavi na efekt snadno - draho.

veru 7.10.2008 10:09

Střížkov se mi nelíbí

Střížkov se mi nelíbí a to hlavně proto, že tu bydlím a tedy procházení a přebíhání schodišť se mně dotýká. Taky je blbě řešena stanice MHD., která směrem Kobylisy je neúnosně vzdálená od křižovatky, kde lze přejít do starého Střížkova. Starší člověk nebo matka s kočárkem to má až drasticky ztížené. Možná je lepší myslet na účel než na efekt. Zalíbilo se nám  zabírat veškeré zelené plochy na Střížkově i na Proseku ve prospěch komerce. Když už pan architekt Kotas vymyslel takovou prosklenou hrůzu, proč tam alespoˇm nevymyslel místa pro něco účelného, třeba cukrárnu, kavárnu, nějaký t.zv.kamenný obchůdek, těch v tomto místě nazbyt není, nehledě k tomu, že je blízko Poliklinika a nějaké občerstvení by třeba bodlo.  Jinak: je to velké a škoda toho prostoru.

Předseda 7.10.2008 10:35

Re: Střížkov se mi nelíbí

Mně se na pohled líbí, ale muset používat bych jí fakt nechtěl ;-)

Karvajalka 7.10.2008 10:52

Re: Střížkov se mi nelíbí

"Možná je lepší myslet na účel než na efekt"

Ne mozna, ale urcite. Technicka krasa vyrusta z funkcnosti. Viz letadla.

Jinak je to veta, kterou do kamene tesat!

Karvajalka 7.10.2008 10:54

Re: Re: Střížkov se mi nelíbí

...nebo zenske telo :-D

Jenda 7.10.2008 12:03

Re: Re: Re: Střížkov se mi nelíbí

To ma takovych casti jejichz jediny ucel je nalakat samecka ...

šakal 7.10.2008 11:53

...Jen chvíli počkejte!...

...Zanedlouho Vám tam udělají "cukráren" a "kamenných obchůdků", až Vám z toho půjde hlava kolem. Ten Kotasův solitér totiž nezůstane dlouho sám, jelikož se už plánuje v nejtěsnějším sousedství nové obchodní centrum. Tam si užijete "obchůdků"!...  ;-)

č.m. 10.10.2008 21:16

Re: ...Jen chvíli počkejte!...

NO NAZDAR !!

S.D. 7.10.2008 9:44

Nový pohled na architekturu

V populárně-odborném článku se mi jeví zašifrováno filozofické poselství: "Stavby arch. Kotasa jsou víceméně nevkusné a jen málo funkční. A proto se líbí především ženám." Je to zcela nový aspekt pohledu na architekturu. Nejsem sám, kdo tenhle pocit má. U příspěvku I.Laengsfelda je přímo vyhrocen. Bravo pane architekte!

MLOK1 7.10.2008 9:55

Re: Nový pohled na architekturu

Souhlas! Předesílám, že k architektuře mám daleko asi jako k Marsu. Přesto mi připadaly ty kyklopské oblouky samoúčelné a dost nebezpečné pro chodce pohybující se v dosahu jejich možného pádu - po pár desetiletích. Je to ovšem pouze soukromý laický pohle mloka.

       Stanice sama, pokud si odmyslím ty oblouky - docela hezká.

Honza42 7.10.2008 9:37

Pohledem technika- nestavaře

se mně zdají ty monstrózní oblouky jako nenosné a tudíž zbytečné. Na údržbě toho nesmyslu se bude slušně živit parta horolezců. Pokud ne, bude to za chvíli troska.

Dodatečnou montáží nenosných prvků, které se tváří jako hlavní nosné, je celý smysl architektury postaven na hlavu.  Je to tudíž paskvil.

šakal 7.10.2008 11:48

...Klíííd!...

...Ty oblouky samozřejmě nosné jsou. Z nich visí kabely, které nadlehčují subtilní vazníky střechy. Sklo v zastřešení má totiž tloušťku asi 2 cm, aby odolalo tlaku sněhu, takže by dotyčné vazníky při daném rozponu střechu neunesly. Tady najdete podrobnosti:

http://www.konstrukce.cz/clanek/678-den-ocelovych-konstrukci-stanice-strizkov/

;-)

Martin 7.10.2008 12:00

Re: ...Klíííd!...

Kabely??? Snad lana, ne? Kabel se používá na vedení el. proudu, ale moc toho neunese.

šakal 7.10.2008 12:38

...Jak chcete,...

...také se tomu někdy říká kabel, ikdyž to žádnou elektriku nevede  ;-)

Lukas B. 7.10.2008 15:08

Re: Re: ...Klíííd!...

k té stavební terminologii ohledně táhel či závěsů bych si vás dovolil opravit oba:

1. základním prvkem je drát průměr 4 až 6 milimetrů, drát se upravuje tzv. patentováním, což je tepelné zušlechtění v lázni troztaveného kovu (obvykle olova)

2. spletením drátů (obvykle 7 ks) vznikne lano, obvykle 15,5 nebo 15,7 milimetru tlusté

3. více souběžných lan v jednom kanálku nebo chráničce se nazývá kabel. v kotvě kabelu je ovšem kotveno každé lano samostatně.

¨4. pro délky závěsu do 10 metrů se ovšem nepoužívají dráty, lana ani kabely, ale tyče. souvisí to se způsobem kotvení prvků, tyče se kotví závitem (tedy zašroubováním matice), lana se kotví samosvorným kuželíkem do kónické díry v kotevní desce.

Karel 7.10.2008 16:28

Re: Re: ...Klíííd!...

A na co je teda podle Vás šlauch?;-)

Haui1 7.10.2008 21:33

Re: Re: ...Klíííd!...

Šlauch je hadice ;-D

Karel 7.10.2008 22:02

Re: Re: ...Klíííd!...

Jednou jsem použil, neznalý němčiny, slovo štekršlauch, a dotyčná Němka správně pochopila, že jde o prodlužovačku:-)

kerim 7.10.2008 17:50

Re: ...Klíííd!...

Ano, statika ve stavebnictví, na této úrovni, je prostě krása. Že se to někomu nelíbí, je věcí vkusu. Kdo má alespoň jistou tuchu o tom, co je kde "na tlak nebo na tah" , umí si představit, jak se na tom statici vyřádili, jak se hádali s architektem, jak hledali kompromisy... Je to velmi pěkná konstrukce, a jsem přesvědčen o tom, že je relativně k výsledku nejlevnější možná. Je to, alespoň zvenku, velice povedené.

Arthur Longen 7.10.2008 9:13

Metro jsem nevidel

Ale kazdy den pouzivam zastavku tramvaje K Barrandovu a sem hodne rad, ze je takova jaka je. Neustale je na ni co objevovat a clovek si pripada opravdu jako ve tretim tisicileti;-)

pavel 7.10.2008 8:59

Kotas a hutní průmysl

Ono není o to zda líbí nebo nelíbí,to je subjektivní pohled,ale vadí mě,že architektura se ubírá ,,trumfováním".Jeden architekt chce trumfout druhého.Vždy jsem měl dojem,že stanice -tramvaje,ale i metra slouží především k nastoupení a vystoupení.Co předvádí pan Kotas je ovšem všechno jiné než funkční a provozně uznatelné.Někdy mám dojem,že pražský dopravní podnik má peněz  až na rozhazování.A když jste se zmínil o novém dopravním spojení na Žižkově,jsem zvědav jak se vypořádají urbanisté s přestavbou kolejiště u Masarykova nádraží.

ok 7.10.2008 8:47

jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

Tento týden zcela zlikvidovali malý lesík na konečné autobusu Kavčí Hory (bude tam zřejmě stát monstrózní "la defense", proslýchá se, že se změní kategorie této budovy z obytné funkce na hotel), a plánují se další dosti brutální a nesmyslné akce likvidující rekreační zázemí místních obyvatel, včetně změn územního plánu.

ok 7.10.2008 9:00

Re: jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

Podotýkám, že Pankrác a okolí není Prosek - mezi pankráckou plání a Vltavou je pěkná vilová čtvrť z třicátých let s pěknými uličkami a spoustou zeleně. Teď se nad vilovou čtvrtí (max. 2 patra se zahradami), bude tyčit "la defense".