3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M.Rund 13.1.2007 13:59

Vrátit

ano!! To co se okolo vily děje mně ale v tomto státě nepřekvapuje;-(!!

www racek 13.1.2007 13:42

no, víte, ono 70 let po ukradení by se tyhle věci už

neměly otevírat. ono toho fakt bylo víc.

jinak tahle vila je fakt jen pomník. z hlediska koncepce se jedná o typickou exhibici architekta, který rozhodně nedbal na náklady provozu bydlících ...

www racek 13.1.2007 13:39

Re: Re: Souhlasim, ostuda provincni CR

jak lidé chodili oblečení? bídně, hochu. bídně. na nohou cvičky nebo v létě bosi. no a pár jich žilo jak v těch filmech.

ale tak se žilo všude jinde taky. konečně, naše republika byla i s tímhle na cca 20 místě na světě.

dnes už má boty a šaty i bezdomáč. což je pokrok, ne?

také okradení 13.1.2007 12:58

Re: vrácení majitelům

V této republice se od r. 1996 rozhodlo, že to co bylo ukradeno se vracet nebude. Restituce jsou jeden obrovský podvod, straří lidé u soudu umírají,  všichni, kdo požádali o navrácení majetku trpí stejně jako v 50. letech. Psát se o tom nesmí. Jsou to jak staří lidé tak rodiny s dětmi. Pro tento stát jsou nepohodlnými občany. Kdyby ukradený majetek skutečným majitelům, politika v této zemi by vypadala jinak.

ladik53 13.1.2007 12:53

Re: Re: mene toho budovatelskeho nadseni soudruzi (a méně rudých keců)

Špatná informace. V Brně vládne Zastupitelstvo a Rada města Brna a primátor je pouze funkcí v nich. A ta kanalizace praskla a nebyla opravena v době kdy tady vládla jiná koalice než dnes. A je na jinou diskusi co v Brně "dokázala!"

jirka 13.1.2007 12:42

nejen mies

v brně je více takto hodnotných staveb, například fuchsovy, nechápu, jak je možné 17 let po převratu stále trvat na tom, že krádež je správná, kde to jsme?

Ladislav N. 13.1.2007 12:05

Re: mene toho budovatelskeho nadseni soudruzi (a méně rudých keců)

Milá tichá@rudá@dohodo, vaše žvásty o "zištném pozadí" jsou pro komunistickou náturu typické. Pro vás není důležité, že nacisté a později komunisté ukradli někomu majetek, který je nutno okradenému vrátit. Vy mudrujete nad tím, jestli se okradený náhodou "nenapakuje" dotacemi EU...

Spočítejte si, kolik rudí prožrali podobných vil za dobu jejich vládnutí (aktuální vládní dluh přes 800 miliard Kč jako "odkaz rudých dědicům", kterého se nemohou zříci).... V soukromých rukách je taková kulturní památka, o níž vaši myšlenkoví soudruzi tvrdí, že není uměleckým dílem, rozhodně ve větším bezpečí, než v rukou bolševických úředníků.

P.S.: Pokud vám není známo, v Brně vládne primátor ČSSD...

Jackalino 13.1.2007 12:04

Re: vrácení majitelům

To je přesně můj názor,akorát si nejsem jistý respektive nevím historii.Jen že tam bylo Gestapo.Jestli o tom někdo ví víc nebo odkaz tak bych to uvítal.

Jiří S. 13.1.2007 11:55

Re: ...To jsou mi teda nápady!...

Gestapo bylo v budově Právnické fakulty na Veveří, která se tam po válce vrátila, ale jen krátce - 1950-90 sídlo Vojenské akademie (Ant. Zápotockého).

tich@dohoda 13.1.2007 11:47

mene toho budovatelskeho nadseni soudruzi

ja pochopitelne byvalym majitelum preji aby jim vila byla vracena, je pravdepodobne, ze se o ni skutecne postaraji. Na druhou stranu jsem si jisty, ze ten jejich zajem ma i zistne pozadi,kterymi jsou moznosti dotaci z EU fondu, resp. fondu UNESCO, takze se na tom napakuje nekdo tak jak tak, pozitivni na by bylo pokud by to vedlo k zachrane vily pro pristi generace. Ovsem takovych pripadu najdete spousty, za ta staleti se vytvorilo sposta krasy a udrzovat to stoji penize. Obavam se,ze cely rozpocet EU by nesatacil na to kolik by se naslo "potrebnych" . Nekdo v komentari zminil "sibaly" , mam dojem, ze Brno je snad dlouhou dobu ovladano klanem modrych komunistickych zlodeju, takze komentator mel zrejme na mysli sibaly modre, jen to nejak "zapomel" zminit.

krmič 13.1.2007 11:25

Re: Re: Autor má pravdu, že je to ostudné

"Nenacházím v ní útulnost, která má - podle mého mínění - být základní vlastností člověčího bydlení."

Ano, ano! Můj byt v paneláku je VELICE útulný! ;-) Nicméně ve vile Tugendhat bych se cítil přece jenom lépe.

jura-p 13.1.2007 11:21

Až bude jasné, že se vila vrátila.

Tak snad i já budu ještě naživu. Pár korunama bych majitelům přispěl. V té vile jsem strávil dost času týdenním cvičením plochých noh. Nejoblíbenější bylo sbírání hliněných kuliček prsty u novhou. Už jako malému dítěti mě připadalo škoda, dělat z toho krásného obyváku tělocvičnu. Pak jsem si vilu prohlédl, když jsem začal brát rozum, tehdy to šlo domluvit zadarmo, byli lidi, co byli rádi, že někdo ví, co je to za vilu a stačilo projevit zájem, aby vás tam provedli. Bohužel si už nepamatuju, s kým jsme to vlastně domlouvali, ale ukázal nám i zákulisí, vzpomínám na nějaké dost unikátní větrání. Mimochodem, pokud stavba ujíždí kvůli podmáčení z vodovodu, tak by to měl tak jako tak platit magistrát, kterému ten vodovod patří.

alena 13.1.2007 11:17

Re: Ono nejde o vilu

Je to tak!!!

promirul 13.1.2007 11:03

vrácení majitelům

Nemohu pochopit o čem se dohadujete,jestli je to , či není památka.Tato vila byla majetkem židovské rodiny,ve válce ji gestapo zabavilo a po válce ji zabavil stát a jestli to  bylo město,to na věci nic nemění.Tato vila byla uloupena sprostým zločinem a po právu patří dědicům.Kdo se schovává za právnické kličky,je stejný zločinec jako ten co to ukradl první.

iqu 13.1.2007 10:43

dotace

Jsem toho názoru, že co se ukradlo, má se vrátit. Ať původní vlastníci naloží s domem podle svého. Se svým majetkem nakládá každý odpovědně a s láskou., to je známá věc. Navíc když se prokázalo, že ani stát ani město Brno nejsou schopni se o skvost architektury postarat, souhlasím s vrácením, na které právní nárok existuje, ne že ne. Podle mého názoru se drží magistrát jako klíště vlastnictví proto, že skýtá možnost dotací od památkářů, státu, EU ( jestlipak šibal Péťa měl v seznamu? ), skýtá možnost zadání projektů a realizace spřáteleným firmám, no a úředník magistrátu jistě přitom nepřijde zkrátka. Myslíte si, že někomu jde o ideál krásné architektury a památky ?

Luboš 13.1.2007 9:31

Re: Vila

Lokomotivka ČKD také byla Národní kulturní památkou pro dělnický proletariát. A oni mě ji zbourali! Víte, každé zlo pochází od univerzitně vzdělaných. Jdnou jim zakroutíme krky!

dvd 13.1.2007 9:12

Ono nejde o vilu

Jde o to, že když se podaří na státu či EU vymangelit najaké peníze na rekonstrukci stavby, která přitom prý NENÍ uměleckým dílem, tak z těch peněz taky leckomu leccos ukápne. Zkušenosti už s tím máme, že ano. Maně mě napadá nákup nevytížených letadel pro ČSA.

Magda 13.1.2007 7:54

Vila

Dobrý den, stále nechápu, proč si stát chce usurpovat vilu a nechce ji vrátit? Mám tomu rozumět tak, že jsou na ni ohromné dotace a pár vyvolených si chce namastit kapsy? Proč už o to ti lidé nepožádali dávno? Určitě se o ni budou starat lépe, bude normálně obývaná a zvenku si ji můžou dále prohlížet všichni návštěvníci! To to radši nechaj spadnout, rozkrást, rozebrat, zničit, jenom ať to nemaj původní majitele? Jo halt jsou národy a pronárody.Ostatně to je osud všech kulturních památek, které dosud nebyly vráceny původním majitelům. Na jejich zabezpečení se dalo 2 miliony korun!!!!! a na nějaký Orel v Brně skoro 10x více. Už aby tady byl jinej režim. Fakt jo, tyhle postbolševičtí "demokrati" rozkradli za více, než komouši za celou dobu.(Y)

ota.karel 13.1.2007 7:28

Stačil mi začátek článku

Co je asi motivem rozhodnut? Jen závist, nic víc....Kdysi jsem se v Uhelných skladech setkal s výborným zlepšovákem, který se používal snad po celé republice, pojmenovaný podle jeho autora salaqarda. A když jsem se dozvěděl, že autor několik let nedostal ještě ani korunu a podivil se té nespravedlnosti, bylo mi řečeno: "Víte o jak velké peníze jde!?" Nakonec i můj zlepšovák byl v podniku realizován během měsíce, ale dostal jsem jen odpověď, že přezkoumávají jeho novost, takže ani koruna taktéž.  A stejně uvažuje spousta "rozhodovačů" i dnes ....

aleš 13.1.2007 6:01

Re: ...A že si rodina tak vzpomněla tak najednou!...

Z historie víme, že nejhorším správcem jakéhokoliv majetku je stát! Město Brno není o nic lepší, tak proto jednoznačně vrátit!!!!

Realista 13.1.2007 5:06

Tady nejde ani tolik o styl jako o to, že to bylo ukradeno 2x

poprvé Němci a pak komunisty.  Je to s vilou jako s majetky bývalých JZD (a ještě dříve sedláků): co se nakradlo se nerado vrací, zvlášť, když socani vedou v Brně.  Z toho je mi hnusně a ne z toho, jestli to je krabice nebo ne (podle mne je ale krásná).

Díky autore, pamatuju Vás (nebo Tebe?) z gymlu nad Štolou. Aspoň zase jednou někdo slušnej v té naší vlčí společnosti :-)):-)

takydoktor 13.1.2007 4:08

Re: Re: ...To máte tak...

Jen tak mimochodem, on ten Veletrzni palac zase tak "dobre" postaven nebyl. Jak se zjistilo pri jeho (popozarove) rekonstrukci. Puvodni pan stavitel (tusim, ze to byla tehdy firma Dra. Skorkovskeho) totiz vodou a piskem do betonu pri stavbe palace vubec nesetril (ale treba s cementem to bylo jiz trochu slabsi).

Az budete ve vile Tugendhat, tak Vas mozna prekvapi jaka byla ve skutecnosti vevnitr "gemutlich". Vsak take si to brzo po jejim dokonceni pochvaloval i sam pan Tugendhat, kdyz vedl verejnou polemiku v tisku s Dr. Beerem, ktery ji tehdy napadl z "ideologickeho" hlediska.

takydoktor 13.1.2007 3:30

Re: ...To jsou mi teda nápady!...

Za valky tam Gestapo nebylo, ale projekce firmy Messerschmidt. Ta udelala prvni zmeny (zazdeni pruhledu mezi domem a garazi). Prvni vetsi skodu (zniceni sklenenych  sten, az na jednu) provedlo blizke bombardovani spojencu (jedna bomba spadla dole, do zahrady). Ustajeni tam byli rumunsti konici, ne sovetsti. Jeste predtim (ale samozrejme az po opusteni vily Nemci) veskere zbyvajici puvodni zarizeni prepychove vily rozkradli mistni "antifasiste". Pred detskou rehabilitaci tam byla take na cas soukroma baletni skola. Nejvetsi skody pak ale nadelali snad brnensti papalasi, kdyz si chteli toto prepychove misto upravit na hnizdecko svych soukromych radovanek (jeden by rekl, takovy stranicky nevestinec). Jejich puvodni plany ale byly nastesti z vetsi casti "sabotovany" tehdejsim SURPMO, ktere v osmdesatych letech provedlo sice pamatkove ne prilis citlivou "mirnou upravu v mezich tehdejsi spolecnosti" jez se dnes az prilis snadno da odsuzovat, lec i tak zamezila snad jeste vetsim pamatkovym ztratam. Takze sit pro lov prispevkovych organizaci se muze rozhodit pekne siroko.

Nebo doufejme, ze dr. Hammer-Tugendhat a jeji blizci to zvladnou z vlastni kapsy. Nakonec rodina jeji matky mezi valkama patrila v Ceskoslovensku mezi ty nejbohatsi (kapitalisti jedni!). Kazdopadne to jiste poridi nekolikrate levneji, nez tomu melo byti nyni, "peci" ceskych uradu. Doufejme jen, ze ty  "hnede obalky" jeste nebyly mezitim rozdany patricnym "ucastnikum" celeho rizeni. To by pak se asi muselo dokazovat, ze architektura vlastne neni umenim, az i ve Strasburku.

Vlado 13.1.2007 2:29

Re: Autor má pravdu, že je to ostudné

Ano, souhlasím s p. Fegulandem, ani já při rozřaďování staveb do kategorií "líbí - nelíbí" neřadím vilu Tugendhat do kategorie "líbí". Nenacházím v ní útulnost, která má - podle mého mínění - být základní vlastností člověčího bydlení. Mám takový pocit, že právě ona může být určitým symbolem výtvarného cítění, které od začátku 20. století - podle mého názoru a nikomu ho nenutím - pod hlavičkou tzv. moderního umění se zvrhává v něco velice divného, příjemného jen určité menšině. Nechť jsem za barbara, ale myslím si, že když Michalangelo postavil svého Davida na náměstí ve Florencii, tak tu krásu sochy chápal i nevzdělaný venkovan, kdežto od moderních pomníků nastavěných v dnešních městech odvrací lidé zrak.

Slova Šakala (nepochybně jinak cítícího než já) mi připadají natolik vhodná k zamyšlení, že je cituji : "...naučit se oceňovat věci, které jsou dobré, ale neodpovídají mému estetickému názoru - to je to nejtěžší. To nikdo neumí dokonale." Jsou totiž návodem k praktickému kompromisu názorů : vilu T. vrátit dědicům, tím přestane být věcí veřejnou a podnětem k diskusím. Je-li něco moje (mluvím za budoucího majitele) a na mém pozemku, pak rejpalové jako Vlado musí zmlknout a když se jim to nelíbí, ať si na vlastním pozemku postaví něco jiného a výrazově naprosto protichůdného. Koneckonců vila T. byla postavena ne s úmyslem vytvořit budoucí národní památku, ale jako rodinné sídlo podnikatele se svérázným vkusem. 

aida 13.1.2007 1:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...To máte tak...

Já mám pro Vás díky mamince slabost, ona je úžasná. Teda, jestli se nezlobíte, Vy jste fajn i sám o sobě.

Finrod Felagund 13.1.2007 1:55

Re: Re: Re: Re: Re: ...To máte tak...

také děkuji

aida 13.1.2007 1:48

Re: Re: Re: Re: ...To máte tak...

Dík, ozvu se.

Finrod Felagund 13.1.2007 1:40

Re: Re: Re: ...To máte tak...

Obávám se, že nemám, při nedávném kolapsu systému jsem přišel o kontakty... kdyžtak mi prosím napište nějaký mail - jakýkoliv - na finrod.felagund@epost.no, abych měl Vaši adresu.. děkuji

aida 13.1.2007 1:25

Re: ...To jsou mi teda nápady!...

Vy vtipálku.

Podle mýho vrátit a dost.

šakal 13.1.2007 1:24

...To jsou mi teda nápady!...

...A platit to bude nějaký "Českoněmecký fond smíření", když tam za války sídlilo místní Gestapo, Ruské ministerstvo obrany, jelikož tam po osvobození rudoarmějské velitelství ustájilo svoje koně, nebo "Nadace člověk v tísni", protože tam za dob socialismu sídlilo dětské rehabilitační středisko? ;-P :-/