10.5.2024 | Svátek má Blažena

RECENZE: Max Frei, Cesta do Kettari

30.12.2008

Cesta do Kettari Max FreiTOPlistMax Frei se už dobře - téměř úplně - přizpůsobil svému novému světu. Jen s láskou má problémy. Lady Melamori je šokována, když zjistí, že jí i Maxovi se zdají stejné sny, ona je u něj v ložnici a on u ní. A aby průšvihů nebylo dost, poté, kdy Maxovi dala červenou kartu, se spolu setkají v Domě Schůzek - a staré a pověstmi opředené pravidlo říká, že po bouřlivé společné noci se dvojice již nikdy nesmí vrátit k sobě, jinak jeden z nich zemře. Melamori v tu chvíli pochopí, kde udělala chybu, ale nic už s tím nemůže udělat.

Ale tohle je jen takový bonbónek, romantická linie, která obtáčí hlavní osy příběhu. Jednou z nich je systematická snaha kohosi získat starý artefakt, kterým by získal moc nad jedním z Mistrů, a tou druhou, která vlastně drží celou knihu pohromadě, je tajuplné město Kettari. Na mapách ho najdete, dokonce se do něj dostanete s domorodou karavanou a ta vás pak zase přivede zpátky, ale už mnoho let se nikomu nepodařilo do Kettari dostat samotnému. Max Frei a další z Tajného pátracího vojska, sir Lonly-Lockly, se vydají objevit tajemství Ketarri. Cestou tam i na místě je ovšem čeká spousta dobrodružství, jako obvykle spousta nebezpečí, ale také mnohá překvapení.

Cesta do Kettari je spíše pokusem o román, než románem. Původní povídkový charakter, kdy v kratších útvarech autoři dokázali vytvořit ucelený příběh s odpovídající pointou, je rozředěn a pointy pak zdaleka nevyznívají tak dobře, jak by si zasloužily. Hlavní tajemství příběhu, záhada nedostupného města Kettari, je natažené přes celý formát, a na jeho popisování jsou navlečeny další a další epizody. Kniha zůstává sice milou odpočinkovou četbou, ale bohužel přece jenom trochu zaostává za předchozími příběhy Maxe Freie. Možná i proto, že jedna ze zápletek, která by si zasloužila pointu, na ni čeká do dalšího svazku...

Hodnocení: 50%.

Max Frei, Cesta do Kettari (Čužak)
překlad. Veronika Mistrová