27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ÚVAHA: Nesmiřitelně rozdělená společnost

Pokud by se mě někdo zeptal, jak bych jedním slovem popsala českou společnost, bez váhání bych řekla, že je rozdělená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Fiedler 15.3.2019 16:05

rozdělená společnost

Pokus nechcete rozdělenou společnost můžete mít totalitu to mají všichni stejný názor že.K Tibetu kdo tam nebyl nechť o tom nic nepíše.Čína tam investuje miliony do infrastruktury ,silnice,.el.energie V Tibetu budete místo čistých WC dělat do smradlavých děr neumejete se pořádně všude nečistota.Poznaná skutečnost to je pravda.

K. Salajka 13.3.2019 21:13

Re: Asi netřeba si dělat iluze

Oficiální čínské údaje hovoří o 87 000 obětech. Je to málo ?

P. Portwyn 13.3.2019 20:24

Re: Asi netřeba si dělat iluze

Ale chápete, že si pan Salajka v tom příspěvku odporuje, ne?

M. Prokop 12.3.2019 22:34

Re: Asi netřeba si dělat iluze

To číslo je blbě. Tibeťanů už je menšina.

M. Prokop 12.3.2019 22:32

Re: Ano, společnost je rozdělena

Moderním technologiím se nedá zabránit. Komunismu jo, diktatuře jo, ale to musí mít zájem někdo, kdo na to má sílu. Tibeťani ji neměli. S moderními technologiemi by se nejspíš vypořádali po svém a snáze.

P. Portwyn 12.3.2019 22:18

Re: Ten příklad s Tibetem dost sedí.

Dodatek - Zkusme to vzít pragmaticky, nikoli ideologicky podle národnostní nenávisti.

Válka má mít jasně definované reálné cíle. Což Válka afghánská jaksi nemá.

P. Portwyn 12.3.2019 22:14

Re: Asi netřeba si dělat iluze

No jestli Číňané "soustavně likvidovali původní obyvatele", a přitom je původních obyvatel pořád "přes 90 %", tak to soustavné likvidování moc efektivní nebylo.

P. Portwyn 12.3.2019 22:10

Re: Ten příklad s Tibetem dost sedí.

Oni tam nejdřív vletěli Angličané. Místní je vyhnali.

Pak tam vletěli vojáci SSSR. Místní je vyhnali.

Pak tam vletěli Američané se spojenci, včetně naší armády. No...

Zdá se, že do Afghánistánu pořád někdo vlétává a místní je vyhánějí. Furt ti samí mudžáhidi, akorát samozřejmě teď jsou špatní, zatímco před 30 lety byli hodní. Ale bez podpory lidu, resp. jeho významné části by neuspěli. Patrně mají nějaké jiné hodnoty, než my.

Ne, fakt bych tam nechtěl žít. Ale stejně mi nevadí použít stejný metr.

J. Kraus 12.3.2019 21:47

Ano, společnost je rozdělena

na lidi soudné a ty ostatní. Třeba vysokoškolský pedagog z university nejprestižnější a její fakulty nejlidskoprávnější si může docela dobře popovídat se svým o generaci starším příbuzným, průmyslovákem a zatvrzelým konservativním šosákem. A může to srovnání světa odcházejícího a nastupujícího být bez emocí, zajímavé i zábavné. Potíž je v tom, že jistá množina lidí má takřka zázračnou moc všechno emotivně nafouknout a přepísknout a tím i myšlenku sebeušlechtilejší zdiskreditovat a zprofanovat. Řeč je pochopitelně o idealistech, nikoli o oportunistech. V rovině osobní pak často vidíme jejich exaltovanost a tušíme sklon k hysterii. To je jejich norma chování, jiné je jim nepochopitelné. V opačném gardu mnohdy vidíme snahu o pochopení, narážející ale na nepřátelství, jakmile je zjištěna různost názorů. To je osobní zkušenost, jistě omezená. Teď úplně odbočím. Před lety mi Aleš Cibulka svými dvěma knihami doslova ukradl Natašu Gollovou. Jako by ji postavil na piedestal a zároveň celou oslintal a upatlal. Ztratila kouzlo. No a s tím Tibetem je to něco podobného. Nataša Gollová už nežije, starý Tibet Svena Hedina, A.David-Nealové taky ne a můžeme se jen ptát, nakolik za jeho zkázu je odpovědná Čína a nakolik moderní technika a technologie, drtící nepřipravený lid nejen tam.

J. Kanioková 12.3.2019 20:57

Souhlas

J. Kanioková 12.3.2019 20:55

Ano, přesně !

B. Rameš 12.3.2019 20:53

Re: To je správný postřeh

Pravdy, myslím, nejsou ani ošklivé, ani hezké. Alespoň ty základní, říkejme jim fakta, prostě jsou: prší-li, bude mokro, obsah čtverce, vztyčeného nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku, je roven součtu obsahu čtverců vztyčených nad jeho odvěsnami. Problém je s těmi, které se tak jednoduše dokázat nedají. Zde vstupuje do hry naše vědomí a to je opravdu podivné zvíře. Například "Pravda vítězí" - no fajn, ale jaká nebo čí (ano, vím, původní verze byla "Pravda Boží vítězí", ale ani zde nemám osobně jasno, co to vlastně je)?

J. Kanioková 12.3.2019 20:53

Kristovanoho,

po 30-ti letech ??? Největší zloději, podvodníci a lháři - no, to téma pro mě nejhnusněji začalo rokem 1948 a komunisty !!!

Tehdy ty bestie zničily a rozdělili společnost nejvíc a nejodporněji.

B. Rameš 12.3.2019 20:18

Re: To je správný postřeh

Zamyslel jsem se. Co je špatně? Srovnal jsem kompetenci dvou osob ke konkrétnímu tématu.

Vy jste, patrně, věřící křesťan, já nikoli. Znamená to, že musíme stát proti sobě, nebo je lépe hledat společnou řeč?

"Pokrytče! Vyjmi nejprve trám z oka svého." (tamtéž).

M. Prokop 12.3.2019 17:16

Re: Mám zato,

Tibeťani jsou budhisti - lámaisti, ne mohamedáni.

M. Prokop 12.3.2019 17:15

Re: Ano rozdělená

Občané na to přišli a řekli vám to?

M. Prokop 12.3.2019 17:14

Re: A co lidská práva ujařmených Tibeťanů?!

Ta práva nejlépe nechat na Tibeťanech.

Západ je obviňován z vývozu demokracie (občas i právem), což je proti vývozu komunismu Číňany ryzí dobročinnost.

Přesvědčen být můžete, ale o to nejde. Je to prosté: Tibet Tibeťanům.

Dalajláma neusiluje, neb je realista. Doufal, že s trochou uvolnění v Číně by mohla projít alespoň autonomie. Spletl se, uvolnění se nekoná, spíš opak.

O Srbech v Kosovu napište: Co vyváděli, když tam vládli a co nyní.

M. Němec 12.3.2019 17:09

Re: Vyvěšování vlajek.

Typickej Macek to je :

To jsem ale chytrý chlapec , já Macek.

Kladu chytré otázky.

P. Zinga 12.3.2019 15:40

A co lidská práva ujařmených Tibeťanů?!

Nikoli Číňany, nýbrž vlastní teokracií?

Vlastně bychom měli Číňany chválit za to, že vytáhli Tibeťany ze středověku: nesnažíme se mi o to po celém světě, například v Afgánistánu? Teď jsem narazil..

Podle mě je Tibet módní záležitostí kavárny a jsem přesvědčen, že nikdo z těch, co mávají tibetskou vlajkou, by tam před (opětovným) příchodem Číňanů žít nechtěl, myslím, žít jako Tibeťan.

A nakonec: ani Dalajláma neusiluje o samostatnost Tibetu.

Dal bych madam tip: Srbové v Kosovu.

F. Martínek 12.3.2019 15:31

Ano rozdělená

Je rozdělená na jedné straně podvedení a okradení a na druhé straně zloději, podvodníci a lháři. Občané už na to po 30 ti letech konečně přišli.

J. Schwarz 12.3.2019 15:14

Mám zato,

že se paní Terézia dost mýlí. Většina pravičáků je šetrná k přírodě, prostě protože jsou šetrní ke všemu. Problematická je ovšem formulace "měli bychom dbát víc na ekologii..."neboť tím se už říká my, jako společnost bychom měli. A k nasměrování "společnosti" na nějakou dráhu se používají vesměs metody, které nejsou vůbec pravicové. A k Tibetu jako k exemplárnímu případu... Tibet je dnes symbolem, který si přivlastnili levičáci. Prý "Lidská práva"... kvůli lidským právům bylo bombardováno Srbsko a Libye, kvůli lidským právům Rohingů je kritizována Barma, Čína zase kvůli Ujgurům... Co čert nechce, vždycky jde o "práva" muslimských menšin. O práva nemuslimů na muslimy ovládaných územích se nikdo nedere. Konečně, z jakého jiného důvodu než kvůli "lidským právům" jsme nuceni buďto brát kdejakého přivandrovalce, nebo alespoň "pomáhat na místě". Přitom nemusíme nic, nic těm lidem nedlužíme. Jiným takovým symbolem je například svastika. Jde o tradiční symbol štěstí, přesto pokud bude svastikami pomalované nějaké město, budete to interpretovat jako příklon tamních k nacismu. No a stejně to vypadá s tibetskými vlajkami. Už patří do stejné kategorie jako duhové "pochody hrdosti" nebo záchodky pro třetí pohlaví.

K. Salajka 12.3.2019 15:04

Re: Asi netřeba si dělat iluze

Specialitu Tibetu bych spatřoval v tom, že jde o území při rozloze

přes 1,2 mil. Km2 a něco přes 90 % ze 3 mil. obyvatel jsou Tibeťané. Jedná se tedy jednoznačně o okupaci území, souvisle osídleného jiným národem /Chanů ani dnes není ani 10 %/, (ve Lhase ale činí 35 %).

Nelze srovnávat situaci s Katalánskem, kde Kastilsky (Španělsky) mluví víc obyvatel než Katalánsky a velká část obyvatelstva /ne okupantů/ si oddělení od Španělska nepřeje.

Byli jsme okupováni v roce 1939 a pak v roce 1968 víme co to je. Nevím proč by okupanti měli v Tibetu zůstávat. Zvlášť potom jak od 50tých let soustavně likvidovali původní obyvatele a kulturní a historické bohatství této země.

R. Nenechal 12.3.2019 15:01

Re: "Není to absurdní?"

Absurdni jsou vsechny vase prispevky

V. Pavelka 12.3.2019 13:13

No jo

Má pravdu ta žena.

M. Mikulec 12.3.2019 13:04

Re: Tibet

To je pravda. A co národ, který chtěl Slovany vyhladit a teď zase diktuje Evropské unii? Brzy zapomněli, ze mohou byt rádi, ze po té genocidě, co předvedli, byli přijati zpátky mezi lidskou rasu.

K. Pavlik 12.3.2019 12:28

Re: Cist mezi radky

No pokud je toto pravda tak si autorka vybrala zcela pitomy priklad.

Kdyby psala pozitivne tak by napriklad mohla napsat: Vyborne jsme se shodli na hodnoceni vcerejsiho pocasi nebo o mistrovstvi sveta v hokeji. Tibet je fakt blby priklad. On s ni asi souhlasi skoro vsichni jen s ni odmitaji jit rvat do ulic.Zejmena pokud to ma byt podpora jeji strany.

Kamaradka sla take jednou rvat pred mistni radnici. Kdyz se vratila tak rikala: rozhodne jsem tam bojovala za spravnou vec, bohuzel ale spolecne se spatnymi lidmi.

M. Prokop 12.3.2019 11:29

Re: Tibet

Tibet je prostě tragická současnost, byť vzniklá v době, o níž píšete.

A použit byl pouze co příklad, článek je o něčem jiném.

P. Grigar 12.3.2019 11:25

Re: To je správný postřeh

.. zajímavé zrovna od vás. Zkuste se zamyslet nad vyzněním své reakce k článku p.Lanze(gen.Pavel..).

„Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra,

ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?“ (Mt 7,3).

P. Grigar 12.3.2019 11:19

Re: Tibet

...Tibet je in, Tibet je free, Tibet je cool! Čo tam po akýchsi inakších masakroch... terazky.

V. Kalivoda 12.3.2019 10:49

Tibet

Osobně si myslím,že vyvěšování vlajky Tibetu touto skupinou lidí,je zcela falešné.Z dob minulých,konkrétně po druhé světové válce se děly další zvěrstva,genocidy,masakry obyvatel a potlačování lidských práv.Těm nepřísluší vyvěšení vlajky?V čem je Tibet tak vyjímečný,že na ostatní i daleko větší hrůzy se zapomíná.Daleko upřímnější těchto aktivistů by bylo připomínat i jiná zvěrstva což by v neposlední řadě suplovalo jakousi osvětu a jsem přesvědčen,že plno lidí by si vyhledalo,proč je vyvěšena ta či ona vlajka a tím by se dostalo určité části obyvatelstva informace i o jiných hrůzách,které se udály a ještě se stále dějí.